de Mircea Meșter
Miercuri, 15.07.2009
-
-
Trimite pe:
La implinirea a exact 10 ani de existenta a diviziei OPC (Opel Performance Center) si intr-o perioada seaca din punct de vedere economic, Insignia aduce in gama cea mai puternica versiune existanta vreodata in gama Opel. Masina Anului 2009 in Europa devine astfel mai picanta, modificarile tehnice si estetice dezvelind un model de familie dinamic.
Motor / Transmisie
Primul lucru pe care il afli despre Insignia OPC este faptul ca acest model dispune sub capota de un V6 Turbo de 2.8 litri. Obisnuit cu acest propulsor din varianta de baza a lui Insignia, acolo unde unitatea pe benzina dezvolta 260 de cai, te astepti inca de la inceput la senzatii de top in spatele volanului unui model care dezvolta cu 75 de cai putere mai mult. Si asa este. Vorbim de o unitate setata pentru a face senzatie pe sosea, cu un sunet proportional cu designul modelului si cu reprize foarte interesante. Pentru ca e vorba insa de o alta versiune a lui Insignia, inginerii Opel nu au uitat sa ii ofere celui de la volan trei setari diferite ale motorului, cutiei si suspensiei, care se completeaza perfect cu sasiul sportiv si cu tractiunea integrala, elemente incluse in dotarea standard a lui OPC. Daca pe Normal vorbim de o Insignia ceva mai puternica, optiunea Sport incepe sa scoata coltii pe sosea. Nu este insa totul: varful setarilor sport este reprezentat de optiunea OPC, cea care desface intregul arsenal tehnic si sonor de care dispune cea mai puternica versiune Insignia. In setarea OPC, cei 325 de cai putere sunt dublati de cei 435 Nm, dintre care 400 Nm sunt disponibili extrem de jos pentru un motor pe benzina, in jurul gradatiei care anunta trecerea la la 2000 rpm. Cutia de viteze este calcaiul lui Ahile in ecuatia OPC. Avem la dispozitie sase trepte, modificarile pe care inginerii Opel le-au adus la nivelul transmisiei fiind insa minime. Cursa e destul de lunga in comparatie cu abordarea sport de pe modele cu pretentii dinamice iar levierul reuseste sa "agate" intre treapta intai si a doua, cel putin in momentul in care abordezi foarte sportiv problema demarajului. Cu toate acestea, treapta a treia este foarte elastica, putand duce Insignia OPC de la 40 km/h pana departe, la 160 km/h, acolo unde acul turometrului intra sub incidenta zonei rosii. Nu vorbim insa de o agresivitate in demaraj, la schimbarea treptelor si la apasarea acceleratiei, OPC declarandu-se mai degraba un fan al linearitatii decat unul al exploziei. "Dedesubturile" de masina de familie se vad. Sunetul pe care Insignia OPC este principala diferenta senzoriala exterioara intre Insignia si Insignia OPC, evacuarea semnata de compania italiana Remus fiind dezvoltata special pentru ca modelul german sa iasa in evidenta pe sosea. Daca la un regim jos, sub 3000 rpm, motorul suna infundat, in asteptarea pedalei, la viteze foarte ridicate - acolo unde ar trebui sa simti cu adevarat simfonia motorului de sub capota - vorbim de o calmare a spiritului sonor sportiv. Nu trebuie uitata si comparatia finala: Insignia OPC reuseste sa se opreasca la doar 8 cai mai putin decat Audi S4, care ajunge la 333 de cai, si la o putere cu 19 cai mai ridicata decat cea a lui BMW 335i. Cifre care avantajeaza modelul Opel din punctul de vedere al profilului, Insignia nefacand parte din "Liga Campionilor" segmentului, dominata de modelele Mercedes, Audi, BMW si Lexus.
Consum
Conform cifrelor oficiale prezentate de constructor, Insignia OPC se arunca la un consum de 11.4 litri/100 km. In conditiile in care intri intr-un ritm alert de rulare in setarea OPC, consumul lui Insignia in regim extraurban urca insa pana la 14 litri/100 km. Pana la urma, nu vorbim de nimic anormal, mai ales ca toti clientii care se vor orienta spre acest tip de masina vor sti la ce sa se astepte inainte de a apasa pedala de acceleratie. Nu am avut ocazia de a testa masina in regim de rulare urban, insa consumul acesteia in conditii de trafic intens creste, probabil, direct proportional.
Interior
Opel Insignia OPC preia ce are mai bun Masina Anului si adauga sare si piper pentru o atmosfera ceva mai dinamica. In principiu, vorbim de aceeasi masina interesanta, cu caracter elegant spre dinamic, cu spatiu pentru intreaga familie si cu un caracter placut. Diferentele aduse de versiunea OPC se refera mai ales la scaunele sport din fata, la pedalierul din aluminiu, la sigla OPC prezenta in habitaclu, la covorasele speciale si la volanul multifunctional cu partea inferioara tesita, in stilul modelelor sport. Apar pe bord butoanele Sport si OPC. Nuanta utilizata de inginerii Opel pentru sublinerea caracterului versiunii OPC este negrul, aceasta putand sa fie sau nu pe placul celui de la volan. Daca unii sustin ca vorbim de prea multa monocromie, simplitatea liniilor si evitarea incarcarii masive cu elemente care sa transpire sportivitate falsa este un element laudabil din punctul nostru de vedere.
Preţ de achiziţie
Opel Insignia OPC va fi disponibil in Romania abia in toamna acestui an, insa o comparatie proportionala simpla cu preturile OPC din tarile in care modelul s-a lansat deja ne arata ca pretul de Romania va fi de circa 37.000 de euro. In aceste conditii, pretul lui Insignia OPC va fi cu circa 4.000 de euro mai ridicat decat cel al versiunii V6 de 260 de cai in versiune Cosmo, insa in aceasta diferenta de pret intra o multime de dotari suplimentare pe langa motorul in sine. Cele mai interesante sunt reprezentate de scaunele sport, de jantele imense de 20 de inch si mai ales de look-ul agresiv al versiunii sportive. Desi Insignia OPC este mai scump decat versiunile clasice ale segmentului mediu, modelul german recupereaza fara probleme in comparatia cu modelele sport ale segmentului. Daca pretul calculat de Automarket se va adeveri, Insignia OPC va fi cu 5000 de euro mai ieftin decat Passat R36 si cu cel putin 10.000 de euro mai ieftin decat modelele premium ale clasei. Una peste alta, pretul lui Insignia OPC este marele sau avantaj in lupta pentru clienti, combinatia calitate/dotari/performante/pret fiind net superioara concurentei, indiferent de marca si model.
Siguranţă
Versiunea de top a lui Insisgnia beneficiaza de dotari de top in ceea ce priveste confortul, insa nu uita nici de capitolul siguranta. Disponibil doar in versiunea de echipare superioara a lui Insignia, OPC dispune de intregul know-how Opel in ceea ce priveste siguranta pasagerilor. Vorbim de opt airbag-uri, de sistemul PRS (pedalier retractabil), de un set de tetiere active de ultima generatie sau de un pachet care monitorizeaza presiunea in pneuri. Printre varfurile tehnologice pe care Insignia OPC le prezinta in fata publicului se numara complexul sistem de iluminare Adaptive Forward Lightning (AFL) inaugurat de Opel pe versiunile clasice ale lui Insignia, dar si sistemele ESP Plus, ABS-ul cu repartitor electronic la franarea de urgenta, suspensiile active controlate electronic, avertizarea depasirii benzii de rulare, gestiunea comportamentului subvirator si gestiunea franarii in viraje si de un sistem de frane semnat de Brembo. Vorbim, pe scurt, de o multime de pachete care doar enumerate completeaza un tablou interesant al capacitatii lui Insignia OPC.
Ţinută de drum
Cura de "vitamine" prin care a trecut Insignia pentru a trece la nivelul OPC nu a fost lasata la nivel declarativ, schimbarile tehnice regasindu-se adanc in corpul modelului german. Sistemul de suspensii de la Insignia OPC este extrem de asamanator ca si constructie cu cel de pe Focus RS. Vorbim, in plus, de un sistem de tractiune integrala si de un diferential spate cu alunecare limitata care completeaza sasiul botezat FlexRide de catre inginerii Opel. Opel a lucrat din greu si la elementele non-mecanice ale modelului sau, reducand cu 25% masa totala a jantelor, etrierelor si a discurilor de frana. Partea frontala si-a redus astfel masa pentru ca manevrabilitatea modelului in virajele stranse sa fie una de nivel superior. Rezultatul direct al acestui sir de schimbari tehnice este o masina care sta foarte bine pe sosea si care pe circuitul de teste in care s-a transformat o fosta pista de aterizare de langa Frankfurt a demonstrat ca are capacitati dinamice excelente. Am realizat atat manevre bruste la volanul lui Insignia OPC, precum cea reprezentata de testul elanului la 135 km/h (cel care imita evitarea unui obstacol pe autostrada), masina evitand sa isi piarda aderenta si simtul directiei indiferent de abordarea acuta a problemei. Setata pe modul de rulare OPC, masina nu are nicio problema in viraje, reusind sa corecteze comportamentul usor subvirator al trenului de rulare. Ramane de vazut cum se misca modelului Opel intr-o tara ca Romania, acolo unde soselele curate si netede vor fi inlocuite pe alocuri de gropi si santuri aparute din senin pe asfalt. Pana atunci, nota maxima pentru ceea ce au reusit inginerii Opel.
Vizibilitate
La capitolul vizibilitate, Opel Insignia OPC nu se ridica si nici nu coboara in comparatie cu celelalte versiuni Insignia testate de Automarket, indiferent ca vorbim de dieseluri, benzine sau de varianta ecologica EcoFLEX. Asa cum spuneam in testele anterioare, Insignia OPC iese in fata prin sistemul complex de iluminare AFL, dar pierde puncte din cauza oglinzilor laterale a caror utilitate a fost sacrificata partial in favoarea designului. Montantii posteriori pot cauza si ei probleme atunci cand efectuati manevre cu spatele.
Tehnologie
Cea mai puternica versiune creata vreodata de Opel nu putea sa ramana corigenta la capitolul tehnologie. Pe langa pachetele tehnice speciale de care dispune modelul german si despre care am vorbit la capitolele anterioare, Insignia OPC se evidentiaza prin pachetul Opel Eye, care recunoaste automat indicatoarele de limitare a vitezei si iti indica viteza cu care trebuie sa rulezi, pachet radio MP3, conectivitate Bluetooth, sistem de navigatie integrat sau sistem de senzori de parcare anteriori si posteriori. Una peste alta, lipsurile lui Insignia OPC sunt mult mai putine decat elemente care exista in dotarea unui model care, cel putin teoretic, face parte din plutonul marcilor prezente in segmentul mediu.
Design
Daca Insignia reuseste sa atraga privirile pe sosea, asteptati sa-l vedeti pe cel mai obraznic membru al familiei modelului Opel de segment mediu. Pe langa garda la sol coborata, Opel Insignia primeste cateva accente dinamice care il scot din linia de modele clasice ale pietei. Cei doi "canini" aparuti sub blocurile optice frontale, terminatiile trapezoidale ale sistemului de evacuare si mai ales jantele de 20 de inch disponibile in doua nuante semneaza certificatul de nastere a unui model agresiv, incisiv si placut ochiului.
Ne-a placut
- Suspensii
- Tinuta de drum
- Interior placut, simplu
- Design agresiv
Nu ne-a placut
- Cutia etajata nereusit
- Acceleratia lineara a motorului
- Zgomot sportiv atenuat la turatii ridicate
Eu zic ca in cel mai bun caz doar ati fost acolo sa va uitati, nici nu se pune problema sa va urcati in masina.
Care sunt impresiile voastre ?Aproape tot articolul e copy-paste din alte review-uri.
Rusineee
2. 4/10 - Consum - poate ne aratati noua o masina de 325 CP care sa consume mai putin, consumul trebuie raportat la putere nu comparat cu un motor de 1600 cmc.
Salb baieti, slab.
@brunetul:doar tu stii ce ai vrut sa zici in comentariul tau ...pariez ca nici n`ai carnet si povestesti experiente de prin nfs pe aici...
In legatura cu articolul ...mi se pare excelent...mi`a placut cum ati surprins ideea ca masina asta se vrea a fi o sportiva de familie veritabila..Bravo!
De exemplu un Volvo S60 T5 Momentum e la acelasi pret si obtine 260 cp din 2400cc, iar acceleratia de la 0-100 e in 6.5 secunde si daca asta e la fel de sigura ca un Volvo atunci eu ma fac popa! auzi!!! Opel - siguranta 10/10!
Daca va ganditi sa mizati pe Insignia OPC intr-o competitie, imaginati-va cum ar fi sa pariati la o cursa pe o gloaba intre cai pur-sange arabi...
*vizibilitate 8/10??? v-ati uitat vreodata in oglinda retrovizoare a unei insignia? corect ar fi fost 7/10
Nu sunt fan Opel dar asta imi place
P.S
La cap1 motor ati mancat o litera "n spatele volanului unui model care dezvolta cu 75 de cai pute....e mai mult. " lipseste un R
Bafta
@volvo man: In comparatie cu un Passat, Insignia OPC se comporta mult mai bine pe viraje. In comparatie cu un Passat R36 sau R32, nu pot sa iti spun. Nu am condus modelul Volkswagen.
@R: repet ceea ce spun deja la fiecare test, asa ca m-am obisnuit cu ideea: Notele se dau in comparatie cu segmentul din care face parte modelul testat. Iar peste Insignia OPC sunt S4, 335i Passat R36. Toate cu relativ aceleasi cifre ale performantei. Am exclus din comparatie M3 si RS4, ele fac parte deja din cu totul alta liga.
In ceea ce priveste consumul, nu facem raportul putere/consum, ci prezentam cifrele asa cum sunt., De obicei in review-urile noastre, consumul modelelor sport primeste o nota mica. E doar normal, nimic senzational aici.
@Vasi27: Corect pe alocuri. Insignia are insa si o versiune de 260 de cai care ajunge in 6.9 secunde de la 0 la 100. Deci detaliile despre performanta sunt relative, pana la urma. Faptul ca Volvo S60 ajunge in 6.5 secunde inseamna ca, la momentul testarii, vom aprecia cu un punctaj bun masina.
@jiji: Merci, apreciem.
Dupa cum bine ar trebui sa stiti cu cat ne apropiem sau coboram de pragul de 5 sec fiecare sutime insemna din ce in ce mai mult, deci jumatatea de secunde de la 5.5 la 6 este o diferenta mare, nu de nota 9.
2.Consumul trebuie raportat la performante in general, si oricum 14 l/100 km in ritm alert nu este mare , la un Porsche sau Corvette care sar de 20 in ritm alert ce nota dam "-4".
3. Asta este chiar cea mai rusinoasa remarca, cum S60 nu este in aceeasi clasa, chiar va faceti de ras.
S40 doar cu ceva pretentii de premium in rest in clasa cu - Jetta, Astra, Focus, Corolla, Octavia etc.
S60 doar cu ceva "pretentii" de premium in rest in clasa cu Passat, A4, seria 3, Insignia, C-Klass, etc.
S80 .......- Seria 5, E Klass, A6, etc.
La clasa S, Seria 7, A8 - Volvo nu are concurenta.
Deci @Vasi27: are dreptate.
Mai sunteti si in domeniul auto :)) ma abtin in rest.
P.S.
Nu stiu cum de nu ati observat pana acum cu cine sunt comparate S40, S60, si S80 prin reviste de prestigiu.
Insa nu am gresit in privinta claselor.... Volvo S60 este in clasa medie, aceeasi clasa cu Opel Insignia. In clasa mare este Volvo S80.
Faptul ca are mai multa putere nu-mi schimba parerea de Insignia. Conditia ei balenoasa o impiedica sa transfere toata puterea pe circuit
Mai fa un calcul: 2800 cmc si 325 cp. Iti da un 116cp/litru. Volvo acela al tau are, doar 108cp/litru. Grea matematica asta. In ceea ce priveste siguranta, nu as baga mana in foc ca nu e ok. Gandeste-te ca fiecare tehnologie noua dezvoltata de un constructor, e preluata intr-un fel sau in altul si de ceilalti. Ori, cum OPC-ul e masina cu pretentii, au pus tot ce au mai bun pe ea. Si oricum si franarea intra pe undeva la siguranta (unde OPC-ul de la opel are frane brembo si s-ar putea sa stea mai bine ca acel volvo al tau). Asa ca sarumana dom' parinte.
2,8 litri si 325 de cai, rezulta 116 cai/litru (la 1810 kg masa)
golf R32, are doar 250 de cai, la 3,2 litri, deci rezulta 78 cai/litru, raport mult mai slab...si totusi, desi are 1750 de kg, o greutate foarte mare pentru un hatchback, accelereaza pana la suta in 6 secunde, la fel ca si insignia!
nu mai zic de passat R36...doar 300 de cai, si scoate suta cu jumatate de secunda mai repede!
iar repriza 80-120, care aproape defineste o masina sport, extrem de slaba...si audi RS6 e masina de familie, dar nu este de loc liniara in accelreratie!
asta nu e o scuza pentru liniaritatea (a se citi lenea!) transmisiei!
puteau sa o faca liniara in versiunea "normal", dar in versiunea "OPC", cand apesi butonul magic, acolo ar fi trebuit sa devina brutala, ceea ce nu e cazul...
marea problema a OPC-ului este intr-adevar CUTIA! si asta e inacceptabil la o masina cu pretentii sport! cutia si motorul sunt vitale...si nu prea straluceste la nici unul din aceste capitole, mai ales la cutie!
nu mai spun ca nu are cutie automata cu dublu ambreiaj! in ziua de azi, daca vrei sa ai un cuvant de spus in sectorul sportivelor, tehnologia DSG este obligatorie!
uitati-va la audi, vw, bmw (cu csl), lamborghini, ferrari, porsche, veyron, etc...toti producatorii care se respecta folosesc tehnologia "dublu ambreiaj" (sub diferite denumiri, dar ea e aceeasi)
nu vorbim aici de masini pur sport, masini de circuit, gen apollo gumbert, ariel atom, etc, care au cutii manuale...
opel mai are de invatat...niciodata nu au stralucit la transmisie si performante...poate doar aspectul exterior si raoprtul calitate pret sa-i salveze...
In legatura cu masina arata bine. Daca au schimbat si interiorul de la insignia varianta clasica (care intr-adevar are ceva probleme la locul picioarelor soferului si plasticele sa zicem ca se putea si mai bine) e super ok. Ca si motor pare performant, iar cifrele nu sunt deloc neglijabile. Iar in comparatie cu alte mesini gen passat r32,36 e mai ieftina, ceea ce este normal. Sa vedem ce vanzari va avea masina.
Numai bine.
In primul rand vreau sa comentez un mesaj in care se spunea ca Insignia sta mai prost in viraje decat Passat. Presupun ca fie ai 'testat' o Insignia fara Flex Ride sau vorbesti doar din auzite.
Ca sa poti face un raport cat de cat obiectiv intati trebuie sa cunosti toate datele problemei...
Cati dintre voi stiu ca:
- Sistemul adaptiv 4x4 este un Haldex de generatia a patra si la momentul actual este cel mai avansat de pe piata, fiind optimizat de Opel in regim propriu. Sistemul Haldex este folosit de grupul VAG (da, si Veyron tot pe asta il foloseste), Volvo, Saab, insa ultima generatie este folosita de foarte putine modele.
- Sistemul Flex Ride are rolul de control electronic adaptiv al suspensiilor si al stabilitatii (in colaborare cu ESPplus)... (Diferenta generica intre ESPplus si ESP este aceea ca ESPplus controleaza 3 roti in timp real pe cand ESP 'simplu' controleaza o singura roata)
- Dintr-un buton se poate dezactiva doar TC (mentinand celelalte functii ale ESPplus active), iar din acelasi buton se poate dezactiva complet ESP-ul
- Pe programul sport se pot seta din consola masinii:
* Sportivitate suspensii (sport/normal)
* Caracteristicile pedalei de acceleratie si schimbatorului de
viteze (raspuns rapid sportiv / normal)
* Directie sportiva (directie + cursa volan scurta sport / normal)
* Tractiune integrala sportiva (distributaia cuplului se face mai mult pe puntea spate (pana la 100% adaptiv) / normal)
- Jantele de 20 toli puse pe masina aduc si modificari la sistemul de directie
- Nu stiu daca pot face comparatie cu OPC-ul dar in masina mea nu am reusit sa pierd aderenta DN1A si pe Brasov - Poiana. Am simtit in continuu electronica masinii care ma corecta, lucru putin suparator, insa trebuia sa ma astept la acest lucru din moment ce toate sistemele electorice erau setate. Cand am mai scos din sistemele electornice a fost ceva mai la limita, insa sistemul 4x4 functioneaza parca prea bine... cam la fel ca la S4. Mi-a placut mult faptul ca sta incredibil de bine in curbe si as putea spune ca este este aproape de un S4. Da, am avut ocazia sa conduc un S4 insa din nefericire doar cativa km. Exista diferenta intre S4-ul condus de mine si Insignia mea. S4 sta ceva mai in in curbe (suspensiile sunt mai rigide) iar la capitolul accelerare iar sta mai bine (evident, ca eu am 260cp). Mi-a placut enorm de mult cum este cutia la audi si aici sunt de acord cu celel spuse mai sus. Etajarea cutiei e problema la Insignia, mi se pare ca nu tine pasul cu curba de cuplu a motorului.
Totusi Insignia OPC are suspensii mai bune ca la mine, are directie inbunatatita (eu am jante pe 19, cele pe 20 aduc modificari (in bine) la directie), sistem de franare mai bun... si vreo 75CP mai mult. Apropo, 0-100 il face in 5.8s nu 6s cum ati spus. Poate la facelift vom vedea o noua cutie mai eficace.
Tinand cont de aceste lucruri ma astept ca Insignia sa stea pe sosea cel putin la fel de bine ca un S4.
P.S. mergand cu un CLS55amg (475cp) a consumat 20% in afara in conditii sportive ;)
P.S.2 Nu as ezita nici o clipa in a cumpara un OPC. 4000euro mai scump decat a mea ca pret de baza e un chilipir. Si de fapt daca vrem sa fim corecti nu sunt 4000 ci sunt cam 2000euro pentru ca OPC-ul vine mai dotata decat 2.8V6 260cp la care eu de exemplu ca sa am Piele Sienna perforata (scaunele Recaro OPC sunt din piele perforata) am mai dat 1800Euro. Sa nu mai spunem de kitul exterior s.a.m.d.
Ce nu se spune aici este faptul ca OPC-ul are pret de baza X si reducere 15% pentru cei care stiu sa intrebe la dealer.
Atricol bunicel, M
La reprezentanta Opel din Constanta imi dadea sa aleg intre o reducere de 1200 de euro si un pachet (faruri bixenon si senzori parcare) cu aceeasi valoare, luand in calcul ca masina care o vroiam costa 35.000 euro! De unde reducere 15% ??? Nu mai scrie doar ca sa te aflii in treaba ba baiatule ! INTERESEAZA-TE!!!
Multa bafta in continuare.
Eu am luat masina mea in Martie cu reducere 18%, insa acum mai mult de 12-15% nu se poate oferi, cel putin asta mi-a spus consultantul de vanzari cand l-am intrebat. Dar daca te tin balamalele si iei cel putin 3 masini poti beneficia de reducere chiar si de 20%.
Nu e vina ta ca nu stii de asta sau ca esti ofticat ca nu ai putut obtine reducere mai mare. Probabil daca intrebai in Bucuresti (unde ai 5 dealeri cu care sa negociezi) altul era raspunsul. Mai intereseaza-te si mai vorbim dupa ;)
Esti un caz clasic de roman neinformat care vorbeste din putul gandirii si ii ataci pe altii fara sa ai proba contrarie.
P.S. Poate mai scriu aici pentru cei interesati sa cumpere un OPC si le pot da un pont
Bravo M pentru comentarii.
Gabi
Congrats on the car.
Unii spun ca quattro de la audi este cel mai tare sistem, altii ca Xdrive-ul de la bmw, etc. nu intru in polemica asta pentru ca nu sunt specialist pe acest subiect, insa ce pot face este sa evidentiez unele aspecte:
Sistemele implementate in final pe modele sunt diferite desi pleaca de la acelasi numitor (quattro implementat pe S4 e un pic diferit de qattro de pe A4 3.0tdi de exemplu). In mare masura insa acest numitor comun (vorbesc de sistemul Haldex in sine) iti ofera o garantie de eficienta si fiabilitate.
In toate articolele si testele pe care le-am gasit pana acum pentru OPC am auzit acelasi lucru si anume acela ca sistemul 4x4 adaptiv se comporta impecabil.
Cat despre electronica si fiabilitate pana la proba contrarie Insignia reprezinta un cu totul alt Opel, unul foarte reusit.
Am uitat sa spun de consum. Din pacate Opel are inca de lucrat la acest capitol. Este cam gurmand motorul asta (2.8 260cp) si ma gandesc ca OPC-ul o arda la buzunare si mai tare. Pe serpentine in plin avant sportiv am avut consum mediu de 14%.
Ma gandesc ca cine isi cumpara OPC nu se uita la detaliile astea ;)
....Si faceti poze de la testdrive cu voi sa le puneti undeva, pe forum, pe blog, nu neaparat in articol. Poate asa mai inchideti niste guri. E ok sa-i lasi pe toti sa va acuze de minciuna si de furt? Plus ca un cometariu d-asta aduce neincrederea celorlalti cititori.
Nu cred ca e greu sa mai postezi 2-3 poze in plus cu cel care a testat, chiar in masina pe circuit sau pe strada.
In ceea ce priveste fotografiile, ele au fost realizate in timpul testului, pe o fosta baza militara americana aflata langa Frankfurt. Nu imi fac mie poze cu masina de test, nu e scopul meu in viata, nu am cont pe retelele de socializare si nu am fetisisme cu OPC sau cu orice alt model testat. La fel cum nu e scopul meu in viata sa le explic celor doi-trei utilizatori care contesta veridicitatea articolului.
Revistele auto folosesc in principal doar fotografii de presa la testele externe, deci nu vad care ar fi problema in conditiile in care pozele noastre sunt realizate on location.
Aceast test are 3500 de cititori pana acum si un contestatar care poate sa fie un copil de trei ani sau un batran de 98. Scopul meu e sa ii multumesc pe toti ceilalti 3499. Acel utilizator e liber sa imi scrie pe mail si sa imi ceara biletele de avion sau invitatia oficiala :)
Referitor la discounturile oferite de opel, doar cine nu stie nu obtine peste 12% reducere. Sunt multe categorii sociale care pot obtine pana le 18%(cazul jurnalistilor, avocatilor, medicilor si altora), le gasiti pe site-urile dealerilor Opel.
Stima
Atitudinea ta cu privire la neincrederea unor cititori ca testele sunt autentice e sanatoasa. Mai bine asa decat sa te cobori la mintea lor. Bravo. Fara ironie.
esti incuiat rau baiatule
@ Mircea
nu mai lua in seama toti parlitii
Pe bune sunt o pierdere de vreme articolele voastre. Notele sunt date dupa ureche, informatiile sunt ciupite de pe diverse surse din internet si nu in ultimul rand... nu aveti nici un fel de atitudine, caracter etc. Nici nu aveti cum sa aveti gandindu=ma mai bine, atata vreme cat NU TESTATI VOI MASINILE.
Masina isi merita toti banii si pt cei care tasteaza aberatii si nu isi dau seama ca masina nu e conceputa ca si o masina sport,este mai bine zis o masina de familie :)) ar fii cazu sa va cautati alt forum de discutii fara rost!!!de testat O VOI TESTA IN CURAND PENTRU CA INTENTIONEZ SA O COMAND dar astept pareri....
Insignia OPC este o provocare, un chalanger. Opel si-a dorit sa ridice stacheta si a incercat. OK ... este adevarat, modelul OPC nu este destul de bine pus la punct pe partea de supersportivitate, fiindca Opel nu este BMW. Motorul este performant, masina este grea insa, nu se poate compara cu Volvo S60 care este cu vreo 300kg mai usoara. Pe de alta parte diferenta de 400cmc din favoarea lui Opel tot isi spune cuvantul prin acel 0.5s castigate. Adica nu-l bate !
Si ma scuzati dar lipsesc din peisaj pe acest sector niste producatori importanti : Renault, Citroen, Peugeot, Mazda, Toyota, Nissan, ...
Adica, bai oameni buni :))) ... despre de discutam ?! ... C-320, Seria 3-330i, Lexus IS, Infinity, Volvo S60 si Insignia OPC cea mai proasta dintre toate, ...dar restul ?????... Restul unde sunt ???? ... :))))