Mercedes a câştigat fără emoţii Marele Premiu al Japoniei şi a lăsat în urmă dezamăgirea suferită în Singapore, iar producătorul german trebuie doar să obţină cu trei puncte în plus faţă de Ferrari pentru a cuceri matematic al doilea titlu consecutiv la constructori.
Totuşi, circuitul de la Soci împrumută elemente importante de la alte circuite lente precum Singapore sau defunctul Valencia, iar Pirelli a decis să furnizeze cauciucuri supersoft şi soft, adică cele mai moi compoziţii din gamă, care au fost folosite şi pe Marina Bay. Astfel, în tabăra Mercedes există temeri că problemele înregistrate în gestionarea supersoft-urilor se vor repeta în Rusia, însă este greu de crezut că vor avea aceeaşi magnitudine.
"Îngrijorarea mea este reprezentată de Soci, care are asfaltul ca în Singapore, aşa că nu este atât de uşor. Trebuie să muncim din greu pentru a rămâne competitivi şi atunci vom arăta bine", a spune Niki Lauda, preşedintele Mercedes.
Nico Rosberg îşi joacă aici una dintre ultimele şanse de a obţine titlul mondial. Aflat la 48 de puncte în spatele coechipierului Lewis Hamilton, germanul ştie că are nevoie de o victorie pentru a prelungi cât mai mult suspansul în campionat. "Nu cedez în lupta pentru campionat. Mai sunt cinci curse şi, chiar dacă diferenţa faţă de Hamilton este foarte mare, în mintea mea lupta nu este încă terminată", explică Rosberg.
Indiferent de situaţie, Ferrari speră să profite de orice potenţială sincopă germană, mai ales că foloseşte pachetul aerodinamic din Singapore, în timp ce Williams are de partea sa avantajul motorului Mercedes.
Britanicii vor lupta probabil cu cei de la Red Bull Racing, care apreciază circuitele lente mai mult decât Toro Rosso, Force India şi Lotus, alte echipe care vor încerca să obţină puncte.Circuitul de la Soci şi regulamentul DRS
Realizat după un proiect al arhitectului german Hermann Tilke, circuitul de la Soci are 18 viraje şi împrumută numeroase elemente ale circuitului stradal de la Valencia şi al pistei Marina Bay din Singapore. Este un circuit preponderent stradal, cu câteva secţiuni permanente în zona de start-sosire.Circuitul beneficiază de viraje lente şi de viteză medie, însă include şi două secţiuni de mare viteză, iar principala provocare pentru ingineri este stabilirea unor setări corespunzătoare în contextul în care în zonele rapide este nevoie de o forţă de apăsare aerodinamică scăzută, în timp ce zonele lente necesită forţă de apăsare ridicată. Există 12 viraje de dreapta şi 6 de stânga, iar pista are o lăţime de 13-15 metri. Teoretic, acest lucru favorizează depăşirile, însă cursa de anul trecut a evidenţiat că acestea sunt dificil de realizat, element tipic pentru un circuit stradal.
Piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea activa sistemul DRS. Primă este amplasată între primele două viraje ale circuitului, cu punctul de detecţie imediat după linia de start-sosire, în timp ce a doua este poziţionată între virajele 10-12, cu punctul de detecţie înainte de virajul 10.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 5848 metri |
Cea mai lunga linie dreapta | 1073 metri |
Viteza de top | 336 km/h |
Consum de carburant | 1.84 kg/tur |
Cifrele cursei
Numar de tururi | 53 |
Distanta cursei | 309.745 km |
Strategie tipica | 2 opriri |
Lungime pitlane | 330 metri |
Safety Car | 0% sanse |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli a adoptat o tactică precaută la ediţia inaugurală, însă la vremea respectivă pneurile soft şi medium au generat strategii cu o singură oprire la boxe, în timp ce Rosberg a concurat aproape întreaga cursă cu un singur set de cauciucuri.
Producătorul italian şi-a revizuit strategia pentru acest an şi atacă Rusia cu cele mai moi compoziţii, supersoft şi soft. Scopul este ca strategiile să varieze între două şi trei opriri, iar diferenţa dintre compoziţii este estimată la 0.8 - 1 secundă.
"Am adoptat pneuri cu compoziţie mai moale pentru acest an pentru a reveni în fereastra de două-trei opriri la boxe, aşa cum ne dorim în fiecare cursă.
Am văzut anul trecut că depăşirile nu sunt uşoare şi cele mai multe monoposturi au optat pentru o singură oprire. În acest an pneurile sunt cu un pas mai moi, aşa că asta va amesteca un pic mai mult opţiunile pentru strategie", spune Paul Hembery, director de motorsport Pirelli.Informaţii meteo: posibile ploi în antrenamente
Prima sesiune de antrenamente libere de vineri ar putea fi afectată de ploaie, însă ulterior există toate şansele ca sesiunea de calificări şi cursa să aibă loc pe un circuit uscat.
Vineri, temperatura maximă va fi de 19 grade înainte de a scădea la 17 în ziua de sâmbătă, când cerul va fi însă predominant senin. Duminică, norii îşi vor face prezenţa pe cer, însă şansele de ploaie sunt reduse, iar temperatura va urca până la 18 grade.
Statistici pentru Marele Premiu al Rusiei
▶ Lewis Hamilton a dominat autoritar ediţia inaugurală: a fost cel mai rapid în toate cele trei sesiuni de antrenamente, a obţinut pole position-ul şi a fost lider în fiecare tur în drumul spre victorie;
▶ Bottas a obţinut anul trecut la Soci primul sau fastest lap din carieră;
▶ Nico Rosberg a parcurs anul trecut 52 de tururi cu un singur set de pneuri, un record pentru întregul sezon;
▶ Mercedes a obţinut la Soci titlul constructorilor din sezonul 2014.
Sezon | Castigator |
2014 | Lewis Hamilton (Mercedes) |
Marele Premiu al Rusiei la TV
Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe postul de televiziune RTL (limba germană).
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 9 octombrie | 10:00 | - | |
Antrenamente 2 | vineri, 9 octombrie | 14:00 | - | |
Antrenamente 3 | sambata, 10 octombrie | 12:00 | - | |
Calificari | sambata, 10 octombrie | 15:00 | DolceSport, RTL | Telekom TV |
Cursa | duminica, 11 octombrie | 14:00 | DolceSport, RTL | Telekom TV |
Comentarii (1)