În momentul depăşirii, pilotul Scuderiei Ferrari a trecut în mare viteză peste bordurile înalte care demarchează circuitul, moment în care monopostul său a înregistrat o forţă de 28 g în plan vertical. Conform regulamentului FIA, orice pilot care înregistrează forte g de cel puţin 18 g este obligat să facă o vizită medicală la finalul cursei.
Conform aşteptărilor, spaniolul a trecut cu bine de testele medicale, chiar dacă pilotul a admis că a simţit o durere de spate. "Am toţi dinţii în regulă.
Evident, spatele mă doare puţin, pentru că a fost o lovitură puternică. Avem o alarmă în şasiu după un număr minim de forţa g, dar sper să fiu în regulă pentru cursa de la Austin", a declarat el. Comisarii de cursă au considerat ca Alonso a ieşit prin afara circuitului pentru că nu avea de ales şi că spaniolul oricum nu a obţinut niciun avantaj."Am ieşit de la boxe, eram alături de monopostul Toro Rosso şi nu era spaţiu suficient pentru amândoi, aşa că în acel moment ori eşti invisibil, ori eşti forţat în afara pistei. Am fost forţaţi un pic, dar regula spune că dacă un monopost este roată la roată cu altul nu poţi folosi întreaga latima a pistei. El a fost întreaga lăţime. Am fost forţat afară şi cred că este clar", a mai precizat el.
Via BBC Sport
Atat Vergne cat si Alonso au calcat regulamentul, cititi si voi ce s-a intamplat inainte sa aruncati cu noroi ...
Comisarii de curse au gasit ca Alonso nu putea sa evite coliziunea doar daca iesea de pe pista, iar Vergne nu avea cum sa prevada iesirea lui Alonso deci nici el nu este vinovat ca nu I-a lasat loc in curba (dupa cum stiti exista regula care spune ca nu ai voie sa impingi un pilot inafara pistei, trebuie sa-i lasi loc, Vergne nu I-a lasat loc lui Alonso care a iesit cu viteza mai mare din pitlane)
in concluzie,
nici unul dintre ei nu a incalcat deliberat regulamentul, si nu au castigat din ea (Alonso trecea lejer de Vergne daca acesta ii lasa loc in curba)
"Incidentul s-a petrecut la viteza mare, a facut (Alonso) ceea ce a trebuit, defapt ma bucur ca a procedat asa, altfel am fi avut accident, da, in mod cert comisarii de curse au luat decizia corecta."
http://www.planetf1.com/news/3213/9008153/JEV-Alonso-Prevented-Big-Crash
Lasa abureala asta cu respectul... Ala nu-si risca viata ca sa-l respectam noi. Isi risca viata pentru 20 de mil de dolari pe an. Zici ca esti copil de gradinita care isi pierde cumpatul cand vede un pilot si incepe sa planga. Fii barbat, ce naiba!
Cu tot respectul, din punct de vedere fizic (dinamic) pui problema gresit.
Este posibil sa se ajunga la valori ale acceleratiei peste 20g.
Sa spui ca locul 2 nu te intereseaza, si sa cauti doar victoria, inseamna ca esti ambitios si iti doresti sa fii numarul 1 in meseria pe care o faci. Ceea ce e normal si perfect plauzibil in F1.
In plus, aia cu dezintegrarea monopostului e desprinsa din filmele Cars. Ce crezi, ca daca a avut 28 G pe urma incepeau sa-i sara rotile de pe masina si sa-i zboare butoanele de pe volan? :))
Apoi sunt sigur ca tu habar n-ai ce ar trebui sa simta un om la 19G. De fapt nimeni nu poate stii. Fiecare corp reactioneaza diferit, in functie de antrenament. Asa ca, rezolva-ti problema aia cu pastile si pe urma mai vorbim.
Hai sa lamurim problema fara a intra prea mult in detalii stiitifice.
Nu spun ca suprasarcina suferita de Alonso a fost de 28g, pentru simplu fapt ca nu am masurat-o. Sunt convins ca cei de la FIA au metodele lor de a le masura si nu vad ce interes ar avea sa fabuleze.
In alta ordine de idei, daca presupunem ca acea suprasarcina a fost de 28g, conteaza, ca si la curentul electric, cat de mult esti supus acelei sarcini. In cazul lui Alonso intervalul de timp a fost extrem de scurt......zecimi, poate chiar sutimi de secunda, se poate calcula, timp care nu a fost suficient pentru a-l "deregla" sau mai rau. In plus chiar el a declarat ca a suferit de o usoara comprimare a coloanei si ca se resimte putin - din nou, nu vad de ce ar minti.
Trecand la masina. Nu ma mir ca masina nu a patit mai nimic, avand in vedere ca aproape toate componentele de caroserie sunt extrem de usoare si in acelasi timp foarte rezistente (fibra de carbon). Cred ca nu trebuie sa-ti explic ca acesti 28g (sau cati or fi fost) se aplica unor mase (KG), care cu cat sunt mai mici cu atat fortele sunt mai mici. Cat despre imbinarea lor sunt convins ca suruburile si alte organe de masini cu care sunt asmblate nu se compara cu surubul M30 de la Toyota mea.
Mai departe, te rog sa-ti inchipui diferenta dintre suprasarcinile de 3-5g din timpul franarilor, a accelerarilor sau a virajelor cu cele produse de scimbarea brusca a planului de miscare, pe verticala, cu probabil 10-15cm, pe o distanta de cca 0.5m la viteza de 230-280km/h.
Din nou, cu tot respectul.
Toata stima !
Revin cu un mic rezultat al unui calcul facut de mine, pentru ca m-ai ambitionat:
Daca Alonso a avut sa zicem 250km/h, tot ce a simtit el a fost timp de maxim 7 miimi de secunda. Crede-ma ca e un interval de timp insuficient pentru a pati ceva grav.
Respect
Avensis 1.8, din 2008......................super masina.