Potrivit cifrelor oficiale ale raportului, audienţa Formulei 1 a scăzut de 500 la 450 de milioane de fani, corespunzătoare unui procent de 10%, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Bernie Ecclestone, CEO-ul FOM, susţine că aceasta scădere a fost influenţată semnificativ de dominaţia lui Sebastian Vettel din ultimele Mari Premii, dar şi de faptul că numărul de curse a scăzut de la 20 la 19.
"Natura mai puţin competitiivă a ultimelor curse, care a culminat cu deciderea campionului înainte de cursele din Statele Unite şi Brazilia, care în mod obişnuit aduc audienţe substanţiale, a avut un impact previzibil asupra audienţei. Efectul general a fost exagerat de calendarul cu o cursă mai scurt pe care l-am avut în 2013", precizează britanicul în raport.
Aceasta scădere accelerată ar putea explica decizia FIA de a dubla numărul de puncte alocate pentru ultima cursă a sezonului în urma unei sugestii venite din partea lui Ecclestone.
Scăderi semnificative în China, Franţa şi Germania
Cu toate acestea, cifrele oficiale indică faptul că cele mai mari scăderi de audienţă s-au înregistrat în China, acolo unde numărul de fani a scăzut cu aproape 30 de milioane după ce drepturile TV au fost preluate de 13 televiziuni regionale în locul postului public CCTV.În plus, Franţa a pierdut mai mult de jumătate dintre fani (10.2 milioane în loc de 26 milioane) după ce postul pay-per-view Canal+ a preluat drepturile de la televiziunea de stat TF1.
Nu în ultimul rând, audienţa Formulei 1 în Brazilia a scăzut de la 85.6 la 77.2 milioane de telespectatori, în timp ce piaţă germană a scăzut cu 10%, la numai 31.3 milioane de telespectatoriCreşteri pe pieţele mature
Între timp, Formula 1 a înregistrat creşteri uşoare de audienţe pe trei pieţe mature. Astfel, numărul de telespectatori din Marea Britanie a crescut cu 1.7% la 29.1 milioane, în ciuda faptului că o jumătate dintre curse sunt disponibile exclusiv pe postul pay-per-view SkySports, în timp ce Italia a înregistrat o creştere de 2.9%, iar Statele Unite de 1.7 milioane, până la 11.4 milioane.
Drepturile TV pentru România
România este una dintre puţinele ţări europene care nu a semnat încă un contract pentru drepturile TV pentru Formula 1 pentru sezonul 2014.
În ultimii trei ani, fanii din România au putut urmări cursele de Formula 1 pe postul de televiziune DigiSport, disponibil numai prin operatorul de telecomunicaţii RCS&RDS. Pentru perioada 2014-2019, drepturile TV au fost preluate de agenţia media MP&Silva, însă până în prezent nicio televiziune nu a anunţat încă achiziţionarea drepturilor pentru sezonul 2014.
Potrivit ultimelor informaţii obţinute de Automarket, DigiSport negociază în prezent cu agenţia MP&Silva, însă oficialii postului nu ne-au putut oferi detalii despre stadiul discuţiilor.
Comentarii (7)