Incidentul s-a petrecut la capătul unui stint de 28 de tururi pe pneuri medium, în condiţiile în care germanul voia să termine cursa cu o singură oprire la boxe, spre deosebire de cele două sau trei ale rivailor.
Inevitabil, Vettel a criticat dur pneurile furnizate de Pirelli, iar o poziţie similară a adoptat şi Ferrari, care a susţinut că strategia cu o singură oprire la boxe a fost făcută pe baza datelor, în timp ce Pirelli a replicat că pneurile ajunseseră pur şi simplu la finalul perioadei de viaţă.
Cu toate acestea, datele statistice oficiale cu privire la setul de pneuri şi configuraţia circuitului nu indică în niciun caz o degradare a pneurilor:
▶ timpii pe tur realizaţi de Vettel înainte de explozia pneului au fost constanţi, cu excepţia turului 39:
Ultimele 10 tururi | Timp (secunde) |
32 | 115.44 |
33 | 115.50 |
34 | 115.76 |
35 | 115.88 |
36 | 115.71 |
37 | 115.52 |
38 | 115.70 |
39 | 116.41 |
40 | 115.95 |
41 | 115.12 |
▶ variaţiile de temperatură şi presiune ale pneului nu au fost suficient de mari pentru a sugera o posibilă defecţiune;
▶ celelalte trei cauciucuri de pe monopostul lui Vettel nu prezentau urme de uzură excesivă;
▶ cel mai solicitat pneu pe circuitul de la Spa-Francorchamps este cel de pe partea stânga-faţă, nu cel de pe dreapta-spate.
Oficialii Ferrari şi Pirelli au confirmat că se vor întâlni pentru a discuta despre posibilele cauze ale exploziei pneului.
Via F1Fanatic, Motorsport
Vettel trebuia sa fi terminat cursa linistit. Oricat de uzat sa fi fost pneul ala, NU avea voie sa explodeze. Da uite, ca nici nu a fost uzat la maxim. Restul sunt povesti Pirelli care trebuie sa se scoata cumva ca au facut-o lata.
Să-l cheme pe Mulder, poate rezolvă el misterul exploziei pneului.