Germanul şi-a acuzat coechipierul de tactici defensive în China care au generat comentarii acide din partea britanicului. În plus, Bahrain a oferit anul trecut cel mai spectaculos duel dintre cei doi piloţi Mercedes, când strategiile diferite l-au ajutat pe Rosberg să atace poziţia de lider a lui Hamilton.
"Anul trecut nu ne-am atins, dar el a fost nemulţumit. Până la urmă, este Formula 1. Vreau ca tipul să fie în spatele meu dacă are ritmul necesar şi să pună presiune pe mine. La fel ca în Bahrain, care a fost cea mai grozavă cursă, voi da totul pentru a rămâne în frunte", spune Hamilton.
Cel mai probabil, rivalii de la Ferrari vor fi încă o dată cei mai apropiaţi de Mercedes, însă este puţin probabil să reprezinte o ameninţare reală, astfel că cel mai probabil Sebastian Vettel şi Kimi Raikkonen vor lupta pentru ultima poziţie a podiumului.
Această ipoteză este justificată şi de problemele pe care cei de la Williams le întâmpină în această perioadă cu utilizarea pneurilor soft şi medium. Bahrain are potenţialul de a scoate însă în evidenţă şi eventualele progrese ale celor de la Lotus, care au reuşit să obţină în China primele puncte ale sezonului, precum şi pe cele ale echipei McLaren, care a fost aproape de o promovare în premieră în a doua parte a calificărilor.
Circuitul Sakhir şi regulamentul DRS
Circuitul Sakhir este caracterizat de patru linii drepte unde se ating viteze de peste 300 km/h, astfel că echipele cu motoare Mercedes vor fi avantajate în faţa celor cu unităţi Ferrari şi Renault.
Implicit, frânarea este de asemenea esenţială, mai ales în primul viraj, acolo unde piloţii decelerează de la 315 km/h la 65 km/h în doar trei secunde.Aerodinamica joacă un rol important aici, iar inginerii apelează de cele mai multe ori la o forţă de apăsare medie, lucru care poate afecta stabilitatea monoposturilor în viraje. În mod tradiţional, nisipul din deşert reprezintă o problemă pentru echipe, care apelează la filtre suplimentare de aer, chiar dacă organizatorii împrăştie adeziv pe dunele de nisip din apropiere.
Regulamentul sistemului DRS a rămas identic cu cel de anul trecut: există două zone în care sistemul va putea fi activat, iar prima dintre ele fiind situată între virajele 10 şi 11, cu punctul de detecţie înainte de intrarea în virajul nouă. A doua zonă este amplasată pe lunga linie dreaptă de start-sosire, cu punctul de detecţie situat cu 108 metri înainte de intrarea în virajul 14.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 5412 metri |
Cea mai lunga linie dreapta | 1205 metri |
Viteza de top | 321 km/h |
Consum de carburant | 1.71 km/tur |
Cifrele cursei
Numar de tururi | 57 |
Distanta cursei | 308 km |
Strategie tipica | 2 sau 3 opriri |
Lungime pitlane | 420 metri |
Timp pierdut in pitlane | 24 secunde |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli va aduce în Bahrain pneuri de compoziţie soft şi medium, similare cu cele folosite în Marele Premiu al Chinei. Circuitul de la Sakhir beneficiază de cel mai abraziv asfalt din calendar, element care va conduce, cel puţin teoretic, la o degradare mai rapidă a cauciucurilor.
Temperaturile ridicate specifice deşertului din Bahrain nu vor reprezenta însă o problemă majoră, întrucât etapa se desfăşoară după ora locală 18:00. Cel mai probabil, piloţii vor opta pentru strategii cu două opriri la boxe, însă modul în care vor alterna pneurile soft cu cele medium ar putea genera răsturnări neprevăzute de situaţie.
Informaţii meteo: temperaturi specifice verii
Temperaturile maxime din Bahrain vor oscila între 29 şi 31 de grade pe parcursul celor trei zile, însă la ora desfăşurării acţiunilor din Formula 1 vor fi mai reduse. Întrucât calificările şi cursă au loc la ora locală 18:00 la lumina reflectoarelor, cele două evenimente vor începe la o temperatură de circa 29 de grade, care va scădea până spre 25 de grade la trecerea liniei de sosire.
Ca de obicei, şansele de ploaie sunt minime.Statistici Bahrain
▶ 4 dintre cele 10 curse din Bahrain au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
▶ câştigătorul fiecărui Mare Premiu al Bahrainului a plecat de fiecare dată de pe unul dintre primele patru locuri ale grilei de start;
▶ 9 dintre cei 10 câştigători au concurat pentru echipa care în acel sezon a cucerit titlul la constructori;
▶ Fernando Alonso a câştigat trei dintre cele 10 curse din Bahrain, mai multe decât orice alt pilot;
▶ Bahrain a debutat în calendar în 2004, însă ediţia din 2011 nu a avut loc din cauza unor proteste de stradă;
▶ 2014 este porimul sezon în care Marele Premiu al Bahrainului a avut loc în nocturnă.
Sezon | Castigator |
2014 | Lewis Hamilton (Mercedes) |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2012 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2010 | Fernando Alonso (Ferrari) |
2009 | Jenson Button (Brawn) |
Marele Premiu al Bahrainului la TV
Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL (limba germană) sau Duna (limba maghiară).
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 17 aprilie | 14:00 | - | |
Antrenamente 2 | vineri, 17 aprilie | 18:00 | - | |
Antrenamente 3 | sambata, 18 aprilie | 15:00 | - | |
Calificari | sambata, 18 aprilie | 18:00 | DolceSport, RTL, Duna | Telekom TV |
Cursa | duminica, 19 aprilie | 18:00 | DolceSport, RTL, Duna | Telekom TV |
la sectiunea de canale este sky sport f1.eu asa reusesc sa ma uit lla fiecare sesiune de antrenamente si la tot felul de emisiuni legate de f1.
asta pentru cei care nu au dolce sau alte canale de genul prin intermediul carora sa vizioneze f1.
app de batalie, il bate iar hamilton pe rosberg.100%.dar ii intrece vettel datorita strategiei:))))
http://www.vipleague.me/motorsports/95559/1/skysports-f1-:-skyf1-live-stream-online.html
Vizionare placuta