Deloc surprinzător, toate privirile sunt îndreptate asupra celor de la Mercedes şi Ferrari, singurele echipe care în prezent sunt capabile să obţină victorii. Supremaţia arătată de Mercedes în Australia este ameninţată din ce în ce mai puternic de Ferrari, iar oficialii echipei germane susţin chiar că motoarele celor două teamuri au ajuns la o putere egală.
"Ferrari a redus diferenţa la aproape zero. Cred că au îmbunătăţit motorul cu aproximativ 45 de cai putere, aşa că estimarea mea este că au aceeaşi putere ca şi Mercedes. Acum, diferenţa depinde de monopost şi de ce fac piloţii", spune Niki Lauda, preşedintele Mercedes.
Lupta în trei pentru locul trei
În spatele celor două echipe de top există un grup compact alcătuit din cel puţin trei echipe. Williams s-a evidenţiat ca a treia forţă a sezonului, însă bugetul relativ limitat comparativ cu concurenţa pune în pericol capacitiatea britanicilor de a-şi menţine această poziţie.
Red Bull Racing susţine că a remediat defecţiunile şasiului şi consideră că poate lupta cu Williams în cazul în care promisiunile celor de la Renault cu privire la o mai bună fiabilitate a motorului se vor concretiza.
"Pachetul ar trebui să rezolve problemele pe care le-am avut cu şasiul şi să ne permită să facem un pas mare înainte în termeni de performanţă. Cred că vom fi capabili să luptăm cu Williams. Asta, desigur, dacă şi cei de la Renault îşi fac treaba", spune Helmut Marko, consultantul Red Bull.
Între timp, şi cei de la Lotus îşi fac speranţe că vor fi capabili să lupte cu Red Bull Racing, element care ar putea dinamita confruntarea pentru a treia poziţie.
Progrese speră să înregistreze şi McLaren, care va aborda etapa spaniolă în culori noi şi cu îmbunătăţiri la fiabilitatea motorului furnizat de Honda.Circuitul de la Barcelona şi regulamentul DRS
Circuitul de la Barcelona oferă o linie dreaptă de start-sosire în lungime de 880 de metri şi viraje lente şi de mare viteză. Cu toate acestea, oportunităţile de depăşire sunt extrem de limitate din două motive: pista este suficient de îngustă pentru a nu exista multe traiectorii posibile, iar linia de start-sosire, unde au loc depăşiri pe cele mai multe circuite, este precedată de un viraj rapid. De aceea, pentru un pilot este foarte dificil să se poziţioneze în spatele unui rival la intrarea pe linia dreaptă, motiv pentru care nu are timp suficient să încerce o depăşire în primul viraj.
Prin urmare, speranţele se leagă de eficienţa sistemului DRS, care va putea fi activat în timpul cursei pe această linie dreaptă de start-sosire, dar şi pe o linie dreaptă mai scurtă amplasată între virajele noua şi 10.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 4655 metri |
Cea mai lunga linie dreapta | 1310 metri |
Viteza de top | 332 km/h |
Consum de carburant | 1.46 km/tur |
Cifrele cursei
Numar de tururi | 66 |
Distanta cursei | 307.104 km |
Strategie tipica | 2 opriri |
Lungime pitlane | 367 metri |
Timp pierdut in pitlane | 24 secunde |
Strategiile schimburilor de pneuri
Asfaltul circuitului de la Barcelona este cel mai abraziv din calendarul competiţional, iar energia suportată în viraje este ridicată, motiv pentru care Pirelli a optat pentru cauciucurile medium şi hard, cele mai dure din gama. Diferenţa de performanţă dintre cele două tipuri de compoziţii este estimată înaintea antrenamentelor libere la 0.8 - 1.2 secunde, iar Pirelli anticipează ca cei mai mulţi piloţi vor opta pentru strategii cu câte două opriri la boxe.
"Anul trecut, majoritatea competitorilor au folosit strategii cu două opriri la boxe şi probabil că aceasta va fi situaţia şi acum", spune Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli.
Informaţii meteo: vreme bună, fără ploi
Piloţii vor avea parte de o vreme plăcută pe tot parcursul weekendului. Cea mai călduroasă zi va fi cea de vineri, când temperatura maximă va ajunge la 24 de grade, însă a doua sesiune de antrenamente libere va fi afectată de vânturi destul de puternice.
Sâmbătă şi duminică cerul va fi mai mult senin, iar temperatura maximă va fi de circa 22 de grade, cu 15-16 grade pe timpul nopţii.
Prin urmare, vremea va avea o influenţă minoră asupra strategiilor de cursă.Statistici Barcelona
▶ 11 dintre ultimele 13 curse de la Barcelona au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position. În total, 18 dintre cele 24 de curse au fost adjudecate de cel care a plecat de pe prima poziţie a grilei de start;
▶ singurii piloţi care au câştigat la Barcelona fără să plece din prima linie a grilei au fost Michael Schumacher în 1996 şi Fernando Alonso în 2013;
▶ în ultimii 8 ani, 8 piloţi diferiţi au câştigat Marele Premiu al Spaniei;
▶ Ferrari este echipa cu cel mai mare succes pe circuitul de la Barcelona, întrucât a obţinut 8 victorii în 24 de ani.
Sezon | Castigator |
2014 | Lewis Hamilton (Mercedes) |
2013 | Fernando Alonso (Ferrari) |
2012 | Pastor Maldonado (Williams) |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Mark Webber (Red Bull) |
Marele Premiu al Spaniei la TV
Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL (limba germană) sau Duna (limba maghiară).
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 8 mai | 11:00 | - | |
Antrenamente 2 | vineri, 8 mai | 15:00 | - | |
Antrenamente 3 | sambata, 9 mai | 12:00 | - | |
Calificari | sambata, 9 mai | 15:00 | DolceSport, RTL, Duna | Telekom TV |
Cursa | duminica, 10 mai | 15:00 | DolceSport, RTL, Duna | Telekom TV |
"Consum de carburant 1.46 km/tur"