Acest lucru nu a afectat însă semnificativ programul echipelor, întrucât acestea s-au concentrat în continuare pe verificarea noilor monoposturi. Totuşi, circuitul s-a uscat în cursul după-amiezii, iar piloţii au fost capabili să utilizeze pneuri slick pe monoposturi.
Cel mai bun timp al zilei a fost stabilit de Jenson Button, care a fost cronometrat cu 1:24.165 la volanul monopostului McLaren în ciuda faptului că echipa nu a putut testa deloc în prima zi din cauza unei defecţiuni tehnice.
Britanicul a fost urmat de Kimi Raikkonen de la Ferrari la mai puţin de şapte zecimi de secundă, în timp ce Valtteri Bottas a fost al treilea pentru Williams. Nico Rosberg a obţinut locul patru pentru Mercedes în faţa lui Sergio Perez de la Force India, în timp ce Esteban Gutierrez (Sauber) şi Marcus Ericsson (Caterham) au fost la mare distanţă de rivali.
Ultima poziţie în clasament i-a revenit însă lui Sebastian Vettel, care a parcurs numai opt tururi înainte de a abandona sesiunea în urma unei defecţiuni la bateria sistemului ERS furnizat de Renault. Germanul a fost cronometrat cu 1:38.320 după ce în prima zi de teste a parcurs doar trei tururi de pregătire, fără să stabilească timpi cronometraţi.
Cvadruplul campion mondial şi-a anulat interviurile cu presa internaţională programate la finalul zilei şi a plecat deja spre casă, locul său în monopost urmând să fie luat joi de Daniel Ricciardo.Teste Jerez - rezultate ziua a doua
1. Jenson Button McLaren 1m24.165s 43 2. Kimi Raikkonen Ferrari 1m24.812s +0.647s 47 3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m25.344s +1.179s 35 4. Nico Rosberg Mercedes 1m25.588s +1.423s 97 5. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m28.376s +4.211s 37 6. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m33.270s +9.105s 53 7. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m37.975s +13.810s 11 8. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m38.320s +14.155s 8
Primele indicii despre fiabilitatea motoarelor
Primele două zile de teste de la Jerez nu au fost reprezentative din punct de vedere al timpilor de pe circuit, însă au oferit indicii puternice despre fiabilitatea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri.Mercedes s-a evidenţiat prin cel mai mare număr de tururi parcurse, întrucât cele patru echipe cu motoare germane au parcurs 248 de tururi.
Dintre acestea, nu mai puţin de 96 au fost parcurse de Rosberg în a doua zi, iar germanul a efectuat inclusiv un stint lung de 24 de tururi.Ferrari s-a oprit la borna 138 de tururi, efectuate însă de numai două echipe, întrucât Marussia va începe testele abia joi din cauza unor defecţiuni tehnice la monopost.
În schimb, cele trei echipe motorizate de Renault care au făcut deplasarea la Jerez au efectuat numai 38 de tururi, dintre care doar 11 au fost parcurse de campioana mondială Red Bull Racing.
Testele de la Jerez continuă şi pe parcursul zilelor de joi şi vineri.
Mai mult a venit ca sa se plimbe pana la Jerez sau sa piarda vremea.
Dupa ce Red Bull a anuntat ca nu mai iese pe circuit, Sebi s-a urcat repede in avion si a plecat acasa. Pai cum, nu era el ala care statea in garaj si noaptea? Acum ce face? Nu era Sebica ala trup si suflet? Unde fuge? Nu spuneau unii pe aici ca munceste, ca trage tare, ca bla bla bla.
Acum a fugit la nevasta si copil.
In 2 zile sa ai 11 tururi... Ori Red Bull se cred invincibili, ori echipa nu mai functioneaza cum trebuie. Au pierdut si astia cativa ingineri.
Ce ai fi vrut sa faca? Stai linistit, ca munca lu' Vettel se va vedea la finalul anului cand va cuceri al V-lea titlu consecutiv. E clar ca Red Bull n-au inceput antrenamentele in cel mai fericit mod, insa au capacitatea necesara de a rezolva problemele pana la Sakhir.
Daca are noroc..
Bafta si un sezon plin !!!
nu cred ca se va repeta 2013
eu cred ca titlul se va decide intre MB si Ferrari ... atat la piloti cat si la constructori
RBR poate a facut o masina buna ... dar s-ar putea ca va avea probleme de fiabilitate ...
aici la momentul de fata MB si Ferrari sunt ink OK ... speram sa ramana asa
Forza Rossa!
Cat despre Vettel, lucreaza din greu cand e o problema unde se poate implica, dar deocamdata se lucreaza la unitatea de propulsie si atat. Nu cred ca e treaba lui sa supravegheze schimbatul bujiilor si defectarea bateriei ERS ....
Oricum, inca nu am vazut nimic din functionarea aerodinamicii noilor designuri, care sa nu uitam ca are o pondere mai mare decat puterea motoarelor la valori apropiate. Abia atunci vom sti cine ce a realizat si ce e in stare. Si doar apoi vin si alte probleme ca si acel menaj a trois Ferrari-Alonso-Raikkonen, sau Ricciardo la echipa de top, etc.
Si inca o idee, este momentul in care echipele mai mici pot produce surprize. Toti pornesc aproape de la zero cu noile designuri.
@91Schumi Pai nu isi motiva Vettel echipa? Nu statea in garaj si ii ajuta sa care cutiile? Acum ce face? Cara scutece? Lasa ca da Red Bull de dracu in 2014 si in 2015 fuge la o alta echipa. Sa fii sigur cand Red Bull nu mai castiga, asta imediat pleaca.
http://www.youtube.com/watch?v=V_GwL2KFw9I
http://www.youtube.com/watch?v=keLcrTw7FOI
Ii un adevarat "silver bullet" suspensia. In viraje adauga downforce, pe liniile drepte din punct de vedere atat aero cat si mecanic ofera o prestanta masinii de a "taia" mai bine aerul. Este rodul muncii acelor ingineri tineri recrutati ani de an de la Imperial College of London si nu a lui Willis, Costa, Bigois, sau Newey. Mai dau ei rateu mergand prea extrem, dar sunt foarte foarte creativi si inovativi. In 2010 au creat f-ductul, in 2011 acea evacuare fanstezist "octopus" prin placile laterale, in 2012 au fost prima masina care a utilizat efectul Coanda (Newey a fost prin in offside cu acest concept, iar in Australia era la +700 de miimi de secunda de Mclaren, Ferrari a l-a avut doar in Spania, iar Mercedes abia dupa pauza de vara). Asta inseamna cultura Mclaren, ceea ce Jonathan Neale a spus "" But we do have a good system of development of young engineers and diverse talent. There are in excess of 200 engineers, mathematicians and scientists here, 23 different nationalities. But I’m equally as excited about some of the graduates that we’re getting who have no experience in Formula 1, and just how challenging and demanding they’re going to be."