La cererea promoterului Eurosport Events, organizatorii au fost de acord să mute Raliul Sibiului din luna iulie în februarie pentru a se putea desfăşura pe zăpadă.
Principalul scop este realizarea unui mini-campionat cu trei raliuri pe zăpadă în debutul sezonului de ERC, la finalul căruia va fi acordat şi un trofeu, regulamentul fiind adoptat pentru creşterea interesului piloţilor pentru această competiţie.
"Am avut întotdeauna în plan să creştem numărul de etape programate în lunile de iarnă, pentru că raliurile pe zăpadă şi gheaţă sunt extrem de spectaculoase. Am vrut să găsim o soluţie la probele dure din România şi atunci când organizatorul Raliului Sibiului a acceptat să mute evenimentul în februarie a avut sens să lansăm ERC Winter Challenge şi să încurajăm piloţii să participe.
Se vor acorda puncte şi premii separate, iar după etapa de la Sibiu va exista un campion al etapelor de iarnă", a declarat Francois Ribeiro, directorul de dezvoltare Eurosport Events Motorsport.TRANSFĂGĂRĂŞAN, "CEL MAI SPECTACULOS DRUM DIN LUME"
Punctul de atracţie al Raliului Sibiului 2014 va fi o probă specială care va avea loc pe celebrul drum Transfăgărăşan. De altfel, existenţa acestui traseu spectaculos a fost o altă motivaţie a celor de la Eurosport de a muta raliul în luna februarie pe timp de iarnă."Faptul că la Sibiu vom avea o specială pe Transfăgărăşan este fantastic, pentru că eu cred că este cel mai spectaculos drum din lume pentru o probă de raliu, o combinaţie între Pikes Peak şi Alpe d'Huez la ciclism. Da, va fi în ERC în 2014”, a adăugat Ribeiro.
Cu mai puţin de patru luni înainte de eveniment, organizatorii Raliului Sibiului au admis că nu au stabilit încă traseul etapei, singura certitudine fiind prezenţa probei speciale de pe Transfagarasan.
"Încă nu am definitivat programul ediţiei din 2014 a Raliului Sibiului, dar este clar că vom avea o probă specială pe Transfăgărăşan.
Pentru noi este extrem de important că Raliul Sibiului a fost inclus în calendarul european şi în cel mai scurt timp vom pune la punct detaliile pentru etapa de la sfârşitul lunii februarie", a precizat Sorin Itu, organizatorul Raliului Sibiului.CALENDAR DE 12 ETAPE PENTRU ERC 2014
Sezonul 2014 al Campionatului European de Raliuri va avea în total 12 etape. Sezonul va începe în primul weekend al anului cu etapa programată în Austria şi se va încheia la începutul lunii noiembrie cu Turul Corsicii.
Principala noutate în calendar este Raliul Greciei, considerat unul dintre cele mai dificile din lume, care a pierdut locul în Campionatul Mondial de Raliuri, alte etape noi fiind programate în Irlanda, Cipru şi Estonia.
Etapa | Perioada | Suprafata |
Raliul Austriei | 3-5 ianuarie | zăpada |
Raliul Letoniei | 31 ianuarie - 2 februarie | zăpada |
Raliul Sibiului | 27 februarie - 1 martie | zăpada |
Raliul Greciei | 28-30 martie | mixt |
Raliul Irlandei | 17-19 aprilie | asfalt |
Raliul Portugaliei | 15-17 mai | macadam |
Raliul Belgiei | 19-21 iunie | asfalt |
Raliul Estoniei | 17-19 iulie | macadam |
Raliul Cehiei | 29-31 august | asfalt |
Raliul Ciprului | 19-21 septembrie | mixt |
Raliul Elvetiei | 23-25 octombrie | mixt |
Turul Corsicii | 6-8 noiembrie | asfalt |
Eu unul vreau neaparat sa fiu prezent. Sper ca organizatorii sa dea din timp niste informatii privind modul prin care spectatorii vor avea acces pe proba Transfagarasan. Sunt sigur ca va fi o misiune dificila toata organizarea etapei, si mai ales proba Transfagarasan, dar sa speram ca totul va iesi cum trebuie. Ramane insa o intrebare pertinenta. Cum sau care va fi drumul de legatura dupa incheierea specialei? Sau va fi un parc service in varful muntelui? Putin probabil....
@Automarket - putem avea niste informatii suplimentare din partea voastra privind desfasurarea etapei? poate aveti si voi niste "surse" :)