În ciuda asigurărilor repetate formulate de cei trei constructori din Formula 1, sunetul noilor motoare nu este la fel de puternic şi de melodios ca cel generat de precedentele unităţi V8 de 2.4 litri.
Reprezentanţii circuitului de la Melbourne susţin că fanii nu mai au posibilitatea de a auzi monoposturile înainte de intrarea pe linia dreaptă de start-sosire şi sunt îngrijoraţi că acest aspect va avea drept efect o scădere puternică a numărului de spectatori la curse.
"Dacă stai în tribune, cu greu poţi auzi monoposturile când intră pe linia dreaptă. Misiunea noastră este să delectăm publicul. Toată lumea a vorbit despre sunet. Când nu mai există motive de delectare, începi să ai probleme cu vânzările de bilete. Trebuie să creezi cerere, iar o parte din cerere este generată de oamenii cărora le place sunetul maşinilor de curse", a declarat Ron Walker, organizatorul Marelui Premiu al Australiei.
Fanii se plâng că "asta nu este Formula 1"
Nu numai organizatorii se plâng de sunetul noilor motoare, ci şi fanii obişnuiţi ai Formulei 1. Bernie Ecclestone a dezvăluit că Ferrari a primit numeroase emailuri în care fanii se plâng că sunetul motoarelor nu este caracteristic Formulei 1."Am vorbit cu Luca di Montezemolo (n.r - preşedintele Ferrari) şi mi-a spus că nu a primit niciopdata atât de multe mail-uri în care fanii să spună că asta nu este Formula 1", a explicat Ecclestone.
▶ Opinie: motoarele V6 turbo, un rău necesar pentru Formula 1
Sunetul motoarelor în 2013 vs. sunetul motoarelor în 2014
Un clip video postat pe YouTube demonstrează din plin că temerile fanilor şi ale organizatorilor sunt întemeiate. Un fan a înregistrat sosirea monoposturilor pe linia de start-sosire la finalul primului tur al curselor de la Melbourne din sezoanele 2013 şi 2014, iar diferenţă în privinţa sunetului motoarelor este evidentă:
Ecclestone: "Sunetul trebuie schimbat după câteva curse"
Problema este cu atât mai complicată cu cât vânzările de bilete reprezintă principala sursă de venit pentru organizatorii Marilor Premii, iar fanii ar putea fi tentaţi să renunţe să asiste la curse din tribune după ce au auzit sunetul modest al motoarelor de la Melbourne.In acest context, Ecclestone a luat deja atitudine în această privinţă şi face presiuni pentru ca producătorii să îmbunătăţească artificial sunetul motoarelor în următoarele curse.
"Nu am fost îngrozit de sunet, am fost îngrozit de lipsa lui.
Aceste monoposturi nu sună ca nişte maşini de curse. Trebuie să vedem dacă există o cale prin care să facem ca monoposturile să sune ca nişte maşini de curse. Nu ştiu dacă este posibil, dar trebuie să investigăm. După primele curse trebuie să facem ceva. Nu putem aştepta tot sezonul, ar putea fi prea târziu până atunci", a precizat britanicul în vârstă de 83 de ani.Via Daily Telegraph
Inca o schimbare de regulament si se va cobora la 10k RPM...
Unde sunt motoarele V10 de 3L si 20k RPM ?
true ... cine a participat la un MP stie cum a fost
eu am prins o cursa si din era V10 3.0L (1998) ... tremurau plamanii in mine cand au dat startul
cat despre aceste V6 ... putea face un compromis
V8 T de 2L motor mai mic cu un system hybrid ... impacau si capra si varza
F1 = arificialitate, la ora actuala,si nu a inceput doar de anul in curs,din pacate.
Fanii si aberatiile lor. Din cauza lor avem atatea chestii artificiale in F1, ca nu vedeau spectacol acolo unde e. Acum vor sunet, de parca sunetul da cai putere si cuplu. E altceva, NU TREBUIE musai sa fie cum a mai fost. E un motor turbo, nu trebuie sa sune neaparat ca unul aspirat. Astea sunt aspecte marginale, nu cu sunet castigi o cursa, nu cu sunet faci performanta. Acum tot din cauza fanilor vor sa faca inca o chestie artificiala, doar pentru sunet.... Adica motorul asta nu o sa-l auziti asa cum suna el, o sa-l auziti asa cum vreti .... Mare e gradina