Potrivit unor surse multiple citate de presa internaţională, Alonso a avut o discuţie cu şeful Marco Mattiacci pe tema viitorului Scuderiei Ferrari, în urma căreia a decis să plece de la echipă la sfârşitul acestui an.
Ferrari i-a transmis că mai are nevoie de doi ani pentru a putea dezvolta un monopost cu care să revină în lupta pentru titlul mondial, în timp ce Alonso vrea să câştige titluri mondiale chiar de anul viitor, întrucât se apropie de finalul carierei.
În acest context, Alonso a intensificat discuţiile cu McLaren pentru revenirea la echipa pentru care a mai concurat în sezonul 2007.
Potrivit informaţiilor, spaniolul este deja în negocieri avansate cu McLaren pentru semnarea unui contract pentru sezonul 2015, însă cele două părţi sunt încă departe de a ajunge la un acord final.McLaren şi-a manifestat în mod public dorinţa de a-l readuce la echipă pe Alonso în sezonul 2015, însă până în prezent spaniolul a fost reticent din cauza speculaţiilor potrivit cărora motorul dezvoltat de Honda are mai puţini cai putere şi un consum de carburant mai mare decât cele ale rivalilor de la Mercedes, Ferrari şi Renault.
Indiferent de situaţie, se anticipează că vor mai trece câteva săptămâni până când Ferrari şi Alonso vor confirma oficial despărţirea, întrucât există numeroase clauze care trebuie rezolvate, iar abia apoi spaniolul va putea semna cu o altă echipă.
Piaţa transferurilor, bulversată
Plecarea iminentă a lui Alonso de la Ferrari va bulversa complet piaţa transferurilor pentru sezonul următor, deşi până cu câteva săptămâni în urmă aceasta părea stabilă. Ferrari va avea nevoie de un înlocuitor pentru Alonso, iar presa internaţională a speculat un posibil interes pentru Lewis Hamilton.
Totuşi, cel mai probabil, Scuderia va alege între piloţi precum Nico Hulkenberg, Romain Grosjean sau Jules Bianchi, care sunt liberi de contract la sfârşitul acestui an, şi va aştepta cel puţin încă un an pentru a aduce un pilot de calibru precum Hamilton sau Sebastian Vettel.
Cel mai probabil, Kimi Raikkonen îşi va respecta contractul pentru sezonul 2015, potrivit unor declaraţii făcute în paddock-ul circuitului de la Suzuka.
Între timp, McLaren va trebui să decidă dacă renunţă la serviciile lui Jenson Button sau Kevin Magnussen, amândoi fiind creditaţi cu şanse să rămână la echipă.
Inevitabil, în funcţie de mutările pe care le vor face Ferrari şi McLaren, şi alte echipe vor avea locuri disponibile pentru anul următor.
Dar... am o satisfactie diabolica sa vad cum ferraristii saracii se tot incurajeaza singuri ca nu va merge la Mclaren, ca Mclaren este o solutie proasta etc. Ca ar fi mai bine Red Bull sau Mercedes bla bla. Concluzia e simpla fratilor. Spre disperarea voastra merge. Honda is nebuni cati bani au investit in el: 30 de milioane clauza de reziliere + 33 de milioane pe an pentru 2015-2017. Daimler din conceptia tipic germana nu ar fi aruncat cu banii astia. Iar Red Bull si Ferrari nu pot sa faca asta. Pe forums.autosport sunt informatii ca deja a fost la centrul din Sakura unde a primit informatii despre motor si asigurari ca nu sunt in urma asa cum a precizat Autosprintul si Corriere dello Sport.
Cand Alonso semneaza cu Mclaren abia astept sa va sterg ranjetul de pe fatza. Sa vad ce mutre o sa faceti atuncea cand simbolul ferrari din ultimii 5 ani, omul care i-a tinut practic in viata desi masina era mediocra, vine in Woking.
Abia astept sa va vad fetzele atunci.
Dar nu am ce sa-i reprosez pilotului si omului Alonso. In 2010, echipa era pe nicaieri, desi la declaratii erau primii (ar trebui sa le dea un premiu pentru cat de stupide erau, am ras cu lacrimi la cam toate declaritiile lor lol), plus nici nu s-a stresat vreodata ca gandeasca "outside the box", o dadeau cu teste nelimitate, masina a treia si puterea lor politica. La fel cum o americanii o dau cu armele nucleare, care nu mai au nici o putere pe o planeta aflata in prag de o noua era glaciara, care oricum va sterge cu buretele civilizatia umana, total irelevanta in universul asta imens si plin de minunatii.
Nu pot decat sa-i multumesc pentru ca a muncit si pilotat cat a putut de bine, desi probabil stia ca in realitate Ferrari nu au cum sa construiasca o masina cat de cat decenta, nu trebuie sa ai doua masterate ca sa-ti dai seama ca baietii de la Ferrari sunt prinsi intr-un event horizon, iar pentru ei timpul se scurge mult mult prea incet comparativ cu restul echipelor. Sincer s-a descurcat mult mai bine decat m-as fi asteptat vreodata, deh stiam ca-si face treaba bine si serios dar a fost mai constant, mai atent si mai dedicat decat orice alt pilot pe care l-am cunoscut vreodata. Baietii de la Ferrari din pacate, nu s-au gandit niciodata la ce trebuie facut cu adevarat, le-a lipsit exact simplitate care ne arata ca diferenta dintre un om destep si unul prost este microscopica de mica. Vorba aia diferenta dintre ADN-ul nostru si al maimultelor este sub 2%, deh 2% si totusi... ce diferente gigantice.
In acest moment nu exista nici o solutie buna pentru Alons, ca-i Ferrari, ca-i McLaren, ca-i Red Bull, cam tot dracul ala este. Pentru 2015 nici unul nu are cum sa pregateasca o masina prea buna atata timp cat toti au avut probleme in a se adapta noului regulament. Iar cei de la Mercedes nu stiau cum este sa te bati la victorii, nu aveau experienta necesara, deh... este primul an in care sunt fata cu adevarat. Au invatat multe anul acesta, anul viitor o sa fie diferit, cred ca au toate sansele sa fie si mai in fata, poate chiar si in 2016, doar daca nu cumva altii mai talentati nu intervin la anumite echipe.
Ce nu inteleg, citesct tot timpul ca Alonso este un pilot foarte slab, mare majoritate a celor ce posteaza pe aici, au o parere foarte proasta despre el si totusi... de ce l-ar vrea cei de la McLaren? Nu pot sa inteleg, am cantarit argumentele si perechea Button + Magnussen este mai buna decat orice alta varianta. Button este constant, relaxat, vorbeste putin, nu cere un salariu mare si stie de discute cu inginerii. Magnussen este tanar, se bate cu toti pentru ca nu are nimic de pierdut, nu il intereseaza sa castige puncte, pentru ca trebuie sa se dea mare. Nu conteaza nici ce discuta cu inginerii, stie ca echipa il sustine, plus da bine ca-i tanar. Alonso in schimb, nu mai este tanar de ceva ani, pilotii deh... la 45 de ani este greu rau sa mai ai timpii de reactie ai unuia de 20 lol. Alonso nu stie sa discute cu inginerii, piloteaza slab si nu vrea nici un coechipier puternic, sunt doar cateva din ce vezi constant pe aici scris. Oricat as incerca sa inteleg frustrarile unora, vietile mizerabile pe care la traiesc, deh... le afecteaza judecata. De ce pui munca cuiva intr-o lumina buna cand poti sa arunci constant cu noroi doar pentru ca asa speri ca te vei simti mai bine? De ce sa apreciezi pilotul cand frustrarea ca nu esti in locul lui, iti da aripi si putere sa jignesti orice si pe oricine.
Daimler nu are de ce sa dea bani si sa-l aduca pe Alonso, Hamilton este cel mai bun pilot de pe grila (nu o zic eu o zic altii, as minti daca as spune ca as crede asa ceva, este rapid dar cam atat), Rosberg este decent, a avut cateva curse foarte bine, dar este primul lui sezon in care are o masina foarte buna si cred ca sezonul urmatorul o sa fie mai bine pregatit decat in acest sezon.
Red Bull de ce l-ar aduce pe Alonso? Il au pe Vettel, cvadruplu campion mondial, consecutiv... Doamne stiti ce inseamna asa ceva? Este visul oricui isi doreste un titlu sau o medalie in orice sport imaginabil, este visul oricarui copil care isi doreste sa fie acolo sus, deasupra tuturor, acolo pe prima treapta a unui podium. La fel ca in orice alta situatie nu toti ajungem pe aceea treapta, dar lui Vettel i-a reusit de patru ori, si asta in sine este o realizare extraordinara. De cand m-am nascut nu mi-am dorit decat sa stiu mai mult, sa inteleg mai mult, si fiu mai bun. Nu neaparat pentru bani, setea de cunoastere nu tine de aspectul financiar, tine de curiozitate si de pasiune. Evident nu toti punem pasiune in ceea ce facem la munca, unii sunt roboti, fac acelasi lucru in fiecare zi, o rutina din care nu au cum sa iasa, poate si pentru ca nu pot sau poate nu s-au nascut inzestrati cu acele calitati pe care le sperau, doreau, visau. Dar lui Vettel i-a reusit... Patru titluri consecutive... si daca as fi o furnicuta tot m-as bucura daca as putea intelege ce inseamna patru titluri consecutive in orice sport :)
Ferrari, McLaren, Red Bull si Mercedes... sunt si echipele care isi doresc sa castige ambele titluri dar in viata nu conteaza doar dorinta, conteaza si cine este capabil sa ia deciziile care te pot apropia de acele dorinte, pana acuma doar Red Bull si Mercedes s-au descurcat in aceasta privinta. Bravo lor pentru ca victoria este singurul lucru care conteaza intr-o astfel de competitie, nu doar idea de a concura, cum altii cred. Nu toti suntem capabili in a castiga un titlu, dar multi sunt capabili in a lucra intr-o echipa care isi pregateste pilotul potrivit si-l indreapta spre tinta numita, titlul pilotilor.
Daca Alonso va semna cu McLaren, ii doresc cele mai bune rezultate, cu parerea de rau ca a pierdut cinci ani degeaba, avand incredere in incapacitatea unora de a deschide ochii. Sper sa castige titlul, fie la McLaren, fie la Mercedes sau la Red Bull pentru ca poate si pentru asta piloteaza. Si pentru ca numai asta conteaza.
Oricum, ca fan Ferrari, ii multumesc si aici, asa cum i-a multumit personal in multe ocazii pentru tot ce a facut pentru Ferrari!
Vrăjeala asta cu „potrivit unor surse internaționale” se bagă atunci când nu există nici o sursă, dar ne place să ne dăm cu părerea sau să inventăm. Muncă de cancan sau Libertatea, căci jurnalism nu se poate numi în nici un caz.
Știm cu toții că știrile despre Alonso atrag pe toată lumea și vă fac vizite pe site, dar hai să încetăm cu penibilul și să ne rezumăm doar la ceea ce declară oamenii din F1, fără știri inventate și fără declarații interpretate(cum aveți obiceiul).
Sper să nu-mi fie șters comentariul.
In alta ordine de idei, iti recomand sa citesti si alte publicatii renumite din strainatate. De exemplu, cei de la Reuters sau Bloomberg ofera numeroase informatii "pe surse" care se dovedesc a fi reale. Asta pentru ca cei care le ofera fac asta doar sub protectia anonimatului.
i-a zis cam asa: gata tata, s-a terminat cu vedetismul, trebuie sa pui osu la treaba si sa lupti cu coechipierul ca doar cu concurenta vedem si noi pe unde suntem in realitate. Deci sabotajul in favoarea ta de care ai avut parte cu Briatore si Montezemollo a luat sfarsit. Deci ce decizi?
Alonso: plec.
Nu te lua dupa el ca delireaza. Toate sursele spun ca Alonso pleaca e chestiune daca nu de zile de saptamani. Nu te mai obosi sa te disculpi si sa le oferi explicatii la toti. Ii mananca rau invidia de aia tot trag de timp, dar se stie, va pleca de la Ferrari.
Daca o face anul viitor, sunt 2 posibilitati:
- McLaren merge extrem de bine si cei din conducere se vor uita si dupa alti piloti /vor fi si alti piltoi disponibili, deci concurenta pentru Alonso;
- McLaren vor merge prost si ... Alonso va merge la o echipa slaba, ceea ce inseamna ca o va lua cam de la inceput, din nou dezvoltare, lipsa de rezultate, frustrari, etc.
De ce este Alonso urat si atrage haterii? Cateva motive: gestul celebru cu degetele(va amintiti?), scandalul crashgate cu Piquet, sponsorul Santander care a venit la Ferrari cu Alonso la pachet. Toti pilotii au sponsori personali, dar nu imi amintesc de vreunul care a venit cu sponsorul principal al echipei.
Nu il iubesc, nu il urasc pe Alonso, dar il respect pentru talentul sau.
Doar parerea mea de cititor Automarket :)
apreciez pilotul alonso si ma uit la formula 1 pentru frumusetea spectacolului pe care reuseste sa-l ofere el si inca cativa piloti. imi placea sa-l vad pe vettel roata la roata cu webber, acum hamilton cu rosberb..imi place sa-l vad pe riccardo pe podium. lasati-o in ... goala, bucurati-va de curse si mai putin de culise
mc_laren_mircea: ia cu apa tati, falcosu vine