Alonso a trecut testele medicale impuse de FIA după incidentul cu Vergne

de Daniel Popescu
Luni, 04.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso a fost nevoit să efectueze o vizită medicală la spital după ce a suportat forţe de 28 g în plan vertical în momentul depăşirii lui Jean-Eric Vergne la Abu Dhabi.

Esential 25 g a fost forta resimtita de Alonso in timpul duelului cu Vergne
18 g este valoarea fortei g la care monopostul emite un semnal de alarma
Decizia lui Fernando Alonso de a-l depăşi pe Jean-Eric Vergne la ieşirea de la boxe în timpul cursei de la Abu Dhabi nu a rezultat doar într-o controversă cu privire la respectarea limitelor circuitului.

În momentul depăşirii, pilotul Scuderiei Ferrari a trecut în mare viteză peste bordurile înalte care demarchează circuitul, moment în care monopostul său a înregistrat o forţă de 28 g în plan vertical. Conform regulamentului FIA, orice pilot care înregistrează forte g de cel puţin 18 g este obligat să facă o vizită medicală la finalul cursei.

Conform aşteptărilor, spaniolul a trecut cu bine de testele medicale, chiar dacă pilotul a admis că a simţit o durere de spate. "Am toţi dinţii în regulă.

Evident, spatele mă doare puţin, pentru că a fost o lovitură puternică. Avem o alarmă în şasiu după un număr minim de forţa g, dar sper să fiu în regulă pentru cursa de la Austin", a declarat el.

Regula spune că dacă un monopost este roată la roată cu altul nu poţi folosi întreaga latima a pistei. El a fost întreaga lăţime.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
Comisarii de cursă au considerat ca Alonso a ieşit prin afara circuitului pentru că nu avea de ales şi că spaniolul oricum nu a obţinut niciun avantaj.

"Am ieşit de la boxe, eram alături de monopostul Toro Rosso şi nu era spaţiu suficient pentru amândoi, aşa că în acel moment ori eşti invisibil, ori eşti forţat în afara pistei. Am fost forţaţi un pic, dar regula spune că dacă un monopost este roată la roată cu altul nu poţi folosi întreaga latima a pistei. El a fost întreaga lăţime. Am fost forţat afară şi cred că este clar", a mai precizat el.

Via BBC Sport

Comentarii (28)

  • Niste gunoaie Ferrari,si pe Esteban Gutiérrez lor taxat ca pe un prost nu este corect dar na Ferrari daca dadea in Jean de ii rupea ceva era tot verdictul asta nu mai este F1 ce a fost o data si cu punctele castigate in f1 pai daca sar calcula si punctele lui Schumacher nu lar mai bate nici istoria real alonso are pana in 600 de puncte .Mosu ala de Berny face cartile un gunoi de ar pune piciorul in Germania direct la cocina il cazeaza nemti.
    53 38
  • Se mai da si ranit ca il doare spatele da capul nu il doare de se baga ca prostu dar na pt ferrari nu este regulament nu ferrari au cel mai mare parc in Abu Dhabi iei baga bani acolo cum sa ii penalizeze pe ferrari.gunoaie
    50 33
  • sherlock
    Eu cred ca au gresit examenul medical. Prima data trebuiau sa-l caute la cap sa vada daca gasesc ceva acolo!!!!!!!!!
    60 32
  • ....cred ca ceea ce a facut alonso seamana mai mult a disperare si tind sa cred ca nici acum nu-i vine sa creada ca vettel are 4 titluri mondiale si s-ar putea sa mai castige cateva. sa vina 2014.
    49 35
  • Zsolt Leitner
    Ca sa poti comenta negativ la o asemenea stire trebuie sa ai o calitate umana deosebita, prezenta in special in unele medii relativ obscure ale suporterilor sportului romanesc. Oameni care in minuscula lor existenta se "bucura" doar cand au de-a face cu asemenea situatii. Enjoy Romanian F1 Fan!
    31 45
  • Repet comentul de la stirea cu rezumatul cursei... desi cred ca oricum nu-I pot convinge pe haterii Ferrari/Alonso ... pacat ... lipsa de sportivitate din partea voastra

    Atat Vergne cat si Alonso au calcat regulamentul, cititi si voi ce s-a intamplat inainte sa aruncati cu noroi ...
    Comisarii de curse au gasit ca Alonso nu putea sa evite coliziunea doar daca iesea de pe pista, iar Vergne nu avea cum sa prevada iesirea lui Alonso deci nici el nu este vinovat ca nu I-a lasat loc in curba (dupa cum stiti exista regula care spune ca nu ai voie sa impingi un pilot inafara pistei, trebuie sa-i lasi loc, Vergne nu I-a lasat loc lui Alonso care a iesit cu viteza mai mare din pitlane)
    in concluzie,
    nici unul dintre ei nu a incalcat deliberat regulamentul, si nu au castigat din ea (Alonso trecea lejer de Vergne daca acesta ii lasa loc in curba)
    30 45
  • Medicatie
    Sunt uni de pe aici care in loc sa isi administreze medicatia corecta antiturbare tot inghit pastile de ura pura!!! Vad pe aici tot felu de fini cunoscatori, adevarate genii ale pilotajului, analisti nemaipomeniti, fini mecanici si ingineri de cursa dar si strategi nemaipomeniti care baga in buzunar nulitati gen Newey(sau cum ma-sa se scrie) sau Alonso..... Genii in toate domeniile care isi permit sa se traga d ebracinari cu oricine si pentru orice, care stiu intotdeauna adevarul suprem, care stiu si sunt mult mai buni decat insusi dumnezeul romanului hortodox...... Ce mai..... genii pur sange care fac tara asta sa se balacareasca in mizeria cotidiana!!!!
    27 44
  • Declaratia lui Jean-Eric Vergne:


    "Incidentul s-a petrecut la viteza mare, a facut (Alonso) ceea ce a trebuit, defapt ma bucur ca a procedat asa, altfel am fi avut accident, da, in mod cert comisarii de curse au luat decizia corecta."

    http://www.planetf1.com/news/3213/9008153/JEV-Alonso-Prevented-Big-Crash
    32 41
  • Pentru cei care sunteti contra: Voi daca erati supusi la 28 G, mureati, nu mai apucati control medical. Invatati sa respectati pilotii pt ceea ce fac.
    28 45
  • @Gigi bre, dar tu crezi ca Alonso te apreciaza pe matale pentru ca te chinui luna de luna sa-ti achiti ratele la banca sau sa platesti studiile copiilor? Ori ca te chinui 30 de ani sa-ti cumperi o casa? Il doare la basca. Si pe el, si pe toti ceilalti.
    Lasa abureala asta cu respectul... Ala nu-si risca viata ca sa-l respectam noi. Isi risca viata pentru 20 de mil de dolari pe an. Zici ca esti copil de gradinita care isi pierde cumpatul cand vede un pilot si incepe sa planga. Fii barbat, ce naiba!
    14 47
  • Marian
    Alonso trebuia sa se asigure la iesire din pitlane. In concluzie, trebuia sa incetineasca, apoi sa se incadreze pe pista. In afara faptuluica putea sa produca un accident grav, l-a bulversat si pe Massa care era sa intre in Vergne. Alonso trebuia penalizat. Nu inteleg de ce l-au penalizat pe Hulk. Acolo chiar nu s-a intamplat nimic.
    4 4
  • Mai ce inseamna intoxicarea in fata necunoscatorilor ... 28 g ?!? Pentru a da o valoare cu care se poate compara aceast 28g va informez ca la catapultarea din MIG 21, pilotul suporta pentru 0,5-0,7 secunde- functie de greutatea lui- o suprasarcina MAXIMA de 19 g !!! Peste aceasta valoare, cei ce au conceput scaunul de catapultare au spus ca PILOTUL NU POATE SUPRAVIETUI !!!! Va intreb pe voi, cei ce comentati in necunostinta - CUM A REUSIT SA NU LESINE ACEST PILOT DE CARTON PE NUME ALONSO ??? Sa nu mai vorbim de faptul ca avionul Mig 21 se rupe la o suprasarcina de 15g ... sa inteleg ca aceasta masina a ramas intreaga la 28 g ??? Nu-l mai pupati atat, e doar un sofer plin de bani de la Santander ... Am spus si repet - FERARRI A GRESIT CAND L-A ADUS IN ECHIPA !!! Hai cu *minusurile* din partea aplaudacilor ....
    6 9
  • @Ferr1 . De mic copil fac sport de performanta si stiu ce inseamna efortul, munca, bucuria dar si deznadejdea. Ii apreciez pe cei ce se dedica sportului indiferet de ramura si nivel.
    6 37
  • moromete
    Saracutul, a fost dus la spital, of of , ce strategie fia de 2 bani gauriti, a fost un adevarat kamikaze acolo si a si castigat ilegal o pozitie dar nu asta conteaza, este rusinos comportamentul fia, ce declara alonso este de-a-dreptul iresponsabil, ferrari nu se recunosc invinsi nici morti chiar daca isi duc cum se vede crucea pe circuite, saracutul a suportat 28g cand ara ca un tractorist ferrari in afara pistei si mai castiga si o pozitie, pai de kubica ce sa mai spunem in 2007 in canada? Cate g-uri a suportat? De 10 ori mai mult decat bebelusul alonso, dar webber in 2010 la valencia? Pe cine cred astia ca duc cu presul? Rusine fia, rusine ferrari care mereu ati furat si ocolit regulamentul.
    16 6
  • Mai Gigi si daca apreciezi tu asa mult munca si sportu ia recunoaste gestul lui Alonso a fost sportiv sau nu? da sincer sau esti Ferrarist.
    2 2
  • Sunt fan Ferrari si Kimi in special iar gestul lui Alonso a aratat disperarea de a castiga o pozitie cu orice pret si risc. A exagerat pt ca a fortat riscand o coliziune ce se putea lasa cu urmari nefaste. Ma gandesc totusi la Kimi ca va avea viata grea cu spaniolul la anul. Kimi ar fi pilotul ideal dar ar avea ambitia si profesionalismul lui Vettel si Alonso.
    7 0
  • Cristi
    @unul
    Cu tot respectul, din punct de vedere fizic (dinamic) pui problema gresit.
    Este posibil sa se ajunga la valori ale acceleratiei peste 20g.
    3 0
  • JugaruGabi
    @Gigi... Raikkonen are ambitie cat Alonso si Vettel la un loc.
    Sa spui ca locul 2 nu te intereseaza, si sa cauti doar victoria, inseamna ca esti ambitios si iti doresti sa fii numarul 1 in meseria pe care o faci. Ceea ce e normal si perfect plauzibil in F1.
    3 5
  • @Cristi, ai dreptate cand spui ca se pot suporta si acceleratii mai mari de 20 g . Am sa-ti spun ca echipajele umane ale rachetelor suporta si 45-60g dar singura diferenta este ca ACEI OAMENI NU LE SUPORTA VERTICAL CI ORIZONTAL ! Ei sunt asezati in pozitia culcat cu fata in sensul de zbor . Referitor la maimutoiul asta de Alonso , la 19g trebuia sa aiba macar o tulburare de vedere pentru cateva zecimi de secunda .... ti se pare ca a fost asa ? De aceea spun ca suprasarcina de 28 este o mare minciuna !!! Ca sa nu mai vorbesc de masina care trebuia sa se dezintegreze sau macar sa sara carbonul de pe ea ! Ce suprasarcina a avut masina lui Rosberg cad i s-a rupt nasul ??? Pacat ca o echipa de calibrul Ferrari a ajuns sa-si murdareasca istoria cu asemenea tertipuri de 2 lei ...
    3 4
  • @unul Bre, matale ai o problema cu tine insuti. FIA in regulament prevede sa se faca niste examinari cand un pilot suporta forte G mai mari de 18. Practic nu Alonso si nici Ferrari n-au decis aceste teste, ci FIA. Adica toata lumea minte ca sa-l faca pe Alonso sa para Superman. Dupa logica matale, o sa auzim maine ca Alonso poate sa zboare si fara sa bea un Red Bull.
    In plus, aia cu dezintegrarea monopostului e desprinsa din filmele Cars. Ce crezi, ca daca a avut 28 G pe urma incepeau sa-i sara rotile de pe masina si sa-i zboare butoanele de pe volan? :))

    Apoi sunt sigur ca tu habar n-ai ce ar trebui sa simta un om la 19G. De fapt nimeni nu poate stii. Fiecare corp reactioneaza diferit, in functie de antrenament. Asa ca, rezolva-ti problema aia cu pastile si pe urma mai vorbim.
    3 4
  • @ferr Bre, ca sa te citez - UNDE A FOST INREGISTRATA ACEASTA SUPRASARCINA DE 28 G pe masina lui Alonso ? Tu ai habar ce inseamna aceasta suprasarcina sau bati campii doar ca sa fii contra mea ? Afla ca intamplator EU CHIAR STIU CE INSEAMNA SUPRASARCINA , pozitiva si negativa . Pentru (in)cultura ta generala am sa-ti spun ca la o suprasarcina de 6g pentru 8-10 secunde incepe sa apara *valul negru* , lucru trait de mine de sute de ori . La 28 g minunatul tau Alonso trebuia sa aiba cel putin cateva zecimi de secunda tulburari de vedere . Poti sa-mi spui cum a reusit sa sofeze , ca el asta face, in acele zecimi de secunda ??? Si apropos de pastile - ai grija de ale tale ... ia-le doar pe cele verzi seara !!! DISCUTIE TERMINATA .
    4 6
  • Cristi
    @unul
    Hai sa lamurim problema fara a intra prea mult in detalii stiitifice.
    Nu spun ca suprasarcina suferita de Alonso a fost de 28g, pentru simplu fapt ca nu am masurat-o. Sunt convins ca cei de la FIA au metodele lor de a le masura si nu vad ce interes ar avea sa fabuleze.
    In alta ordine de idei, daca presupunem ca acea suprasarcina a fost de 28g, conteaza, ca si la curentul electric, cat de mult esti supus acelei sarcini. In cazul lui Alonso intervalul de timp a fost extrem de scurt......zecimi, poate chiar sutimi de secunda, se poate calcula, timp care nu a fost suficient pentru a-l "deregla" sau mai rau. In plus chiar el a declarat ca a suferit de o usoara comprimare a coloanei si ca se resimte putin - din nou, nu vad de ce ar minti.
    Trecand la masina. Nu ma mir ca masina nu a patit mai nimic, avand in vedere ca aproape toate componentele de caroserie sunt extrem de usoare si in acelasi timp foarte rezistente (fibra de carbon). Cred ca nu trebuie sa-ti explic ca acesti 28g (sau cati or fi fost) se aplica unor mase (KG), care cu cat sunt mai mici cu atat fortele sunt mai mici. Cat despre imbinarea lor sunt convins ca suruburile si alte organe de masini cu care sunt asmblate nu se compara cu surubul M30 de la Toyota mea.
    Mai departe, te rog sa-ti inchipui diferenta dintre suprasarcinile de 3-5g din timpul franarilor, a accelerarilor sau a virajelor cu cele produse de scimbarea brusca a planului de miscare, pe verticala, cu probabil 10-15cm, pe o distanta de cca 0.5m la viteza de 230-280km/h.
    Din nou, cu tot respectul.
    5 2
  • @cristi- perfect de acord cu tine . Pe mine nu ma intereseaza prea mult cat si cum a suferit Alonso, ma enerveaza ca sunt pe aici cativa *gigi-contra* care sunt extaziati prea mult de acest pilot . In rest, nu sufar de mania contrazicerii, nu ma cramponez ca fiind detinatorul adevarului absolut , si chiar nu iau pastile ... inca ceva - respect maxim pentru ca esti din randul celor * remarcabili * ... eu am T 25 din 2007, 2.0 d-4d .
    Toata stima !
    3 4
  • Bai unul,ai o problema mare de tot cu capul.Se vede ca ai fost supus la nu stiu ce,dar pot sa -ti spun pt cultura ta de samanta de sticla de lampa ca eu pilotez avion si planor si la 8g nu ai absolut nimic decat daca ai ceva la cap. Ne-ma gasit noi romanii care nu am vazut mai aproape de 1 km o masina de formula 1 sa-l critiam pe Alonso care la 4 ani cand voi faceati pipi in scutec asta conducea karting.Vai de mama noastra cum ne pricepem noi amaratii la NASA
    0 2
  • Cristi
    @unul
    Revin cu un mic rezultat al unui calcul facut de mine, pentru ca m-ai ambitionat:
    Daca Alonso a avut sa zicem 250km/h, tot ce a simtit el a fost timp de maxim 7 miimi de secunda. Crede-ma ca e un interval de timp insuficient pentru a pati ceva grav.
    Respect
    2 1
  • Cristi
    @unul
    Avensis 1.8, din 2008......................super masina.
    3 0
  • Ma scuzati. Am uitat ca pe site-ul asta se strang toti specialistii care masoara forte G si care suporta zi de zi uriase forte G. De fapt FIA pe ei ii suna inainte de-a lua o decizie. @unul nu e un nume ales la intamplare. E numarul UNUL in forte G, sa stiti si voi. Sa va mandriti ca intrati pe acelasi site cu el.
    4 4
  • @mihai, daca tu compari suprasarcina din planorul tau amarat cu suprasarcina dintr-un supersonic inteleg de ce nu simti nimic ... ai capul sec !!!! Si apropo de scutece - tu nici macar nu stii ce sunt alea , mama ta te-a crescut cu lapte praf si in pampers !!! Cum se face ca dau numai de *dastepti* inca in viata ... ai grija cu avionul ala cu care faci tu 8 g .... in rest, te rog sa te abtii in probleme pe care le stii doar teoretic, tangential ....
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru