Sistemul MGU-K, cunoscut până anul trecut ca sistem KERS care recuperează energie la frânare, a cedat pe monopostul lui Lewis Hamilton în virajul 10 al turului 36, pentru ca Rosberg să aibă parte de aceeaşi problemă în primul viraj al turului 37.
Directorul de motorsport Toto Wolff a explicat că defecţiunea s-a produs din cauza supraîncălzirii sistemelor pentru controlul motorului şi că a fost simultană la cei doi piloţi pentru că amândoi concurau în acelaşi ritm.
"Am avut exact aceeaşi defecţiune la sistemul de controlul al motorului, la sistemul MGU-K, cu o creştere de temperatură care nu a fost o prioritate pentru noi.
Concurau în exact acelaşi ritm şi aveau exact aceleaşi temperaturi. În zona MGU-K-ului am observat temperaturi mai mari decât cele anticipate, dar nu ne-am gândit că pot avea un astfel de efect. MGU-K s-a oprit şi nu am putut să-l restartăm", a precizat austriacul.▶ Cronica Marelui Premiu al Canadei: Ricardo câştigă după problemele Mercedes
Fără MGU-K, Rosberg şi Hamilton au pierdut aproximativ 160 de cai putere, element care explică parţial scăderea semnificativă a ritmului cu circa două secunde pe tur comparativ cu rivalii. Sistemul MGU-K acţionează însă şi ca parte a sistemului de frânare. De aceea, discurile de frâne au fost reduse ca dimensiuni în acest an, mai ales că în acest fel echipele au câştigat la capitolul masă.Prin urmare, defecţiunea la sistemul MGU-K a determinat un efort suplimentar pentru frâne, care nu a putut fi suportat de monopostul lui Lewis Hamilton.
"Le-am spus ambilor piloţi să gestioneze frânele, pentru că atunci când pierzi frânarea electronică frânele să supraîncălzesc.
Ambii piloţi au făcut ceea ce le-am spus, dar a fost la limită. Când Hamilton a intrat la boxe şi monopostul a fost staţionar, temperaturile au crescut, iar frânele au cedat complet când a apăsat pe pedală. Am fost norocoşi că Rosberg nu a avut aceeaşi problemă", a adăugat el.
Aici nu inteleg unii "specialisti" din F1, au impus anumite limite si artificii tehnice la monoposturi, de dragul de a echilibra campionatul dar defapt au omorat concurenta.
Ce cursa frumoasa a avut loc dupa ce Mercedes a revenit cu picioarele pe pamant.
Asta inseamna ca Merc-ul a pierdut in total vreo 3-4 secunde pe tur din lipsa de putere, stiind faptul ca erau cu cel putin o secunda, o secunda jumate mai rapizi decat competitia daca monoposturile functionau normal. De fapt, daca te-ai uitat atent la cursa, in anumite momente Rosberg a fost cu 4 secunde mai lent decat Ricciardo, dupa abandonul lui Hamilton.
In orice caz, in conditiile in care Mercedesul a fost lent, Rosberg a stiut sa gestioneze franele si distanta intre el si Ricci foarte bine. Pacat ca nu a reusit sa stea in fata lui pana la sfarsitul cursei.
In orice caz, sunt dezamagit de Raikkonen. Rau.
Fiti suparati pe echipele cu care tineti ca nu reusesc sa ajunga la nivelul Mercedes
sa tineti minte ca nu echipa mai rapida distruge competitia, ci cele slabe, si mai ales cele slabe, care au putere de dezvoltare si nu o fac bine.
tin cu McLaren si imi place la nebunie cum merge pampalaul ala de hamham, dar tati, am avut tot respectul pt redbull ani trecuti (vitel si nenea newey si atat) si eram nervos si sunt pe McLaren ca nu fac nimic, Ferrari la fel
Dumnezeu iti da, dar nu iti baga in plasa!
Asa ca analizati mai bine si vedeti cine distruge competitia...
Sunteti puerili. Nu stiu la ce cursa te-ai uitat tu, dar cand Ham era sa o dea de gard in Canada, s-a intamplat ceva cu monopostul rau de tot pentru ca a fost depasit usor de 4 competitori, iar Merc-ul mergea tot in reluare si nu intrase nici macar in ritmul fals pe care il avea Rosberg