Acesta este şi unul dintre motivele pentru care performanţele echipei au fost mereu în plan secund, astfel că locul şase ocupat în clasamentul constructorilor în 2008 rămâne şi în prezent cea mai mare performanţă. Ulterior, italienii au ocupat cel mult locul opt, aşa cum s-a întâmplat şi în sezonul precedent, când cel mai bun rezultat a fost un loc şase ocupat de Jean-Eric Vergne în Marele Premiu al Canadei.
Viitorul pe termen lung al Scuderiei Toro Rosso este în continuare incert, însă cel puţin pentru moment echipa continuă să-şi întărească poziţia în cadrul planurilor celor de la Red Bull pentru menţinerea dominaţiei în Formula 1: l-a oferit echipei-mamă pe Daniel Ricciardo, a recrutat un alt pilot din programul Red Bull Junior şi va utiliza aceleaşi motoare Renault ca şi Red Bull Racing.
Obiectiv pentru 2014: pe linia de plutire
Obiectivul principal al celor de la Toro Rosso este, în fiecare an, să dezvolte piloţi tineri pentru o eventuală carieră la Red Bull Racing. Prin urmare, rezultatele din curse sunt trecute cu vederea în cea mai mare parte a timpului, însă în ultima perioadă au început să apară unele presiuni.
Chiar dacă Red Bull asigură cea mai mare parte a finanţării, o clasare bună în clasamentul constructorilor asigura venituri suplimentare din drepturile TV şi reduce dependenţa de un grup care poate decide, mai devreme sau mai târziu, că investiţia în echipă nu mai este profitabilă.
Pentru acest sezon, Toro Rosso nu a anunţat un obiectiv principal, însă echipa va avea o misiune dificilă să-şi îmbunătăţească performanţele comparativ cu anul trecut. Practic, cu excepţia celor două echipe care au debutat în 2010, italienii i-au învins anul trecut doar pe cei de la Williams, care traversează o amplă perioada de restructurări menite să aducă progrese vizibile.
Ricciardo, înlocuit cu Kvyat
După refuzul lui Kimi Raikkonen de a deveni coechipierul lui Sebastian Vettel, Red Bull Racing l-a ales pe Daniel Ricciardo, astfel că Toro Rosso a fost nevoită să-i caute un înlocuitor. Principalul vizat a fost Antonio Felix da Costa, însă o campanie modestă în Formula Renault 3.5 l-a îndepărtat de post.În cele din urmă, Toro Rosso a luat o decizie considerată surprinzătoare la vremea respectivă: l-a promovat pe rusul Daniil Kvyat în vârstă de numai 19 ani, care şi-a trecut în palmares titlul în competiţia GP3, acolo unde l-a avut drept coechipier la MW Arden şi pe românul Robert Vişoiu. Kvyat reprezintă practic un pariu important făcut de Toro Rosso care ar putea demonstra (sau nu) eficienţa programului Red Bull Junior de dezvoltare a tinerelor talente.
Între timp, Jean-Eric Vergne şi-a păstrat locul în echipă şi va lua astfel startul în al treilea sezon de Formula 1. Pentru francez este cu siguranţă un an important, întrucât este una dintre ultimele şanse să demonstreze că, în viitor, poate ajunge la o echipă de talia Red Bull Racing. În caz contrar, este foarte posibil ca Vergne să-şi piardă locul la echipă în 2015, mai ales în contextul unei concurenţe puternică alcătuită, printre alţii, şi din Carlos Sainz Jr, fiul dublului campion mondial de raliuri Carlos Sainz.
Motorizare Renault
După un prim sezon în care a folosit motoare Cosworth, Toro Rosso a început în 2007 un parteneriat cu Ferrari. Iată însă că pentru 2014 echipa a profitat de schimbarea regulamentului tehnic pentru a trece la motoare Renault. Nu este deloc o decizie întâmplătoare, întrucât Red Bull Racing utilizează de asemenea unităţi de propulsie realizate de constructorul francez.Practic, vorbim despre o progresie naturală care va ajuta echipa inclusiv la reducerea costurilor de operare, dar care cel puţin pentru moment nu pare foarte inspirată din punct de vedere al performanţelor.
Producătorul francez a întâmpinat o serie de defecţiuni tehnice care, chiar dacă aparent au fost remediate, ar putea afecta evoluţia echipei în 2014. Acest lucru este cu atât mai semnificativ cu cât Williams, unica echipă tradiţională pe care a învins-o Toro Rosso în sezonul precedent, foloseşte în prezent motoare Mercedes, care au ieşit în evidenţă prin fiabilitate.Monopostul STR9, inestetic
Pe lângă modificările din interior, noul monopost STR9 include un aspect vizual puternic inestetic din cauza formei adoptate pentru nas, însă acest lucru este valabil pentru cele mai multe echipe de pe grila de start. La acestea se adaugă inevitabil noutile generate de schimbarea radicală a regulamentului tehnic: aripă faţă mai îngustă, radiatoare mai mari pentru eficientizarea sistemului de răcire sau "împingerea" sistemului de evacuare spre spatele monopostului.Omul din spatele acestor noutăţi vizuale a fost Luca Furbatto, designerul şef al echipei. Presa internaţională a anunţat însă la jumătatea lunii februarie că italianul a părăsit echipa, fără ca destinaţia acestuia să fie dezvăluită. Toro Rosso a refuzat să comenteze informaţia, semn că zvonurile sunt reale, însă până în prezent echipa italiană nu a anunţat numele noului designer-sef.
Puncte forte:
▶ stabilitate financiară asigurată de Red Bull;
Puncte slabe:
▶ plecarea designerului-sef chiar înainte de startul sezonului;
▶ trecerea la motoare Renault în locul unităţilor Ferrari;
▶ lipsa de experienţă a lui Daniil Kvyat.
Avancronică F1 2014:
Avancronica sezonului 2014 al Formulei 1 continuă joi, 20 februarie, cu prezentarea echipei Sauber.
Comentarii (3)