McLaren a reacționat rapid la decizia lui Fernando Alonso de a se retrage din Formula 1 la sfârșitul acestui sezon și a anunțat deja numele înlocuitorului său.
Astfel, Carlos Sainz Jr. a semnat un contract multianual cu echipa britanică, care nu a confirmat însă durata exactă a acordului. Spaniolul este în prezent sub contract cu Red Bull și a fost împrumutat la Renault, iar McLaren a așteptat o confirmare din partea echipei austriece că îl poate achiziționa pe fiul fostului campion mondial de raliuri Carlos Sainz.
"Sunt încântat să pot confirma în sfârșit că voi fi pilot McLaren începând din sezonul 2019. Am urmărit asta de ceva timp și sunt foarte entuziasmat de acest nou capitol în cariera mea", a declarat el.
Acordul celor de la Red Bull de a-l elibera pe Sainz reprezintă o confirmare indirectă că echipa austriacă a decis să-l înlocuiască pe Daniel Ricciardo cu Pierre Gasly, care în prezent concurează la Toro Rosso. Un anunț pe acest subiect ar putea fi iminent, întrucât Red Bull nu are în vedere un alt pilot care să îl acompanieze pe Max Verstappen.
Pe de altă parte, McLaren nu a anunțat încă cine va fi coechipierul lui Sainz.
Șansele lui Stoffel Vandoorne de a-și păstra locul la echipă sunt destul de reduse ca urmare a lipsei de rezultate. În plus, echipa analizează în prezent alte două opțiuni atractive: pilotul de rezervă Lando Norris în vârstă de numai 18 ani care ocupă locul 2 în Formula 2 și Esteban Ocon, care a înregistrat o serie de curse bune pentru Force India în prima parte a acestui sezon.Via McLaren
In ultimii ani McLaren au avut "alibiul" motorului Honda, ca sa ascunda deficientele "celui mai bun sasiu de pe grila". Acum nu mai au alibiul si se duc in cap mai repede si mai jos decat au fost, silindu-l pe bietul Alonso sa se retraga ! Crezi tu, ZZZ, ca Alonso s-ar fi retras daca nu ar fi stiut ce-l asteapta la anul ?
Alonso stie foarte bine ca are si partea lui de vina, o sa scrie o carte candva probabil despre perioada McLaren, dar... bine ca se retrage pentru ca dupa un 2014... fatidic, a venit un 2015... umilitor. 2016 si 2017 au fost cam la fel, iar 2018... sa-l ignoram rapid.
Alonso s-a schimbat dupa sezonul 2007, si poate asta n-am inteles noi fanii lui. Sansa lui sta in Indy, unde sper sa concureze macar 1-2 sezoane intregi.
Radu se dadea mare fan Mercedes luna trecuta, anul trecut era fan Ferrari, luna asta este fan McLaren probabil? Schimba echipele... ca cearsafurile sau?
Personal cred ca pentru Alonso asa ceva nu a fost suficient, pur simplu a preferat sa se concentreze pe Indy unde sper ca va concura cel putin unul, poate chiar doua sezoane intregi.
Dar... ce monopost vor avea in sezonul viitor si cat de bun o sa fie, vedem dupa primele 3-4 curse... din 2019. Cumva cred ca o sa fie mai bun ca cel din sezonul actual, la fel cum cred ca o sa fie ceva mai multa liniste in echipa, poate si o cooperare mai buna intre echipa de design si echipa de dezvoltare. iar venirea lui Sainz este un pas inainte, Alonso de prin 2011 pare foarte dezamagit de F1 in general, de Ferrari si McLaren in particular. Perioada de la Ferrari a fost o mare dezamagire pentru Alonso, o foarte mare dezamagire pentru fani si probabil o bucurie pentru cativa care au postat mai sus. (am spus probabil :P)
Raman la parerea ca Alonso a plecat stiind ca la McLaren sunt sanse mari sa urmeze un an mai dificil ca acesta. Sasiul lor este varza, trebuie unul nou, plus dezvoltare si nu mai au timp, in doi ani se schimba iar totul. Nimic nu-i ajuta sa se ridice mai repede, parca totul este impotriva lor.
Or mai fi postat si alti "Radu" pe aici, insa eu sunt fan Ferrari, nicidecum Mercedes. Cand era Alonso la Ferrari, a fost sportul preferat al meu. Si acum sunt alaturi de Vettel si Raikkonen, iar in Belgia astept victoria lui Vettel - nici nu ma gandesc la locul doi.