FIA a informat echipele că toate comunicaţiile radio care se referă la performanţele monopostului sau ale pilotului vor fi interzise începând cu Marele Premiu al statului Singapore de la sfârşitul săptămânii viitoare. Decizia a fost luată pentru ca piloţii să capete o influenţă mai mare în timpul curselor, însă legalitatea anumitor conversaţii era sub semnul întrebării.
Publicaţia GPUpdate a reuşit însă să obţină un punct de vedere detaliat cu privire la tipurile de comunicaţii radio care vor fi interzise pe tot parcursul unui Mare Premiu, inclusiv în antrenamente şi calificări.
Tipuri de conversaţii radio interzise prin noul regulament:
▶ comunicările despre consumul de carburant;
▶ comunicările despre starea tehnică a frânelor sau a pneurilor, inclusiv penele lente;
▶ comunicările pe baza unor coduri scurte precum SOC 3, MIX 5 sau FUEL 2, care instruiesc piloţii să efectueze modificări de setări;
▶ comunicări despre încălzirea pneurilor sau sincronizarea cutiei de viteze în timpul turului de formare.
Tipuri de informaţii pe care piloţii le vor putea vizualiza pe ecranul LCD de pe volan:
▶ consumul de carburant;
▶ starea tehnică a frânelor şi a pneurilor.
În prezent, nu toate echipele utilizează ecrane LCD pe volan, însă acestea vor deveni practic esenţiale pentru ca pilotul să fie la curent cu consumul de carburtant în timpul cursei.
▶ Volanul de Formula 1 include un display LCD de 4.3" începând din 2014
▶ Poveştile Formulei 1: Evoluţia volanelor
Tipuri de conversaţii care vor fi permise în continuare:
▶ comunicări despre turul în care pilotul trebuie să intre la boxe pentru schimbul de pneuri;
▶ comunicări despre ordine de echipe (pentru depăşirea coechipierului său pentru a se lăsa depăşit de coechipier);
▶ comunicări despre traficul de pe circuit în timpul calificărilor.
În cazul în care o echipă încalcă noul regulament, aceasta va fi sancţionată imediat, fără un avertisment prealabil.
Totuşi, nu este clar în acest moment ce sancţiuni vor fi aplicate echipei şi/sau pilotului pentru încălcarea noului regulament.Via GPUpdate
Deci nu a voie sa-i spui pilotului ca are o pana dar poti sa-i spui "Multi 21". JALNIC!