Sezonul 2013 a consemnat însă un nou semi-eşec pentru Scuderia, care nu numai că a fost învinsă de Red Bull, dar s-a văzut depăşită inclusiv de Mercedes, echipă aflată pe o traiectorie puternic pozitivă anul trecut.
Simţindu-se ameninţată inclusiv din perspectiva noului regulament tehnic pentru 2014, Ferrari a luat câteva decizii radicale cu scopul de a reveni cu adevărat în lupta pentru cele două titluri mondiale: i-a readus la echipă pe James Allison în departamentul tehnic, dar şi pe Kimi Raikkonen, pilotul care în 2007 obţinea ultimul titlu pentru echipa de la Maranello.
Obiective pentru 2014: titlurile mondiale
Pentru Scuderia Ferrari nu pot exista decât două obiective la startul unui nou sezon competiţional: cucerirea celor două titluri mondiale.
Indeplinerea acestora în 2014 este cu atât mai importantă cu cât fanii aşteaptă de foarte mult timp aceste performanţe: au trecut deja şapte ani de la trofeul obţinut pe ultima sută de metri de Raikkonen şi şase ani de când italienii s-au bucurat de coroană cu lauri pentru performanţa din clasamentul constructorilor.
Ferrari are de partea sa şi avantajul de a-şi construi propriul motor, un element esenţial în contextul noului regulament pentru că permite echipei să integreze mult mai eficient unitatea de propulsie în monopost.
Singurii rivali care se mai bucură de un astfel de avantaj sunt cei de la Mercedes.Echipa de vis cu Alonso şi Raikkonen
Pentru îndeplinirea obiectivelor, Ferrari a adoptat o măsură extremă prin readucerea la echipa a lui Raikkonen, însă decizia a fost luată din două motive.
Una dintre explicaţii este punerea la punct a lui Fernando Alonso în urma unor discuţii în contradictoriu apărute inclusiv în presa internaţională în privinţa performanţelor înregistrate de Ferrari.
În plus, dublul campion mondial apăruse ca potenţială atracţie pentru rivalii de la McLaren pentru 2014 sau chiar 2015. Prin urmare, Ferrari a simţit nevoia să aibă cel puţin un pilot de top în situaţia în care Alonso urma să prăşească prematur echipa, iar alegerea lui Raikkonen a fost evidentă, în special în contextul problemelor financiare întâmpinate de Lotus.
Al doilea motiv a fost reprezentat de prestaţiile lui Felipe Massa. Chiar dacă sporadic şi-a ajutat echipa în clasamentul constructorilor şi a punctat în 15 curse din 19, brazilianul şi-a trecut în cont un singur podium, insuficient pentru că Scuderia să învingă Mercedes în lupta pentru locul doi.
Prin urmare, italienii aveau nevoie de un al doilea pilot capabil să lupte cu regularitate pentru podium. Inevitabil, o astfel de pereche expolozivă poate genera numeroase controverse în cadrul unei echipe obişnuite să aibă un pilot numărul 1, motiv pentru care misiunea şefului Stefano Domenicali de a menţine unitatea echipei se anunţă una peste puterile sale.
Monopostul F14 T - ce ascunde Ferrari?
Noul monopost F14 T nu impresionează din punct de vedere vizual, însă are un aspect ceva mai estetic decât monoposturile unor echipe precum Toro Rosso sau Caterham.
Nimeni nu se va mai gândi însă la aceste lucruri după startul sezonului, când performanţele vor fi cele care vor conta, iar primele semne sunt încurajatoare.
Echipa nu a stabilit nici cei mai buni timpi şi nu a parcurs nici cele mai multe tururi pe parcursul sesiunilor de evaluare de la Jerez şi din Bahrain, însă sentimentul general este că italienii ascund adevăratele performanţele.De altfel, presa internaţională speculează că motorul dezvoltat de Ferrari are cel puţin trei avantaje în faţa concurentei: lipsa unei carcase de protecţie, un sistem de răcire format din tuburi din micro-fibre de titan cu un diametru intern de numai 0.2 milimetri, în locul tradiţionalelor prize de aer, dar şi un sistem care permite menţinerea temperaturii motorului la o valoare scăzută şi scăderea consumului de carburant.
Totuşi, se vehiculează că unitatea de propulsie Ferrari oferă cu 75 CP mai puţin decât motorul Mercedes, astfel că echipa trebuie să lucreze în continuare pentru a obţine cele mai bune performanţe.
Puncte forte:
▶ linie redutabila de piloţi; una dintre cele numai două echipe care îşi construieşte singura motorul;
▶ introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri;
▶ stabilitate în departamentul tehnic.
Puncte slabe:
▶ posibile tensiuni interne între Alonso şi Raikkonen;
▶ motor mai puţin puternic decât Mercedes.
Avancronică F1 2014:
Avancronica sezonului 2014 al Formulei 1 continuă marţi, 4 martie, cu prezentarea echipei Mercedes.
Cum sa ajuns la aceasta cifra ? "Expertii" estimeaza ochimetric cum iese masina din curba ? sau cum ?
Diferenta dintre cele mai puternice si cele mai slabe motoare nu a fost niciodata mai mare de 20 - 25 hp.
Anul acesta a fost introdusa o limita pentru debitul maxim de combustibil care poate ajunge la motor. Acest lucru garanteaza motoare foarte apropiate la capitolul putere si cuplu.
Un singur lucru ramane neschimbat and de an: "Expertii" gresesc de fiecare data inainte sa incepa campionatul.
desigur! masina de prasit avea,deci...
Am auzit ca motorul Mercedes, pe langa cei 75 de cai in plus, mai are si niste aripi, ca nu merge pe benzina, ci merge pe Red Bull cu whisky :)) E "jmeker"! Si a zis Hitler ca daca Hamilton nu castiga titlul, ataca Anglia imediat :))
Plus partea comica este ca inca nu a inceput prima cursa, nu avem de unde sa stim cat de bine se descurca masina, bine stim ca "iulianimi" este unul dintre cei mai mari "cunoscatori" in alte Formulei 1, dar totusi, sa asteptam prima cursa. Ceva ma face sa cred ca daca Massa o sa fie umilit de Bottas, probabil va spune ca Alonso i-a cumparat pe cei de la Williams (lol) si i-a platit sa faca misto de fostul lui locotenent. Desi daca Massa o sa mearga slab si o sa fie in spatele lui Bottas, cred ca nu-l vom vedea prea des pe "iulianimi" postand lol.
Pana la urma ce conteaza cat de "tare" e motorul ?
Da, F1 e cursa de masini. Dar nu sta doar in motor.
V-as mai propune un indiciu: echipele motorizate de Ferrari merg bine in testele din Bahrain (Sauber ieri locul 5, Marussia locul 8). Azi sint cam tot pe acolo. O fi de la monopost sau de la motorul mai slabut?
Vedem la Mebourne! ... sau poate ca nu ?
Dragi ferraristi.
Fernando a facut un timpul de 1:35:6 pe soft pe durata unui stint de 4 tururi. Cu siguranta nu veti lupta pentru pole in Australia. Autosprintul este ingrijorat ca pe langa deficitul de putere, mototurl Mercedes ar fi si mai eficient, un adevarat soc pentru fanii ferraristi si pentru publicatiile italiene. O sa negati aceste informatii, dar in anturajul F1 nu unul ci mai multi ingineri vorbesc despre inferioritatea motorului ferrari (cu f (mic) ).
Wait and see... we are building an empire...
... echipa de vise umede
Azi Mercul lui Hami si Mcul lui Button au provocat steaguri rosii.
Cat priveste timpul ala de care vorovaresti pe aici ..
ia uite o alta observatie (sursa autosport):
"14:15 Alonso is going quite quickly in the Ferrari with barely 15 minutes to run now. He's lapping in the 1m36s in the F14 T."
Mircea tine minte "lapping in the 1m36s". Compara asta cu cel mai bun timp al lui de azi 1m35.634s. We are biulding a CAR!
Adu in discutie si noua informatie cum ca motorul Ferrari de fapt nu ar fi atat de eficient pe cat se anticipa in iarna si le-ai dat un mat de li se lipesc bocancii in bitum incins.
+1 pt articol
Te rog din suflet nu maima asocia cu numele lui Hamilton sau cu Mercedes. E treaba lor ce fac. Nu am nimic contra lor, dar nici nu ii simpatizez. Eu am lupta mea cu Ferrari.
You are building a dog of a car.
McLaren nu o sa se ridice niciodata la nivelul Scuderiei Ferrari.
Stii de ce?
Pentru ca Ferrari creeaza pasiuni puternice pozitive sau negative. In timp ce McLaren e doar o echipa cu rezultate bune dar nimic mai mult.
Sa luam exemplul tau. Numara in posturile tale din toate articolele de cate ori zici Ferrari si de cate ori zici McLaren.
O sa observi ca esti mult mai interesat de calutul cabrat decat de echipa din Woking.
Nu-i adevarat. I'm in loved with mp4-29 :X
Ce am spus eu despre Hami ? Ca i s-a defectat monopostul la fel ca si lui Button. Si tu zici ca te-am asociat cu Hami. Hamilton face parte din istoria McLaren. Asta nu poti nega. Si nici nu inteleg de ce ai face-o.
E un fost pilot (cel putin deocamdata) care la Mc a avut rezultate. Ca putea avea rezultate mai bune ... da, asta e sigur!
Ia si te uita la rezultatele de azi:
Unofficial Friday test times from Bahrain
1. Sergio Perez, Force India, 1m 35.570s, 108 laps
2. Fernando Alonso, Ferrari, 1m 35.634s, 122 laps
3. Daniel Ricciardo, Red Bull, 1m 35.743s, 66 laps
4. Felipe Massa, Williams, 1m 36.507s, 103 laps
5. Jenson Button, McLaren, 1m 36.901s, 52 laps
Sint doar teste. Totusi "calutul" a acoperit mai bine de doua curse de Bahrain (o cursa are 57 de ture). So ... We are biulding a CAR!
Din cate am inteles, noile motoare sunt destul caldute, si nu numai ca au nevoie de racire, dar conteaza is cum este livrata aceasta putere, pentru ca noua treaba de viteza este foarte important pe anumite circute. In acelasi timp, in curse, apar factori noi, cum ar fi temperatura aerului, deh sunt 20 de monoposturi pe grija, nu 10 ca in teste + calitatea de "rubber" care se depune sau nu se depune pe pista. In acelasi timp, este posibil ca un motoc mai maelabil in setari gen trepte de viteza mai maleabile sa produca un rezultat mai bun decat un motor cu trepte de viteza abrupte. Practic conteaza unde apare diferenta de 75 de cai putere si cand. Adica treptele de viteza in care acei 75 de cai putere se simt, sau sunt tot timpul pentru ca insemna implicit ca motorul consuma mai mult combustibil tot timpul. Evident, sunt singur ca dl. McLaren_Mircea, a lucrat la dezvoltarea multor motoare de Formula 1 si intelege exact ce se intampla acolo in inima acestui motor. Presupun ca stie ca nivelul de umflare al pneurilor, nivelul apasarii pe spate, directia, viteza si cantitatea de aer care intre in motor sunt factor foarte importanti pentur randamentul acestuia. Nu vorbim aici de un motor virtual care functioneaza in conditii ideale ci vorbim de un motor care nu functioneaza indentic de la tur la tur. In principal, cel mai bun motor nu este neaparat cel mai puternic decat daca ai combustibil infinit si fara forta de frecare, evident asta se intampla doar in discutiile teoretice. In practica, "fluidul" pe care monopostul il dizloca, "fluidul" pe care monopostul il absoarbe si "fluidul" pe care monopostul ii scuipa in spate, sunt foarte dinamice si se schimba de la tur la tur. Este posibil ca motorul Mercedes sa ai un cuplu mai mare dar o viteza de varf mai mica decat alte motoare sau un cuplu mai mic la trepte mai mici (gen un demaraz incet) si un cuplu mai mare la anumite trepte. Practic acei cai putere pot sa fie un avantaj sau un dezavantaj. Practica ne-a demonstrat ca un motor agil, este mai usor de folosit decat unul puternic si complicat de setat sau care raspunde greu la schimbarile cutiei.
Evident, tot ce tine de motoare este stiut numai in interiorul echipelor, deci nu avem nici o dovada care motor este cel mai smecher dintre toate. In prima cursa vom vedea care pachet a inceput cu dreptul sezonul. Iar la finalul sezonului vom vedea ce pachet s-a descurcat cel mai bine, plus, ce motor a fost mai fiabil, nu neaparat mai puternic.
Degeaba incerci sa te imbeti cu apa in rece in ceasul al 12 si sa faci pe interesantul, vezi indiferent de autorii de articole care se ocupa pt respectabile publicatii europene nu doar englezii si nemtii ci si italienii spun ca motorul Ferrari este inferior celui Mercedes. Acuma tu fiind singurul reprezentant al speciei umane capabil sa utilizeze mai mult de 15-18% din masa cerebrala de neuroni, esti mai destept, si de pe scaunul tau confortabil o sa ai o parere mai avizata decat 10 jurnaliti (englezi, nemti si italieni) care au sursele lor in lumea F1 si care pescuiesc rapid orice informatie transpira din garajul unei echipe. Nici nu are sens sa ma obosesc sa mai citez pe vreo unul. Astept sa ma distrez sa vad cum toate echipele de client Mercedes o sa va dea fum in Australia.
"Totuşi, se vehiculează că unitatea de propulsie Ferrari oferă cu 75 CP mai puţin decât motorul Mercedes, astfel că echipa trebuie să lucreze în continuare pentru a obţine cele mai bune performanţe."
Ai observat formularea nu? "se vehiculeaza", ofera cu 75 CP mai putin", foarte clare aceste informatii nu-i asa? Se vehiculeaza foarte multe lucruri si totusi realitatea este cu totul alta. Se vehiculeaza multi ani ca McLaren va castiga titlul, s-a vehiculat si in 2012 ca Alonso poate castiga titlul, la fel si in 2013, dar nu s-a adeverit nimic. S-a vehiculat ca McLaren va castiga ambele titluri, era chiar un tip care vehicula diferite informatii cum ca are o sticla de sampanie pusa la rece pentru ca va castiga titlul Hamilton... nu s-a intamplat nimic.
Idea este ca in loc sa vedem ce mai vehiculeaza diferite publicatii, nu ai vrea sa pui un link in care, aceste prestigioase publicatii spun exact numarul de CP al fiecarui motor? Sunt sigur ca stii ce au postat acei 10 jurnalisti, fie ei englezi, germani sau italieni, si ai la indemana link-urile utile. Din 10 jurnalisti, poti sa dai niste nume nu? Niste citate ceva?
Cat despre capacitatea de a folosi acei 15% din materia cenusie presupun ca ai glumit nu-i asa? In principal nici geniile nu folosesc mai mult 5-6% din putentialul creierului uman, dar tu sincer sunt curios daca folosesti macar 1% pentru ca in orice discutie la care iei parte, nu esti in stare sa aduci argumente. Este posibil ca parintii tai sa nu te fi invatat niciodata ce inseamna o discutie sau o dezbare, nu au avut ocazia sa-ti explice ce inseamna folosirea si aducerea argumentelor in cadrul unei discutii.
Cat despre echipele propulsate de motorul Mercedes pot sa dea fum tuturor dar sper sa nu insemne pana prostului sau abandonuri rapide.
Oricum vedem in Australia cum o sa stea treaba desi dupa cate imi aduc aminte, ai vehiculat idea cum ca McLaren vor castiga la sigur ambele titluri in aceste sezon. Sper ca nu ai uitat ce ai spus :P
Nu am spus ca au pus capacitatea fiecarui motor. Dar pur si simplu toti spun ca motorul Mercedes e mai puternic si mai dramatic pentru tine si mai eficient. Acuma tu speri si te agheti de faptul s-ar putea sa se insele din moment ce nimic nu este inca oficial, dar trend-ul general spre care converg opiniile tuturor este inferioritatea motorului Ferrari fata de Mercedes. Nu au masurat motorul, nu au declaratia oficiala e echipei, dar totusi au sursele lor in interiorul diferitelor echipe, si cam toti spun acest lucru. Ai dreptate, nu este 100% sigur dar din moment ce si italienii spun (si cred ca au surse in interiorul Ferrari) sunt sanse extrem de mari sa fie adevarat. Iti ramane acest colac de salvare ca nu este oficial, ca inca nu s-a demonstrat nimic, dar vantul bate cu toata puterea in directia aceea.
" Il propulsore Mercedes al momento sembra l’unico in grado di raggiungere la rotazione massima consentita, ma soprattuto di avere ormai armonizzato al meglio il problema di un software scritto e prodotto a più mani, che al momento invece rimane il principale problema dei motori Renault."
"Secondo le indiscrezioni nel paddock, il motore tedesco può dare addirittura 50 c in più degli avversari. "
Eu nu am nevoie de nici un colac de salvare, pentru ca nu-s pierdut pe mare. Si nici nu ma intereseaza daca motorul Ferrari este mai puternic ca motorul Mercedes. Ce ma intereseaza este cine castiga cele mai multe puncte la finalul fiecarei curse. Si daca favoritii mei se descurca mai bine ca in anii trecuti sau nu. Dar repet, inca nu a inceput prima cursa. Poate si de aia eu nu prefer sa ma lansez in a scrie comentarii stupide, inutile si mai ales irelevante ca ale tale, si prefer doar sa citesc rezumatele fiecarei zi de teste, poate mai invat ceva. Evident nu-s inteligent ca tine, mi-am dat seama de mult ca eu sunt cam prostut, am fost invatat de mic sa caut argumente si sa discut politicos si relaxat cu diferite persoane, nu pot sa fiu "absolut" in declaratii ca tine si "exact" gen "10 juranisti, fie ei englezi, germani sau italieni".
Sincer sa fiu doresc sa-mi cer scuze ca am incercat vreodata sa discut cu tine politicos si sa te tratez ca pe un egal cand tu esti atat de "superior" prin lipsa argumentelor, a atitudinii violente si mai ales a numarului de jigniri de care esti capabil. Sincere scuze inca odata.
P.S. Iti multumesc ca ne-ai aratat acel link, si acele pasaje, in legatura cu acei zece jurnalisti. Arata si cat de bine informat esti si cat de mult pe pasioneaza Formula 1 cu adevarat.
Deci gata. Acuma tu ma intrebi daca i-am intrebat eu sau aiureli de astea. Eu vb de faptul ca atat publicatii britanice cat si italiene si germane spun ca motorul Mercedes e mai puternic si tu o tii pe a ta. Tu stii mai bine acuma. Ted Kravitz si Crofty de la Sky, James Allen, Andrew Benson au spus zilele astea ca motorul Mercedes este mai tare. Dupa mintea ta geniala o sa spui ca nu l-au masurat, analizat, si alte prostii debitate, dar nu cred ca ar vb aiurea fara sa aiba ceva din interior. La revedere. Astepta Australia si atunci o sa ai totul oficial, daca esti prea inteligent incat sa nu crezi ce zic ei. Daca 10 oameni iti zic ca esti beat, atunci dute frate si te culca, nu o mai tine pe tampenia ta.
mai bine puin si prost
Bah, sa te compari abia atunci cand ai cinci titluri consecutive dupa aia primii 4 ani. Pana acum ai NIMIC
echipa campioana pe 2014!
sa speram ca si pilotii vor termina campionatul pe 1 si 2