După patru victorii consecutive, Lewis Hamilton se îndreaptă spre Marele Premiu al Statelor Unite cu o șansă semnificativă să-și adjudece al cincilea titlu mondial.
Pilotul echipei Mercedes a dominat autoritar a doua parte a sezonului după ce a obținut 6 victorii în ultimele 7 curse, concomitent cu o scădere de performanțe din partea rivalilor de la Ferrari, care au pierdut însă puncte și din cauza unor erori elementare de strategie.
Chiar dacă pe hârtie lucrurile sunt clare, Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes, susține că nimic nu este încă decis. "Lupta este departe de a se încheia, așa că abordăm cursa de la Austin în același mod ca orice altă cursă: luăm totul pas cu pas, ne concentrăm pe treaba noastră și ne asiguram că obținem performanțe pe circuit", a declarat austriacul.
În schimb, Vettel pare resemnat cu înfrângerea, chiar dacă insistă că va încerca să obțină cel mai bun rezultat posibil pe circuitul de la Austin. "Știm că este dificil, dar ce avem de pierdut? Încercăm să dăm totul pentru a lupta și vom vedea ce ne vor aduce următoarele curse", a declarat germanul.
Cum poate deveni Hamilton campion
Cu un avans consistent de 67 de puncte cu numai 75 disponibile, Hamilton va deveni campion la finalul cursei din Austin în următoarele situații:
● Hamilton câștigă, Vettel cel mult pe 3;
● Hamilton pe 2, Vettel cel mult pe 4;
● Hamilton pe 3, Vettel cel mult pe 6;
● Hamilton pe 4, Vettel cel mult pe 7;
● Hamilton pe 5, Vettel cel mult pe 8;
● Hamilton pe 6, Vettel cel mult pe 9.
Circuitul de la Austin
Circuitul de la Austin şi-a făcut prima apariţie în calendarul Formulei 1 în sezonul 2012.
Construit de acelaşi Hermann Tilke, circuitul împrumută o serie de de viraje celebre din calendarul Formulei 1, precum virajul opt de la Istanbul, Becketts de la Silverstone sau Esses de la Suzuka.Cel mai important rămâne însă chiar primul viraj, în primul rând datorită diferenţei de nivel comparativ cu linia de start-sosire. Primul sector include o succesiune rapidă de viraje, urmate în sectorul doi de un ac de păr şi o linie dreaptă lungă de aproape un kilometru. Finalul unui tur de circuit include de asemenea o porţiune tehnică şi, în acelaşi timp, solicitantă, cu schimbări dese ale traiectoriei. În plus, Austin este unul dintre puţinele circuite unde piloţii concurează în sens invers al acelor de ceasornic.
Cele mai bune oportunităţi de depăşire se află pe cele două zone DRS. Prima dintre ele este situată între virajele 11 şi 12, cu punctul de detecţie situat înainte de intrarea în virajul 11. A doua zonă DRS este poziţionată pe linia de start-sosire, cu punctul de detecţie înainte de intrarea în virajul 19.
Pirelli va furniza piloților pneuri de compoziție soft, supersoft și ultrasoft, acelesi oferite și în sezonul precedent, când compozițiile erau însă cu o treaptă mai dure. Anul trecut, piloții au optat pentru una sau două opriri în timpul cursei, cu o singură trecere pe la boxe în dreptul lui Hamilton, care și-a adjudecat victoria.
Vremea va fi răcoroasă pe tot parcursul weekendului, cu temperaturi maxime cuprinse între 18 și 20 de grade.
Vineri și sâmbătă vor exista perioade de ploaie care ar putea afecta antrenamentele și calificările, în timp ce duminică cerul va fi mai mult noros, cu șanse mai mici de ploaie.Marele Premiu al Statelor Unite la TV
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 19 octombrie | 18:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 2 | vineri, 19 octombrie | 22:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 3 | sambata, 20 octombrie | 21:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Calificari | sambata, 20 octombrie | 00:00 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cursa | duminica, 21 octombrie | 21:10 | Digi Sport, Telekom Sport | Digi Online, Telekom TV |
Apropo de Hamilton, la conferinta de presa Alonso l-a clasat pe rivalul lui printre cei mai buni 5 piloti din istoria Formulei 1 alaturi de Schumacher, Senna, Prost si Fangio.Foarte frumoase cuvintele spaniolului in intregul interviu; respectul meu pentru Alonso si el un pilot mare, care nu a avut tot timpul, sau mai tot timpul, cea mai buna masina. Ma gandesc ca nu e tocmai usor sa faci afirmatiile respective vizavi de cel cu care la un moment dat al carierei ai fost la cutite.
Campionatul este terminat, deci hasta la vista, baby, ceea ce sper e ca sa vedem macar niste dueluri 1 vs 1 demne de F1, altfel o sa fie 2 ore de somn linistitor sub ploia de toamna tarzie ce tocmai se anunta in weekend.
Una peste alte fortza Ferrari, orice ar face!