Confirmarea lui Alonso la McLaren întârzie din cauza incertitudinilor în privinţa lui Dennis

de Daniel Popescu
Sambata, 08.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ron Dennis ar putea fi îndepărtat de la conducerea McLaren Group de către ceilalţi doi acţionari, motiv pentru care semnarea contractului lui Fernando Alonso întârzie.

Competitorul oficial de pe lista FIA este McLaren, aşa că McLaren este partea contractantă pentru piloţi, nimeni altcineva.

Eric Boullier
Director de curse McLaren
Fernando Alonso este pe punctul de a părăsi Ferrari la sfârşitul acestui sezon şi de a semna un contract cu McLaren, însă confirmarea înţelegerii dintre cele două părţi trenează de câteva luni.

După ce presa internaţională a relatat că spaniolul a acceptat în cele din urmă un angajament pe două sezoane, publicaţia germană Auto Motor und Sport susţine că situaţia este complicată de luptele pentru putere din cadrul McLaren Group.

Potrivit sursei citate, Mansour Ojjeh, care deţine 25% din acţiuni, şi fondul de investiţii al statului Bahrain, care deţine un pachet de 50% din acţiuni, caută un înlocuitor pentru Ron Dennis la conducerea McLaren Group. Printre posibilii candidaţi se numără Christian Horner, Gerhard Berger şi Ross Brawn, nume care au mai fost vehiculate şi în trecut.

Din cauza acestor incertitudini, Alonso ar dori să semneze contractul cu Honda, furnizorul de motoare al echipei, şi nu cu McLaren.

O astfel de soluţie a fost deja respinsă de McLaren prin vocea directorului de curse Eric Boullier, care a explicat că McLaren este competitorul oficial de pe lista de înscrieri a FIA pentru sezonul 2015.

"Competitorul oficial de pe lista FIA este McLaren, aşa că McLaren este partea contractantă pentru piloţi, nimeni altcineva", a explicat francezul pentru postul de televiziune SkySports.

Via Motorsport

Comentarii (15)

  • rommyF1
    încurcate sunt căile domnului!
    8 4
  • Nu vreau sa plece Ron Dennis. Este tot ceea ce avem nevoie. I-a dat afara si pe Whitmarsh si pe Button, exact ceea ce ne doream majoritatea fanilor Mclaren. Nici unul nu este de Mclaren. Avem nevoie de oameni ca Horner, Brawn, Hamilton si Alonso nu Jenson Button si Martin Whitmarsh.
    Alonso ii un sarpe pervers, s-ar putea sa faca mult rau echipei, dar macar are valoare de Mclaren.
    OUT JENSON BUTTON.

    Te iubesc Ron Dennis, i-ai lichidat pe amandoi.
    13 20
  • Singaporezul
    @Mirciulica.E o Marmota,te rog frumos.Sarpe poate sa fie Ricci!
    7 9
  • Mircea, tot sezonul ai 'cantat' cat de bun sofer e Button si cat de mult il detesti pe Alonso.
    Un fan adevarat ar fii alaturi de echipa indiferent ca un pilot e slab sau stiu eu ce, asta denota ca tu esti putin cam prea rupt de realitate
    Btw, chiar vreau sa il vad pe Alonso la McLaren si pe Vettel la Ferrari.
    Doi piloti adevarati vor concura cu 'camioane' in timp ce restul vor avea masina de f1 :D
    14 2
  • In publicatia spaniola AS de azi, se da ca sigura trecere lui Alonso la Mclaren in schema 2+1. Lucrurile sunt atat de sigure, incat Mclaren si Honda i-au oferit detalii concrete si o multitudine de date atat despre motorul Honda cat si despre progresul englezilor cu mp4-30. Daca lucrurile nu ar fi clare, nu i-ar fi oferit accesul la date importante despre motor sau aerodinamica. De asemenea spaniolii mai spun si faptul ca Alonso va avea un contract mai mare decat avea la Ferrari.

    In presa italiana Omnicorse, citeaza si ei articolul din AS, dar mai vin cu un articol despre faptul ca Mclaren va aduce la pachet cativa ingineri de la Ferrari (probabil lucru cerut de Alonso, si facturi achitate de Honda).
    7 5
  • Simplu - Alonso nu vrea să lucreze cu Dennis. Alonso știe că McLaren trag de el și așa îi dă un șut în cur omului care l-a favorizat pe Hamilton în 2007. Revanșa spaniolului. Doar nu credea cineva că Alonso va lăsa totul în urmă și va fugi la McLaren ca și cum nimic nu s-a întâmplat? Bineînțeles, altcineva în afară de Mircea :))
    E normal că va avea mai mulți bani la McLaren, pe lângă bonusuri. În afară de bani, nu cred că ar mai fi ceva atractiv la McLaren. Aia cu motorul e gogoașă. Chestia e că Alonso se mai poate la menține la nivelul ăsta vreo 3 ani. Întrebarea e dacă va reveni McLaren atât de repede în top. Ferrari a recunoscut că nu poate.

    Horner+Newey+Alonso și McLaren sigur va reveni în top în maxim 2-3 ani. Adică ceea ce n-a reușit Ferrari. Italienii se vor alege cu... Vettel.
    11 3
  • Eu personal cred ca Alonso face o mare greseala ca pleaca de la Ferrari. Sunt doua echipe diferite care lucreaza la doua varianta distincte de monoposturi pentru 2015, si asta este poate pentru prima data un lucru bun la Ferrari, din 2009. Producerea acestor monoposturi este foarte critica, se observa de la an la an ca daca nu sunt decente (bune, foarte bune) din prima cursa, este foarte greu de recuperat pe parcurs. Nu neg ca Mercedes au un monopost foarte bun in acest moment, dar nu sunt 100% sigur ca o sa fie la fel si anul viitor. La ful cum nu pot spune nici despre motorul Honda, si nici despre ce vor aduce alte echipe anul viitor. Dar, Alonso stie deja sa lucreze cu Ferrari, cu bine cu rau, macar merge treaba. La McLaren stie deja ca echipa nu este interesata sa-l ajute sa castige un titlul, 2007 este un exemplu foarte clar, lar 2015 are toate sansele sa fie la fel. Evident, atata timp cat Dennis este acolo, Alonso are toate sansele sa fie sacrificat pe fata, daca interesele o cer. S-a intampla odata, metoda nu se schimba. Dar, treaba lui :)

    Vettel s-ar putea sa fie adus in locul lui, as spune o si mai mare greseala, Vettel nu-i un luptator, a lucrat bine cu Horner si Newey, Ferarri nu-i are pe niciunul. Sa vedem cum o sa fie testele din presezon si vedem dupa cum sta treaba. O echipa lucreaza la o varianta pentru Vettel in timp ce a doua echipa lucreaza la o varianta de monopost pentru Raikkonen. Stilul lor din pacate este diferit si chiar daca pare asemanator si cica sunt prieteni, pe pista Vettel sunt sigur ca-l va sacrifica pe Raikkonen la orice ocazie o va prinde. Nu am crezut niciodata ca exista prietenii in Formula 1 lol, asa ca :P

    Totusi, sezonul 2015 s-ar putea sa fie ceva mai interesat decat a fost 2014 pentru ca, cred eu, o sa fie ceva mai competitiv :P Sunt curios cand se vor retrage cei de la Mercedes, in 2018 sau dupa :P
    7 3
  • Eric Boullier a spus ca atat Ron cat si Alonso si-au invatat lectia, Alonso neamavand niciodata de atunci o masina cu care sa se bata cu sanse reale (nu cu sansa ca in 2012) pt titlu. Despre Ron a spus ca pentru el nu conteaza decat ca Mclaren sa castige iar daca Alonso poate sa ii ofere asta, el va fi primul sustinator a lui Alonso. In negocierile dintre Mclaren si Ron Dennis, Ron este cel care ar fi putut juca mai tare Alonso fiind prins cu garda jos dupa anuntul de Vettel la Ferrari. Ori Lotus, ori tusha un an, ori Mclaren, era evident ca Alonso nu avea alta varianta mai buna. decat Mclaren. De asemena Boullier a demontat si ideea ca Alonso a semnat sau semneaza cu Honda, nici vorbam o va face cu Mclaren Racing. Honda si Mclaren stau foarte bine, desi 89 si ferr nu vor sa accepte. Ei tot nu pot intelege cum Alonso i-a lasat cu ochii in soare, mergand la o echipa cu un motor cu un an intarziere si cu un sasiu mai lab ca Ferrari. Se invart in jurul cozii si nu vad ca Honda a tuit atat de mari resurse pentru 2015, aproape ca un stat efectiv. Si nu doar pentru motor, cat bani pentru Mclaren pt dezvoltarea mp4-29H, mp4-30, duzine intregi de noi ingineri in Woking, + mare parte din salariul lui Alonso.

    Ceea ce v-am spus ca lui Alonso i-au fost aratate date pentru anull viitor si a ca a fost impresionat de ce a vazut, demonstreaza ca datele pe care Allison i le-a prezentat lui si lui Kimi in august sunt inferioare celor aratate de Mclaren.
    Uitati ce spune Paolo Filisetti despre Mclaren Honda de anul viitor si Alonso.
    "McLaren set to produce a very innovative car next year. part of Alonso decision to sign for the tema relies on the car design."
    "As Far as I know ther is an huge tech Exchange beteen Honda and McLaren to create an efficient ERS package and even a small package one."
    1 2
  • Mai oameni voi chiar credeti ca oamenii astia doi is niste copii razgaiati ce fac din nou echipa doar ca sa se saboteze unul pe altul. Sunt oameni maturi, si si-au dat seama ca au nevoie unul de altul. Ron are nevoie de cel mai bun pilot (egal lui Hamilton) disponibil in masina anul viitor, iar Alonso si-a dat seama la Ferrari este intr-o fundatura. La Mercedes nu are loc, singura miscare chiar daca riscanta e sa mizeze pe Honda, la fel cum a facut-o Hamilton in 2012 cu Mercedes. Alonso mai mult ca sigur are o imagine generala despre cat de performanta va fi Ferrari anul viitor de aceea si pleaca. Isi da seama ca acolo e un dead end ca nu are ce sa iasa mai bine. Chiar daca in prezent Ferrari sta mai bine in prezent, Mclaren si Honda este o optiune mult mai buna pe termen lung. De aceea pleaca.
    Cand Autosprintul si Gazzetta au spus ca monopostul de anul viitor este mai lent cu 2 secunde in simulator decat actualul monopost, voi chiar credeti ca ii a buna pentru anul viitor? 2 secunde ii mult, si chiar daca nu ar fi vorba de 2 secunde, faptul ca oricum ar fi mai lenta decat masina aceasta ce aproape pierde si locul 4 la constructori, credeti ca ii a buna?
    Voi nu ati citit presa cand in august James Allison le-a facut o prezentare asupra echipei si masinii de anul viitor lui Kimi si Alonso in august? Iar culmea ironiei, Alonso a spus ca a luat decizia de a pleca tot in august. E clar ca a primit informatii despre masina de anul viitor.
    3 2
  • Bun motorul Mercedes este mai bun. Dar Mclaren sunt tratati aproape ca inamici in Brixworth incepand cu Aprilie 2013. Motorul Mercedes este in asa masura dezvoltat incat sa scoata cu 10-15% mai multa peformanta utilizand Petronas. Petronas si echipa lui Andy Cowell au lucrat peste 900 de zile pentru acest lucru. Nu ati vazut ca si Lotus, desi au alianta istorica cu Total, vor utiliza tot Petronas, chiar daca Total ramane sponsor si furnizor de ulei pt cutia de viteze. Cautati pe net daca nu credeti. In ceea ce priveste designul mp4-29, Mclaren avut de suferit grosolan, lucrand mai mult dupa masuri standard ale FIA si experienta, decat dupa sprijinul din Brixwort. Atat in presa germana cat si cea britanica s-a spus ca informatii ale motorului care influentau direct designul in spate si lateral al masinii au fost furnizate extrem de tarziu si doar lacunar celor de la Mclaren. AMUS a spus ca inclusiv Force India a primit mai multe informatii si mult mai repede in 2013 decat Mclaren. Ganditiva cat de dezavantajos este pentru aerodinamicieni acest lucru. Toate structurile aerodinamice in partea din spate si lateral la W05 sunt mult mai legate, mai bine integrate, totul pare mai mic si mai strans decat la Mclaren.

    Ferrari in schimb au avut o divizie intreaga de motoare ce au lucrat inca din faza embrionara a proiectului cu designerii si aerodinamicieii F14 T, au putut sa faca totul mai subtire, mai integrat, mai eficient, si cu toate acestea nu au facut o treaba cu mult mai buna decat Mclaren. Ce castiga Mclaren pe cei 10-20 de cai putere ce ii are in plus fata de motorul Ferrari (deoarece cu Exxon Mobil si nu cu Petronas cam atat are in plus fata de Ferrari, Eddie Jordan spunand ca Mclaren scoate cu 30 de cai mai putin decat Mercedes si Williams din motor.) ii pierde pe partea aerodinamica fata de Ferrari care avand evident toate informatiile despre motorul lor si-a putut integra perfect aerodinamica in caracteristicile si speciful motorului.
    3 2
  • McLaren si Honda stau foarte bine, dar asta nu inseamna ca alte echipe nu stau si mai bine. Personal nu as garanta in acest moment ca McLaren au un monopost capabil sa lupte pentru titlu in 2015. Nici Dennis nu ar garanta asa ceva. Alonso nu pleaca de la Ferrari pentru ca Allison i-a prezentat nu stiu ce, ci pleaca pentru ca isi doreste altceva, in principal un loc la Mercedes. Daca chiar vine Vettel in locul lui, inseamna ca va alege McLaren pentru ca doar ei au un loc liber. Honda are cu siguranta un motor decent, pana la prima cursa, cand chiar va conta, nu va stii nimeni cum o sa fie si cat de bun o sa fie exact.

    Un om cat de cat inteligent si-ar da seama ca echipele lucreaza intern fara sa spuna cum si la ce lucreaza. Allisson nu a venit la nici o cursa pana acum, el lucreaza alaturi de xx ingineri la ceva. Pat Fry lucreaza alaturi de alti xx ingineri la altceva si asta o spune chiar el pentru ca de la cursa din Rusia tot spune despre: 2015 si foarte clar. Evident si cei de la restul echipelor lucreaza la ceva, adica la masina pentru 2015. Momentan Mercedes si Williams stau cel mai bine pentru ca asta-i realitatea din teren. Urmeala Red Bull care vin din spate dar au un motor... bla bla bla. Dupa care vin cei de la Ferrari care au incercat o idee anul acesta si evident a fost una proasta. Dar au avut destul timp incat s-o testeze si sa caute alte solutii. Dupa care, vin cei de la McLaren, care la inceputul sezonului aveau cea mai buna masina, am cautat pe net inainte de calificari, si aveau cele mai stelare prezentari, in afara de @Scarbs, aproape toti jurnalistii de "prestigiu" o dadeau masina campioana mondiala. @Scarbs era un pic mai rezervat... stia el de ce probabil.

    Monopostul de anul viitor Ferrari nu are cum sa fie cu 2 secunde mai lent pentru ca monoposturile sunt testate la scara 60% fara motor, plus tunelul de vant nu arata decat cum se misca aerul in jurul monopostului nu si ce viteza prinda. Plus testarea se face doar in linie dreapta (se pot roti cateva grade dar evident nu foarte mult), si in functie de ce nivele de apasare aerodinamica folosesc, aleg o pereche aripa fata+spate pentru fiecare circuit. Viteza aerului din aceste tunele de vant nu are cum sa fie mai mare de 100km/h pentru ca deh... sunt gandite pentru anumite viteze ale aerului si nu pentru viteza maxima pe care o poate prinde un monopost pe circuit (lol ce tampit crede ca testeaza cineva cu motorul pornit intr-un tunet de vant looooool).

    Uita-ti un link, poate un tampit care posteaza rahaturi se trezeste la realitate: http://www.youtube.com/watch?v=L-8HhloJTGY. Asta-i un test la misto ca prezentare, pentru a intelege intr-o mica parte cam ce face un tunel de vant.

    O alta prezentare foarte clara, in care arata ca monopostul este la scara 60% si nu are motorul pornit... merge pe o banda pentru ca asa se vede cum interactioneaza aripa fata cu "curentul din jurul pneurilor" si cum se formeaza diferitii curenti in jurul monopostului. Se poate observa ca monopostul este rotit cateva grade, pentru a vedea cum afecteaza pneurile curentii laterali si asa mai departe.
    "http://www.youtube.com/watch?v=k7hTnkbmodI" Sunt diferite modificari, probabil testeaza diferite idei, dar nici un monopost nu are motorul inclus... in afara de un tampit care crede ca monoposturile sunt testate cu motorul pornit.

    Nu cred ca este o idee buna pentru Alonso sa plece de la Ferrari dar daca o va face este treaba lui. Nu trebuie sa fiu de acord cu alegerea lui si nici nu trebuie sa-mi placa mie, pentru ca tot el va suporta si consecintele, pe cand eu voi sta relaxat in fotoliul meu preferat si o sa-mi vad de treaba mai departe. Dar, eu cred ca este o idee proasta pentru este foarte posibil ca masina Ferrari de anul viitor sa fie interesanta in cred ca in mainile lui Alonso ar fi un real succes, nu acelasi lucru cred despre Raikkonen. Despre Vettel nu stiu ce sa zic, pentru nu stiu cum ii place pregatita/setata masina.

    Haas F1 are probabil cel mai nou tunel de vant in care pot testa monoposturile viitoare de F1, tunelul de vand avand o viteza foarte buna de 320km/h sau in jurul acestei viteze. Practic este si cel mai smecher tunel de vant in aceste moment pentru o echipa de Formula 1 (chiar daca vor concura in 2016 :P).

    Regulamentul spune foarte clar ca, citez:
    "1.3 No Restricted Wind Tunnel Testing may be carried out using a scale model which is greater than 60% of full size.
    1.4 No Restricted Wind Tunnel Testing may be carried out at an air speed exceeding 50m/s. ". 50m/s inseamna exact 180km/h, asa ca ma indoiesc ca cineva testeaza la viteza maxima a unui monopost, ceva peste 180km/h adica vreo 360km/h :P.

    Testele in tunelul de vant nu se fac pentru a vedea viteza maxima a unui monopost ci ceea ce conteaza foarte mult adica curentii, tot spectrul de curenti care inconjoasa, invaluie acest monopost pe pista. Se folosesc diferite jeturi de aer colorate, pentru a vedea exact tot ceea ce-i intereseaza cand testeaza aceste monoposturi in tunelul de vant. Evident scara 60%, nu-i chiar ca testarea in aer liber liber in FP1, dar decat nimic :P

    Evident, sa vina testele pentru ca sper eu, sa fie foarte interesante, se anunta de pe acuma, multe noutati si multe... sper eu surprize (tehnice) de la toate echipele. Testele ca testele, dar proba de foc o sa fie cursele si acolo teoria si articolele nu ajuta deloc, ajuta doar experienta si ingenuitatea inginerilor.
    5 0
  • (89)

    Nu zic ca vor lupta la titlu in 2015. Anul viitor podiumuri si poate o victorie sau doua, culese precum Ricciardo anul acesta. Poate prin 2016 sanse la titlu. Dar nu cred ca poate fi mai rau decat anul acesta. Am subestimat in iarna avantajul Ferrari si Mercedes de a avea motorul facut pt designul masini. Si a fost o lectie dureroasa, chiar daca Ferrari au comis-o din nou, au avut sansa clar sa plece de la 1-0 fatza de clientii Mercedes si chiar decat Red Bull.
    Dar cum se vehiculeaza
    2 2
  • ca dezvoltarea motoarelor va fi mult relaxata cu presiuni Honda, Ferrari si Renault ca din 2016 nu mai trebuie unanimitate ci doar majoritate pentru dezghetare, Mercedes vor fi nevoiti se pare sa fie de acord cu schimbare a 67% din motor nu 43%. Cele 3 o santajeaza pe Mercedes ca vor vota pentru dezvoltare nelimitata si total libera din 2016, de aceea Mercedes a acceptat omologarea in iulie nu februarie 2016. Si sunt sigur ca japonezii astia is nebuni, ca nimeni nu ii in stare sa risipeasca si sa cheltuie mai mult ca ei dintre constructorii de motoare ramasi in F1. Vor face salturi mari vei vedea.
    3 2
  • (89)

    Autosprintul si Gazzetta sunt demne de crezut cand vine vorba de Ferrari. Au surse peste surse cred oricat de sceptici am fi noi din fatza calculatorului. Doar din punct de vedere aerodinamic au spus ca masina e mai lenta decat anul acesta. Poate nu este ceva irecuperabil, dar cu siguranta este grav, din moment ce spuneau ca deja Fry si mai ales Tombazis sunt impacientati si ca suna alarma de panica la Maranello. Au spus ca este devreme (articolele erau din octombrie) dar cu designul si proiectul masinii probabil va trebui refacut in structura lui foarte multi, si crede ca Ferrari nu vor recupera pana la prima cursa.
    3 2
  • klausnake
    Am trait s-o vad si pe asta,Mircea,laudandu-l pe Alonso...
    LOL!!!!!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru