Dispozitivul Halo, criticat dur de Lauda: "Va distruge popularitatea Formulei 1"

de Daniel Popescu
Vineri, 21.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Niki Lauda a criticat dur decizia FIA de a introduce dispozitivul de protecție Halo pe monoposturi, întrucât consideră că acest lucru va avea un efect negativ asupra popularității competiției.

FIA a confirmat în această săptămână că dispozitivul de protecție Halo va fi introdus în Formula 1 în sezonul 2018 ca măsură suplimentară de protecție pentru piloți în cazul unor accidente grave. Potrivit unor surse neoficiale, 9 echipe din 10 au votat împotriva sistemului, iar fanii au la rândul lor opinii împărțite.

Triplul campion mondial Niki Lauda afirmă că introducerea dispozitivului va avea un efect negativ asupra eforturilor derulate recent pentru a atrage mai mulți fani în Formula 1.

"Încercăm din greu să facem monoposturile mai rapide și să ne apropiem de spectatori pentru a atrage noi fani în sport. Dar acum totul a fost distrus de o reacție exagerată", a precizat austriacul.

Oficialul celor de la Mercedes crede că Formula 1 este în prezent un sport suficient de sigur și că un dispozitiv precum Halo nu este potrivit pentru monoposturi.

"Halo distruge ADN-ul unui monopost de F1. FIA a făcut Formula 1 cât de sigură se poate. În plus, pericolul pneurilor care zboară a fost în mare parte eliminat, pentru că sunt mult mai bine atașate.

Riscul pentru piloți a devenit minimal", a adăugat el.

Via Motorsport

Comentarii (118)

  • chipiu
    Poate ca nu ar fi chiar atat de inestetic daca l-ar completa si cu geam. Asa parca nu face parte din masina.
    6 3
  • da, plus un parbriz antiglont si o sita deasupra sa prinda meteoriti in ea
    10 3
  • Bine ca am schimbat regulamentul 2017 si au iesit niste masini mai aratoase.
    Hai sa bagam Halo, sa facem niste monstruozități de masini, din nou. Ce pana noastra?
    -FIA

    La anul monoposturile ar fi aratat mult mai bine, dat fiind faptul ca se incercau eliminarile eleroanelor de tip de T si aratarile alea in stil de sharkfin. acum vom avea halo, care va fi face totul mai urat ca in 2014
    11 4
  • Din cate stiu pneurile sunt prinse cu un lant in caz de coliziuni sau in caz ca se rupe suspensia.Niki Lauda are perfecta dreptate când spune ca monoposturile sunt îndeajuns de sigure si ca acest sistem va afcecta foarte mult F1.Parerea mea este ca ar trebui sa se faca stinturi mai lungi cu acest sistem undeva la 20-30 de tururi pentru a vedea daca si cum afecteaza acesta concentrarea pilotilor si vizibilitatea dupa o mai lunga perioada de timp.Din cate stiu eu nu s-au facut asta dar daca da ma scuzati si as dori sa stiu când.De obicei urmaresc sesiunile de antrenamente dar poate mi-a scapat.
    18 9
  • Respect Niki Lauda.
    23 11
  • De principiu parerile sunt impartite. Siguranta trebuie sa primeze, pentru ca pierderea vieti umane nu trebuie sa fie de luat in calcul. Vezi Senna, Schumacher, etc. Pe de alta parte, arata cum arata, dar acel Halo actual propus, este deranjant pentru piloti, creeaza unghiuri moarte si un disconfort major. Practic ai o bara drept in fata ta, aproape, care trebuie sa o ocolesti cu privirea la 300kmh in depasiri.
    La fel acel parbriz de plastic care da o aparare pilotului, dar orice material indoit nu mai este transparent perfect, creaza efect de distorsionare, care la fel nu este acceptabil cand vorbim de necesitate de control si reactii de nivelul F1. Aceste masuri nu sunt potrivite, trebuie gasita alta solutie...
    12 3
  • Offtopic: cum pot sa tin site-ul la zoom 175% si sa citesc articole fara sa imi apara reclama de la renault si sa ocupe un sfert de articol?
    5 3
  • Iti cumperi Renault-ul si apoi bifezi "confirm"
    14 0
  • sa ajuns la nivelul maxim de siguranta in formula1,peste punctul acesta nu poti decat sa distrugi din spectacolul oferit de cursa!
    4 4
  • GrosJan
    Lauda nu e tipul ala care a renuntat sa mai lupte pentru titlu in 1976 de frica ploii? Era lider in clasament inainte deultima cursa, insa:

    Lauda drove into the pits to withdraw, as he believed the weather conditions made the track too dangerous. He later said "my life is worth more than a title"

    Aflati mai multe aici: https://en.wikipedia.org/wiki/1976_Japanese_Grand_Prix
    5 11
  • "Trecusera doar 42 de zile de la accidentul petrecut la Nurburgring, iar Niki Lauda se afla din nou in cockpit-ul unui monopost Ferrari, gata sa-si apere titlul obtinut cu greu, dar si sa apere culorile echipei sale.

    A sfidat sfaturile apropiatilor, ale medicilor, chiar si ale rivalilor, si a revenit. A fost insa nevoie de inca o decizie curajoasa pentru a putea deveni inegalabil.

    Lauda a refuzat sa intre pe circuitul din Japonia, intr-o zi in care ploua torential, ceea ce a facut ca rivalul James Hunt sa treaca pe primul loc si sa castige titlul mondial.

    In ciuda nereusitei, Niki a reusit sa revina, un an mai tarziu, sa castige titlul mondial pentru Ferrari si sa devina unul dintre cei mai mari piloti ai constructorului italian din intreaga istorie."

    Deci despre ce vorbim aici?
    Daca cineva stie sa-si asume riscurile acela este N. Lauda.
    19 1
  • chul pokemonul
    9 9
  • GrosJan
    De fapt a intrat pe circuit dar a tras la garaj. Citeste articolul. Conditiile erau aceleasi pentru toti iar faptul ca mai avusese un accident inainte de a renunta in Japonia in ultima cursa nu face decat sa-mi sustina punctul de vedere: Lauda este constient de importanta sigurantei dar uite ca din fotoliu si pe socoteala altora, bravam toti...
    5 7
  • pif666
    din pacate,f1, nu mai reprezinta de mult timp,spectacol !
    nu mai reprezinta fanii.
    doar politica si bani.
    iar bani tampesc oameni: vezi cazul lui bernie!
    poate incepe lumea sa inteleaga de ce ,,de exemplu eu,, din fan f1 , acum ma uit cu mai mare interes la moto gp!
    si acolo sunt bisericute : gen maruqes cu lorenzo !
    dar dupa un rahat de acest gen ,lorenzo a fost aruncat la gunoi: CA UN GUNOI DE YAMAHA !
    pe cand in f1 : mult rahat !
    pe care eu incep sa nu il mai inghit . si alaturi de mine , multi alti !
    pacat ca un asemenea sport a ajuns pe mana unora ca SUA !
    STIU SA FACA SPECTACOL IEFTIN : VEZI RESSLING SAU mayweather DAR CINE MAI INGHITE RAHATUL ASTA ?
    3 7
  • mai pife ma cu cata obida graiesti
    nasol, iti mai revii doar daca revine Alonso pe primul loc (indiferent prin ce interventii) .... adica niciodata hahah
    1 7
  • Si la moto gp ce e așa de palpitant în afara de căzături ? Cel puțin la Moto2 te ia somnul mai repede decât în F1.
    Marquez , Rossi , Vinales si Pedrosa se bat pentru victorii în rest ordinea se cam știe. Toate sporturile cu motor au decăzut.
    2 3
  • si copiii fac galagie si va strica somnul de pranz

    motorsportul nu au decazut doar ati imbatranit voi si nu mai aveti rabdare, chef, pasiune
    2 5
  • @lol
    Sigur ne aflăm în epoca de aur a motorsportului. Niciodată nu a fost spectacol mai mare decât acum ce sa mai vorbim. Cat despre somnul de după-amiază nu stiu ce înseamnă și îți garantez ca nu sunt bătrân.
    5 1
  • @ jumbo1974ro Din ce stiu eu schumacher a avut cateva accidente , da ski-ul i-a cauzat probleme mai grave ..
    7 0
  • bade, pai n-ai zis tu ca te ia somnul cand te uiti la motorsport? Nu sunt cursele cam dupa amiaza? Poate ca nu e epoca de aur a motorsportului si nici nu trebuie si sigur nu e asa decazuta cum o vezi. Deci ramane ca somnul are alta cauza ...
    1 1
  • @lol
    Lasă vrăjeală. Stiu ca ai trecut în clasa o si nu știi ce înseamnă aia o metaforă. Asta a fost cu luatul somnului la curse. În al doilea rând am observat că îl urăști pe Alonso ai ca te iei de oameni care postează pe forum. Hai fi băiat cuminte si îți iau o vata pe bat.
    6 0
  • hmm ... nu lua vata pe bat de la gura nepoteilor

    nu il urasc pe Alonso doar ma amuz cand vad fan-boii lui cat de fanatici sunt

    nu mai iau de oameni, cel mult de useri anonimi
    0 2
  • Fanatic nu sunt. Am destui bani stai liniștit . Nu rămân falit dacă îți iau si tie ceva dulce. Eu nu sunt user anonim iar dacă fani lui Alonso sunt boi atunci fani lui hamilton sau vettel ce sunt , vitei ?
    4 0
  • aa, nuu, tu nu esti anonim ... esti AyrtonSenna1991 ...

    vezi ca s-a facut seara, pune fesuletul si fuga la culcarica
    2 3
  • Era o vreme cand lumea se vaita case plictiseste la cursele lui Schumacher. Bernie, cat de senil in cred unii a spus ceva foarte istet: ar trebui sa fiti bucurosi ca sunteti contemporani cu un pilot de talia lui Schumacher ....
    Iar pe unii ii ia somnul la cursele lui Rossi din Moto GP...
    Pai lasati-va de privit la sportul asta si faceti altceva mai potrivit pentru voi. Ok, drs, kers, etc nu-s bune dar parca ca tot fanii lui Alonso, pardon Senna le-au cerut ... Oricum si inainte tot cu o masina superioara faceai depasiri ... acum au mai multi sansa asta in diferite momente din cursa din cauza pneurilor
    1 5
  • ce imi pasa mie de depasiri ... important e sa te clasezi cat mai bine; iei pole, conduci toata cursa si castigi aka ai avut o cursa perfecta
    0 1
  • Ce sa zic lol e nume . Si nici profilul tau nu poate fi văzut. Nu te mai da cocos ca îți dăunează grav sănătății. Fan Schumacher nu am fost perioada 2000-2004 a fost urata pentru mine. Rossi e bătrân nu mai rezista nici el mult. Si inca o data mai ușor cu arogantele tale de 2 lei. Îmi pare rău că Daniel Popescu nu va baneaza conturile la cei care vreți să creați doar conflicte.
    3 0
  • bingo ... ai tu o problema nicidecum motorsportul; exact cum banuiam, blamezi necinstit motorsportul doar pentru ca pramatia aia de Alonso (nu Senna) nu mai da roade. E irelevant pentru restul lumii al cui fan esti tu, daca ai fost sau nu fan al lui Schumacher. E doar problema TA nu a Formulei 1. Ai zis ca ai facut o metafora dar ti-a scapat metafora facuta de mine. Trebuia sa intelegi ca daca te ia somnul e problema ta, e vina ta.

    haha, nu-mi poti vedea profilul.... hai sa zicem ca poti si ca scrie acolo Michael Jackson, fizioterapeut in Iasi. E ok acum?
    1 6
  • L Hamilton
    Eu sunt fan Mercedes si de cativa ani ii minunata F1. Tehnologia e la apogeu, recuperare de energie, motoare hibride, etc. Asta vreau sa vad de la F1, evolutie. Nu ma deranjeaza sunetul motoarelor. Daca le face dead silent as zice ca e un progres. Imi pare rau pentru nostalgici... dar F1 mereu a privit inainte.
    2 8
  • Dacă ți cu echipa care domină normal ca F1 ti se pare frumoasa. Nu critic F1 din cauza lui Alonso , o critic din cauza ca a ajuns un sport fără nici măcar un pic de emoție sau pasiune. Sincer ce caută Stroll în F1? Progresul nu înseamnă limitarea costurilor , asta înseamnă zgârcenie si lucruri rau intenționate împotriva F1 si a fanilor ei.
    6 1
  • @AyrtonSenna1991 mai iesi afara ca e frumos, soare, fete ...
    1 6
  • chiar asa mai Senna, acorda-ti ceva timp in aer liber si pe urma vei vedea ca o sa-ti para si F1 ceva mai faina; altfel vad ca continui sa vorbesti "obiectiv" despre F1 argumentele fiind sentimentele tale

    ce cauta Fangio in F1? ce cautau acei gentlemeni driveri in F1? acum cat de cat si cei saraci dar talentati mai au o sansa. Kimi de exemplu. Bunica lui si-a vandut casa sa poata face nepotelul karting. Apoi a fost talent, noroc, sansa. A avut bani doar cat sa porneasca la drum si a ajuns campion.
    5 3
  • @unu
    Mersi pentru sfat chiar dacă ai fost ironic. La bloc nu prea ai unde sa ieși afară din păcate...
    1 0
  • pai vin oameni din provincie in Bucuresti special pentru teatru, opera samd ....
    am impresia ca tu esti posomorat in general nu doar in legatura cu F1
    1 2
  • Nu sunt din București. Posomorât nu sunt , cunoscuții îmi spun că sunt o persoana destul de veselă. Dar părerea despre actuala F1 nu pot să mi-o schimb , o spun că un fan care se uită la curse din 93 si observ că odată cu trecerea timpului totul devine din ce în ce mai fals și doar de fațadă.
    6 0
  • L Hamilton
    Ai zis asa:
    "Dacă ți cu echipa care domină normal ca F1 ti se pare frumoasa"

    Recunosti implicit ca daca ar castiga Alonso ti s-ar pare F1 frumoasa. Indiferent de regulament. Indiferent de fatada. Deci nu F1 asa cum este e problema ci faptul ca idolul nu mai are sanse.
    0 3
  • As fi doar fericit pentru Alonso. Chiar dacă ar lua Alonso încă 5 titluri mondiale nu as putea sa îmi schimb părerea despre F1.
    4 0
  • Hungary
    Robert Kubica - participa la testele din Ungaria, pentru Renault
    1 1
  • De acord cu Lauda. Inteleg nevoia de siguranta dar pana la urma e un sport extrem. Chestia aia nu mai aduce a monopost de F1. Poate a buggy.
    4 0
  • Numelogin
    Faceam o comparatie cu IndyCar...Pei aia nici macar nu au testat vreodata asa ceva...Si stiti foarte bine ce accidente sunt acolo la aprox. 400km/h...Deci o tampenie pura chestia cu halo
    3 1
  • Foarte nasoale accidente in Indycar; imi vine in minte Zanardi si grozavia prin ce-a trecut - bine ca a scapat cu viata.
    2 0
  • Juniorul sprijinit de Honda , Nobuharu Matsushita testeaza pentru Sauber in Ungaria
    2 2
  • Nu, tu ti-ai facut cont AyrtonSenna1991 tocmai pentru a critica F1 actuala, tocmai pentru ca esti nemultumit cu Alonso. Daca erai multumit nu iti mai faceai contul. Asa ti se pare tie ca aratand in trecutul F1 au mai multa greutate vorbele tale la adresa F1 de acum. Dar afla ca erau si atunci chestii suspensii active, controlul tractiunii, cutie automata. Le-au scos tocmai pentru a lasa mai mult in seama pilotului.
    0 5
  • Nu e nicio diferenta intre cei care se bucura s afirma ca F1 e frumoasa doar cand echipa lor favorita candiga si fanii care spun ca F1 e plictisitoare cand echipa lor pierde..Pe de alta parte Ayrton are dreptate..F1 1 nu merge intr-o directie buna...restrictii la motoare, pneuri, cutii de viteza ,teste au adus F1 unde este..Ne-a ramas doar bucuria si tristetea pe care o traim cand favoritii nostril pierd sau castiga..Si miciule impunsaturi dintre noi :))
    1 1
  • echipa lor favorita castiga* micile impunsaturi*
    1 2
  • nici nu trebuie sa fie o diferenta, ambele cazuri certifica tot asta: omu' le miauna subiectiv; nu are nicio valoare ce spune daca zice de bine la adresa F1 cand castiga si de rau cand nu castiga; nu mai are credibilitate

    dar sa-ti spun de ce face Ayrtoane asta ... vrea sa sugereze ca actualii castigatori nu ar fi merituosi de fapt pentru ca F1 e asa si pe dincolo; il ustura tare 4 titluri ale lui Vettel si 3 ale lui Hamilton si bomboana de pe coliva tot ei se bat pentru inca unul
    0 5
  • @ZZZ
    Mulțumesc pentru susținere.
    @lol
    Nu sunt un frustrat . Recunosc nu stau bine cu nervii când câștiga englezul si germanul dar dacă am avea la ce sa ne uitam ar mai fi ceva. Sper ca generația tânără cu Max si cu Stoffel să mai schimbe ceva dar e din ce în ce mai greu de la an la an.
    3 0
  • @lol
    Îmi făceam contul oricum stai liniștit și relaxeaza-te
    2 0
  • AI la ce sa te uiti, campionatul este foarte disputat

    ai facut contul de pomana, puteai sa poztezi doar cu ZZZ...
    ce? nu stiai ca si userii cu cont posteaza nelogati? isi dau si reply :))))
    0 4
  • La Nascar sau la IndyCar da este disputat campionatul. Deci se poate si așa ! Am fost ironic cu faza îți spun că sa iti dai seama. Cu ZZZ nu am nici o treaba i-am mulțumit doar pentru că mi-a spus că am dreptate. Sau tu nu știi ce este aia recunoștință? Probabil că nu...
    2 0
  • ....
    sa mai adaug si faptul ca unii au mai multe conturi; tu Ayrtoane ai fost cumva userii Bishuc sau Simona? Ca aduci aminte de ei ...

    Daca te intreb de Nascar sau Indy habar nu ai sa-mi raspunzi fara sa cauti pe net. Sunt atat de cool pentru tine campionatele alea incat nici nu le urmaresti. Doar carcotesti de ciuda (Alonso).

    F1 nu a pastrat traditia (si niciodata nu a facut-o) si uite asa mai irita pe unu sau pe altu cu regulamentul DAR tu nu esti unul dintre ei. Pe tine te doare doar Alonso si carcotesti doar ca sa lovesti in Vettel sau Hamilton.
    1 4
  • Ce stii tu mai desteptule despre Nascar ? Te trezești la 3 dimineața să vezi cursele care țin 5-6 ore și în care ai adrenalină de la început până la final ? De Dale Earndhart ai auzit cumva? Sau hai sa trecem la IndyCar . Știi măcar cine e Marco Andretti sau Will Power ? Te dai tu atotștiutor ca daca as putea sa te iau la bani mărunți nici Graham Hill sau Francois Cevert nu știi cine sunt. O faci pe desteptul si spre dezamăgirea ta nu sunt nici Simona si nici celălalt am uitat cum îi spune. Credeam că se poate discuta civilizat pe acest site dar cu .... ca tine nu se poate. Ai o idee fixă. Da sunt fan Alonso? E vreo problema? Sunt fan Ayrton Senna să îi fie tarana ușoară , ai tu vreo problema ? Am zis eu ceva de Hamilton? Citește povestea lui Wesley H. un pilot la fel de bun si talentat poate chiar mai bun ca Ham dar care nu a fost agreeat de Ron Dennis si cariera i sa năruit brusc desteptule. Bine că știi să arunci cu acuzații ca eu n-am ce face si vreau sa stârnesc discuții și că am eu ceva cu F1. Treci pe la psiholog dacă te ia paranoia inteligentele ca să nu zici ca te jignesc.
    6 0
  • inteligentule
    3 0
  • m-ai dat gata, ai gasit nume de piloti pe net si fara sa te intreb

    daca pentru tine totul intr-o formula din motorsport se rduce la un pilot, mort sau viu, de asta nu gasesti satisfactie, aka tot ce am spus/presupus este adevarat

    daca ai fi cu adevarat interesat de motorsport ai reusi sa il cunosti asa cum e, fara supermani adica, ai reusi prin urmare sa vezi spectacolul acolo unde e ... si in sfarsit nu ti-ai mai amara atat viata ca nu ninge destul in Sahara

    din cauza voastra ma ... tot voi care nu intelegeati cum e cu depasirea in F1 (aka cereati zapada in Sahara) ati determinat aducerea DRS in F1. Oamenii au incercat sa va explice, ca uite de ce nu sunt destule depasiri, ca uite CE E SPECTACULOS IN ASTA, dar voi muuuu .... si acum normal ca tot voi sunteti nemultumiti de DRS ... ca nu pricepeti nimic niciodata. Sunteti o mare masa de indivizi care pretind ca le place ceva ce nu cunosc. Si stramba din nas pentru ca ceea ce "le place" nu e cum isi inchipuie ei si nici nu poate fi.
    1 5
  • Care " marea masă " mă ? Eu am cont pe Automarket de o lună și am cerut eu să se introducă DRS ? Ce nume de pe net mă ? În tara asta în comparație cu ungurii F1 nu este așa de urmărită. Ce teorii îmi indrugi tu mie. Eu am terminat de vorbit ca cu tine e imposibil să legi o conversație.
    4 0
  • marea masa a celor care nu pricep mai nimic din F1
    e vb de cei care cereau depasiri nush de care cand li se tot explica de ce NU MAI E POSIBIL cum era odata pe alt material tehnic; e vb de cei care miauna mereu (deci si tu) ca nu e spectacol aratand ba la Senna ba la drak in praznic;

    spectacol e peste tot ... iesiri de la boxe, socoteli cu timpi pe tur ca sa iasa o anumita strategie, refacerea socotelilot in functie de noile conditii si multe altele; ai spectacol cand il vezi pe Hamilton onboard; same cu Vettel si altii; ai spectacol la start si daca vrei pot continua pana maine

    toate lucrurile astea "marunte" fac F1, ASTA E DE FAPT F1 nu iluzia ca preaslavitul depaseste limita nedepasibila dealtfel ca d'aia e limita mama ei de limita .... iaca, realitate vs fantezii cu zei si somnic la pranz cand e cursa
    0 2
  • Bun , ca să închei. Eu nu " miaun " despre lipsa spectacolului că vezi doamne nu are Alonso rezultate. Eu mă gândesc la viitor. Ce spectacol ai la boxe când nu poți depăși 70 la ora? Ce spectacol ai când pe ploaie se pleacă la start sub SF si se face jumătate de cursa in spatele lui? Ce spectacol e cu DRS -ul ? Zero îți spun eu. De asta " miaun ". Imaginile din monopost sunt spectaculoase dar aici are si tehnologia un cuvânt de spus. De ce pilotii care fac spectacol ( de obicei Verstappen ) nu sunt penalizati de legistul Whiting ? Spune mă , de ce ? De ce e prostia asta cu limitarea costurilor ? De ce monoposturile nu pot fi dezvoltate pe parcursul sezonului ? Spune mă ! Si tot eu " miaun " . Nu stiu care dintre noi are o problemă dar eu am argumente la ce am spus , tu nu. O seara buna !
    3 0
  • dude...
    nu pricepi nimic ... vrei 700 km/h la boxe? eu spuneam de iesirile de la boxe aka care pe unde revine in cursa, in fata sau in spatele concurentului direct si ai vazut ca aici e deseori la limita

    daca nu era necesar SF la start nu ar fi fost SF la start; vrei sa vezi cum dupa 3 starturi ratate mai raman 5 masini in cursa? fara Alonso, Alonso fiind la morga; nope, inca nu este securitate in F1 asa cum cred unii ... securitatea in F1 nu sta doar in monopost ci si in reguli cum ar fi si asta, SF la start. Masinile astea nu pot fi stapanite cand e prea multa apa pe circuit ... de nimeni

    Eh, DRS-ul a aparut dupa ce au mieunat unii ca a taraganat Alonso in spatele lui Petrov. Atunci aveau nevoie de un buton magic iar acum nu le mai place ... ghinion

    Imaginile din monopost sunt spectaculoase pentru ca skill de pilotaj, n-are treaba cu tehnologia; fiecare pilot e unic in acest sens chiar daca pare ca fac toti fix acelasi lucru

    de ce nu sunt penalizati cutaricii ... FIA incearca sa mentina echilibrul in lupta pentru titlu tot pentru ca unii miauna cerand spectacol; in fine, penalizarile nu tin de spectacol efectiv

    limitarea costurilor este necesara, altfel echipele parasesc F1; monoposturile nu sunt dezvoltate si pe timpul sezonului tocmai pentru reducerea costurilor

    dap, tot tu miauni, traiesti cu ILUZIA ca daca iti dezvolta Fandosita un monopost cum numai el stie, cu costuri la liber si dezvoltare la liber iesea nu stiu ce mare rht ...; nope, nu iese mereu cum vrei, de regulament stiu toti sa profite ... uite ca cu DRS-ul nu a iesit cum trebuia. aka sa depaseasca doar Alonso in chip inteligent cand are nevoie sa mai castige un campionat

    deci sum spuneam, ti se pare ca regulamentul sta in calea fericirii preaslavitului ... si o sa ti se paraa sa mult si bine ... GHINION
    1 2
  • daca nu ai placerea sa te uiti la F1 atunci nu o face, nu-i de tine
    0 1
  • zzz mai maninci ciorba de potroace?
    4 0
  • GrosJan
    Pentru cei carora le place mai mult 'cum era odata', sa stiti ca exista formule cu masini istorice. Is mai mult gentlemeni driveri pe acolo dar si in trecut cam tot asa erau.
    2 0
  • Da geniule ai dreptate , ce tot îmi bat eu gura asta mare degeaba. Vom vedea peste vreo câțiva ani când se vor retrage toți " preaslaviti " dacă vei mai avea aceeași părere ca acum.
    1 0
  • @GrosJan
    Historic Formula One.
    Dar acolo concurează proprietari unor mașini de F1 de prin anii 70 - 80 , care au fost cumpărate de ei la licitații si restaurate
    1 0
  • BLASFEMIE, exista un singur Preaslavit


    doar dovedesti naivitate ... sunt motive obiective pentru care lucrurile sunt intr-un anumit fel; daca au gresit pe undeva a fost din cauza ca prea s-au uitat in gura unora care nu stiu ce vor
    0 1
  • Meciul continuă din păcate , dar nu mă pot abține văzând ce chestii debitezi. Oi fi eu naiv dar consider că FIA vrea să distrugă F1. Sunt interese legate de foarte multi bani care din păcate nu sunt atât de imaculati pe cât par. Gilles Villeneuve spunea : " Vreau să ofer spectacol oamenilor. Sportul e singurul domeniul liber , unde nu este politica si nici manipularea maselor ". Din păcate în ziua de azi sintagma nu mai e valabila.
    PS
    La toate comentariile mele îmi dai replică cu Alonso , eu care nici măcar nu l-am lăudat , chiar dacă sunt fanul lui ca să pot fi obiectiv. Dar tu nu latri si latri cu Alonso , ai o ura înverșunată pe spaniol nu te mai ascunde.
    1 0
  • n-am bre nimic cu Alonso, ti-am mai spus ca am doar cu anumiti fani ai lui naivi ... APROPO:

    "nu mă pot abține văzând ce chestii debitezi. Oi fi eu naiv dar consider că FIA vrea să distrugă F1"

    NO COMMENT

    si daca ar fi asa, nu ai avea credibilitate, nu ai avea caderea morala sa emiti ceva cata vreme ai fi de acord cu ordinele de echipa si interese legate de bani atunci cand Alonso este beneficiarul ... ipocrizie ... de asta e ma atat de frumos ca Alonso se zbate in submediocritate, ca pierde(ti) pe legea lui/voastra
    0 1
  • Ce treaba are Alonso cu FIA ? E Alonso sef la FIA si nu stiu eu mă ? Cum poți să crezi că FIA e curata ? De la moartea lui Senna la Imola unde trebuia suspendată cursa datorită mortii lui Ratzenberger. FIA l-a acoperit pe Schumacher în 94 cauta desteptule pe net si vei afla cum a trisat neamtul. Plus aducerea lui Tilke care face niste circuite de r...t si avem mari premii la dracu-n praznic. Cat de naiv sau de tampit poți să fii ? Uite am tăria morală să spun : FIA este implicată în afaceri murdare. Punct!
    2 0
  • Chiar dacă îmi cenzurează comentariul nu îmi pasa !
    1 0
  • opreste-te bre ca te faci de ras si mai mult, FIA vrea sa distruga F1, FIA e implicata in afaceri murdare.... Ce urmeaza? FIA e varata pana-n gat in cartelul drogurilor din Columbia? De Singapore 2008 nu zici nimic? Auzi la el, are taria morala ...

    oricum, incepusesi ca te ia somnul la cursa si acum vezi numai balauri in jurul F1

    ok, or fi interese legate de bani si cum sa nu fie unde se invart atatia bani ...; in esenta e same shit, unii au material de concurs mai bun decat altii, s-a intamplat si in 2005/2006 dar atunci erai preocupat sa crezi doar in expresii gazetaresti "l-a oprit pe Schumacher". Apoi l-a tavalit Hamilton si au inceput gigeii sa miorlaie .... si de atunci nu se mai opresc, huohuo FIA vrea sa distruga F1

    da, iti zic de Alonso din nou pentru ca la atat se reduce discutia asta, OBIDA ta legata de rezultatele lui ..; pana la urma cineva trebuie sa fie si la echipa codasa, de ce nu ar fi Alonso acela? A avut multe masini bune la dispozitie (altii n-au avut niciuna), a luat doua titluri, au luat altii restul. Retine asta: SAME SHIT, talent + sansa + noroc + regulament convenabil .... asa a fost F1 MEREU
    0 1
  • FIA a pus bombe in masina lui Senna ca sa ia neamtul campionatul ca sa primeasca Germania peste ani sirieni si sa le dea chenzina
    0 0
  • La Singapore în 2008 a fost o victimă colaterală : Felippe Massa. Îmi pare rău că aceea cursa i-a distrus practic cariera brazilianului. Îmi amintești de chestia cu accidentul infam pus la cale de Briattore cu colaborarea lui Piquet Jr. doar pentru-ca a castigat Alonso cursa aia. Stai liniștit nu mă fac de ras , poate nu trebuia să folosesc limbajul ala dar parcă ai o perdea trasa pe ochi si nu vezi realitatea. F1 e politică pura din păcate , asta este e greu să accepți realitatea dar îți spun că nu vreau să am nici un conflict cu nimeni.Cred ca se poate discuta civilizat si cu bun simt. Dar revenind la FIA : dacă oprea cursa de la Imola după moartea austriacului așa cum era normal , Ayrton nu ar mai fi murit si cine știe ce ar mai fi arătat pe pista.
    1 0
  • uite interese legate de bani: Briatore a facut tot ce a putut sa scape de Button de la Renault (desi era mai bun decat Trulli) ca sa-l impuna pe Alonso ... Briatore era managerul lui Alonso dar nu si al lui Button ....
    A scapat apoi si de Trulli si a adus un alt pilot de al lui, Fisichella
    Pocestea a inceput cu interese legate de bani, apoi Alonso cu asa masina si asa coechipier s-a vazut puradelul campeon si au inceput sa curga banii in conturile lui Briatore. Anul urmator a prostit lumea cand Alonso fusese clar mai slab decat Hamilton si l-a retras ca pierdea cota de piata si implicit bani. 2016 refuza transferul la Mercedes din acelasi motiv, ar fi pierdut cota in duelul cu Hamilton. Las asa ca sta la McLaren si mulge pe Honda. Si tu inteligentule te dai de ceasul mortii acilea ca e FIA de vina ca va ia somnul, pe tine in fata televizorului si pe Alonso in spatele garajului dupa ce ABANDONEAZA
    0 1
  • https://youtu.be/fJ8klLIibRY
    1 0
  • Urmărește asta.
    1 0
  • N-am nevoie sa urmaresc aia. Eu alt mare of facut de un alt mare suspinator pentru Senna. Am vazut destule legate de moartea lui. Williams a incercat sa arunce gunoiul sub pres, atii pretind ca au demonstrat ca s-a rupt directia. Mare pilot fara indoiala, dar la acea vreme Schumacher era o idee mai bun iar Senna intrase la pareri ...

    Btw, masurile legate de securitate au inceput sa fie luate in serios abia dupa si din cauza asta. Au redesenat circuitele samd.

    Imagineaza-ti ce s-ar fi intamplat daca ar fi fost oprita cursa sau introdus safety carul macar (pana iese tractorul ala) in Japonia cand avu Bianchi accidentul. Pai unii ca tine ar fi tipat ca nu-i spectacol ca altadat ca ceeee, le e frica de ploaie? Si cati ar fi tipat ca e FIA prea paranoica si ca vrea inadins sa distruga F1. Cu ce e viata lui Senna mai pretioasa decat a lui Bianchi?

    Chiar tu miorlaiai mai sus in legatura cu safety carul la start pe ploaie. Tot tu miorlai de moartea lui Senna. "Normal", FIA e responsabila pentru ambele belele. De asta spun ca nu pricepi nimic.
    0 2
  • Si ce mă la Imola a plouat cumva la start sau pe parcursul cursei ? Informeaza-te înainte să vorbești prostii.
    PS Si totuși ai urmarit-o altfel n-avea de unde să știi că e " accidentul " fatal suferit de Senna.
    1 0
  • of of of .... nu a plouat la Imola. Ia 'umpic' de concentrare acilea - e vb de masuri de securitate in ansamblu. Daca Senna proptea masina intr-un gard de pe marginea circuitului din ziua de azi ... impus de FIA ...
    Aka te cam contrazici, cand e FIA prea paranoica cu securitatea ba ca nu face destule. Si las-o jos ca macane, a fost accident nu altceva. Sunt zeci de filme tampite pe net ca acum oricine poate sa posteze orice.
    1 0
  • ia spune mai bine cum te descurci la scoala.... fara suparare dar pari cam sarac cu duhul
    0 1
  • Eu am zis că cursa trebuia anulată.Dacă spui ceva care nu e recunoscut oficial automat ești catalogat paranoic. Nu ai fost tu in cockpit în dată aia fatidică așa că nu ai de unde să ști.
    2 0
  • a nuuu, insa tu ai fost in cockpit
    btw, nici Senna nu cred ca s-a prins care a fost problema. Ok, daca s-a rupt directia sau a pierdut aderenta (cele doua variante mai des vehiculate) putea sa-si dea seama. Dar de vreun complot nu avea nici el cum sa stie chiar daca a fost in cockpit.
    0 1
  • Cine vorbește . Ai liceul măcar terminat ? Nu de alta dar ai aerul unui lucrător în construcții. Dacă ai fi inteligent asa cum susții te-ai comporta altfel nu ca un taran , mai Einstein !
    PS
    De Nicolae Tesla ai auzit ? Nu cred , dar de nu te pune cu prostul ca te aduce la nivelul lui si te bate cu experienta.
    2 0
  • La faza cu complotul , intradevar Senna nu avea de unde să știe. Doar aici ai dreptate în rest...
    2 0
  • si in ziua de azi, securitatea nu sta in primul rand in tehnica inglobata in monopost ci in regulamente privind desfasurarea cursei. Apoi urmeaza designul circuitelor (da, alea lu' Tilke) samd
    0 1
  • ps: nu mai spune bazaconiile astea in alta parte sau macar sa nu pari prea convins de ele ... te aude lumea si se intreaba apoi daca ai dat pe la scoala
    0 2
  • Piquet a avut accident în virajul Tamburello în 87 . Si a scăpat. Berger a avut un accident foarte aiurea în 89 . Si a scăpat si el. Doar l-a Senna s-a nimerit să îl lovească brațul suspensiei deasupra ochiului stâng. Dacă vrei să îl dai exemplu pe Massa , acolo a fost cu totul altceva.
    1 0
  • n-a fost ma niciun complot si il tavalea Schumacher in anul ala oricum
    1 0
  • Vad ca te interesează studiile mele. Am fost la științe sociale dacă știi ce sunt , si am terminat liceul cu 9, 61. La Bac am avut Media 9.11 geniule
    1 0
  • Tu ce ai făcut mă Școala Profesionala ? Probabil ai terminat-o ai niste abilități extraordinare.
    1 0
  • aha, si FIA a pus la cale cum sa fie lovit Senna in ochi ...
    sau care o fi ticluit "complotul" .... ca sa ia neamtul campeonatu'
    acum complotul e sa se faca Alonso de ras .... si se cam face, deci daca vreau o firma de comploturi eu i-as angaja pe beietii aia ca fac treaba buna
    0 0
  • Tatăl lui Max Mosley l-a găzduit pe Hitler. Naziști din tată în fiu. Mosley si cu Ecclestone sun capabili de orice.
    1 0
  • asa, si? nu te opri, spune mai mult!
    Si Basescu l-a gazduit pe Borcea. Hmmm, incep sa se lege lucrurile. Vezi daca rezolvai integrame in gara in loc sa dai pe la scoala...
    1 0
  • De ce mă B.E. a zis că moartea lui Senna a fost un lucru foarte bun ? Spune.
    0 0
  • sau Bercea, ca uitai cum il cheama pe mexican
    0 0
  • Ca să rezolvi integrame trebuie să ai putina minte ceea ce tu nu ai.
    1 0
  • Mexicanii sunt mai mafioți decât Bercea. L-ar aranja pe coloratul asta cat ai zice peste.
    1 0
  • uite ce iti zic eu: o urmare buna a fost faptul ca FIA a inceput sa ia in serios securitatea; cand mureau "fraierii" nu prea conta ... a murit marili Senna si le-a tresaltat inima
    0 0
  • În anii 50-60 nu aveai cum sa ai securitate. În anii 70 Stewart a militat pentru securitate. În anii 80 nimănui nu îi pasa de securitate la ce spectacol era pe pista. În 94 s-au luat forțat măsuri de siguranță , iar acum securitatea este excesivă.
    1 0
  • Bianchi a murit, lui Massa i-a crapat capul. Categorit nu e nici macar suficienta securitate daramite excesiva. Peste ani vor rade de nivelul de "securitate" atins momentan. Desigur, gigeii vor spune ca masinile sunt atat de sigure ca putem sa usuram regulamentul, argumentul lor fiind cazurile rare de accidente. Dar raritatea lor sta de fapt in reguli in primul rand si uite cum se bat lucrurile cam in cap fara ca ei sa-si dea seama....

    In trecut ca si acum erau parti bune si parti rele in legatura cu spectacolul. Se putea depasi mai usor fara butoane pe volan pentru asta dar vitezele in viraj erau mici rau comparativ cu ce avem acum. E foarte spectaculoasa viteza mare in viraje. De asemenea pilotii nu erau in forma, garantat de vreme ce castigau campionatul indivizi trecuti de prima tinerete. Pur si simplu concurenta era mai mica, erau cercuri restranse si foarte exclusive pentru ca .... bani.
    Cum spunea cineva mai sus, exista formule cu masini d'alea si piloti d'aia. Dar nu au prea mult succes la public, atat de interesante sunt. Se uita mai mult indivizi care stiu despre ce e vb si nostalgici.
    0 0
  • Riscul , deși am vrea să fie îndepărtat în totalitate este în ADN-ul sporturilor cu motor. De asta sunt salarii in F1 de 30-40 milioane de dolari. Cat despre tipii ăia care concurează în campionatul cu monoposturi istorice , sunt niste amatori , niste milionari excentrici care nu se compară cu un pilot adevărat.
    0 0
  • In afara de faptul ca esti un troll si hater anti alonso de meserie si vitubirezi pana iti curc balele nu faci si nu spui nimic. Altii fac asta impotriva lui Hamilton, Vettel, tu esti cu Alonso de cand ti l-a snopit pe marele schumacher, ala care dadea in Villeneuve, si apela la orice tertip ca sa castige curse. Da-i inainte cu tupeu ca nu-ti lipseste.
    1 0
  • vetelica are ameteli de la parbrize si de aia fierari vor halou
    0 0
  • ti-am spus eu Ayrtoane ca userii cu conturi posteaza si nelogati? ei poftim ...
    0 0
  • În afara de faptul că provoci în dreapta si stânga nu faci nimic . Postezi nelogat ca nimeni să nu îți poată accesa profilul , lasule care te ascunzi în spatele unui monitor !
    0 0
  • Si inca ceva. Nu aduci nici o informație obiectiva si îți exprimi ura fata de Alonso si alții.
    0 0
  • Dude, arata-mi si mie unde imi exprim ura fata de Alonso si o sa despicam firul in patru, poate o sa intelegi atunci ce ti-am mai spus de atatea ori.

    Dap, esti curajos nevoie mare, esti AyrtonSenna din Honolulu.

    Tampit esti tu, ce cont sa-mi baneze? Intai te vaiti ca n-am cont apoi vrei sa mi-l baneze.

    Te oftici de pomana. Ti-am dat replica acolo unde... exagerai, ca sa nu zic mai mult. Opinia ta este aceeasi ciorba reincalzita. Ca spectacol ca odinioara samd. Numai ca din argumentele aduse de tine s-a vazut cum atarna o mare necunoastere a acestui sport.
    0 0
  • Linisteste-te Rocky ! Nu cunosc eu sportul asta ! Am văzut pe internet majoritatea rezumatelor de curse din anii 50 - 60 .Am studiat , si am căutat informații despre perioada interbelică si cea de la începutul sec. XX de la Georges Boillot la Bernd Rosemeyer , Tazzio Nuvollari sau Achile Varzi niste monștrii sacri ai sporurilor cu motor. Apoi din anii 70 e mai ușor să găsești date despre piloți si despre realizările lor . Iar din 93 de când mă uit eu la F1 nu stiu daca am ratat 15 curse. Tu ești nepriceput. Habar n-ai cine e Collin Chapman si îmi dai tu mie, lecții ! Ia si citește cărțile lui Dennis Jenkinson si după mai vorbim despre F1 , care esti un novice în cunoașterea acestui sport !
    0 0
  • Asta e problema ... nu poti vedea mai departe de niste nume de piloti iar tu numesti asta cunoastere. Te uiti la curse precum pisica la telenovele. Cel mai grav este ca desi ti se arata unde tratezi problema prea superficial tu continui cu batman batman. Dar macar esti funny. Ia spune mai bine cum vrea FIA sa distruga F1 si cate zile mai are de trait F1 asta.
    0 0
  • Mersi dom' profesor . Îmi cer scuze ca te-am făcut să îți irosești cunoștințele tale nule pe un tip care vede dezastrul spre care se îndreaptă F1.
    PS Aia cu batman e veche. Nu o mai folosi ca te faci de ras. Eu cred că nu ai ce face si vrei sa faci conversație prietene. Cat despre faptul că nu am viziuni iluministe si nu trec de numele unor piloți , asta se datorează statisticii . F1 e statistica , totul e statistica retine asta dacă poți bineînțeles.
    0 0
  • mda, confirmi ...
    daca tu la nivelul 'statistica' te-ai oprit atunci esti ca o secretara desteapta ... desteapta pentru ceea ce face ea, cafea, telefoane, ceva hartogarie, dar incapabila sa jongleze cu informatiile ce ii trec prin fata ochilor.
    Pfoaai, ai viziuni prea 'iluministe', "FIA vrea sa distruga F1" de exemplu .... samd, atentatul asupra lui Senna .... Uite si de asta dormi la cursa - iti frigi mintea cu dedesupturile F1
    0 0
  • Da repede îți mai schimbi părerea despre oameni domnule lol. De la o persoană " care nu a dat pe la școală " si " săracă cu duhul " ai ajuns să mă compari cu o " secretara desteapta " . Deși m-ai insultat țin să îți amintesc că soarta unor imperii s-a decis datorită acestor " secretare ". Da ma interesează dedesubturile F1 deoarece nu cred ca un prost toate gogoșile pe care le aruncă FIA , si nu stau ca un bou salivand în fața televizorului la imaginile din monopost , nu-i așa domnule Lewis ? Pe cine crezi ca păcălești fan al tuciuriului de când era în GP2 ? Hai sa aruncam cărțile pe față și să nu ne mai prefacem că suntem imparțiali . " Honestly " vorba lui Vettel.
    0 0
  • Pai da, alea nu au prea dat pe la scoala, erau in parc cu baietii, se pregateau pentru viitorul job ...
    ... si au ajuns secretare. Am scris clar, 'desteapta pentru ceea ce trebuie sa faca ea'....

    Soarta lumii a fost decisa de oameni realmente prosti dar ei tot prosti au ramas. De vina e sistemul care se perpetueaza, sistemul politic ma refer. Dar sa revenim. Dap, m-ai prins, tin cu Lewis ... sau Vettel ... sau il urasc pe Alonso.
    0 0
  • ... nu te umfla in pene ca nu mi-am schimbat pararea, tot aia e ... si secretarele cred ca FIA vrea sa distruga F1. Reciteste postul meu si poate pricepi analogia cu secretara. Hint: spuneai ceva de statistica.
    0 0
  • Băi lol uite care sunt părerile mele despre tine :
    1 Ești prost. Simplu. Aici nu avem ce comenta.
    2 Ești credul. Funcționezi pe principiul : " Daca toti se aruncă în fântână trebuie să mă arunc si eu ".
    3Ai tendința de a face mișto si a lua în râs oameni. Cu cine îți merge bineînțeles.
    4 Te crezi buricul pământului. Poate e o tulburare de personalitate , nu stiu.
    5 Ești traumatizat. Poate de la bătăile primite în copilărie la școală ( ca tot ai fost tu pe acolo ) sau de la părinți.
    6 De la această trauma psihica vrei sa ti se acorde atenție. Nu ți-o acordă nimeni , eu vorbesc cu tine din mila cunoscandu-ti afecțiunile.

    Asta e tot. Aștept replica ta inteligenta. Am zis inteligenta hmmm...
    0 0
  • Am postat de ce inca este destul spectacol in F1 si in motorsport in general. Tu ai demonstrat ca nu vrei sa vezi si altceva in afara de platitudinile alea gazetaresti ce momentan iti sunt convenabile sufletului de vreme ce martoaga ta din F1 nu mai trage ....
    Daca am ras de tine ... ai cam meritat, ti-au scapat cateva idei paranoice demne de o internare la Balaceanca.
    0 0
  • Trebuie să recunoaștem că idolul și-a luat în bot de la toți astăzi. Bravo pentru Seb ( nu am nimic cu el , deși ar trebui să am ) si un mare bravooooo pentru Fernando. În rest totul a fost ok.
    PS Vorbesti ca un avocat ai făcut meditații cu Paula Iacob ? Sau nu mai degrabă aduci în discursuri cu Cornel Dinu. Presupun că tii cu Dinamo si cu Bayern Munchen.
    0 0
  • Bravo pentru Seb! Urmareste-l pe Alonso onboard, e foarte spectaculos, fara nicio ironie. Dar bravo pentru Alonso nu prea ai de ce, Stefanel ala ii sufla in ceafa. Nici macar bravo pentru McLare, o sa fie bravo cand vor fi din nou in prima linie.
    0 0
  • Ca să fii în prima linie trebuie să ai masina de F1 nu de GP2...
    0 0
  • Doooh
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru