Comunicaţiile radio în Formula 1: lista indicaţiilor interzise de noul regulament

de Daniel Popescu
Vineri, 12.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a dezvăluit tipurile de mesaje radio care vor fi interzise în timpul curselor începând din Singapore. Piloţii vor vedea unele informaţii importante pe ecranul LCD amplasat pe volan.

FIA a informat echipele că toate comunicaţiile radio care se referă la performanţele monopostului sau ale pilotului vor fi interzise începând cu Marele Premiu al statului Singapore de la sfârşitul săptămânii viitoare. Decizia a fost luată pentru ca piloţii să capete o influenţă mai mare în timpul curselor, însă legalitatea anumitor conversaţii era sub semnul întrebării.

Publicaţia GPUpdate a reuşit însă să obţină un punct de vedere detaliat cu privire la tipurile de comunicaţii radio care vor fi interzise pe tot parcursul unui Mare Premiu, inclusiv în antrenamente şi calificări.

Tipuri de conversaţii radio interzise prin noul regulament:

▶ comunicările despre consumul de carburant;

▶ comunicările despre starea tehnică a frânelor sau a pneurilor, inclusiv penele lente;

▶ comunicările pe baza unor coduri scurte precum SOC 3, MIX 5 sau FUEL 2, care instruiesc piloţii să efectueze modificări de setări;

▶ comunicări despre încălzirea pneurilor sau sincronizarea cutiei de viteze în timpul turului de formare.

Tipuri de informaţii pe care piloţii le vor putea vizualiza pe ecranul LCD de pe volan:

▶ consumul de carburant;

▶ starea tehnică a frânelor şi a pneurilor.

În prezent, nu toate echipele utilizează ecrane LCD pe volan, însă acestea vor deveni practic esenţiale pentru ca pilotul să fie la curent cu consumul de carburtant în timpul cursei.

▶ Volanul de Formula 1 include un display LCD de 4.3" începând din 2014

▶ Poveştile Formulei 1: Evoluţia volanelor

Tipuri de conversaţii care vor fi permise în continuare:

▶ comunicări despre turul în care pilotul trebuie să intre la boxe pentru schimbul de pneuri;

▶ comunicări despre ordine de echipe (pentru depăşirea coechipierului său pentru a se lăsa depăşit de coechipier);

▶ comunicări despre traficul de pe circuit în timpul calificărilor.

În cazul în care o echipă încalcă noul regulament, aceasta va fi sancţionată imediat, fără un avertisment prealabil.

Totuşi, nu este clar în acest moment ce sancţiuni vor fi aplicate echipei şi/sau pilotului pentru încălcarea noului regulament.

Via GPUpdate

Comentarii (6)

  • daniel
    Stupid!
    Deci nu a voie sa-i spui pilotului ca are o pana dar poti sa-i spui "Multi 21". JALNIC!
    8 5
  • ha ha bun
    sa vedem MERCEDESUL acum
    5 1
  • Corneliu
    F1 chiar e pe dos - pana acum doi ani erau permise discutiile relevante intre echipa si pilot, dar nu erau permise ordinele de echipa - acum sunt permise ordinele de echipa dar sunt interzise disutiile tehnice relevante. Ma mir ca inca (cu accent pe INCA) ai voie sa iti sincronizezi echipa cu pilotul la intrarea la boxe pentru schimbul de pneuri, probabil ca Ecclestone inca nu a auzit de notiunea de telepatie...
    3 1
  • montoyajpc
    În sfarșit se încearcă a se face puțină dreptate, destul cît a fost sabotat Hemillton de echipa Mercedes, toată echipa lucra numai în favoarea lui Rosberg, sa săturat și FIA ,de cîtă nedreptate i-sa facut ,gen(orice numai să-l oprim pe Hemillton), drept dovadă uitațiva cine a reacționat imediat la anunțu făcut de FIA , bine înțeles (Mercedes) numai prea o să poată să-și facă jocurile murdare ,acum sa vedem cat de bun pilot e Rozberg ,fără tot ajutoru echipei ......
    2 2
  • Comunicările meteo vor fi permise ?
    0 0
  • Andrei
    @montoyaipc> esti meserias atat in gandire cat si in scris.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru