de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 10.07.2009
-
-
Trimite pe:
Golf GTI a ajuns deja la cea de-a sasea generatie si reuseste sa ofere exact aceleasi senzatii pe care le oferea si prima editie a acestui model. Descendent al inventatorului hot hatch-urilor, Golf GTI le ofera clientilor sai un echilibru intre performanta, confort si spirit practic, adica exact ceea ce a adus primul Volkswagen Golf GTI in lumea auto.
-
Pret de pornire
27.182 €
-
Pret model testat
29.098 €
-
Taxa auto
412 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket este echipat cu un motor TSI de 2.0 litri, cuplat unei transmisii DSG. In comparatie cu generatia precedenta a lui Golf GTI, modelul testat dezvolta cu 11 CP in plus si ofera acelasi cuplu motor cu care ne-a obisnuit Golf V GTI, diferenta fiind legata de momentul maxim si de curba cuplului. Desi motorul pare sa fie doar o versiune modificata usor a unitatii gasite pe Golf V GTI, TSI-ul de pe Golf VI GTI devine astfel o unitate cu totul noua, creata sa ofere un consum cat mai redus si performante la un nivel cel putin la fel de ridicat ca al versiunii precedente. Transmisia DSG a acestui model are sase trepte, pe care soferul le poate schimba atat in mod automat, cat si in mod manual prin intermediul clapetelor de pe volan sau al levierului cutiei de viteze. Aceasta transmisie pune in valoare toata puterea si tot cuplul motor al unitatii TSI de 2.0 litri gasite pe Golf, iar modelul ne arata ca este capabil sa rupa aderenta in aproape orice treapta. Diferentialul XDS cu care este echipat tempereaza insa aceste porniri si le canalizeaza catre sosea intr-un mod cat mai eficient. Spre deosebire de numeroase modele echipate cu un motor puternic si avand tractiune fata, Golf GTI nu are un torque steer pronuntat, ci prezinta doar o urma delicata a acestui fenomen. Acest lucru inseamna ca volanul nu iti este smuls din mana in timpul accelerarilor puternice, iar trasa pe care o urmareste GTI este doar cea aleasa de sofer.
Reprizele oferite de motorul TSI ale lui Golf sunt foarte bune, atat in treapta D a transmisiei, dar mai ales in treapta S (Sport). Transmisia DSG interpreteaza dorintele soferului in functie de forta si viteza de apasare a pedalei de acceleratie si schimba treptele de viteza in functie de stilul de condus abordat. Treapta S ofera schimbari de viteza mai rapide si retrogradari mai brutale decat cele cu care ne-a obisnuit treapta D. In cazul in care apasati pedala la podea in treapta D, cutia DSG nu va dezamagi si va raspunde in consecinta, schimband treptele de viteza la 6.900 rpm la kickdown. Avand in vedere rapiditatea cu care schimba treptele cutia DSG in modul S, nu aveti un motiv intemeiat sa folositi clapetele de pe volan pentru schimbarea manuala a treptelor. Sunetul motorului TSI este acordat pentru a nu fi deranjant in momentul in care rulati la o turatie scazuta prin oras, si se face auzit in momentul in care apasati acceleratia si acul turometrului "zboara" peste gradatia de 3.000 rpm. Odata ce acul turometrului a urcat in jumatatea superioara a gamei de turatii, motorul TSI dezlanuie un sunet gutural prin evacuarea dubla a lui GTI. Din pacate pentru Golf GTI, motorul TSI de 2.0 litri cu care este echipat nu mai este cel mai puternic din acest segment, fiind depasit cu cateva zeci de cai putere de rivalii sai directi. Performantele cutiei DSG alina acest dezavantaj si te ajuta sa te bucuri cat mai mult de puterea si de cuplul motor disponibil, ridicand nota acordata de Automarket la acest capitol.
Consum
Fiind un model orientat catre performanta, Volkswagen Golf GTI nu exceleaza la capitolul economiei de carburant. Exemplarul testat a consumat 18 litri la 100 kilometri in regim urban, propulsorul lui Golf GTI multumindu-se cu 10 litri la suta in regim extraurban. Cutia de viteze DSG te ajuta sa obtii un consum de carburant mai scazut, dar aceasta tinta implica un stil de condus temperat si diferit de cel al majoritatii proprietarilor de hot hatch-uri. La urma urmei, consumul de carburant scazut nu este motivul pentru care aceste modele sunt cautate, ci mai degraba performantele oferite de motor si de transmisie. Cu toate acestea, 18 litri de benzina pentru parcurgerea a 100 de kilometri prin oras ramane o cifra enorma, mai ales in conditiile in care vorbim de compacta, fie ea si sportiva.
Interior
In esenta, interiorul lui Volkswagen Golf GTI este preluat de pe Golf VI, exceptia in sens pozitiv fiind reprezentata de aparitia unor accente sportive. La fel ca in cazul versiunii standard a lui Golf, materialele sunt de calitate foarte buna, iar ergonomia comenzilor este buna. Scaunele sport fabricate de Recaro sunt imbracate in acelasi material de care s-au indragostit fanii primului Golf GTI in urma cu peste 30 de ani, un material textil cu tesatura cadrilata. Scaunele ofera un sprijin lateral foarte bun, elementele de sustinere fiind ferme, iar sezutul este ceva mai moale, pentru a spori confortul pasagerilor. Pe langa elementele prezente pe versiunea standard a lui Golf, modelul GTI are un volan sport, cu partea de jos tesita, iar anumite elemente au primit trasaturi mai sportive, pentru a complementa spiritul nervos al motorului TSI. Printre aceste elemente putem enumera cusaturile in doua culori ale scaunelor si ornamentele cromate din habitaclu. Spatiul interior este identic cu cel oferit de versiunea standard a lui Golf, si este suficient pentru cinci pasageri si bagajele aferente. Desi este un model sportiv, Golf GTI are un volum al portbagajului de 350 de litri, iar spatiile de depozitare sunt si ele generoase. Inginerii si designerii Volkswagen au oferit chiar si suporturi de pahare pentru GTI, semn ca acestia nu au dat uitarii confortul in fata sportivitatii dedicate.
Preţ de achiziţie
In versiunea testata de Automarket, Volkswagen Golf GTI avea un pret cu toate taxele incluse de 27.318 euro. Pretul ridicat apare din cauza transmisiei DSG, care il face sa fie cu aproape 2.000 de euro mai scump decat versiunea cu transmisie manuala. Totusi, desi varianta echipata cu o cutie de viteze DSG are un pret mai piperat, transmisia face toti banii atat in conditii de trafic aglomerat, cat si in cazul unei sosele libere. Printre rivalii acestui model se numara Honda Civic Type R, Mazda3 MPS, Renault Megane RS, Ford Focus ST si RS. Dintre acestia, Honda Civic Type R este cu o generatie in urma dar are un pret mult mai mic decat GTI, situat in jurul valorii de 24.000 euro, pe cand Mazda3 MPS este cu aproximativ 1.000 euro mai scump decat acest model, dar ofera 260 CP si un nivel diferit de performante. Pretul noului Renault Megane RS nu a fost inca anuntat in Romania, dar acesta are sanse mari sa se situeze sub nivelul la care se afla Golf GTI, facand din Megane-ul mai puternic un rival extrem de serios. In ceea ce-i priveste pe cei doi rivali de la Ford, modelul ST este ceva mai ieftin, pe cand versiunea RS a lui Focus urmeaza sa fie disponibila la circa 30.000 euro. Echivalentul lui Golf VI GTI in materie de performante este Focus ST, deoarece modelul RS dezvolta 300 CP si poate sa accelereze de la 0 la 100 km/h cu aproape o secunda mai repede.
Siguranţă
Volkswagen Golf a primit cinci stele la testul EuroNCAP, iar versiunea GTI a acestuia se descurca la fel de bine in cazul unui eventual accident. Pentru a putea struni cat mai bine motorul nervos al GTI-ului, Volkswagen a echipat hot-hatch-ul sau cu un diferential XDS, care ajuta sistemul ESP la pastrarea traiectoriei alese de sofer si la un control mai bun al modelului. Franele lui GTI sunt foarte performante, iar stabilitatea la franare este ridicata indiferent de viteza la care va aflati. Modelul beneficiaza atat de airbag-uri cortina, cat si de un airbag pentru genunchii soferului. Optional, clientii pot sa opteze pentru airbag-uri laterale spate.
Ţinută de drum
Volkswagen Golf GTI ofera un comportament exemplar in viraje gratie suspensiei sale ferme. Ruliul caroseriei se situeaza la un nivel scazut, rolul acestuia fiind acela de a ne aminti in unele momente ca este cazul sa reducem viteza, pentru a aborda virajul pe trasa dorita fara a intampina probleme. Sistemul ESP iti permite sa realizezi derapaje controlate de anvergura mica, ajutat oarecum de diferentialul XDS. Modelul se dovedeste a fi extrem de usor de controlat in viraje abordate sportiv, iar sistemul de control al stabilitatii si diferentialul cu alunecare limitata te ajuta sa recapeti controlul cu usurinta. Stabilitatea la viteze mari si in cazul vantului lateral este foarte buna, la fel cum este si stabilitatea la franare puternica. Directia lui Golf GTI este extrem de precisa si iti reda cu fidelitate aderenta disponibila, oferind astfel un comportament rutier previzibil, chiar si pentru un hot-hatch nervos. Singurii rivali ai lui Golf in materie de manevrabilitate sunt modelele care au renuntat la confort in favoarea unui comportament 100% sportiv, destinat mai degraba pistei de concurs decat drumurilor de calitate inferioara din Romania. Volkswagen Golf GTI absoarbe gropile cu moderatie si iti reda cu precizie suprafata pe care ruleaza, cu toate imperfectiunile sale.
Vizibilitate
Fiind bazata pe Golf, versiunea GTI a acestui model are aceleasi calitati si neajunsuri pe care le are modelul de baza, care poate fi achizitionat la mai putin de jumatate din pretul unui GTI. Din fericire pentru clientii Volkswagen, modelul Golf GTI ofera o vizibilitate buna, estompata doar de dimensiunea relativ mica a lunetei, deranjanta la manevrele de garare cu spatele. Oglinzile sunt foarte bine proportionate in raport cu caroseria, si ofera o vizibilitate foarte buna, pe cand unghiurile moarte formate de montantii A,B si C apar doar in situatiile obisnuite deja pentru un hatchback, si au dimensiuni la fel de reduse ca unghiurile moarte ale lui Golf.
Tehnologie
Fiind varful gamei Golf, modelul GTI beneficiaza de o lista bogata de dotari optionale, cel mai important element al acesteia fiind sistemul multimedia cu touch-screen, care este foarte usor de utilizat. Acest sistem sta in mijlocul consolei centrale si este elementul in jurul caruia se concentreaza design-ul acesteia. Interfata multimedia are si functii de navigatie, iar calitatea sunetului oferita de sistemul audio standard este foarte buna. Oglinda retrovizoare interioara are sistem automat anti-orbire, pe cand oglinzile laterale sunt reglabile electric si incalzite. Torpedoul beneficiaza de un sistem de refrigerare, iar sistemul de senzori de parcare este precis. Farurile pot fi aprinse automat la apropierea si plecarea de langa masina, gratie functiei Coming/Leaving Home, iar stergatoarele pot fi si ele actionate automat, la comanda senzorilor de ploaie si lumina.
Design
La fel ca in cazul interiorului, Golf GTI se distinge de fratele sau cuminte cu ajutorul unor elemente distincte, care le arata celor din jur ca au un rival serios alaturi. Inca de la spoilerul fata putem observa un plus de agresivitate din partea lui GTI, iar prizele de aer sunt mai mari si folosite la potentialul lor maxim. Proiectoarele au o forma diferita si sunt mutate catre extremitatile barei de protectie. Profilul modelului este schimbat extrem de subtil, doar prin prisma bosajelor aripilor, care au fost umflate usor pentru a face loc jantelor de 18 inch. Desi la prima vedere avem impresia ca jantele lui Golf VI GTI sunt identice cu cele gasite pe generatia precedenta a lui GTI, putem observa ca design-ul acestor elemente a fost modificat, desi forma a ramas aceeasi. Jantele din aliaj ascund etriere de culoare rosie si discuri de frana de dimensiuni mari, pregatite sa opreasca modelul de la orice viteza in cel mai scurt timp. Posteriorul lui Golf este modificat aproape la fel de subtil ca profilul acestuia, singurul element care diferentiaza GTI-ul de un Golf standard fiind logo-ul GTI de pe hayon si evacuarea dubla care este integrata in bara spate, umflata subtil. Pe langa asta, Golf GTI are si un eleron discret montat pe luneta, necesar pentru a oferi o apasare aerodinamica mai buna.
SLK 230 Kompresor din 2000 nu consuma atat....la 193 de cai ai lui...
si asta acu 9 ani...
si fiti siguri ca ii mai rapid...
Articolul e bun, pozele "galbene" sunt cam ciudate.
As ruga baietii de la Automarket ca pe viitor daca mai testeasa hothatchuri sa includa o fisa comparativa cu modelele testate anterior ( dupa ce o sa testati mai multe ). Astept cu nerabdare reviewul lui GTD, mai ales un comparativ cu GTI consum/performante. O zi buna va doresc.
Traditionala ridicare pe culmi a VWurilor, masini corecte si atat, fara pic de personalitate sau de feeling. Vezi Top Gear pt mai multe informatii :P
aia chiar mi se par niste cunoscatori!!!
Pretul Type R-ului in Romania e din ala "de criza" + "de model vechi".
Pe piata din Germania (unde preturile spun, in general, adevarul) Type R e mai scump cu peste 2000 de Euro.
In ceea ce priveste consumul, cred ca ar trebui sa se precizeze ca cei 18 litri la 100 au fost obtinuti in regim de testare a performantelor masinii in regim urban. Adica, mai pe romaneste, "i s-a dat in gura"...Nu de alta, da` se trezesc filozofi din astia care nu stiu de viata lor sa faca niste comparatii de tot rasu`...
Exista masini si masini...normal sunt altele mai performante atat la puterea dezvoltata de motor si poate si la consum ca vedeam pe unii uimiti in comentariile lor de valoarea de 18% in oras. Normal...pana la urma orice masina consuma daca te apuci sa conduci agresiv.
Pana si un Passat din 2003, cu un 1,9 TDI de 101 CP consuma in oras 12-13 % daca e condus nu la fel de domol ca si atunci cand scoate cam 7-8 %, valori declarate de altfel de producator.
Intotdeauna VW a facut masini cu un raport calitate/pret de nediscutat. SI pana la urma nu doar in cazul modelului de fata....GTI.....referindu-ma la orice model.....fie iti place fie nu iti place. Doar astea 2 optiuni exista intotdeauna !!!
GTI-ul DSG consuma intre 11 si 13% in orasul.... Bucuresti! Schimbi orasul...difera si consumul. Daca mergi in "S" si cu pedala jos, datele se schimba! Cert e ca in Bucuresti faci 350 - 400 km cu un plin.
Culmea e ca, am GTI si imi duc copii cu GTI-ul la gradinita in fiecare dimineata!
Este foarte corect. Cumperi masina din Romania, platesti pretul din Romania. Numai ca nu strica sa se faca aceste precizari cand s-a ales ca prima comparatie masina respectiva. Macar atat, ca sa nu mai punem la socoteala si alte minusuri.
Orice s-ar spune, Megane R26 ramane cea mai buna oferta performante-pret. Degeaba ii trageti voi cu Dacie si alte cele, masinile in ziua de azi sunt la un nivel foarte apropiat de performante si fiabilitate. Ca Renault isi plateste angajatii mai prost si, astfel, masinile devin mai ieftine, asta e partea a doua, insa furnziorii de piese sunt cam aceiasi pentru toti.
Iar la partea cu consumul, intr-adevar, la ce te poti astepta daca mergi in blana cu masina? Am impresia, dragi redactori, ca nu prea stiti cu ce se mananca un test. Cum poti avea pretentia de la un benzinar turbo sa consume putin in regim de mers alert, asa cum ati sugerat ca ati candus-o? Exista cineva in lumea asta intreg la cap incat sa se astepte la consum redus la putere mare/performante bune/stil sportiv de mers? (in afara de niscaiva romani 'telighenti) Eu va demonstrez ca si cu un Aygo daca merg in acelasi stil scot lejer 13-14%.
1)talpa la maxim prin oras = consum x
2) mers f lejer pentru a identifica consumul minim (ceva gen: oricat am incercat nu am reusit sa scoatem sub .... )
3)mers normal=consum x
4) primele 3 la diferite ore + trasee diferite
altfel prezentati informatii total nefolositoare unui potential cumparator...care poate se uita si la consum! am g5 gti si in mers normal/ trafic obisnuit de bucuresti nu imi consuma mai mult de 13-14, daca traficul este mai degajat(sambata/duminica) nu sar de 12 , extern nu sar de 8 ;
...cand o calc ...niciodata nu iese la fel! va multumesc!
MEGANE RS e conceputa de Renault SPORT, aceeasi divizie ce activeaza in Formula 1- sportul cu motor nr1 ! Ce experienta are vw in sportul cu motor??? Si pt cultura ta generala Megane RS e fabricat 100% in FRANTA , Dieppe
Cat a platit volkswagen pentru cele 4 puncte suplimentare care i le-ai acordat?
O sa inteleg daca mesajul imi va fi sters.
Esti lipsit de argumente .... eu personal am Megan Scenic .... dar nu compar VW cu Renault .... pretul mic reflecta calitatea tehnologiei si a finisajelor, chiar si fiabilitatea e diferita (dar tu stii pentru ca orice fan Reno mai sta si pe forumul din romania si vede ca nu sunt un simbol de fiabilitate. Si desi citesc toata presa auto de ani buni nu am gasit testul ala in care Reno este peste nemtzi (deci peste VW) .... poate imi amintesti tu discret o publicatie si un numar sau un link al ei si ma scoti si pe mine din eroare. ia da tu un search pe google si uimeste-ma. PS. nu masura caii putere din fisa tehnica .... ca nu iti cumperi numai cifre ...mai vrei si manevrabilitate, timp pe cirecuit (in acest caz special), frane, finisaje .... adica chestii durabile pe care le folosesti mereu .... de cate ori crezi tu ca ai nevoie de inca x cai in plus peste inca cateva sute. Ce cutie de viteze crezi tu ca are Reno de rivalizeaza cu un DSG
iar tu daca spui ca ai "megane scenic", ceea ce ma indoiesc, ai prima generatie de scenic, o masina destul de veche... intre timp sau schimbat multe
si daca ala e prea tare pentru superbengameganul tau ttttttt-rs, ma limitez doar la un stage 5 de la hgp, la numai vreo 600 de cai, care scoate suta si 3 secunde jumate...
ok? si nu fi jmecher, ca ai zis, citez: "MEGANE RS face muci orice golf !"
hai, suedia e o tara frumoasa...
Ce va asteptati ?!!! Vreti performante ?! Costa...desi cu consumul este cam exagerat in ce am citit mai sus....totusi... intradevar masina este gurmanda dar daca mergi linistit are un consum rezonabil. Ar mai fi o varianta pentru cei nemultumiti....sa isi cumpere din fiecare cate una si sa mearga pe rand in functie de dispozitie... cu masina care vrea.
Dar cred ca unii din care comenteaza aiurea pe aici nu au macar nici Logan si GTI au vazut doar in poze.
Se pare ca unii chiar au bucuria de a detine un GTI, indiferent de generatie, ma refer la cel care a postat dupa tine.
Poate ar trebui sa te documentezi mai bine in legatura cu istoria anumitor modele si motivul pentru care au aparut ele, mai bine zis scopul !!! Poate daca ai urmari mai multe clip-uri ale producatorului din Wolksburg (VW, ca pun pariu ca habar nu ai despre cine as fi pomenit) sau ai citi mai multe despre istoria GTI in special, nu te-ai mai da asa rotund ca atotcunoscator in domeniul asta.
Si poate ar trebui sa inveti sa nu mai folosesti termeni de genu "ba baiatule", in primul rand pentru ca sunt convins de un lucru si anume nu ne-am tras de sireturi in acelasi timp, si doi la mana, nestiind cui exact te adresezi, ar fi bine sa nu te apuci de catalogat lumea in necunostinta ta.
...ADICA ASTEPTATI VOI MEGAN-UL SI FOCUS-UL,EU ASTEPT GOLF-UL R20,APOI VB DE PERFORMANTE CAT VRETI,DAR VA SPUN EU CATEVA:2.0/270 CP TSI,DSG,4 MOTION,SUB 5 SEC SUTA CU LC LA PLECARE DE PE LOC,ASTA DIN MOTOR DE 2000 CMC,NU 2500 LA CARE AI TAXE MARI,PLUS ALTE INOVATII PE CARE NU LE ARE NICI UN RIVAL DE-AL GOLF-ULUI IN ACESTA CLASA GEN:PARCK ASISST,DCC,ACC,XDS,LASER WELD,DSG,4 MOTION,ETC...LISTA E PRE LUNGA PT FORD SAU RENAUL..:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
wv a investit masiv in ultimii 20 de ani in campanii de marketing si publicitate pe care a scos-o si pe nas clientilor sai... si exact cum ii spune si numele e doar un vagon(o anexa:|), locomotiva fiind Mercedes impreuna cu BMW si Audi(constructori de masini premium).. asta-i fenomenul...vw a fost "tras" din urma de imaginea masinii germane create de Mercedes/Audi/BMW... asta fara sa faca investitii majore in dezvoltarea produselor comercializate. Dovada e motorul de 1.9TDI care l-au tinut 2 decenii (conceptie 1989, imbunatatit 1997) SMENARI!
Vezi ca nu prea ai habar de ce vorbesti ?! Amintesti de Mercedes, BMW, si Audi. Afla ca Audi apartine grupului VW de prin anii '60-'70. Daca nu era mult blamatul VW, nici Audi nu prea era la ora actuala acolo unde se afla. Si pana la urma nu are rost sa amintim de cele 3 marci, care fac parte din clasa premium, cand VW doar tinde spre asa ceva....adica construieste modele de o calitate si o fiabilitate buna spre foarte buna la niste preturi direct proportionale.
Prostii aia rapid imbogatiti de care tot trancanesti tu pe acolo fi sigur ca nu si-au luat nu isi iau si nu o sa isi cumpere VW, pentru ca ar fi "injosire" pentru statutul lor social...nu s-ar limita la niste modele "ieftine" deja pentru ei.
Si sa iti mai zic ceva...daca tot faci pe desteptul...legat de motorul 1.9 TDI. Nu conteaza cat a fost tinut in uz, si va mai fi tinut pentru o perioada.....dovada fiabilitatii este tocmai longevitatea sa. A fost si este folosit in intreg grupul VW: Audi, Seat, Skoda si VW cu diferite configuratii de putere. Actualmente este in lista de motorizari pentru Seat, Skoda si VW...si va mai fii mult si bine.
O fi el mai zgomotos in functionare, datorita sistemului pompe-diuze, fata de un diesel common rail, insa si consumul este pe masura. Adica rezonabil de scazut. Sistemul de pompe-diuze functioneaza pe principiul inaltei presiuni de injectare a motorinei, mai exact 2000 de bari, deci gandeste-te ce firisoare de motorina sunt injectate, cu ce eficienta, pentru a pune in miscare motorul TDI, si a obtine un consum redus.
este Type R "categoric" peste GTI?
Eu iti pot da cateva exemple unde este sub.
Ma apuca nervi cand vad pe aici cum sustineti sus si tare ca Megane-ul RS, Ford-ul RS sunt PESTE GTI.
Va intreb, voi ati urcat intr-unu GTI pana acum ?!
Daca nu, va invit eu la un "test-drive" sa va arat eu ce inseamna tehnologie germana fiabila si FOARTE performanta.
Nu am GTI 6 dar am G5 GTI de 1 an, iar eu unu n-as schimba masina asta decat poate cand peste 1 an cand o sa ma tenteze GTI 6-ele.
Suiti-va intai intr-un GTI, mergeti cu el prin oras sau prin afara lui, si dupa comentati.
Asa fiecare isi lauda masina lui favorita ca doar asta-i meteahna noastra, tot ce aveam noi in ograda e cel mai buna :)
Sper ca nu v-ati plictisit citind comment-ul:)
P.S.: Sigur ma astept sa fiu luat peste picior si injurat indirect de catre alti fanatici care nu au "la icre" VAG-urile, dar oricum nu ma intereseaza :))))))))
Daca nu, va invit eu la un "test-drive" sa va arat eu ce inseamna tehnologie franceza/ japoneza / chineza ....etc , fiabila si FOARTE performanta.......Ce raspuns le vei da ? Fiecare masina este privita / simtita de catre cel care o conduce cu propriile simturi subiective , deci nu putem blama alte persoane de subiectivismul pe care il avem fiecare . GTI urile au fost mereu niste masini reusite . Din multe puncte de vedere.Dar nu au nimic deosebit fata de celelalte rivale . Ma refer la ceva care sa le arunce in top departe de tot...GTI -ul o fi el cu tehnologie asa zis germana (sa nu uitam de globalizare , implicit de furnizorii diferitelor componente !) , dar nici nu decoleaza vertical , nici nu surclaseaza prea multe masini din acea clasa . De exemplu , am condus vreo luna de zile un 650 Ci . Dupa ce conduci asa ceva , un GTI pare un Matiz. Asadar , nu te mai enerva , mereu va apare o masina mai buna decat VW urile . Dar nu are nici o importanta . Important este sa ne simtim noi bine in masina noastra , iar aceasta sa-si faca treaba cat mai bine . Iti doresc un Golf Mk 6 GTI cat mai curand ....
tot copii , tot gradinita , sper sa faca fata la trafic !
o sa va scriu cate megane , st , rs , type r am facut pe drum !!!
ha , ha , ha !!!
Megane RS, Focus RS, Mazda 3 MPS, Type R, Scirocco R sau Cupra R trebuiesc comparate cu un Golf R20, nu cu Golf GTI. GTI-ul se compara cu Leon FR, Focus ST...si sta foarte bine in comparatie cu acestea (performante, consum, stabilitate, design etc).
Un Golf R20 este cel mai tare hot-hatch dintre cele mentionate mai sus: cel mai rapid (0-100,0-160,0-200), este singurul cu tractiune integrala + suspensie adaptiva, este singurul echipat cu DSG (senzatie deosebita sa schimbi vitezele de la padele asemeni pilotilor din formula 1 - mai rapid, mami mic consum), este cel mai rapid pe circuit, motorul are posibilitati de tuning de pana la 450 de cai si 500 Nm + condus normal are cel mai mic consum dintre ele. Pretul este insa cel mai mare dintre ele, comparativ aici doar cu Focus RS, tocmai pentru ca are atatea functionalitati in plus fata de restul hot-hatck-urilor. Ar mai intra in discutie Audi S3 sau BMW 135i, dar aici intram pe taramul clasei premium deja.
Mi-ar fi placut sa simt fiu posesorul unuia, insa datorita pretului am fost nevoit sa ma multumesc cu un Seat Leon FR 2.0 TSI (211 cai) cu DSG si diferential electronic XDS. Este un bun compomis intre a avea la dipozitie putere suficienta atunci cand simti nevoia sa o calci + a avea confort la condus.
intrati aici sa vedeti ;)
nu ma bag in seama si nu ma laud....chiar nu vreau sa deschid o polemica insa ...ma enerveaza cand citesc randuri despre comparatii "dampulea" intre o masina si alta (fara sa ai macar habar despre ce iti dai cu parerea...nici macar n-ai vazut-o in realitate insa esti convins ca megane si focus si plm...e mai buna sau nu decat gti)....fiecare isi are rostu ei....fiecare se conduce in felul ei.....PRIUS.....(asta e o toyota, nu? ) nu inteleg de ce zici ca daca ai condus un bmw 650 i si te urci in gti ti se pare matiz......nu vad rostul afirmatiei tale....bineinteles ca daca te-ai fii urcat intr-un golf 6 GTI dupa ce ai condus acel bmw.....ti se va parea o altfel de masina(tractiune spate vs tractiune fata).....dar nu un matiz......mie imi place cum se conduce golful mai mult decat celelalte 2 masini pe care le detin....pot zice ca am dat comanda la GTI fara sa fac nici un fel de test drive....este cel mai "complet" hot hatch disponibil pe piata la ora actuala.....calitate/pret/asteptari.., ofera senzatii la un pret decent (motorul de 2000cmc turbo este suficient, consumul nu e de 18% , mie in bucuresti imi ia 12.5..mentionez ca este DSG-cutia asta este "perfecta" sa nu uitam ca si ferrari a adoptat aceasta tehnologie de transmisie cu dublu ambreiaj)
masina este foarte misto din toate punctele de vedere, se conduce excelent, padelele de dupa volan te fac sa te simti STIG...si nu o spun prin prisma faptului ca o conduc zi de zi..GTI imi ofera o satisfactie pe care suvul porsche si cabrioleta de la bmw nu mi-o ofera..sa nu uitam ca vorbim de o legenda....GTI mk1 a deschis segmentul "hot hatch"...
cat despre performante pe circuit si nu numai e disponibil golf R20 care le inchide gura la toate frantuzoaicele si japonezele
"cu sange in pix"!
Punct.