În plus, aceasta a fost programată în 3 mai, cu numai o săptămână înainte de Marele Premiu al Spaniei, fiind astfel o premieră când între o etapă din Asia şi una din Europa există o pauză de numai şapte zile.
Agenţia de presă Reuters a dezvăluit însă că în spatele deciziei de a include Coreea de Sud în calendar ar putea sta un pact al echipelor prin care să obţină permisiunea de a folosi un motor suplimentar fără ca piloţii să fie penalizaţi.
Regulamentul tehnic prevede că, în sezonul 2014, un pilot poate folosi doar patru unităţi de propulsie fără să fie penalizat, însă există şi o excepţie: în cazul în care "calendarul original" al Formulei 1 are mai mult de 20 de curse, atunci echipele vor putea utiliza cinci motoare, la fel ca şi în sezonul recent încheiat.Coreea de Sud: "Nu ştim nimic despre nicio cursă"
Ipoteza este susţinută şi de faptul că organizatorii Marelui Premiu al Coreei de Sud din perioada 2010-2013 au declarat că nu au ştiut nimic despre includerea ţării în calendar şi că nu există niciun plan pentru organizarea unei etape în sezonul 2015. "Nu am fost informaţi în niciun fel. FIA a făcut anunţul în ciuda faptului că noi le-am spus deja despre dificultăţile de a organiza o cursă anul viitor", a precizat un oficial al organizatorilor pentru publicaţia Korea Herald.În plus, o sursă din cadrul unei echipe a confirmat pentru Reuters că adăugarea Coreei de Sud reprezintă doar "o metodă elegantă de a evita negocieri de ultimă oră" în privinţa regulamentului tehnic, în contextul în care o schimbare necesită acordul unanim al echipelor.
Utilizarea celui de-al cincilea motor rămâne incertă
Cu toate acestea, o sursă din cadrul FIA a dezvăluit pentru publicaţia Autosport că interpretarea regulamentului în sensul dorit de echipe este incertă, întrucât "calendarul original" Formulei 1 pentru sezonul 2015 a fost publicat iniţial în septembrie, iar cel din luna decembrie reprezintă doar o modificare a acestuia.
Practic, singura soluţie pentru ca echipele să poată folosi cinci motoare este ca Marele Premiu al Coreei de Sud să rămână în calendar până după prima etapă din Australia şi să fie eliminat ulterior pe motiv că nu poate fi organizat.
Via Reuters, KoreaHerald, Autosport
Comentarii (3)