Desfăşurată la numai câteva zile după precedenta evaluare de pe acelaşi circuit, sesiunea este atractivă din cel puţin două motive: Williams va testa pentru prima oară monopostul în ritm de calificări, în timp ce McLaren se confruntă cu numeroase probleme de fiabilitate. Celelalte echipe şi-au evidenţiat deja principalele puncte forte şi slăbiciuni, însă un alt semn de întrebare planează asupra celor de la Force India, care vor testa cu noul monopost cel mult trei zile.
▶ Statistică teste Jerez: Ferrari cu viteza, Mercedes cu fiabilitatea
▶ Statistică teste Jerez: Ferrari, deficitară la viteza maximă pe liniile drepte
▶ Statistica teste Barcelona: Cinci lucruri de reţinut după primele teste de la Barcelona
3 lucruri de urmărit în ultima sesiune de teste de la Barcelona
▶ performantele reale ale monopostului Williams
Pe parcursul primelor două sesiuni de teste, Williams a fost echipa care a abordat cea mai defensiva tactică: s-a concentrat pe fiabilitate, element evidenţiat de numărul decent de tururi, şi pe alocarea unei zile întregi pentru exersarea opririlor la boxe.
Totuşi, echipa va aduce un update aerodinamic pentru ultima sesiune şi va efectua pentru prima oară simulări de calificări, ceea ce înseamnă că timpii vor fi mult mai reprezentaţi pentru ritmul real al monopostului. "Vom face câteva simulări de calificări, la fel ca cele mai multe echipe. Vom aloca o oră şi vom parcurge întregul program de calificări, iar în acel stadiu va fi mai uşor de judecat forma", a declarat Rod Nelson, şeful inginerilor de teste al Williams.
▶ ultima şansă pentru McLaren - Honda
McLaren a avut parte de două sesiuni de teste dezamăgitoare, în care nu a putut evalua în mod corespunzător noul monopost din cauza problemelor de fiabilitate înregistrate la unitatea de propulsie Honda. Cea mai mare problemă a apărut în prima sesiune de teste de la Barcelona din cauza componentei de etanşare a sistemului MGU-K, care a cedat chiar şi într-o versiune revizuită dezvoltată de Honda.
"Până vineri am făcut 50% din tururile la care ne aşteptam. Aşa că în privinţa planului nostru suntem cu 50% în urmă", spune şeful Eric Boullier.Potrivit publicaţiei Autosport, McLaren a decis să dezvolte propria componentă pentru etanşarea sistemului MGU-K, în speranţa că nu va mai avea probleme de fiabilitate. Echipa este însă afectată şi de accidentul lui Fernando Alonso, care va rata prezenta la ultima sesiune de teste de la Barcelona.
▶ Force India va testa maxim trei zile
Force India a absentat de la Jerez şi a folosit monopostul de anul trecut în sesiunea de la Barcelona din săptămâna precedenta din cauza numeroaselor probleme pe care le-a avut cu furnizorii de componente. Echipa traversează o perioadă dificilă din punct de vedere financiar şi spera să fie prezentă la toate cele patru zile ale sesiunii finale.
Totuşi, indienii au anunţat că noul monopost va ajunge la Barcelona abia vineri, în a doua zi de teste. Astfel, echipa va avea la dispoziţie cel mult trei zile pentru a verifica fiabilitatea noului monopost, poate chiar două dacă inginerii vor avea nevoie de timp pentru a asambla monopostul. În plus, orice defecţiune va îngreuna misiunea de a identifica performanţele reale ale acestuia.
În privinţa celorlalte echipe, lucrurile sunt semnificativ mai clare, în special pe baza performanţelor din precedenta sesiune de la Barcelona: Mercedes rămâne în continuare echipa cu cel mai performant şi fiabil monopost, Ferrari a înregistrat cele mai multe progrese comparativ cu sezonul precedent, în timp ce Red Bull întâmpina probleme în privinţa manevrabilităţii monopostului din cauza distribuţiei inegale a puterii motorului Renault.
La rândul lor, cei de la Lotus şi Toro Rosso par de asemenea să înregistreze progrese comparativ cu sezonul precedent. A doua sesiune de teste de la Barcelona nu anunţă schimbări majore în comportamentul şi performanţelor acestor monoposturi.
Circuitul de la Barcelona: caracteristici şi vreme
Dacă Jerez nu este reprezentativ pentru Formula 1 din cauza asfaltului abraziv, circuitul de la Barcelona are potenţialul de a evidenţia mai bine performanţele reale ale monoposturilor. Principalul motiv este că Barcelona poate fi considerată o pistă care preia elemente esenţiale ale tuturor circuitelor din calendarul competiţional datorită faptului că beneficiază de o combinaţie de linii drepte lungi (cea de start-sosire are 880 de metri), viraje lente şi viraje de mare viteză.
În plus, pista este suficient de îngustă pentru a nu exista multe traiectorii posibile, iar linia de start-sosire, unde au loc depăşiri pe cele mai multe circuite, este precedată de un viraj rapid.
În mod tradiţional, direcţia vântului se poate schimba semnificativ pe parcursul unei zile, iar acest lucru afectează în mod negativ piloţii din cauza influenţei asupra aerodinamicii şi complică misiunea piloţilor de a identifica setările potrivite pentru monoposturi. De altfel, McLaren susţine că accidentul suferit de Alonso a fost provocat de o rafală imprevizibilă de vânt.Un alt motiv pentru care Barcelona este preferata echipelor pentru testele de iarnă este clima mai caldă din această perioadă a anului comparativ cu alte ţări europene. Astfel, potrivit datelor furnizate de serviciul AccuWeather, cerul va fi predominant senin în trei dintre cele patru zile de teste, în timp ce pentru vineri sunt anunţate ploi slabe. Temperatura maximă va oscila între 13 grade (sâmbătă) şi 16 grade (duminică), cu 15 grade în primele două zile.
Lista piloţilor care vor testa la Barcelona
Ultima sesiune de teste de la Barcelona va avea loc în perioada 26 februarie - 1 martie, iar piloţii vor putea ieşi pe circuit în intervalul orar 10:00 - 19:00, cu o pauză de prânz între 14:00 - 15:00. Cele mai multe echipe nu au anunţat încă programul complet pentru cele patru zile.
Iată programul complet al echipelor:
Echipa | 26 februarie | 27 februarie | 28 februarie | 1 martie |
Mercedes | Hamilton | Rosberg | Hamilton | Rosberg |
Red Bull | Kvyat | Kvyat | Ricciardo | Ricciardo |
Williams | Massa | Bottas | Massa | Bottas |
Ferrari | Raikkonen | Vettel | Raikkonen | Vettel |
McLaren | Button | |||
Toro Rosso | Sainz | Verstappen | Sainz | Verstappen |
Lotus | Grosjean | Maldonado | Grosjean | Maldonado |
Sauber | Ericsson | Nasr | Ericsson | Nasr |
Force India | nu participa | Hulkenberg | Hulkenberg | Perez |
Sesiunea de teste de la Jerez pe Automarket
▶ ştiri zilnice cu cele mai importante evenimente de pe circuit;
▶ cronicile fiecărei zile de teste, publicate în jurul orei 19:00;
▶ analiză legată de perspectivele fiecărei echipe, publicată la finalul sesiunii de teste.
Comentarii (0)