Britanicul în vârstă de 83 de ani vrea să elimine posibilitatea ca un pilot să câştige atât de devreme titlul prin schimbarea sistemului de punctare.
În opinia sa, pilotul care câştigă ultima cursă a sezonului ar trebui să primească 100 de puncte, în timp ce cursele tradiţionale precum cele de la Monaco sau Silverstone ar trebui să valoreze 50 de puncte. Celelalte curse ar urma să rămână la sistemul tradiţional de punctare, cu 25 de puncte pentru victorie.
"Ultima cursă a sezonului ar putea valora 100 de puncte, ceea ce ar introduce un element de incertitudine. Cursele care ar valora 50 de puncte ar fi Marile Premii cu importanţă istorică, precum Monaco şi Anglia, în timp ce cursa din Brazilia ar avea o valoare de 100 de puncte", a declarat Ecclestone pentru publicaţia economică spaniolă Expansion.Ecclestone propune acest regulament din cauza scăderii interesului pentru ultimele curse ale sezonului, lucru care are ca efect o diminuare a veniturilor sale din publicitate. Un sistem asemănător este întâlnit în prezent în tenis, acolo unde există mai multe tipuri de turnee în funcţie de numărul de puncte acordate jucătorilor.
Via Expansion
Vettel va termina cursa in 5min.
Revenind la subiectul temei, as spune ca nu vad rostul la acest "bonus" oferit de Ec. fiindca oricum Alonso nu ia titlul nici macar chiar daca Vettel nu participa in acea cursa, iar daca sa fim seriosi stim bine cine il va lua acel bonus. Iar uitandute vreodata la punctajele anului 2013 si vazand diferenta dintre primul clasat si facand comparatie cu restul vei spune ca in timp ce asta puncta ceilalti jucau sah.
Mai bine sa introduca o regula prin care monopostul Red Bull sa fie verificat de catre inginerii Ferrari, monopostul Ferrari de catre cei de la Mercedes, si tot asa... In cazul asta monoposturile ar putea ajunge la un nivel de oarecare egalitate, iar diferenta in cursa s-ar face mai mult pe baza calitatilor de a pilota. Ceea ce ar imbunatati considerabil spectacolul.
Cat despre punctarea diferita a curselor si comparatia cu tenisul - in tenis sunt cateva sute de turnee si cateva sute/mii de jucatori (atp rankings ~2100 jucatori), iar turneele sunt punctate diferit pentru a exista o legatura intre nivelul unui jucator si a turneului la care participa. In F1 nu avem de 20-50 ori mai multe masini decat locuri intr-o cursa, si nici curse care se desfasoara in paralel. Ma rog, Ecclestone abereaza.
Si mai e ceva - in afara de Nick Heidfeld (cu care a fost coechipier pentru o singura cursa), Vettel si-a batut toti colegii de echipa. Deci nu numai masina il face campion.
Un lucru e sigur , F1 nu mai este ce a fost, evolutia este necesara daca este si folositoare.
O fi interesul mosului sa fie suspans pana la final dar asta ar insemna inca o chestie in regulament care rasplateste norocul si nu meritul.
Eu as fi de acord sa de dea pentru Monaco ceva mai multe puncte din cauza ca e altceva, nu ai voie sa gresesti. Dar nu mult mai multe puncte si nu pentru ultima doar ca e ultima.
In mare ideea lui e aberanta, dar produce bani. Nu-i pasa de spectacol. Il intereseaza ca F1 sa genereze sume si mai mari de bani, altfel pierde sefia. Restul e vrajeala ieftina.
Este sport si nu loterie sau chiar divertisment cum il catalogheaza indienii ....
Ideea cu puncte in plus pentru curse traditionale pot fi o idee buna in schimb, dar as propune coeficient de 1.5 si nu 2 la conversia punctelor, tocmai pentru a nu strica balanta.
Regulamentul este si asa ciudat de tot cu DRS, nu ai voie sa te aperi la depasiri, ai la restrictii cat cuprinde la toate domeniile, acolo ar mai trebui schimbari. Motoarele nu pot fi dezvoltate, ramane ici colo aerodinamica si astfel se taie complet depasirea pentru ca intri in turbulente. Si daca totusi vrei risti un pic si sa pui presiune te lasa imediat cauciucurile.
Asta nu este deloc ok.
mai bine ar da puncte bonus pentru fastest lap ... asa cum a fost in anii 50
poate cateva puncte si pentru pole position ...