Alonso a câştigat Marele Premiu al Malaysiei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fernando Alonso a obţinut o victorie nesperată pentru Ferrari în Marele Premiu al Malaysiei, în ciuda faptului că Scuderia nu deţine încă un monopost competitiv.
Plecat doar de pe locul opt al grilei de start, dublul campion mondial a profitat la maxim de ploaia care a afectat circuitul la startul cursei, însă victoria sa a fost ameninţată în a doua jumătate a cursei de Sergio Perez.
Mexicanul a terminat pe locul doi o cursă în care l-a urmărit permanent pe Alonso, însă nu a mai apucat să-l atace după ce a ieşit uşor în decor în momentul în care mai avea de recuperat mai puţin de o secundă.
Perez a ratat astfel obţinerea unei victorii istorice pentru Sauber, care nu a mai câştigat de la Marele Premiu al Canadei din 2008, când Robert Kubica aducea victoria pentru echipa de la Hinwil.
Modul în care Perez a ieşit în decor va naşte însă numeroase speculaţii ca urmare a faptului că Sauber utilizează motoare Ferrari, iar pilotul mexican face parte din Academia de PIloţi Ferrari şi este considerat viitorul injlocuitor al lui Felipe Massa.
La fel ca şi în urmă cu trei ani, Marele Premiu al Malaysiei a fost unul plin de evenimente din cauza ploilor puternice care au afectat circuitul chiar la startul cursei. Aproape toţi piloţii au optat la start pentru pneuri intermediare, însă au fost nevoiţi să facă o vizită la standuri pentru pneuri de ploaie după numai câteva tururi.
Eforturile lor s-au dovedit a fi în zadar în turul 7, atunci când organizatorii au decis să introducă Safety Car-ul pe circuit după o creştere în intensitate a ploii care a culminat cu o întrerupere a cursei timp de aproximativ o oră.
Principalii beneficiari ai ploii au fost Fernando Alonso şi Sergio Perez, care au urcat pe primele două poziţii după ce ambii piloţi McLaren au fost loviţi de probleme: Lewis Hamilton a pierdut timp preţios la schimbul de pneuri de după reluarea cursei, iar Jenson Button s-a acroşat cu monopostul HRT al lui Narain Karthikeyan şi a fost nevoit să schimbe nasul monopostului, coborând pe ultimele poziţii.
Retrogradat pe locul trei, Hamilton a fost în imposibilitatea de a se menţine în spatele lui Perez, însă i-a ţinut în spate pe Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen şi Mark Webber. Piloţii de top şi-au păstrat confortabil poziţiile, însă această parte a cursei a fost animată de numeroasele recorduri pe tur stabilite de Perez şi de duelul dintre Button şi Felipe Massa din spatele plutonului.
Spre turul 40, piloţii din frunte au început treptat să efectueze a treia oprire la boxe, de data aceasta pentru pneurile slick, ca urmare a faptului că circuitul s-a uscat.Întreaga atenţie s-a concentrat pe duelul dintre Alonso şi Perez, însă şi în restul plutonului s-au petrecut numeroase evenimente. Hamilton a urcat în cele din urmă pe ultima treaptă a podiumului, care a repetat astfel rezultatul de la Melbourne, nu înainte de a fi din nou întârziat la ultima oprire la boxe.
Campioana mondială Red Bull Racing s-a mulţumit cu un modest loc patru obţinut de Mark Webber, în condiţiile în care lui Sebastian Vettel a ieşit din zona punctelor după un acroşaj cu acelaşi Kartikeyan, iar ulterior i s-a solicitat în mod misterios să se retragă la boxe chiar în ultimul tur.
Abandonul germanului i-a permis astfel lui Kimi Raikkonen să termine pe locul cinci la volanul monopostului Lotus, în timp ce Williams a obţinut locul şase prin Bruno Senna. Echipa britanică a fost la un pas să puncteze cu ambii piloţi, însă Pastor Maldonado a abandonat în ultimul tur din cauza unor defecţiuni la motor.
În schimb, această performanţă a fost obţinută de Force India prin locurile şapte şi nouă ocupate de Paul di Resta şi Nico Hulkenberg. Un alt rezultat surprinzător a fost obţinut de Jean-Eric Vergne, care a terminat pe locul opt datorită faptului că nu a intrat la boxe pentru schimbul de pneuri înainte de intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Ultimul punct pus în joc a fost obţinut de Michael Schumacher, care a ratat încă o dată oportunitatea de a obţine al 155-lea podium al carierei. Germanul s-a acroşat cu Romain Grosjean în primul tur, eveniment în urma căruia a coborât până pe locul 15, iar ulterior a progresat cinci locuri după o serie de probleme ale rivalilor din faţa sa. După numai două tururi, pilotul echipei Lotus a abandonat după ce a ieşit în decor.
Vettel a fost considerat clasat pe locul 11, în faţa lui Daniel Ricciardo şi a lui Nico Rosberg, în timp ce cuplul Button - Massa a încheiat pe 14 şi 15, la aproape un tur în spatele învingătorului.
Malaysia - Rezultate cursa:
1. Alonso Ferrari 2h44:51.812 2. Perez Sauber-Ferrari + 2.263 3. Hamilton McLaren-Mercedes + 14.591 4.Webber Red Bull-Renault + 17.688 5. Raikkonen Lotus-Renault + 29.456 6. Senna Williams-Renault + 37.667 7. Di Resta Force India-Mercedes + 44.412 8. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 46.985 9. Hulkenberg Force India-Mercedes + 47.892 10. Schumacher Mercedes + 49.996 11. Vettel Red Bull-Renault + 1:15.527 12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:16.800 13. Rosberg Mercedes + 1:18.500 14. Button McLaren-Mercedes + 1:19.700 15. Massa Ferrari + 1:39.300 16. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 17. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 18. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 19. Maldonado Williams-Renault + 2 laps 20. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps 21. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps 22. De la Rosa HRT-Cosworth + 2 laps Fastest lap: Raikkonen, 1:40.722 Not classified/retirements: Driver Team On lap Kobayashi Sauber-Ferrari 47 Grosjean Lotus-Renault 4 World Championship standings, round 2: Drivers: Constructors: 1. Alonso 35 1. McLaren-Mercedes 55 2. Hamilton 30 2. Red Bull-Renault 42 3. Button 25 3. Ferrari 35 4. Webber 24 4. Sauber-Ferrari 30 5. Perez 22 5. Lotus-Renault 16 6. Vettel 18 6. Force India-Mercedes 9 7. Raikkonen 16 7. Williams-Renault 8 8. Senna 8 8. Toro Rosso-Ferrari 6 9. Kobayashi 8 9. Mercedes 1 10. Di Resta 7 11. Vergne 4 12. Hulkenberg 2 13. Ricciardo 2 14. Schumacher 1
Alonso a inceput deja tratativele cu Santander ca sa NU mai vina Perez la Ferrari.....
Una peste alta, eu am vazut cursa pe TF1 si dau dreptate unuia dintre comentatori...un mare merit il are si Alonso. Banuiesc ca asta e ultimul sezon a lui Massa la Ferrari.
Felicitari lui Perez si echipei Sauber.
Sunt fan Ferrari, dar nu as fi pariat un leu pt broscari, care, curios sau nu, printr-un concurs de imprejurari, au reusit imposibilul (victorie cu o masina de mijlocul clasamentului).
Cei mai mari perdanti ii vad pe cei de la McLaren care au, dupa mine cea mai competitiva masina atat in calificari cat si in cursa.
Felicitari sincere lui Perez, care spun eu ca merita sa castige.
Dezamagire totala din partea lui Mercedes.... au o masina buna in calificari, dar jalnica in cursa.
Marii perdanti > Button si Schumi.
Nu stiu ce s-a intamplat cu Vettel (fani Vettel, nu va suparati, dar cu o masina mai slabuta, Vettel greseste) care cam incepe sa clacheze fiind cam batut la Webber.
In general Hamilton se vede ca merge pe campionat, a fost foarte multumit sa se claseze in fata lui Button, asta fiind de fapt obiectivul.
"Germanul s-a acroşat cu Romain Grosjean în primul tur, eveniment în urma căruia a coborât până pe locul 15" - aici vb de Schumi...si NU s-a acrosat cu tampitul ala ci A FOST acrosat.
Perez a fost bestial, mi-a placut cum a tinut la acel ritm infernal in spatele lui Alonso, cum se apropia putin cate putin, dar la final poate a renuntat, poate a vrut sa nu riste, poate asa a fost mai bine. Oricum anul viitor o sa fie la Ferrari cu siguranta, daca nu chiar mai repede.
Din pacate nu pot sa nu neg ca atat Button cat si Vettel au gresit as spune copilareste, primul si-a distrus toate sansele la victorie iar al doilea si-a ruinat sansa la cateva puncte, destul de valoroase de altfel. Sansele lui Vettel la un al treilea titlu as spune ca sunt pe 20% maxim, dar este un sezon lung.
Dupa primele doua curse se observa nu neaparat cat de bune sunt masinile ci faptul ca atat cei de la McLaren si cei de la Mercedes au incercat strategia de anul trecut de a se concentra total pe o masina foarte rapida in calificari, dar in cursa performanta ambelor masini este buna pentru McLaren si execrabila pentru cei de la Mercedes.
Despre Massa nu cred ca se chinuie cineva a explica cum poate pilota atat de prost si cum "reuseste" performanta de a termina cat mai departe posibil de locul 10 in fiecare cursa. Sper sa fie indepartat cat mai repede altfel sansele la un nou titlu mondial la constructori vor scadea din pacate sub 25%.
O cursa cu multe surprize, mai multe decat se asteptau unii, dar pe altii le preziceau de weekendul trecut. Sa vedem China acuma :P
Sunt totusi sunt curioasa sa aflu din ce cauza a i s-a solicitat sa abandoneze.
Sauber la fel de buna ca pe vremea...BMW!!!
Sper sa o tina tot asa !
-a fost cu o secunda pe tur mai rapid decat alonso
-pana in acel moment a mers perfect
-nu la fortat nimeni sa gresasca
...
in China va abandona din cauza incopetentei lui, cine are curaj sa puna pariu ca va fi asa? Nimeni? nici nu indrazniti, veti pierde :)))
p.s-Perez era destul de fericit pentru cineva care pierde intentionat locul 1:))), momente greu de digerat pentru detractorii ferrari si alonso, dar asta este.O sa va reveniti:)Bafta!
chiar crede ca a fost manareala ? daca Perez a gresit intentionat in acea curba .......
In ce-l priveste pe indian, a fost una a lui cu Vettel si una a altora cu Button, nu uitati ca acolo era in lupta cu englezul pentru pozitie. Ce credeti ca asta e Glock ?
@Mclaren_Mircea_1984: numai pasionat de F1 nu pari a fi, sa te bucuri de necazul lui Button care e clar peste Hamilton denota cat de inapoiat esti. La fel si restul haterilor Alonso si Ferrari - suck it up!
@cipf1 daca o sa observi mai bine imaginile Perez face o gresala asa de mare ca era sa iasa definitiv din cursa . Era aproape sa iasa pe zona cu pietris. O asemenea gresala nu pote fi voluntara. Tineretea, lipsa de experienta si presiunea unui rezultat de exceptie si-au spus cuvantul. Oricum ii prevad un viitor stralucit.
Button pur si simplu se pare ca a ajuns la maturitate ca pilot.
Iar cei care comentau aiurea ca Alonso nu are talent,cred ca ce a facut el azi cu buda aia de masina cam spune totul despre el.
E prea preocupat sa dea bine alaturi de Nicole prin tabloide in loc sa-i stea mintea la F1 ca odinioara......
Dar de Lotus ca ziceti? E un monopost negru, rapid si cu mare potential
Haide Himi!
Cand il prinde Button pe Badbinton il cam rupe si asta o cunosti prea bine, nu degeaba ai desfacut sampania.
Stai flexat, ca Button e cu cel putin 3 clase peste pacalici (Button a facut timpi pe tur mai buni (fiind in pluton)decat pacaliciul, care nu avea pe nimeni in fata)
Sunt curios, cand castiga Button, ce desfaci?
BA, daca vreti sa fiti deontologi, fiti pana la capat si criticati pe oricine cand e de criticat si felicitati pe oricine cand merita asta, dar nu pupati cururi asa gratuit. (asta e boala, fanatism)
Sa vedem ce o sa mai ziceti la anu (sau mai devreme) - ca Hamilton i-a dat clasa in 2007
(nu va uitati la nr de puncte ca e inselator. Hamilton a avut multe abandonuri iar alonso a punctat cu locur 3, 4 cum face el de atunci indiferent de echipa. Dar cand hamilton termina cursa, era la 30 sec in fata lui alonso ... la asta sa va ganditi)
dar Perez o sa-l desfiinteze. Alonso o sa fie un fel de massa pentru perez. Ca timpi pe tur il domina categoric. O sa vina si experienta. Abia atunci intrevad o sansa pentru Ferrari.
Momentul cel mai important a fost aparitia safety car-ului cand asa cum se stie, se aduna plutonul si se anuleaza ecarturile. Apoi dupa relansare a fost foarte important sa intri la pit ca sa schimbi pneurile, altfel pierzi sec pretioase. Deci Hamilton ramane un tur pe pista. Alonso intra oportun si schimba. Intra si Ham dar deja pierduse timp cu gume nepotrivite. Pierde timp si la pit si cand iese e deja undeva in spate....
Asta s-a intamplat. Atat. De unde concluzia ca talentul lui Alonso l-a propulsat in fata. A FOST DOAR UN CONCURS DE IMPREJURARI, oportunitate + ghinionul altuia (deva vu?). Ca o fi alonso talentat (nu cel mai!) ca n-o fi, in cursa asta NU talentul a fost cauza ...
De acord pana aici?
Apoi se pare ca Ferrari merge destul de bine pe ploaie. Cand s-a uscat Perez l-a luat la urmarit pe Alonso dintr-o masina de pluton.
Are Alonso doua titluri dar si Vettel are si le-a castigat intr-o maniera mult mai categorica, de multe ori in ciuda ghinionului (vezi abandonuri tehnice 2010). Fie, ca cine are titluri are talent, dar cursa de azi nu a fost transata de talent.
tu nu stii ce vorbesti. Valoarea unui monopost este putin peste -nimeni nu e perfect- ceea ce arata pilotul mai bun. Deci, valoarea lui Ferrari e (putin sau mult) peste ce face alonso cu ea.
Orice masina are o limita. Pilotii buni se apropie de ea DE JOS IN SUS, pricepi? E un nonsens sa spui ca "depaseste limita masinii".
Vad ca te pricepi la vorbe mari din matematica, dar cu matematica cum stai?
Uite:
Limita masinii = A. (asta e premisa, e o notatie!)
Pp ** ca Alonso merge cu B, cu A
@mobius
tu nu stii ce vorbesti. Valoarea unui monopost este putin peste -nimeni nu e perfect- ceea ce arata pilotul mai bun. Deci, valoarea lui Ferrari e (putin sau mult) peste ce face alonso cu ea.
Orice masina are o limita. Pilotii buni se apropie de ea DE JOS IN SUS, pricepi? E un nonsens sa spui ca "depaseste limita masinii".
Vad ca te pricepi la vorbe mari din matematica, dar cu matematica cum stai?
Uite:
Limita masinii = A. (asta e premisa, e o notatie!)
Pp ** ca Alonso merge cu B, cu A (mai mic decat) B ... adica "depaseste limita masinii" cum spui matale si din pacate nu numai.
Atunci A nu poate fi limita masinii de vreme ce poate merge mai repede, cum ar fi cu B. Deci CONTRAZICE premisa facuta si deci presupunerea facuta (**) este gresita, adica Alonso "NU depaseste limita masinii). Q.E.D
ps: mare e gradina...
Dar Alonso pe ce loc ar fi terminat daca nu erau incidente? S-ar fi apropiat de Hamilton. Incearca sa intelegi F1 prin prisma faptelor care au loc in cursa si nu te rezuma sa repeti ca tampu "talent, talent". Bafta!
ps: si in Singapore 2008 tot talentu bata-l vina...
Ia mai vedeti voi odata cursa dar asa cum trebe. Hamilton era in pozitia de castigator pana sa inceapa ploaia INAINTEA lui Glock.
DAR glock alege SA NU schimbe pneurile ramanand pe slick. Aproape imposibil de tinut masina pe pista. Pierderea de sec pe tur esteenorma in astfel de situatie. Glock normal ca a fost prins repede nu numai de Hamilton ci si de multi altii. Depasirea a fost o formalitate. Glock a riscat si a pierdut, s-ar fi clasat mai bine daca intra si schimba cu pneuri de ploaie.
ASA ca pana sa deschideti gura sa debitati, vedeti cursa de 10 ori daca asa va ajuta sa tineti minte ce vedeti. Vizionare placuta!
Deci cand Alonso merge de un loc 8-9, nu are masina. Buuun. Cand merge de un loc 1-2 tot nu are masina, da' o depaseste el.
Pai atunci de ce nu o depaseste si cand e pe 8-9 ca sa vina pe 1-2, ha?
Masinile si ecarturile dintre ele nu sunt fixe cursa de cursa si nici macar tur de tur. Totul se rezuma la timpi. S-a vazut ca ferrari a putut avea timpi buni pe udatura asa ca asta (debila) cu masina jaf pica!! Cel putin in cursa asta, cel putin in conditiile astea.
Daca Alonso chiar depaseste materialu de concurs, de ce nu o face mereu si sa castige doar el? cum "cica" ar fi facut azi.
Realitatea e ca sunt multi factori implicati, o cursa nu seamana cu alta. Fanii in stupiditatea lor vad doar rezultatul acestor factori obiectivi, inchid ochii si gasesc explicatii fabuloase.
Deocamdata Hamilton a dovedit ca este mai rapid decat Alonso cand erau coechipieri. Si ca timpi pe tur (asta inseamna rapiditatea in termeni f1) l-a batut clar in aproape toate cursele din 2007. Ce alta dovada mai trebuie???
ps: sa nu ziceti ca nu v-am spus! Si sa va amintiti unde ati citit prima data asta!! Asa cu un coechipier "tinut artificial in f1" e simplu sa te dai talentosus.
Din cauza asta poti spune ca un castigator e cu atat mai merituos cu cat sunt implicati cat mai putini factori din astia ce nu tin de pilot.
Un pilot simte intr-un fel o victorie ce a tinut cap-coada de el si altfel una ca urmare in maare masura a incidentelor de cursa.
E rasuflata asta cu Ham favorizat. De fapt, lucrurile au stat cumva invers. Alonso a incercat el ceva cu Ron ca e campion, ca pilot nr 1, dar nu a tinut tocmai din cauza timpilor.
E o tampenie imensa sa crezi ca un manager baga bete in roate pilotului mai bun ....
Button si Hamilton au avut o experienta exact pe dos fata de alonso in ce priveste incidentele de cursa, in sensul ca pe ei i-a tras in jos. Practic, dupa intrarea safety car-ului si debandada de la pituri, calificarile nu au mai contat, a fost o rearanjare aproape aleatorie. Asta nu are cum sa tina de talent oricat ar incerca unii sa ma convinga. Ba mai mult ... NICI ei nu sunt convinsi de asta....
Oportunitatea nu tine loc de talent. Face parte din joc, DAR, nu poate si nu trebuie sa fie confundata cu talentul.
Dar daca pilotul favorit nu mai da semne de revenire de mult, ne agatam si noi de orice, asta e...
Acuma daca suntem marlani si spunem ca button si ham au talent dar ... tot au luat locuri slabe, atunci sa spunem si ca in cursa trecuta unde ATENTIE nu au fost incdente de cursa asa importante ca acum., Button si Hamilton au avut talent si Alonso nu. Sa vedem cursa urmatoare pe ce loc il aduce talentul (sau lipsa lui) pe alonso....
Sa privesti lucrurile doar prin prisma rezultatului e cel mai simplu si ... anul asta s-ar putea sa convina mult mai mult fanilor mclaren aceasta "abordare". Asa ca... mai usor...
2) Exista prin lumea F1 ideea "castigarea cu un monolost inferior" de unde o eternitate de talent ...
In mare parte aceasta idee se trage de la cursele pe care le facea Senna la Monaco. Acesta avea un mare plus fata de ceilalti pe acest circuit. Intra cu un McLaren care era categoric sub Williams, facea pole cu un avantaj serios in fata lui Mansel si intra la pit cu scrisul lateral de pe pneu aproape sters, atat de aproape intra in viraj de glisiere, scotand cat mai mult posibil pentru un om.
Apoi in cursa ii inchidea usa in nas lui Mansel de nspe ori. Minunat, iata un pilot care castiga cu un monopost inferior, DATORITA pilotajului.
Compara asta cu Interlagos 2002 cand a castigat Fisichella cu un Renault, Spa 1998 cand a castigat Hill cu un Jordan sau ... Sepang 2012. Se poate spune de acestia ca au castigat in mare masura datorita arbitrarului care si-a varat din greu coada. E talentul lor cel care a transat o astfel de victorie? Putem sa discutam de talent la o asa victorie? Are voie arbitrarul sa dea masura talentului? Daca da, mai bine continuati cu tablele ...