După operaţie, francezul a fost transferat la terapie intensivă, acolo unde este monitorizat în permanenţă de medici. Vestea bună este că Bianchi respiră singur, însă în prezent nu sunt cunoscute mai multe informaţii despre starea sa de sănătate.
Bianchi pilota cu 200 km/h într-un sector cu două steaguri galbene
Între timp, au început să apară şi o serie de informaţii neoficiale despre circumstanţele în care a avut loc accidentul, pe baza unor fotografii de la locul accidentului publicate pe internet si a datelor telemetrice şi de GPS disponibile inclusiv fanilor Formulei 1 prin intermediul unei aplicaţii dedicate.
Astfel, Bianchi pilota cu o viteză de 213 km/h în momentul în care a pierdut controlul volanului.
În zona accidentului, comisarii de cursă afişaseră două steaguri galbene, care semnalizează piloţilor să circule cu o viteză redusă din cauza unui accident, în acest caz fiind vorba despre Sutil. Cu alte cuvinte, pilotul echipei Marussia era obligat prin regulament să circule cu o viteză mult mai redusă pe segmentul respectiv de traseu.Iată datele care arată viteza şi poziţionarea pe circut a lui Bianchi în momentele premergătoare accidentului:
Update 6 octombrie: Video: Primele imagini cu accidentul suferit de Bianchi la Suzuka
Update 7 octombrie: Steagul verde a fost fluturat corect în zona accidentului lui Bianchi
Aparent, Bianchi a pierdut spatele monopostului, a încercat să corecteze traiectoria, însă a intrat în zona cu pietriş de pe marginea circuitului cu o viteză încă ridicată.
Monopostul său a lovit puternic un utilaj prezent în zona respectivă pentru a îndepărta monopostul Sauber al lui Adrian Sutil, care suferise un accident similar cu numai un tur în urmă.
Impactul a avut loc cu partea stângă a monopostului, în zona gurilor de aerisire, şi a determinat ulterior distrugerea părţii din spate a acestuia, dar şi avarierea părţii frontale. Forţa impactului este estimată la 50 g. Principala ipoteză este că Bianchi s-a lovit cu capul de utilaj, element susţinut şi de o uşoară deteriorare a căştii pilotului.Via Motorsport
Nu fi asa pesimist, Hakkinen la fel de grav a suferit o trauma la cap la Adelaide in 1995 si 3 ani mai tarziu era campion mondial.
esti dus cu sorcova rau de tot
Lipseste toata partea din spate unde este motorul, dar e distrusa si partea din fata. Pe o poza pe net pe casca lui Jules se vede o lovitura puternica in partea dreapta fata.
A fost un accident grav, nici macar nu are vre-o relevanta daca Jules va reveni anul acesta sau niciodata in cursele de masini.
E important sa scape cu viata si fara urmari.
si daca reducea viteza de la 213 la 203 la ce-i folosea? Nu poti sa mergi nici pe steag galben destul de incet
probabil ca a fost avertizat de echipa de accidentul lui sutil si ca aluneci usor in zona dar a patit-o
imi aduc aminte de o cursa la interlagos, pe ploaie cum ieseau pilotii unul dupa altul din cursa in acelasi viraj
50 g. Nu a avut ce sa preia energia de impact. In mod normal treaba asta era a glisierelor si a cauciucurilor din spatele lor. Masinile singure inca sunt sicrie pe roti
E gresit; prin regulement, viteza redusa inseamna sa nu realizezi timpi mai mici decat timpii anteriori. Inainte de a-l acuza pe Bianchi, puteai macar sa observi in fimuletul pe care l-ai atasat ca si ceilalti piloti mergeau tot cu peste 200 km/h in zona respectiva.
Pentru prevenirea accidentelor de acest gen e necesara impunerea unei restrictii de viteza (cum e in pitlane) pe zona cu steag dublu, cum se face si prin alte competitii (LeMans de exemplu).
In plus. este irelevant cu ce viteza mergeau ceilalti piloti. Daca unul nu respecta regulamentul, nu inseamna ca si urmatorii trebuie sa faca la fel.
Mai multe informatii vor fi facute disponibile de catre oficialii Marussia si de catre familia Bianchi. Pana atunci se cere discretie si liniste.
@daniel.popescu: am vazut ceva curios intr-o insistenta a SkySports... in momentul in care Sutil a avut accidentul, oficialul din turnuletul de deasupra incidentului nu flutura steag galben ci, atentie, verde... nu mai gasesc inregistrarea pe youtube a celor de la SkySports in care au facut chiar zoom pe acea faza. E posibil ca acele duble steaguri galbene sa fi fost unul singur completat de unul verde si din acest caz sa se fi intamplat ce s-a intamplat.
Indiferent care este vinovatul acum, este important ca omul ala (nu pilotul, nu soferul si nu sportivul - ca nu mai conteaza astea in asemenea conditii) sa isi revina cat mai rapid si fara leziuni serioase.