Constructorul italian a pus accentul pe dezvoltarea motorului, iar strategia s-a dovedit a fi una nefastă: nu numai că Mercedes a dezvoltat o unitate de propulsie mai puternică, dar Ferrari a neglijat în bună măsură importanţa aerodinamicii. De aici şi până la un sezon presărat cu numai două podiumuri şi un modest loc patru în clasamentul constructorilor nu a mai fost decât un pas.
Prestaţiile modeste au tensionat legătura echipei cu vedeta Fernando Alonso, iar în cele din urmă italienii au decis să-şi pună toate speranţele în abilităţile lui Sebastian Vettel, care vine cu un palmares de patru titluri mondiale cucerite pentru Red Bull Racing.
Obiective: două victorii în 2015
Pentru o echipă de talia Ferrari, unicul obiectiv este câştigarea celor două titluri mondiale. Totuşi, nimeni din cadrul Scuderiei nu îşi face iluzii: 2015 se anunţă un sezon în care Mercedes va rămâne în continuare echipa de învins, iar Ferrari nu poate spera la o revoluţie în termeni de performanţe.
În realitate, echipa a admis că un parcurs decent presărat cu două victorii ar reprezenta o performanţă bună în actualul context al regulamentului tehnic. Motivul este unul simplu: regulile jocului au rămas în mare parte aceleaşi, ceea ce implică progrese mici, dar constante, pe parcursul anului.
"Suntem doar realişti. Nimeni nu are magia de a schimba lucrurile care nu pot fi schimbate. Nu vreau să spun că vom câştiga titlul mondial, dar cu siguranţă suntem determinaţi să obţinem cel puţin două victorii", sunt cuvintele precaute ale şefului Maurizio Arrivabene.
Monopostul SF15-T: îmbunatăţirile noii conduceri tehnice
În contextul prestaţiilor modeste din sezonul precedent, Ferrari a trecut în ultimele luni printr-o serie impresionantă de schimbări în departamentul tehnic.Directorul tehnic James Allison este singurul nume mare care a rămas în cadrul echipei, în timp ce designerul-şef Nicholas Tombazis şi directorul de inginerie Pat Fry au părăsit echipa şi au fost înlocuiţi de Simone Resta şi, respectiv, Mattia Binotto, care a preluat rolul de director al unităţii de propulsie.
Aceste schimbări au avut ca rezultat noul monopost SF15-T, care utilizează un nas semnificativ mai lung şi adoptă un design agresiv în privinţa plăcilor exterioare ale caroseriei."Spatele monopostului este în mod notabil diferit, pentru că am implementat componentele interne într-un spaţiu mult mai îngust. Pentru fiecare centimetru pătrat al radiatorului am fost capabili să extragem mai multă răcire decât anul trecut", explică Allison.
Pe lângă aerodinamică, Ferrari a lucrat însă şi la îmbunătăţirea motorului, iar în prezent se estimează că unitatea de propulsie are un deficit de 30 de cai putere comparativ cu Mercedes. Primele teste de la Jerez au evidenţiat un monopost fiabil, capabil să obţină performante bune pe un tur de circuit, dar care are în continuare de recuperat un decalaj important în privinţa vitezei de liniile drepte.
▶ Statisticile testelor de la Jerez: Ferrari cu viteza, Mercedes cu fiabilitatea
▶ Statistică teste Jerez: Ferrari, deficitară la viteza maximă pe liniile drepte
Linia de piloţi: Miza pe talentul lui Vettel
Pe lângă numeroasele schimbări din departamentul tehnic, Ferrari a reuşit să-l recruteze pe Sebastian Vettel într-un moment favorabil, pe fondul declinului înregistrat de Red Bull Racing în sezonul precedent.Pariul făcut de Ferrari este însă unul riscant: Alonso era capabil să obţină performanţe majore cu un monopost mai puţin competitiv, în timp ce eliminarea efectului de blown-diffuser şi introducerea noilor motoare turbo nu au fost deloc pe placul lui Vettel. Ferrari speră însă ca germanul să contribuie nu numai la îmbunătăţirea rezultatelor, ci şi a atmosferei tensionate din cadrul Scuderiei. Practic, într-un fel sau altul, echipa mizează pe repetarea succesului din epoca lui Michael Schumacher.
De cealaltă parte a garajului, Kimi Raikkonen a dezamăgit prin prestaţiile sale de anul trecut, în special din cauza comportamentului părţii frontale a monopostului. Inginerii au dat asigurări că noul monopost este mult mai potrivit pentru stilul de pilotaj al finlandezului, însă acest lucru rămâne de analizat în practică.
O parte importantă pentru succesul Ferrari va fi şi colaborarea dintre Vettel şi Raikkonen, iar aceasta are potenţialul de a se desfăşura în bună condiţii, mai ales că cei doi se înţeleg foarte bine şi în afara circuitului.Ştiaţi că...
▶ 2014 a fost primul sezon după 21 de ani în care Ferrari nu a obţinut nicio victorie?
▶ Ferrari nu mai ocupase un loc în clasamentul constructorilor în afara primelor trei poziţii din 2009?
▶ Ferrari nu a mai obţinut niciun pole position din 2012?
Predicţie Automarket
Ferrari va înregistra progrese comparativ cu anul trecut şi va lupta cu Red Bull Racing pentru locul trei în clasamentul constructorilor.
Avancronică F1 2015
▶ Sauber - mai rau nu se poate
▶ Lotus - progres prin tehnologie Mercedes
▶ Toro Rosso - atac la plutonul de mijloc
▶ McLaren - o nouă eră alături de Alonso şi Honda
Avancronica sezonului 2015 al Formulei 1 continuă pe parcursul următoarelor zile cu prezentarea detaliată a fiecarei echipe, a celor trei debutanţi, a noutăţilor din regulamentul tehnic şi sportiv, precum şi cu articole de opinie despre punctele de referinţă ale sezonului 2015.
Daca SF15-T va presta ca predecesorul lui, atunic echipa actuala e "hopeless"
sa speram ca nu va fi cazul
Forza Rossa!
Chestia cu „epoca Schumacher. Vettel=Schumacher” e doar marketing din partea celor de la Ferrari, nimic mai mult. Nu știu cum se va îmbunătăți atmosfera din cadrul Ferrari în condițiile în care echipa a renunțat la cel mai bun om și l-a adus pe Vettel bătut de coechipier. Adică orice mecanic din garaj poate să-l ia la mișto pe german, dar nu cred că angajații Ferrari au voie să pronunțe numele „Ricciardo” :))
Scarbs reviews Jerez progress: https://www.youtube.com/watch?v=L12zPduoLGI
@all Ferrari a fost o echipa mediocra in F1 in ultimii 30 de ani, cu exceptia erei Todt-Brawn-Schum.... si probabil va ramane o echipa mediocra de acum inainte... de la Lauda si pana la Schu (Brawn, Todt, etc) s au tarat prin mijlocul plutonului (au mai luat prin 79 ceva cu 3 victorii)... Mclaren (si nu numai) au fost peste ei cam tot timpul... deci mitul Ferrari e pt sponsori si presa italiana, mai ales in zilele noastre... dau si ei bine prin teste ca nah, momentan e singura lor posibilitate de a impresiona placut...
Williams :)
Uite ce te rog in schimb, poti sa prezinti o lista a mediocritatii Ferrari, sa zicem in comparatie cu McLaren, in ultimii 30 de ani? Evident, conteaza doar titluri mondiale pentru deh... alea conteaza nu-i asa? Ultimii 30 de ani inseamna din 1985 pana in 2015 anul actual, dar il excludem pentru ca nici n-a inceput inca sezonul de F1. O simpla lista, gen Ferrari a castiga x titluri, McLaren a castigat y titluri. Cred ca dureaza cateva minute, cred ca toti fanii corecti, asteapta sa vada rezultatul mediocritatii unei echipe.
Nu tre' sa fii rocket scientist sa citesti niste date si sa fii obiectiv... de aberat, putem abera toti... si aia e usor, dupa cum se vede aici pe site :)))
Si da, sunt titluri la piloti aici... alea conteaza... asta i pt carcotasi :)))
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_World_Drivers%27_Champions
Da, nu tre' sa scriu eu asta... se poate verifica usor... dar na, FYI... din 1984 pana in 2014: Mclaren 10 - Ferrari 6 (5 - era Todt- Brawn- Schum si cel cu nr 6 tot in era Todt dar fara Schum :)) )
Nu tre' sa fii rocket scientist sa citesti niste date si sa fii obiectiv... de aberat, putem abera toti... si aia e usor, dupa cum se vede aici pe site :)))
Si da, sunt titluri la piloti aici... alea conteaza... asta i pt carcotasi :)))
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_World_Drivers%27_Champions
Ferrari a castigat 14 titluri iar McLaren a castigat 16 titluri. Din maximul de 60 de titluri... ambele echipe sunt la fel de mediocre. Stiu, adevarul doare. Sper sa nu plangi acuma, curaj!
Renault - 11
Ferrari - 6
Mercedes - 5
Honda - 5
TAG - 3
Ford - 1
Nu o mai lua asa personal... frustrarile mele, si daca ar exista, sub nicio forma nu ar avea legatura cu F1... si sper sa fie la fel si in cazul tau :))
Ai vrut sa scrii "sa fii corect"... "nicio rusine"... in loc de "comorile" scrise de tine... "e grele", ha? Sau... a intervenit frustrarea in cazul tau... si ai incurcat "limbile :)))"
Si da, aveam dreptate, datele nu mint... era Schum a ridicat Ferrari in ultimii 30 de ani, asta spuneam si mai sus si asa este... :)))
Si pe langa asta... ma refream pana si la Wil., nu doar Mc. Si da, la clasificari in campionat... an de an, dar ce sa stii si tu... ca tot vorbim de frustrari... du te si latra la alta usa :))
Schumacher a nu a pilotat asa de unul singur, ci a lucrat cu altii, gen Todt si Brawn. Toti trei, impreuna au reusit sa castige acele titluri, dar am impresia ca toti lucrau pentru Ferrari. Presupun ca te-ai prins ca fara Honda, McLaren era pe nicaieri nu-i asa? Doar de asta ai ales ultimii 30 de ani nu-i asa? Ai ignorat faptul asta :P
Multa bafta, sper sa-ti rezolvi frustrarile alea, vad ca te supara.
Precis esti unul dintre cei ce rad de "tinerii astia care nu si iau bacu' "... si tu esti mai varza ca ei.
Daca ai "FI" folosit conj. perfect sau cond. perfect, ai "FI" avut dreptate, insa doar intr o mana :)))... si nu, nu am terminat litere. :))
Spuneam si eu mai sus cu cine a lucrat Schumacher, grabitule... citeste si rumega inainte de a scuipa..
Cat despre frustrati, se vede ca nu scapi de ele, cum nu ai dreptate o dai cu jignirile.
Cat despre Schumacher, idea a fost ca echipe castiga cand au un pachet bun, adica echipa tehnica + pilot + monopost. Cand alte echipe au avut un pachet mai bun cat altele au castigat ambele titluri, cand nu... stii cum este cu locul 2 si restul. Eu nu scuip, daca tu simti nevoia, nu ma lasa sa te retin.