Această strategie a stârnit nemulţumiri în rândul fanilor, care au ajuns la concluzia că piloţii nu trebuie să facă altceva decât să respecte indicaţiile inginerilor cu privire la locurile în care pot câştiga timp sau la modul în care trebuie să concureze pentru a economi carburant şi a conserva pneurile.
În încercarea de a creşte influenţa abilitaţilor piloţilor în determinarea rezultatelor din curse, unele echipe au propus o restricţionare a modului în care sunt folosite conversaţiile radio.
Ideea este ca orice conversaţie de la boxe prin care pilotul este ajutat să-şi îmbunătăţească performanţele să fie interzisă."Mesajele radio şi instrucţiunile există de la adoptarea conversaţiilor radio. Este ceva nou acum pentru că aceste conversaţii au fost transmise la TV în ultimii trei ani. FOM ar putea să nu transmită sau să filtreze aceste mesaje. Dar, până la urmă, de ce să nu adoptăm o altă regulă mai simplă care să lase pilotul să se exprime singur pe circuit un pic mai mult? Sigur că ar fi mai bine", a declarat Eric Boullier, directorul de curse al McLaren.
O astfel de soluţie a fost discutată cu ocazia Marelui Premiu al Italiei în cadrul Grupului de Strategie, iar soluţiile ar putea fi clarificate până la Marele Premiu al statului Singapore de la sfârşitul săptămânii viitoare.
Via Autosport
Comentarii (11)