Cauza exactă a exploziei pneului lui Vettel rămâne învăluită în mister

de Daniel Popescu
Luni, 24.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Timpii pe circuit, starea celorlalte pneuri şi datele tehnice ale circuitului nu au indicat nicio posibilă cauză pentru explozia cauciucului dreapta-spate suferită de Sebastian Vettel în Belgia.

Esential 28 de tururi a fost stintul lui Sebastian Vettel cu pneuri medium
Sebastian Vettel a ratat prezenţa pe podiumul de premiere al Marelui Premiu al Belgiei ca urmare a exploziei pneului dreapta-spate în penultimul tur al cursei.

Incidentul s-a petrecut la capătul unui stint de 28 de tururi pe pneuri medium, în condiţiile în care germanul voia să termine cursa cu o singură oprire la boxe, spre deosebire de cele două sau trei ale rivailor.

Inevitabil, Vettel a criticat dur pneurile furnizate de Pirelli, iar o poziţie similară a adoptat şi Ferrari, care a susţinut că strategia cu o singură oprire la boxe a fost făcută pe baza datelor, în timp ce Pirelli a replicat că pneurile ajunseseră pur şi simplu la finalul perioadei de viaţă.

Cu toate acestea, datele statistice oficiale cu privire la setul de pneuri şi configuraţia circuitului nu indică în niciun caz o degradare a pneurilor:

timpii pe tur realizaţi de Vettel înainte de explozia pneului au fost constanţi, cu excepţia turului 39:

Ultimele 10 tururi Timp (secunde)
32 115.44
33 115.50
34 115.76
35 115.88
36 115.71
37 115.52
38 115.70
39 116.41
40 115.95
41 115.12

variaţiile de temperatură şi presiune ale pneului nu au fost suficient de mari pentru a sugera o posibilă defecţiune;

celelalte trei cauciucuri de pe monopostul lui Vettel nu prezentau urme de uzură excesivă;

cel mai solicitat pneu pe circuitul de la Spa-Francorchamps este cel de pe partea stânga-faţă, nu cel de pe dreapta-spate.

Oficialii Ferrari şi Pirelli au confirmat că se vor întâlni pentru a discuta despre posibilele cauze ale exploziei pneului.

Via F1Fanatic, Motorsport 

Comentarii (4)

  • Cosmin
    Treaba asta se rezuma la constructia pneurilor Pirelli care are de suferit, ghiciti de ce, exact din motive de costuri, ca aproape toata lumea din ziua de azi. Doar ca ei fac treaba asta pe spinarea echipelor din F1. Adica la cel mai inalt nivel, unde cam esti prins cu mâtza-n sac cand o dai in bara.
    Vettel trebuia sa fi terminat cursa linistit. Oricat de uzat sa fi fost pneul ala, NU avea voie sa explodeze. Da uite, ca nici nu a fost uzat la maxim. Restul sunt povesti Pirelli care trebuie sa se scoata cumva ca au facut-o lata.
    31 5
  • Au ajuns astia de la Ferrari cu Vetel sa se bata de ceasul mortii pentru un loc 3. Excelent.
    7 25
  • Cand esti lent incerci o oprire in minus, problema e nici asa n-au reusit, Mercedes cu o oprire in plus si tot in fata au ajuns. Sa nu vorbim de Mercedes, sa luam doar Lotusul care tot cu o oprire in plus si ii suflau in ceafa lui Vettel. Principala grija a Ferrari nu e pneul, de care acum se agata cu disperare, ci ritmul de cursa slab. Cu toate update-urile facute.
    15 18
  • The Truth Is Out There.
    Să-l cheme pe Mulder, poate rezolvă el misterul exploziei pneului.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru