Avancronica testelor din Bahrain: momentul adevărului pentru Red Bull şi Renault

de Daniel Popescu
Marti, 18.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
A doua sesiune de teste premergătoare sezonului 2014 are loc în Bahrain şi va evidenţia dacă Red Bull şi Renault au remediat defecţiunile tehnice, în timp ce Mercedes şi Ferrari ar putea evalua deja performanţele reale ale monoposturilor.

Esential 4 zile este durata sesiunii de teste de pe circuitul Sakhir din Bahrain
Prima sesiune de teste din această iarnă, care s-a desfăşurat la sfârşitul lunii ianuarie pe circuitul de la Jerez din sudul Spaniei, a scos în evidenţă câteva aspecte preliminare importante despre fiabilitatea şi performanţele monoposturilor celor 10 echipe participante.

La aproape trei săptămâni distanta, echipele se reunesc din nou în Bahrain, acolo unde vor avea ocazia să continue pregătirile într-un mediu ambiant apropiat de cel pe care îl vor întâlni la cele mai multe curse de pe parcursul sezonului 2014.

Acesta este doar unul dintre motivele pentru care sesiunea de patru zile care va avea loc în perioada 19-22 februarie capătă o importanţă majoră, înaintea ultimei sesiuni programată pe acelaşi circuit Sakhir la sfârşitul saptamnii viitoare.

▶ Analiza primei sesiuni de teste de la Jerez

Red Bull Racing şi Renault, în centrul atenţiei

Partea caroseriei din jurul evacuării lua foc. Se poate spune că a fost vorba despre un design agresiv, dar am simţit că trebuie să ne asumăm anumite riscuri.

Adrian Newey
Director tehnic Red Bull
Fără îndoială, Red Bull Racing este echipa care va atrage cel mai mult atenţia în testele din Bahrain. Cvadrupla campioană mondială a parcurs numai 21 de tururi în sesiunea precedentă la Jerez, niciunul dintre acestea nefiind însă în ritm susţinut.

Explicaţiile oficiale au venit abia la începutul săptămânii prin vocea directorului tehnic Adrian Newey şi confirmă practic informaţiile vehiculate anterior cu privire la supraîncălzirea unor componente din cauza faptului că motorul Renault are nevoie de o răcire foarte performantă.

"Partea caroseriei din jurul evacuării lua foc. Se poate spune că a fost vorba despre un design agresiv, dar am simţit că trebuie să ne asumăm anumite riscuri pentru a avea un pachet bun care ar micşora pierderea aerodinamică generată de cerinţele foarte mari pentru răcire. Se pare că motorul Renault are nevoie de un sistem de răcire foarte mare", sunt cuvintele prin care Newey a încercat să arunce vina mai mult pe Renault decât pe propriile decizii de design.

Red Bull spera sa nu mai aiba probleme cu motorul Renault

Am avut probleme hardware şi, în consecinţă, probleme software.

Remi Taffin
Director de operatiuni Renault
Pe lângă defecţiunile generate de design, Red Bull Racing are nevoie şi de un motor Renault lipsit de probleme de fiabilitate, lucru care nu s-a întâmplat la Jerez.

Constructorul francez a admis că a întâmpinat defecţiuni de natură hardware şi software şi a admis că ar putea fi nevoită să solicite modificarea unităţii de propulsie în scopuri de fiabilitate inclusiv după omologarea din 28 februarie.

Totuşi, Renault insistă că a remediat defecţiunile şi că sesiunea din Bahrain va decurge fără întreruperi similare cu cele de la Jerez.

"Am avut probleme hardware şi, în consecinţă, probleme software. Prima a fost legată de stocarea energiei, iar al doilea capitol este cel software. În primul test, am avut probleme de pilotaj pe circuit din cauza unor defecţiuni de calibrare, dar ne-am îmbunătăţit nivelul şi suntem încrezători că problema din primul test a fost rezolvată."

"Dacă avem probleme de fiabilitate, este mai dificil să faci schimbări după ce ai omologat motorul. Dar există în continuare o regulă corectă şi echitabilă care îţi permite să schimbi orice componentă dacă ai probleme de fiabilitate", spune Remi Taffin, directorul de operaţiuni al Renault. 

Lotus, la primul test real cu noul monopost

Lotus a fost singura echipă care nu a participat la prima sesiune de teste de la Jerez. Justificată prin dorinţa de a continua dezvoltarea în tunelul de vânt, decizia a avut de fapt la bază raţiuni financiare, însă britanicii vor fi prezenţi pe circuitul din Bahrain.

Noul monopost a fost deja evaluat într-o sesiune de filmare în scopuri comerciale, însă aceasta este prima oportunitate reală de a-l vedea la lucru într-un cadru adecvat. În plus, Lotus a adoptat un design unic pentru nasul monopostului, care include două "coarne" asimetrice, element care a pus deja pe gânduri inginerii echipelor rivale.

Lotus, unicul monopost cu doua coarne

Mercedes şi Ferrari trec la nivelul următor

Dacă Red Bull şi Lotus speră într-o sesiune lipsită de defecţiuni tehnice, rivalii de la Mercedes şi Ferrari intenţionează deja să treacă la nivelul următor. Mercedes a avut parte de cel mai bun program la Jerez şi a fost singura echipă capabilă să efectueze simulări de cursă pe parcursul sesiunii, astfel că este de aşteptat ca în Bahrain să pună şi mai mult accent pe acest aspect, dar şi să forţeze la maxim în cadrul unor simulări de calificări.

La rândul lor, cei de la Ferrari s-au bucurat de o sesiune lipsită de probleme la Jerez şi, chiar dacă au părut să rămână în umbra celor de la Mercedes, s-au evidenţiat prin nu mai puţin de trei noutăţi tehnice: motorul nu are carcasă de protecţie, sistemul de răcire este format din tuburi din micro-fibre de titan cu un diametru intern de numai 0.2 milimetri, în locul tradiţionalelor prize de aer, iar motorul are un sistem inovator care "colaborează" cu injecţia directă pentru a menţine o temperatură scăzută a motorului şi pentru a reduce consumul de carburant.

Lista piloţilor care testează în Bahrain

Lista piloţilor care vor testa în Bahrain nu include nicio surpriză majoră.

Toate echipele vor miza, conform aşteptărilor, pe piloţii titulari pentru sezonul 2014, singura excepţie fiind Caterham, care în prima zi îi va oferi o nouă oportunitate lui Robin Frijns să se acomodeze la noul monopost.

Echipa 19 februarie 20 februarie 21 februarie 22 februarie
Red Bull Racing Vettel Vettel Ricciardo Ricciardo
Mercedes Hamilton Rosberg Hamilton Rosberg
Ferrari Alonso Alonso Raikkonen Raikkonen
Lotus Grosjean Grosjean Maldonado Maldonado
McLaren Magnussen Magnussen Button Button
Force India Hulkenberg Hulkenberg Perez Perez
Sauber Sutil Gutierrez Gutierrez Sutil
Toro Rosso Kvyat Vergne Kvyat Vergne
Williams
Marussia Bianchi Chilton Chilton Bianchi
Caterham Frinjs Kobayashi Ericsson Kobayashi

* Lista piloţilor care testează in Bahrain va fi completată pe măsură ce echipele dezvăluie programul complet.

Circuitul Sakhir şi condiţii meteo

Circuitul Sakhir din Bahrain este unul mai apropiat de cele pe care vor concura piloţii în sezonul 2014 al Formulei 1. Acesta este caracterizat de nu mai puţin de patru linii drepte, însă acestea sunt urmate de viraje lente care fac depăşirile relativ dificile. Una dintre principalele probleme ar putea fi praful care se depune frecvent pe pistă şi care ar putea ajunge la sistemul de răcire al monoposturilor.

Vremea se anunţă una tipică pentru primăvară: cerul va fi senin în fiecare dintre cele patru zile, iar temperatura maximă va creşte gradual de la 19 grade în prima zi până la 22 de grade în ultima zi de teste. Temperaturile ridicate vor permite de asemenea piloţilor să evalueze monoposturile în condiţii metreo mai bune decât cele de la Jerez.

Testele din Bahrain se vor desfăşura în intervalul orar 09:00 - 17:00 (ora României) pentru fiecare dintre cele patru zile de teste. 

Configuratia circuitului din Bahrain

Comentarii (4)

  • "pentru a economisi consumul de carburant." - really?
    3 1
  • markusrull
    Hamilton iara o sa piloteze in prima zi de teste si s-ar putea sa stea mai mult prin garaj...
    4 4
  • puteati sa scrieti 1-2 randuri si despre McLaren, a 2-a echipa din formula 1 ca palmares si care a avut un ritm foarte bun si cel mai rapid tur de circuit in prima sesiune de teste din acest an.
    6 11
  • Ferrari este cea mai titrata echipa din F1, McLaren are cel mai bun raport starturi/curse castigate.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru