Strategia este adoptata regulat pentru că cei mai rapizi 10 piloţi în calificări trebuie să înceapă cursa cu aceleaşi pneuri cu care au stabilit timpul de referinţă în Q3, iar aceştia preferă să conserve cât mai mult durata de viaţă a cauciucurilor.
Aceste strategii s-ar putea intensifica în sezonul 2014, motiv pentru care echipele vor discuta împreună cu FIA posibilitatea de a introduce câteva schimbări.
În prezent, există cel puţin trei propuneri pentru modificarea regulamentului, care ar urma să se aplice doar pentru ultima parte a calificărilor:
▶ piloţii care ajung în Q3 să înceapă cursa cu pneurile cu care au stabilit cel mai bun timp în a doua parte a calificărilor (Q2);
▶ piloţii care ajung în Q3 să primească un set suplimentar de pneuri care să fie folosit exclusiv pentru acea parte a calificărilor;
▶ durata de timp a ultimei părţi a calificărilor să fie extinsă pentru ca orice pilot să aibă timp să iasă de cel puţin două ori pe circuit în Q3.
Toate aceste propuneri vor fi analizate de echipe împreună cu FIA în cadrul unei şedinţe care va avea loc în 21 februarie în Bahrain, în a treia zi a sesiunii de teste de pe circuitul de la Sakhir.
Orice schimbare de regulament va necesita însă un acord unanim din partea echipelor, iar ulterior aceasta va trebui ratificată de Comisia F1 şi Consiliul Mondial de FIA înainte de 16 martie, data de început a noului sezon.
Via Autosport
vedem ce va fi ...
n-o sa fie tare fain daca in Q3 va sulfa vantul pe circuit ... probabil si Bernie se teme de aceasta posibilitate
Iar prima propunere mi se pare ca iar afecteaza spectacolul din cursa. Parca toate modificarile se fac pentru a complica F1.