Astfel, prima sesiune de antrenamente libere de vineri va fi anulată, în timp ce a doua sesiune va avea loc la ora locală 17:00, în loc de ora locală 14:00, aşa cum se întâmplă în prezent în special la etapele europene.
Prin urmare, piloţii vor avea la dispoziţie doar 150 minute pentru antrenamente (90 vineri şi 60 sâmbătă), în locul celor 240 de minute din prezent.
Decizia a fost luată cu scopul de a permite echipelor să trimită inginerii şi mecanicii la circuit cu o zi mai târziu decât de obicei, ceea ce va reduce costurile echipelor cu cazarea.
În plus, mutarea antrenamentelor de vineri aproape de seară va permite mai multor fani să vină în tribune după ieşirea de la muncă sau scoală.De asemenea, echipele au aprobat interzicerea testelor în timpul sezonului la numai un an de la reintroducerea acestora după o pauză de cinci ani, dar şi o reducere a testelor premergătoare noului sezon competiţional. Nu în ultimul rând, regula parc ferme, care prevede imposibilitatea echipelor de a lucra la monoposturi intre calificări şi cursă, urmează să fie extinsă. Detaliile noii reguli nu au fost încă stabilite, însă aparent echipele nu vor mai avea dreptul să aducă noi componente la circuit după ziua de joi.
Propunerile vor intra în vigoare după ce vor fi aprobate de Comisia F1 şi Consiliul Mondial al FIA, care se vor reuni în cursul acestei luni.
Via Autosport
De ce mama ei de treaba se tot reduc cheltuielile in F1?
Unde poti sa-ti cumperi o masina sport la pret de Trabant?
Formula 1 ar trebui sa fie cea mai "nebunatica" dintre toate categoriile de curse de masini. Viteza si adrenalina nu se obtin fara bani!
Nu e bine deloc ce se intimpla!!!!
Reducerea testelor inainte de sezon - avand in vedere ca este inghetata dezvoltarea motoarelor, nu cred ca va afecta foarte mult echipele. Cand apare totusi o modificare tehnica, vor avea mai putin timp sa se acomodeze. Daca la inceputul anului era o sesiune de teste mai putin, multe echipe nu s-ar fi pus la punct cu fiabilitatea.
Ce mi s-ar parea ca ar aduce spectacol, ar fi implementarea sistemului de calificari din DTM cu mici ajustari: 3 sesiuni de calificari ca pana acum, dar in ultima, unde acced primii 10 din Q2 sa se desfasoare in formatul unui singur tur de calificare. Astfel pneurile se uzeaza mai putin, iar faptul ca ai un singur tur in care dai totul, este o presiune in plus pe umerii pilotului care poate face greseli => pilotii mai rapizi pot gresi, astfel pleaca mai din spate iar in cursa vom avea si depasiri, pilotii rapizi incercand se recupereze pozitiile pierdute in calificari.
Incet o sa ajungem la batalii pe statistici dinainte de curse, ca pe triburile.ro...
- Inovatiile sunt infranate puternic de tot
- Sunt interzise testele prin care vezi totusi daca functioneaza inovatia permisa, asa ca poti incerca doar la cursa riscand enorm in acest mod pozitia in clasament.
- pilotii sunt si ei limitati in manevre. Nu mai au voie sa se apere sau sa isi puna in valoare talentele, incet vor trebui sa incetineasca si sa semnalizeze pe unde sa fie depasiti.
- sa nu uitam ca pilotii participa doar la antrenamente si curse, si sunt curios cum vor ramane ei in forma si oricum unde vor avea sanse de dezvoltare, de exemplu pentru un pilot incepator ca sa aiba sanse totusi sa intre intre cei mai versati ...
Wikipedia: Formula 1... is the highest class of single-seater auto racing
De fapt unde mai este ideologia Formula 1 pornita in 1950? Ca nu prea o mai regasesc...
Crad ca sistemul de calificari din anii 90 in care timp de o ora fiecare pilot putea iesi pe pista cand vrea este cel mai eficiet si spectaculos! De ce sa pui presiune pe piloti sa/sa nu greseasca? Asta e scopul? Scopul trebuie sa fie acela ca cel mai rapid dintre ei sa fie in pole... Desigur ca in ultimele minute ar fi aglomeratie mare pe pista si se vor incurca unul pe celalat! Insa asta va garanta spectatorilor faptul ca in orice minut din cele 60 ale calificarilor unul din piloti va putea face timpul de pole...