Sosirea acestora în competiţie chiar în sezonul care marchează introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri şi a unei limitări puternice a consumului de carburant la numai 100 de kilograme pe cursa a determinat reacţii diametral opuse cu privire la performanţele pe care le pot obţine aceştia.
Pe de o parte, există opinia potrivit căreia cei trei se vor adapta cu dificultate la aceste cerinţe, însă pe de altă parte circulă ipoteza care, cel puţin teoretic, este mai aproape de adevăr: debutanţii se află în aceeaşi situaţie ca şi piloţii experimentaţi, întrucât noul regulament este la fel de nou pentru toată lumea si necesita un stil de pilotaj radical schimbat.
La această opinie contribuie şi faptul că cel puţin doi dintre piloţi au ajuns în Formula 1 pe baza rezultatelor obţinute în competiţiile inferioare şi, mai ales, a sprijinului acordat de două dintre cele mai importante echipe din Marele Circ.
Kevin Magnussen - McLaren
▶ data naşterii: 5 octombrie 1992 (21 de ani);
▶ naţionalitate: daneză;
▶ titluri: Formula Renault 3.5 (2013).
Fanii McLaren au, probabil, un sentiment de deja-vu: la 19 ani de la debutul lui Jan Magnussen în Formula 1, fiul acestuia în vârstă de numai 21 de ani îi calcă pe urme. Danezul este sprijinit de mai mult timp de McLaren, iar anul trecut a reuşit să câştige titlul în competiţia Formula Renault 3.5 Series la capătul unui sezon în care a obţinut cinci victorii şi opt pole position-uri.
Anterior, el a mai obţinut o victorie în competiţie în 2012 şi a concurat şi în Formula 3 Marea Britanie (2011) şi Formula 3 Germania (2010).În contextul în care GP2 a furnizat cei mai mulţi piloţi în Formula 1 în ultimii ani, recrutarea lui Magnussen constituie o mică surpriză, mai ales că McLaren apelează rar la debutanţi. Ultima oară s-a petrecut în 2007, atunci când Lewis Hamilton a luptat pentru titlul mondial până în ultima cursă împotriva mult mai titratului coechipier Fernando Alonso şi a lui Kimi Raikkonen.
Prin urmare, comparaţiile sunt inevitabile, iar danezul are o misiune dificilă să demonstreze de ceea ce este în stare.
În plus, chiar dacă McLaren nu recunoaşte acest lucru, Magnussen se află inevitabil sub presiune, ca urmare a faptului că predecesorul său Sergio Perez a fost îndepărtat după un singur sezon, iar echipa mizează pe revenirea în lupta pentru victorii după un sezon 2013 mediocru."Sunt absolut entuziasmat să debutez în Formula 1 cu McLaren. Această echipă este cea mai bună. A fost visul meu să pilotez pentru McLaren de când eram mic copil şi nu exagerez când spun că mi-am dedicat aproape fiecare zi din viaţă pentru a-mi atinge obiectivul de a devenit pilot McLaren. Am un respect enorm pentru cei de la McLaren şi vreau să spun un mare mulţumesc tuturor", au fost cuvintele sale loficializarea contractului.
Daniil Kvyat - Toro Rosso
▶ data naşterii: 26 aprilie 1994 (19 ani);
▶ naţionalitate: rusă;
▶ titluri: GP3 (2013) şi Formula Renault 2.0 Alps (2012).
Promovarea lui Daniel Ricciardo la Red Bull Racing a determinat Toro Rosso să-i caute un înlocuitor. iniţial, principalul favorit era considerat Antonio Felix da Costa, însă parcursul modest din Formula Renault 3.5 Series i-a determinat pe şefii Scuderiei să-şi îndrepte atenţia spre Daniil Kvyat, un alt pilot din cadrul programului Red Bull Junior.
La numai 19 ani, rusul a impresionat anul trecut în GP3, acolo unde a fost coechipier cu românul Robert Vişoiu la echipa MW Arden, deţinută în coproprietate de Christian Horner şi Mark Webber. Kvyat a devenit campion după ce a obţinut trei victorii, dar a câştigat o cursă şi în Formula 3 Europeană, acolo unde a avut o campanie paralelă.Prin urmare, în ciuda deciziei aparent surprinzătoare, rezultatele îl recomandă pe Kvyat drept pilot în Formula 1 la o echipă concepută de Red Bull tocmai cu scopul de a creşte tinerele talente. Inevitabil, există numeroase speculaţii că Daniil Kvyat a obţinut postul şi datorită debutului Rusiei în calendarul competiţional, element care are darul de a atrage sponsori la echipa italiană, însă acest lucru nu ar trebui să eclipseze principalele motive pentru care acesta a fost selectat.
"Este o informaţie fantastică, un vis devenit realitate şi vreau să le mulţumesc celor de la Red Bull şi Toro Rosso pentru această oportunitate nepreţuită. De când am început kartingul am vrut să ajung în Formula 1, iar această dorinţă va deveni realitate în sezonul viitor", spunea rusul când a fost anunţat oficial drept noul coechipier al lui Jean-Eric Vergne.
Marcus Ericsson (Caterham)
▶ data naşterii: 2 septembrie 1990 (23 de ani);
▶ naţionalitate: suedeză;
▶ titluri: Formula 3 Japonia (2009) şi Formula BMW UK (2007).
Marcus Ericsson este, fără îndoială, debutantul cu cel mai puţin impresionant palmares.
Deşi şi-a trecut în cont titluri în Formula BMW UK în 2007 şi Formula 3 Japonia în 2009, suedezul nu a reuşit să obţină performanţe majore în competiţiile inferioare ale Formulei 1. El concurează în GP2 încă din sezonul 2010, însă nu şi-a adjudecat niciun titlu şi a obţinut doar trei victorii în cele patru sezoane complete. În condiţiile în care cei mai mulţi debutanţi din Formula 1 provin din GP2, această lipsă de rezultate este un indiciu că suedezul nu este tocmai pilotul potrivit pentru acest post, însă aspectele comerciale au contat probabil mai mult pentru echipa care a ocupat ultima poziţie în clasamentul constructorilor în sezonul precedent.În schimb, Caterham îşi propune să obţină în acest an primele sale puncte în Formula 1, însă în acest sens va miza mai degrabă pe rezultatele experimentatului Kamui Kobayashi, care revine în Formula 1 după o absenţă de un sezon.
"Este o zi foarte mândră pentru mine şi pentru toată lumea care m-a ajutat pentru ca visul meu să devină realitate. Voi face pasul spre Formula 1 cu Caterham în 2014 şi sunt deja entuziasmat de sezon şi de prima cursă din Australia în mod special", spune el.
Ericsson va deveni primul suedez în Formula 1 după Stefan Johansson, care s-a retras din campionat în 1991. Cel mai cunoscut suedez din Marele Circ rămâne însă Ronnie Peterson, cel care şi-a câştigat pe merit porecla de "super-suedezul".
▶ Poveştile Formulei 1: Ronnie Peterson, "super-suedezul" cu destin tragic
Avancronică F1 2014:
Avancronica sezonului 2014 al Formulei 1 continuă pe parcursul acestei săptămâni cu prezentarea căştilor pe care le vor folosi cei 22 de piloţi şi ghidul complet al schimbărilor din regulamentul tehnic şi regulamentul sportiv.
Comentarii (0)