Avancronică Japonia: Misterul Mercedes - vor reveni germanii în lupta pentru victorie?

de Daniel Popescu
Joi, 24.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes trebuie să demonstreze la Suzuka că ritmul modest din Singapore a avut drept cauză doar configuraţia circuitului, însă Sebastian Vettel este pregătit să profite de orice sincopă germană pentru a reveni în lupta pentru titlul mondial.

Esential 5 dintre ultimele 10 curse de la Suzuka au fost castigate de pilotul care a plecat din pole position
22 dintre cele 26 de curse de la Suzuka au fost castigate de unul dintre pilotii care a plecat din prima linie a grilei de start
Marele Premiu al statului Singapore a fost teatrul celui mai slab rezultat înregistrat de Mercedes în acest sezon: doar un loc patru prin Nico Rosberg şi cu un abandon în dreptul lui Lewis Hamilton.

Echipa germană este încrezătoare că a fost o simplă întâmplare generată de configuraţia lentă a circuitului Marina Bay, însă lipsa unor răspunsuri concrete îl fac pe Hamilton să fie circumspect în privinţa acestei ipoteze.

"Nu am niciun fel de încredere. Nu am niciun fel de informaţii care să-mi dea încredere. Sper că este doar o întâmplare, dar a fost un weekend cel puţin ciudat", spune britanicul înaintea cursei.

Principala temere este că Ferrari a înregistrat un progres semnificativ după victoria debordantă obţinută de Sebastian Vettel, care s-a apropiat la numai 49 de puncte de lider, element care a reaprins speranţele unui titlu mondial. "Dacă avem mai multe weekenduri ca acesta, da. Tot ce trebuie să facem este să avem grijă de noi, să atacăm la maxim, pentru că ce fac ei nu este în mâinile noastre", explică el.

Tot ce trebuie să facem este să avem grijă de noi, să atacăm la maxim, pentru că ce fac ei nu este în mâinile noastre.

Sebastian Vettel
Pilot Ferrari
În schimb, în aşteptarea unui update de motor din partea Renault, Red Bull nu-şi face iluzii cu privire la performanţele pe care le poate obţine în ultimele şase curse. De fapt, pentru echipa austriacă mai important este modul în care se va contura parteneriatul tehnic cu Ferrari, în absenţa căruia se va retrage din Formula 1.

Suzuka se anunţă o cursă dificilă şi pentru cei de la Lotus, care din cauza problemelor financiare au expediat cu întârziere echipamentele, astfel că angajaţii au puţin timp la dispoziţie pentru a pregăti monoposturile. Romain grosjean prefera însă să rămână optimist. "Este o situaţie foarte dificilă. Aşteptam răspunsuri şi confirmări în privinţa viitorului echipei, dar spiritul există încă. Nu însemna că nu putem lupta pentru podium. Priviţi spre Spa, unde echipamentele au fost confiscate, dar am terminat pe podium", se încurajează francezul.

Vor mai fi Ferrari si Red Bull in fruntea plutonului si la Suzuka?

Circuitul de la Suzuka şi regulamentul DRS

Suzuka a rămas unul dintre puţinele circuite cu o singură zonă unde piloţii vor putea activa sistemul DRS.


Suzuka este unul dintre circuitele preferate ale piloţilor, unii dintre ei punând această pe pistă pe primul loc, în faţa clasicului Spa-Francorchamps.
Motive sunt suficiente: virajele sunt rapide şi de viteză medie, foarte solicitante, iar cea mai mică greşeală poate însemna abandonul.

Tocmai de aceea, mulţi consideră că Suzuka dezvăluie adevăratele calităţi ale piloţilor, în special în celebrul viraj 130R. Aici, inclusiv linia dreaptă necesită o precizie sporită din partea piloţilor, iar virajele solicitante influenţează negativ uzura pneurilor şi consumul de carburant. De asemena, circuitul este ondulat şi denivelat, iar viteza medie este de peste 230 km/h. Cele cinci viraje din primul sector sunt printre cele mai solicitante din cauza faptului că fiecare dintre ele este abordat cu viteze de cel puţin 210 km/h.

Ca urmare a accidentul suferit de Jules Bianchi în cursa de anul trecut, organizatorii au îmbunătăţit drenajul în virajele 1, 3, 6, 7, 13 şi 18, iar în virajul 7 a fost amplasată o nouă macara care va fi utilizată pentru evacuarea monoposturilor în locul tractorului. Virajul 7 este cel în care Bianchi a ieşit în decor şi a lovit un tractor de remorcare.

Suzuka a rămas unul dintre puţinele circuite cu o singură zonă unde piloţii vor putea activa sistemul DRS. Aceasta este amplasată pe linia dreaptă de start-sosire, cu punctul de detecţie înainte de virajul 16.

Cifrele circuitului

Lungime tur 5807 metri
Cea mai lunga linie dreapta 994 metri
Viteza de top 337 km/h
Consum de carburant 1.82 kg/tur

Cifrele cursei

Numar de tururi 53
Distanta cursei 307.471 km
Strategie tipica 2 opriri
Lungime pitlane 395 metri
Safety Car 40% sanse

Strategiile schimburilor de pneuri

Virajele rapide şi solicitante ale circuitului de la Suzuka au determinat Pirelli să aducă cele mai dure compoziţii de pneuri pentru Marele Premiu al Japoniei: medium şi hard. Diferenţa dintre cele două compoziţii este estimată la 0.6 - 0.8 secunde.

Chiar dacă circuitul a fost reasfaltat recent, suprafaţa rămâne în continuare abrazivă, însă aderenţa se îmbunătăţeşte pe parcursul weekendului. Totuşi, uzura cauciucurilor este una destul de accelerată şi complică strategiile pentru intrările la boxe, cu atât mai mult cu cât vremea este de regulă capricioasă.

Informaţii meteo: posibile ploi în antrenamente

Piloţii vor avea parte de o vreme relativ frumoasă pe parcursul acestui weekend. Chiar dacă antrenamentele de vineri ar putea fi afectate de câteva averse de ploaie, iar temperatura va ajunge la 24 de grade Celsius, în următoarele două zile vor exista condiţii mai bune.

Sâmbăta vor exista unele şanse de furtună, însă duminică cerul va fi doar parţial înnorat, iar temperatura maximă va ajunge la circa 26 de grade Celsius. Umiditatea ridicată va face însă ca în ambele zile temperatura maximă resimţită de corp să ajungă la 31 de grade Celsius.

Statistici pentru Marele Premiu al Japoniei

5 dintre ultimele 10 curse de la Suzuka au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
în cele 26 de curse de la Suzuka de până acum, câştigătorul a pelcat din prima linie a grilei de start în 22 de ocazii şi din pole position în 12 situaţii;
cea mai importantă expceptie de la regula este Kimi Raikkonen: finlandezul a câştigat în 2005 pentru McLaren după ce a plecat de pe locul 17;
Sebastian Vettel a câştigat patru dintre ultimele şase curse desfăşurate la Suzuka;
Daniil Kvyat poate ajunge la 6 curse consecutive în care a terminat în puncte şi este lider la acest capitol după abandonul suferit de Hamilton în Singapore.

Sezon Castigator
2014 Lewis Hamilton (Mercedes)
2013 Sebastian Vettel (Red Bull)
2012 Sebastian Vettel (Red Bull)
2011 Jenson Button (McLaren)
2010 Sebastian Vettel (Red Bull)

Marele Premiu al Japoniei la TV

Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV.

Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe postul de televiziune RTL (limba germană).

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 25 septembrie 04:00 -
Antrenamente 2 vineri, 25 septembrie 08:00 -
Antrenamente 3 sambata, 26 septembriet 06:00 -
Calificari sambata, 26 septembrie 09:00 DolceSport, RTL Telekom TV
Cursa duminica, 27 septembrie 08:00 DolceSport, RTL Telekom TV

▶ Formula 1 în 2015. La TV, pe telefoane, tablete, laptopuri şi calculatoare: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Daniel Popescu spune că...

Mercedes va reveni la ritmul obişnuit în Marele Premiu al Japoniei. Chiar dacă echipa nu are neapărat o explicaţie pentru reculul din Singapore care să fie pe placul lui Hamilton, nu este un secret că Marina Bay a reprezentat doar un alt circuit unde puterea motoarelor Mercedes nu este factorul decisiv, la fel ca la Monaco şi Hungaroring.

Vettel are însă şanse să-l surclaseze pe Nico Rosberg şi să treacă pe locul doi în clasamentul general, iar un titlu neoficial de vice-campion va reprezenta un nou impuls pentru Ferrari în perspectiva sezonului următor.

Unde se va afla Red Bull Racing în acest mix? Chiar îi pasă cuiva? Pentru Formula 1 mai importante sunt negocierile cu Ferrari pentru furnizarea motoarelor. Altfel, ne putem trezi cu numai opt echipe pe grila de start, iar dacă Renault nu va cumpăra Lotus ar putea rămâne doar şapte. 

Comentarii (16)

  • Bogdan
    Poate ca daca raman doar 7 echipe are si McLaren sanse la puncte...
    11 2
  • Stirea zilei este ca Santander si Johnny Walker vor parasi McLaren la finalul sezonului...
    17 2
  • @F1_Red_Fury
    Santander? Nu erau sponsori lui Alonso? Daca este adevarata stirea is curios unde o sa il vedem pe spaniol la anul...
    8 2
  • Kyro ...... il vedem la MANOR
    9 5
  • De titlul de vice campion s-a saturat Alonso. Sper sa nu pateasca si Vettel la fel...
    14 13
  • il asteptam pe alo in locul lui raikkonen
    6 18
  • @ Titi
    Si totusi exista o diferenta intre a fi vicecampion, sa ai un numar de 203 puncte, sau sa fi pe locul 16 cu 11 puncte, la 4 puncte de ultimul loc?
    Eu zic ca da.
    9 2
  • @F1_Red_Fury: Despre Johnnie Walker se vehiculeaza de mai mult timp ca vor renunta la contractul de sponsorizare la sfarsitul acestui sezon sau ca vor ramane pentru o suma mult mai mica.
    Oricum, plecarea unor sponsori pare inevitabila in contextul lipsei de rezultate. Foarte probabil, contractele pot fi reziliate in cazul in care nu sunt indeplinite anumite criterii de performanta.
    7 0
  • Nu neaparat nr de titluri obtinute dicteaza dicteaza valoarea unui pilot.
    Vettel merge bine bine cand are o masina buna la dispozitie. Am vazut anul trecut ce poate si m-a dezamagit. A fost batut de Ricci si si-a facut valiza. Sa vedem ce coechipier are din 2017 la Ferrari ca-si strange lucrurile de pe acum.
    12 4
  • Ferrai ar trebui voit sa nu le dea acelasi motor la RedBull ca sa paraseasca F1
    Cand decide acesta, cumpara pe bani marunti ambele echipe
    Una o vinde la cineva pe care nu deranjeaza motoarele Ferrari cu o specificatie mai batrana
    Iar cealata echipa o tine pt academie
    Forza Ferrari!
    6 3
  • Adrian
    @Titi
    Din păcate pentru tine te înșeli și te înșeli amarnic!
    Vettel anul trecut după ce a văzut performanțele motorului Renault și-a dat seama că în viitorul predictibil nu mai are nici o șansă să lupte pentru titlu așa că a utilizat de dreptul de reziliere anticipată a contractului pe care îl avea cu RedBull!
    Ca să poată beneficia de dreptul de reziliere anticipată trebuia să îndeplinească anumite clauze din contract printre care și cea care stipula că se poate prevala de acest drept dacă până în luna septembrie nu acumulează un anumit număr de puncte și nu mai are nici o șansă de a deveni campion!
    Ce crezi tu că a ales Vettel să facă după ce și-a dat seama de adevărata valoare a motorului pe care îl avea la dispoziție?
    A ales să nu se mai omoare cu firea ca să poată activa clauza!
    Ai să spui că după ce a activat clauza de reziliere tot nu a făcut mare lucru și da ai dreptate dar din acel moment Vettel nu a mai avut la dispoziție o mașină similară ca performanțe cu cea a lui Ricciardo!
    2 0
  • mobius
    Nu este sigur ca Vettel va termina pe doi in primul sau an la Ferrari, pe cand Alonso a facut-o si cu un numar mai mare de puncte. Este greu de spus daca masina Ferrari de atunci a fost mai buna sau mai slaba decat cea de acum. Nu stiu de ce se compara performantele lui Vettel cu cele ale lui Alonso in acest an, probabil dintr-o lipsa crasa de sportivitate.
    6 2
  • serban
    @mobius Nu cred că este vorba despre mașinile Ferrari de atunci și acum, sau între Alonso și Vettel, cred că este vorba de diferența dintre RBR 2010 și Merc 2015 ! RBR era o mașină bună spre foarte bună, pe când Merc 2015 este una dintre cele mai dominatoare mașini din istoria modernă a F1, alături de McLaren 1988, Williams 1992, Ferrari 2002 și poate RBR 2013 în partea a doua a sezonului.
    4 2
  • Dar cine a facut comparatie intre Vettel si Alonso? Frustratul de Titi o tot da cu Ricciardo pentru ca n-are altceva mai bun de facut, deh este mare fan McLaren si ei sunt pe nicaieri. Numai un prost ar compara sezonul 2010 cand au fost 5 (cinci) piloti care au castigat curse, cu sezonul 2015 unde pentru moment au castigat curse doar 3 (trei) piloti. Iar monopostul Mercedes din acest sezon este la ani lumina de monopostul Red Bull din 2010.

    Sezonul 2010 s-a terminat de mult, oricat frustrare tineti in voi, Titi si Mobius, n-ar fi rau sa treceti peste, si sa discutam despre sezonul actual. Ce-i in trecut, acolo ramane.
    3 2
  • @Kyro: Alonso nu mai are nici o treaba cu Santander, care se retrag de la McLaren desi ramana la Ferrari, unde alaturi de Marlboro sunt sponsori mari. Despre Johnny Walker nu stiu nimic, nu m-au interesat niciodata sponsorii McLaren, dar asta-i o stire mare. Sa le plece doi sponsori cat de cat mari.
    3 0
  • @F1_Red_Fury
    Mersi de info. Nu stiam ca Santander nu mai are contract cu Alonso...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru