Defecţiunile tehnice înregistrate de Mercedes, cauzate de supraîncălzirea sistemelor pentru controlul motorului

de Daniel Popescu
Marti, 10.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes a dezvăluit că supraîncălzirea sistemelor care controlează motorul a condus la defecţiunea sistemului MGU-K, care a determinat ulterior problemele cu frânele întâmpinate de Lewis Hamilton şi Nico Rosberg în Marele Premiu al Canadei.

Am avut exact aceeaşi defecţiune la sistemul de controlul al motorului, la sistemul MGU-K, cu o creştere de temperatură care nu a fost o prioritate pentru noi.

Toto Wolff
Director Mercedes Motorsport
Lewis Hamilton şi Nico Rosberg au suferit defecţiuni tehnice similare în a doua parte a Marelui Premiu al Canadei, astfel că lupta pentru o victorie care se anunţa uşoară pentru Mercedes s-a transformat într-o luptă pentru a ajunge la linia de sosire.

Sistemul MGU-K, cunoscut până anul trecut ca sistem KERS care recuperează energie la frânare, a cedat pe monopostul lui Lewis Hamilton în virajul 10 al turului 36, pentru ca Rosberg să aibă parte de aceeaşi problemă în primul viraj al turului 37.

Directorul de motorsport Toto Wolff a explicat că defecţiunea s-a produs din cauza supraîncălzirii sistemelor pentru controlul motorului şi că a fost simultană la cei doi piloţi pentru că amândoi concurau în acelaşi ritm.

"Am avut exact aceeaşi defecţiune la sistemul de controlul al motorului, la sistemul MGU-K, cu o creştere de temperatură care nu a fost o prioritate pentru noi.

Concurau în exact acelaşi ritm şi aveau exact aceleaşi temperaturi. În zona MGU-K-ului am observat temperaturi mai mari decât cele anticipate, dar nu ne-am gândit că pot avea un astfel de efect. MGU-K s-a oprit şi nu am putut să-l restartăm", a precizat austriacul.

▶ Cronica Marelui Premiu al Canadei: Ricardo câştigă după problemele Mercedes

Când Hamilton a intrat la boxe şi monopostul a fost staţionar, temperaturile au crescut, iar frânele au cedat complet când a apăsat pe pedală.

Toto Wolff
Director Mercedes Motorsport
Fără MGU-K, Rosberg şi Hamilton au pierdut aproximativ 160 de cai putere, element care explică parţial scăderea semnificativă a ritmului cu circa două secunde pe tur comparativ cu rivalii. Sistemul MGU-K acţionează însă şi ca parte a sistemului de frânare. De aceea, discurile de frâne au fost reduse ca dimensiuni în acest an, mai ales că în acest fel echipele au câştigat la capitolul masă.

Prin urmare, defecţiunea la sistemul MGU-K a determinat un efort suplimentar pentru frâne, care nu a putut fi suportat de monopostul lui Lewis Hamilton.

"Le-am spus ambilor piloţi să gestioneze frânele, pentru că atunci când pierzi frânarea electronică frânele să supraîncălzesc.

Ambii piloţi au făcut ceea ce le-am spus, dar a fost la limită. Când Hamilton a intrat la boxe şi monopostul a fost staţionar, temperaturile au crescut, iar frânele au cedat complet când a apăsat pe pedală. Am fost norocoşi că Rosberg nu a avut aceeaşi problemă", a adăugat el.

Via Autosport, Autosport

Comentarii (6)

  • In concluzie, daca ai un monopost cu paramentrii asemanatori rivalilor numai poti zburda pe circuit ci esti nevoit sa lupti ptr. fiecare punct.
    Aici nu inteleg unii "specialisti" din F1, au impus anumite limite si artificii tehnice la monoposturi, de dragul de a echilibra campionatul dar defapt au omorat concurenta.
    Ce cursa frumoasa a avut loc dupa ce Mercedes a revenit cu picioarele pe pamant.
    14 9
  • JugaruGabi
    Sumi7, nu ca iau apararea Merc-urilor, dar sa fii mai lent cu 2 secunde si jumatate pe tur decat competitia nu inseamna ca esti in parametri asemanatori cu ea. Inseamna ca esti mai SLAB cu 2 secunde jumate decat ea.

    Asta inseamna ca Merc-ul a pierdut in total vreo 3-4 secunde pe tur din lipsa de putere, stiind faptul ca erau cu cel putin o secunda, o secunda jumate mai rapizi decat competitia daca monoposturile functionau normal. De fapt, daca te-ai uitat atent la cursa, in anumite momente Rosberg a fost cu 4 secunde mai lent decat Ricciardo, dupa abandonul lui Hamilton.

    In orice caz, in conditiile in care Mercedesul a fost lent, Rosberg a stiut sa gestioneze franele si distanta intre el si Ricci foarte bine. Pacat ca nu a reusit sa stea in fata lui pana la sfarsitul cursei.

    In orice caz, sunt dezamagit de Raikkonen. Rau.
    17 3
  • Gabi, eu nu m-am referit in mod special la cursa de ieri ci vorbind asa in general nu sunt de acord cu diferentele atat de mari pe pista in timpul curselor, intotdeauna au existat dueluri intre monoposturi de la doua, trei teamuri diferite. In definitiv intr-o cursa de formula 1 farmecul este dat de duelurile dintre piloti si nu de puterea motoarelor.
    4 1
  • winrar
    bai sumi7 tata, si restu asemeni tie... nu inteleg dc aveti boala pe merc pt ca sunt cu 2 sec mai rapizi decat restu?!?!?!

    Fiti suparati pe echipele cu care tineti ca nu reusesc sa ajunga la nivelul Mercedes

    sa tineti minte ca nu echipa mai rapida distruge competitia, ci cele slabe, si mai ales cele slabe, care au putere de dezvoltare si nu o fac bine.

    tin cu McLaren si imi place la nebunie cum merge pampalaul ala de hamham, dar tati, am avut tot respectul pt redbull ani trecuti (vitel si nenea newey si atat) si eram nervos si sunt pe McLaren ca nu fac nimic, Ferrari la fel

    Dumnezeu iti da, dar nu iti baga in plasa!

    Asa ca analizati mai bine si vedeti cine distruge competitia...
    16 5
  • una peste alta, intamplator sau nu, hamilton a abandonat de doua ori din postura de lider pe motive tehnice (chiar daca era in urma lui Massa la Montreal ar fi devenit lider dupa intrarea acestuia la boxe si probabil ar fi castigat cursa), in timp ce Rosberg a avut o jumatate de defectiune tehnica sau cel mult o defectiune care i-a permis sa termine pe doi... sa se decida titlul pe ”mana” mecanicii si adefectiunilor mecanice?! pacat... era normal sa se transeze prin performantele pure...
    0 2
  • JugaruGabi
    dany, esti paranoic rau. Ati luat-o razna rau de tot cu ideologiile voastre de sabotaj. Ce echipa ar vrea sa piarda bani prin sabotarea campionatului? Sabotezi un pilot din echipa ta, sabotezi toata echipa. In loc sa iei maximum de puncte prin o dubla, tu preferi sa iei doar 25 de puncte prin un singur pilot?!

    Sunteti puerili. Nu stiu la ce cursa te-ai uitat tu, dar cand Ham era sa o dea de gard in Canada, s-a intamplat ceva cu monopostul rau de tot pentru ca a fost depasit usor de 4 competitori, iar Merc-ul mergea tot in reluare si nu intrase nici macar in ritmul fals pe care il avea Rosberg
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru