Caterham a anunţat vineri că a intrat în insolvenţă, iar noul administrator al echipei a ajuns la un acord cu Ecclestone să nu concureze în etapele programate în Statele Unite şi Brazilia. Scopul este ca administratorul să aibă timp să găsească un cumpărător pentru echipă pentru ca aceasta să facă deplasarea la ultima cursă a sezonului, programată la sfârşitul lunii noiembrie în Abu Dhabi.
"Ecclestone a fost de acord să sprijine administratorii în dorinţa de a vinde echipa cuiva cu putere financiară. De asemenea, Ecclestone a oferit echipei Caterham o dispensă pentru a putea lipsi, dacă este necesar, de la Marile Premii din Statele Unite şi Brazilia, dar speră ca un nou proprietar să fie capabil să ducă echipa la Marele Premiu din Abu Dhabi", precizează Smith & Williamson, compania care adminstrateaza Caterham, într-un comunicat de presă.
▶ Ioan Cojocaru, fost fotbalist al Stelei în anii '80, implicat în scandalul de la Caterham
Marussia, în aceeaşi situaţie
La numai o zi după anunţul celor de la Caterham, Marussia a luat de asemenea decizia să nu concureze în Marele Premiu al Statelor Unite. Echipa traversează de asemenea o perioadă dificilă din punct de vedere financiar şi a fost afectată şi de gravul accident suferit de Jules Bianchi în finalul Marelui Premiu al Japoniei.Marussia a folosit un singur monopost în etapa precedentă din Rusia, iar Ecclestone a confirmat că echipa nu va participa la Marele Premiu al Statelor Unite.
"Niciuna dintre cele două echipe nu va merge în America", a precizat britanicul pentru agenţia de presă Reuters. În condiţiile în care monoposturile sunt transportate din Statele Unite direct în Brazilia, Marussia nu va putea participa nici la etapa din America de Sud, chiar dacă acest lucru nu a fost încă confirmat oficial.
Posibilă schimbare a formatului pentru calificări
Reducerea numărului de monoposturi de la 22 la 18 poate determina FIA să schimbe şi formatul calificărilor pentru următoarele două curse. Regulamentul Sportiv al Formulei 1 prevede că, în cazul în care pe grila de start există doar 18 monoposturi, în prima parte (Q1) şi a doua parte (Q2) a calificărilor vor fi eliminate câte patru monoposturi.Regula se referă însă la situaţia în care există doar 18 monoposturi pe tot parcursul unui sezon, astfel că o decizie finală în acest caz va fi luată de comisarii de cursă de la Austin.
În cazul în care nu vor exista schimbări, în Q1 vor fi eliminaţi doar doi piloţi, iar formatul pentru ultimele două părţi va rămâne neschimbat.Via Autosport, Reuters, Adam Cooper
Comentarii (1)