În plus, este puţin probabil că echipa germană să aibă din nou probleme cu sistemul de răcire, întrucât virajele de mare viteză şi liniile drepte lungi vor permite componentelor să se răcească suficient de bine.
Aceşti factori îl determină pe Lewis Hamilton să privească cu încredere spre o victorie în faţa propriilor săi fani. O victorie care a devenit esenţială pentru ca britanicul să micşoreze diferenţa de 29 de puncte care îl separă în clasamentul general de coechipierul său Nico Rosberg.
Cât despre Williams, rămâne de văzut dacă monopostul britanicilor va fi la fel de competitiv şi la Silverstone, însă pentru început întreaga atenţie se va concentra asupra lui Susie Wolff, care va deveni vineri prima femeie după 22 de ani care ia startul într-un Mare Premiu.
Este posibil că Red Bull să ofere o replică semnificativ mai bună aici şi să revină în postura de cea mai bună echipă cu excepţia celor de la Mercedes, întrucât monopostul RB10 se pretează mai bine configuraţiei. În schimb, în condiţiile în care Kimi Raikkonen are în continuare probleme de adaptare, Ferrari nu poate miza decât pe Fernando Alonso pentru a rămâne pe locul trei în clasamentul constructorilor, în faţa unei echipe Force India care pare mai mult decât capabilă să ameninţe Scuderia.
În subsolul clasamentului, Sauber caută în continuare primele puncte ale sezonului, în timp ce Caterham trece printr-o schimbare majoră de acţionariat.
Circuitul de la Silverstone şi regulamentul DRS
Circuitul de la Silverstone este unul de mare viteză care în mod obişnuit favorizează monopostul Red Bull Racing, mai ales că include numeroase viraje de mare viteză.
La fel ca şi anul trecut, piloţii vor avea la dispoziţie două zone unde vor putea activa sistemul DRS.
Astfel, în cazul unei diferenţe mai mici de o secundă între doi piloţi, cel aflat în urmărire va putea activa tehnologia pe linia dreaptă Wellington dintre virajele cinci şi şase şi pe linia dreaptă Hangar dintre virajele 14 şi 15. Silverstone este astfel unul dintre puţinele circuite unde sistemul DRS nu este disponibil pe linia dreaptă de start-sosire, întrucât aceasta este prea scurtă.Cifrele circuitului
Lungime tur | 5.891 km |
Numar de tururi | 52 |
Distanta totala | 306.198 km |
Provocările pentru unitatea de propulsie
Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Silverstone pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:
Motorul cu combustie interna | 4 |
MGU-K | 3 |
MGU-H | 4 |
Unitatea de stocare a energiei | 3 |
Recuperarea energiei | 4 |
Consum de carburant | 4 |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli va oferi echipelor la Silverstone pneuri medium şi hard, cele mai dure compoziţii din gama, întrucât circuitul este unul destul de solicitant, mai ales că aici se înregistrează cel mai mare forţă laterală din întregul calendar. Pirelli evită însă să facă predicţii cu privire la numărul de opriri la boxe, în special din cauza vremii schimbătoare.
"Vremea este întotdeauna un subiect de discuţie la Silverstone. În trecut am văzut totul, de la cer senin la ploi torenţiale. Prin urmare, abilitatea de a lua rapid decizii cu privire la strategie bazate pe condiţiile în timp real este foarte importantă, întrucât nu te poţi baza pe datele precedente", explică Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Informaţii meteo: vreme frumoasă
Totuşi, vremea se anunţă frumoasă la Silverstone la sfârşitul acestei săptămâni, cu cer predominant senin în fiecare dintre cele trei zile. Vineri, temperatura maximă a aerului va fi de aproximativ 25 de grade, pentru ca sâmbătă aceasta să scadă la 21 de grade, iar duminică la 20 de grade.
Diferenţa de temperatură dintre ziua de vineri şi următoarele două ar putea influenţa însă pregătirile echipelor din primele sesiuni de antrenamente.
Statistici pentru Silverstone
▶ Silverstone aniversează în acest an al 50-lea Mare Premiu, însă numai 48 au făcut parte din calendarul Formulei 1;
▶ Felipe Massa va lua startul în cursa cu numărul 200 din întreaga sa carieră;
▶ pilotul care a plecat din pole position a câştigat doar 4 dintre ultimele 19 curse de la Silverstone;
▶ începând din 2000, fiecare câştigător al cursei a început Marele Premiu cel puţin de pe locul al patrulea al grilei de start;
▶ Ferrari este echipa cu cele mai multe victorii la Silverstone: 16.
Sezon | Castigator |
2013 | Nico Rosberg (Mercedes) |
2012 | Mark Webber (Red Bull Racing) |
2011 | Fernando Alonso (Ferrari) |
2010 | Mark Webber (Red Bull Racing) |
2009 | Sebastian Vettel (Red Bull Racing) |
Marele Premiu al Marii Britanii la TV
Marele Premiu al Marii Britanii va avea loc la orele obişnuite pentru o cursă desfăşurată în Europa:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 4 iulie | 12:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 4 iulie | 16:00 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 5 iulie | 12:00 | - |
Calificari | sambata, 5 iulie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Cursa | duminica, 6 iulie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Un articol destul de elocvnet despre situatia actuala de la Ferrari:
http://www.talkingaboutf1.com/2014/06/alonsos-all-that.html?spref=tw
PS va fi intersant de vazut in cursa si timpii de pit... pana acum la cele mai multe opriri Rosberg a stat cu 0,5-1 sec mai putin decat Hamilton...