Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo şi Daniil Kvyat au făcut sau sunt pe punctul de a face pasul spre Red Bull Racing, astfel că programul iniţiat de proprietarul Dietrich Mateschitz a dat randamentul scontat. În acest context, echipa cu sediul în localitatea italiană Faenza nu a avut presiunea de a lupta pentru o clasare cât mai bună în clasamentul constructorilor, iar de cele mai multe ori a fost printre ultimele din plutonul de mijloc.
Clasările în zona locurile 7-9 demonstrează din plin acest lucru, însă sezonul 2015 marchează o schimbare radicală din acest punct de vedere, în ciuda faptului că obiectivul stabilit este în puternic contrast cu piloţii care vor urca în monoposturi.
Obiectiv: locul cinci în clasamentul constructorilor
Toro Rosso a fost una dintre puţinele echipe care a anunţat un obiectiv clar la lansarea noului monopost. Dacă rivalii au adoptat o strategie prudentă în declaraţii, Toro Rosso a dezvăluit că are drept obiectiv ocuparea locului cinci în clasamentul constructorilor.
"Sunt convins că acesta va fi cel mai bun monopost construit vreodată de Toro Rosso. Obiectivul nostru este să terminăm pe locul cinci în clasamentul constructorilor şi suntem pregătiţi să dăm totul pentru a-l obţine. Partenerii pentru motoare de la Renault au muncit din greu pentru a veni cu modificări şi sunt sigur că eforturile noastre comune vor rezulta într-un pachet foarte competitiv", spunea şeful Franz Tost.
Ar fi cea mai bună performanţă din întreaga istorie a echipei, însă şansele ca aceasta să aibă loc în realitate nu par foarte încurajatoare la prima vedere: atât din cauza deficitului de putere al motorului Renault, cât şi din cauza liniei de piloţi.
Monopostul STR 10: schimbări minore
Monopostul Toro Rosso nu a suferit transformări radicale comparativ cu sezonul precedent, cu excepţia părţii frontale, iar prestaţia din testele de la Jerez a fost una decentă pentru o echipă de acest nivel.În plus, echipa va continua să folosească motoarele Renault, care vor fi însă adaptate în special pentru cei de la Red Bull Racing. cai putere comparativ cu Mercedes.
Principalul defect al monopostului pare să fie viteza pe liniile drepte, în contextul în care Renault are încă de recuperat aproximativ 50 dePrin urmare, nu se anunţă schimbări majore în termeni de performanţă, iar acesta este unul dintre motivele pentru care obiectivul anunţat este unul ambiţios.
▶ Galerie foto: Monopostul Lotus E23 pentru sezonul 2015
Linie de piloţi cu doi debutanţi
Toro Rosso va aborda sezonul 2015 al Formulei 1 cu cea mai tânără linie de piloţi. Primul confirmat a fost Max Verstappen, care la numai 17 ani va deveni cel mai tânăr pilot din istoria Formulei 1 şi a generat chiar schimbarea regulamentului pentru acordarea superlicentelor. Olandezul are în palmares doar un sezon în Formula 3 Europa, în care şi-a trecut în cont 10 victorii în 33 de curse, cu care a ocupat locul trei în clasamentul general.Coechipierul său va fi Carlos Sainz Jr, care a cucerit titlul în Formula Renault 3.5. Fiul dublului campion mondial de raliuri Carlos Sainz a pierdut iniţial lupta cu Versptappen pentru un loc în cadrul echipei, însă a primit o oportunitate nesperată după promovarea lui Daniil Kvyat la Red Bull.
Absenţa unui pilot cu experienţă, fie el şi Jean-Eric Vergne, aduce cu sine unele dezavantaje pentru Toro Rosso, în special pentru primele curse ale sezonului, element care face cu atât mai dificilă îndeplinirea obiectivului pentru 2015.
Ştiaţi că...
▶ Toro Rosso a obţinut primul punct în Formula 1 în Marele Premiu al Statelor Unite din 2006 prin Vitantonio Liuzzi?
▶ Sebastian Vettel este autorul singurei victorii a Scuderiei Toro Rosso (Marele Premiu al Italiei din 2008)?
▶ Toro Rosso a utilizat motoare Cosworth la sezonul de debut în 2006?
Puncte forte
▶ sprijin tehnic şi financiar de la Red Bull
Puncte slabe
▶ lipsa de experienţă a celor doi piloţi;
▶ motorul Renault nu este cel mai performant.
Predicţie Automarket
Toro Rosso va lupta cu Sauber pentru locul opt în clasamentul constructorilor.
Avancronică F1 2015
▶ Sauber - mai rau nu se poate
▶ Lotus - progres prin tehnologie Mercedes
Avancronica sezonului 2015 al Formulei 1 continuă pe parcursul următoarelor zile cu prezentarea detaliată a fiecarei echipe, a celor trei debutanţi, a noutăţilor din regulamentul tehnic şi sportiv, precum şi cu articole de opinie despre punctele de referinţă ale sezonului 2015.
Comentarii (0)