Acesta este locul în care Lewis Hamilton are prima oportunitate de a deveni campion mondial în sezonul 2015 şi de a-şi îndeplini astfel visul de a cuceri trei titluri, la fel ca idolul său, Ayrton Senna, pe care l-a depăşit deja la numărul de victorii. Britanicul are posibilitatea de a cuceri matematic titlul mondial în următoarea etapă din Statele Unite dacă câştigă cu 9 puncte mai mult decât Vettel şi cu 2 puncte în plus faţă de Rosberg.
"Am învăţat din experienţă că în acest sport nimic nu se termină până când nu se termină, aşa că nu voi lua nimic de-a gata în acest weekend. Abordez această nouă cursă cu aceeaşi abordare pe care am avut-o tot anul. Mai sunt patru curse pentru a obţine acest campionat şi tot ceea ce contează este să să reuşesc până când trec linia de sosire la Abu Dhabi", a spune el.
Totuşi, coechipierul său Nico Rosberg, aflat la 73 de puncte în spate cu numai 100 disponibile în joc, pare deja resemnat că a pierdut confruntarea.
"Cu patru curse rămase şi o diferenţă mare faţă de Hamilton, este clar că titlul este departe pentru mine acum. Dar nu-mi stă în fire să renunţ, aşa că voi forţa la maxim până la final şi sper să mă simt bine în ultimele curse ale anului", a afirmat el.
Circuitul de la Austin şi regulamentul DRS
Circuitul de la Austin şi-a făcut prima apariţie în calendarul Formulei 1 în sezonul 2012.
Construit de acelaşi Hermann Tilke, circuitul împrumută o serie de de viraje celebre din calendarul Formulei 1, precum virajul opt de la Istanbul, Becketts de la Silverstone sau Esses de la Suzuka.Cel mai important rămâne însă chiar primul viraj, în primul rând datorită diferenţei de nivel comparativ cu linia de start-sosire. Primul sector include o succesiune rapidă de viraje, urmate în sectorul doi de un ac de păr şi o linie dreaptă lungă de aproape un kilometru. Finalul unui tur de circuit include de asemenea o porţiune tehnică şi, în acelaşi timp, solicitantă, cu schimbări dese ale traiectoriei. În plus, Austin este unul dintre puţinele circuite unde piloţii concurează în sens invers al acelor de ceasornic.
Cele mai bune oportunităţi de depăşire se află pe cele două zone DRS, similare cu cele de anul trecut. Prima dintre ele este situată între virajele 11 şi 12, cu punctul de detecţie situat înainte de intrarea în virajul 11. A doua zonă DRS este poziţionată pe linia de start-sosire, cu punctul de detecţie înainte de intrarea în virajul 19.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 5531 metri |
Cea mai lunga linie dreapta | 1090 metri |
Viteza de top | 337 km/h |
Consum de carburant | 1.73 kg/tur |
Cifrele cursei
Numar de tururi | 56 |
Distanta cursei | 309 km |
Strategie tipica | 1 sau 2 opriri |
Lungime pitlane | 416 metri |
Safety Car | 50% sanse |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli va furniza în Marele Premiu al Statelor Unite pneuri de compoziţie medium şi soft, între care diferenţa este estimată la circa 0.8 secunde. Întrucât temperatura asfaltului oscilează semnificativ, gestionarea optimă a cauciucurilor va fi crucială, mai ales că acestea se răcesc rapid pe cele trei lunii drepte lungi. Prin prisma celor două compoziţii, există potenţial pentru o varietate de strategii, însă Hamilton a câştigat anul trecut cu o strategie cu două opriri la boxe.
"Configuraţia pistei şi alegerea pneurilor oferă nenumărate posibilităţi pentru depăşiri şi strategie, cu un timp rezonabil de scurt ce va fi petrecut pe linia boxelor. Este printre cele mai deschise curse din punctul de vedere al strategiilor, după cum am văzut şi anul trecut", explică Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli.
Informaţii meteo: ploi torenţiale pe tot parcursul weekendului
Etapa din Statele Unite are toate şansele să devină cea mai afectată de ploaie din acest sezon.
Ambele sesiuni de antrenamente libere de vineri vor fi influenţate de ploi puternice care vor căpăta aspecte de furtună, iar temperatura maximă va fi de circa 28 de grade Celsius. Ultima sesiune de antrenamente libere va fi afectată de asemenea de ploi puternice, care vor scădea însă în intensitate până la ora calificărilor.Duminică, vremea se va îmbunătăţi, însă vor mai exista câteva averse de ploaie, iar una dintre ele ar putea afecta cursa la temperaturi de circa 21 de grade.
Statistici pentru Marele Premiu al Statelor Unite
▶ circuitul de la Austin are o diferenţă de nivel de 30.9 metri. Cel mai înalt punct este primul viraj, situat la 157.4 metri deasupra apei, în timp ce virajul 19 este la 126.5 metri înălţime faţă de nivelul apei;
▶ dacă obţine cu 9 puncte mai mult decât Vettel şi cu două puncte mai mult decât Rosberg, Hamilton devine primul pilot britanic din istorie care obţine două titluri consecutive şi al 10 pilot din toate timpurile care câştigă cel puţin trei trofee;
▶ Sauber aniversează la Austin 400 de curse în Formula 1.
Sezon | Castigator |
2012 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2014 | Lewis Hamilton (Mercedes) |
Marele Premiu al Statelor Unite la TV
Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe postul de televiziune RTL (limba germană).
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 23 octombrie | 18:00 | - | |
Antrenamente 2 | vineri, 23 octombrie | 22:00 | - | |
Antrenamente 3 | sambata, 24 octombrie | 18:00 | - | |
Calificari | sambata, 24 octombrie | 21:00 | DolceSport, RTL | Telekom TV |
Cursa | duminica, 25 octombrie | 21:00 | DolceSport, RTL | Telekom TV |
Comentarii (5)