de Bogdan Mirică
Miercuri, 14.10.2009
-
-
Trimite pe:
Daca iti doresti sa depasesti vanzarile BMW la nivel mondial pe segmental premium pana in 2015, atunci trebuie sa te numesti Audi. Daca reusesti sa produci un model premium atat de popular precum A4, atunci trebuie sa te numesti Audi. Daca reusesti sa folosesti toata tehnologia Volkswagen dar sa iti pastrezi identitatea de marca, atunci trebuie sa te numesti Audi. Pentru a mentine trasa ascendenta pe care se afla constructorul german are nevoie de noi modele, care sa ii garanteze o acoperire cat mai buna pe fiecare segment al pietei premium. Inginerii din Ingolstadt au fost constienti de acest lucru si au incercat sa exploateze la maxim imaginea unor modele precum A4, A3 sau A6. Fiecare model a dat nastere unor variante de caroserie noi, unor derivatii cat mai utile, capabile sa satisfaca cererile si celor mai pretentiosi clienti. Noul A4 Allroad este dovada vie ca Audi construieste pe baza mitului A4 si o face in continuare foarte bine. Lansat deja in Romania, modelul este destinat celor care vor sa experimenteze terenul accidentat intr-un automobil cu inclinatii familiste. Practic, Audi a incercat reteta de success a deja popularului A6 Allroad la o scara mai mica.
-
Pret de pornire
40.841 €
-
Pret model testat
49,539 €
Motor / Transmisie
Break-ul mai inalt cu 6 cm si mai lat cu 2 cm se bucura de serviciile unui motor pe benzina de 211 cai putere dar si de popularul diesel 3.0 TDI. Cei sase cilindri alimentati cu motorina si pozitionati in V au fost indelung premiati pentru performantele lor in materie de cuplu, consum si emisii de CO2, incercand de-a lungul timpului sa demoleze suprematia dieselului de aceeasi capacitate produs de BMW. Faptul ca Audi a gasit o reteta aproape perfecta a motorului diesel de 3.0 litri este confirmat si de numarul mare de cereri pentru aceasta unitate. Aprecierea publicului a confirmat ceea ce grupurile de jurnalisti specializati au premiat de-a lungul timpului. Premizele insirate mai sus au facut ca V6-le sa se gaseasca pe aproape toate modelele produse in Ingolstadt, implicit si pe A4 Allroad.
Versiunea destinata terenului accidentat beneficiaza si ea de cei 500 de Nm, suficienti pentru a muta din loc o casa. Momentul motor isi face simtita prezenta din plin pe o plaja de turatii generoasa, cuprinsa intre 1500 si 3000 de rotatii, atribut care ofera senzatia unui bagaj de resurse ineepuizabil. Sa nu uitam nici de herghelia de rasa, care totalizeaza 240 de cai gata sa galopeze impreuna intre 4000 si 4400 de rotatii pe minut , adica acolo unde incepe toata distractia. Chiar daca vorbim de un break care cantareste 1790 de kilograme, resursele ascunse sub capota cu patru cercuri promit un comportament dynamic, agil, vioi si curajos, atribute care amintesc de modelele din clasa compacta. Tot ceea ce se dezlantuie la rasucirea cheii in contact este transmis ambelor punti printr-un sistem quattro si cu ajutorul unei cutii automate cu sapte rapoarte. Putem spune ca inginerii germani au creat un duet de poveste din cele doua entitati, motor si cutie, reusind sa faca din sofat o meserie usoara pentru oricine. Transmisia se bucura de un raspuns bun insa nu excelent, compensand insa atunci cand vine vorba de liniaritate si dozare a resurselor. Soferul poate fi insa si jockeul celor 240 de cai putere cu ajutorul modului secvential, operabil prin intermediul padelelor pozitionate in spatele volanului. Raspunsul este imbunatatit considerabil in acest mod, dieselul devenind foarte incisiv.
Consum
Fie ca mergi prin oras, fie ca te intinzi la drum lung, cei sase cilindri trebuie sa manance, din fericire nu asa de mult precum un motor asemanator pe benzina. A4 Allroad nu se dovedeste un gurmand insa isi cere drepturile atunci cand pedala de acceleratie este calcata de un picior ceva mai “greoi”, chiar daca dispune de cea mai nou tehnologie de injectie directa. Ingolstadt-ul anunta un consum mediu de 7.1 litri la 100 de kilometri, derivat dintr-o medie urbana de 8.7 litri/100 km si una extraurbana de 6.1 litri/100 km. Bineinteles ca traficul real poate da mari batai de cap in obtinerea acestor cifre, de aceea va vom expune pe larg “dieta” la care a fost supus Allroad-ul cu un stil de sofat obisnuit. In Bucuresti, in conditiile unui trafic infernal si a unor conditii meteo mai mult decat “ude”, alternate cu reprize bune pe stradute laturalnice, consumul a sarit cu putin peste 13 litri/100 de kilometri, o valoare deloc imbucuratoare, dar oarecum justificata de cilindreea mare. La drum intins insa lucrurile s-au schimbat decisiv, un mers cuminte, cu maxim 100 de km/h pe o distanta de 150 de kilometri aducandu-ne undeva la 7 litri/100 de km.
Interior
Desi isi propune sa se bata cu Mercedes, BMW si Lexus pe segmentul premium, Audi a fost criticat constant pentru calitatea materialelor sale, afectate oarecum de sindromul “aspect ieftin” al fratelui de concern Volkswagen. Boala se pare ca este ereditara, chiar daca plasticul moale, insertiile din lemn si inox si pielea fina estompeaza acest sentiment. Interiorul este insa prietenos si cauta sa inspire confort tuturor pasagerilor, de la pielea care imbraca portierele si pana la bucata de lemn intens slefuita si tratata care placheaza plansa de bord. Audi si BMW se aseamana insa la un capitol, nu chiar atat de pozitiv pe cat ar crede unii: monotonia bordului. Aceleasi comenzi ale sistemului audio si de climatizare, putin restilizate, aceeasi plansa de bord conservatoare, inveselita insa de luminile calde si de afisajul digital foarte prietenos. Ergonomia este buna, scaunele sunt foarte confortabile la drum lung, chiar daca sustinerea laterala nu este suficienta si nici reglabila, iar volanul te face sa te simti un intreg cu masina. Desi vorbim despre un model construit pe baza unui break, masina prin definitie dedicata celor care au nevoie de spatiu, A4 Allroad nu impresioneaza deloc la acest capitol, drept pentru care si nota scade destul de mult. Pasagerii de pe locurile din spate vor avea ceva probleme de acomodare avand in vedere spatiul prea mic pentru picioare. Accesul in habitaclu se face oarecum greoi iar posibilitatea ca pe bancheta din spate sa calatoreasca confortabil trei persoane este foarte mic. O intelegere prealabila intre ocupantii locurilor din fata si cei de pe bancheta spate ar putea insa sa rezolve problema spatiului, cu pretul alterarii confortului. Din fericire spatiu in portbagaj este suficient, desi poate ne-am fi asteptat la ceva mai mult. Avem 490 de litri si o multime de accesorii de fixare a bagajelor.
Preţ de achiziţie
Noul Audi A4 Allroad se adreseaza unui segment nu foarte aglomerat, dar pe care evolueaza cu succes de ceva vreme Subaru Outback. Am putea socoti si fratele de concern Skoda Octavia Scout ca rival, chiar daca modelul ceh nu se adreseaza unui public cu cerinte premium. Noul A4 Allroad pleaca in Romania de la 40.841 de euro cu TVA, pret valabil pentru versiunea echipata cu motorul diesel de 2.0 litri si 170 de cai putere. In comparatie cu acesta, Subaru Outback, un nume consacrat in segment insa nu cu pretentii premium, scoate din buzunarul pasionatilor incepand cu 30.821 de euro, pret valabil pentru versiunea de benzina de 173 de cai putere. Momentan luam in calcul actuala generatie a modelului Outback, insa vom reveni peste aproximativ o luna cu detalii despre noua generatie a modelului japonez, programata sa debuteze pe piata autohtona luna urmatoare. La randul sau, Skoda Octavia Scout este fara indoiala cu mult mai ieftina decat fratele A4 Allroad, pretul sau de pornire fiind fixat la 25.459 de euro, pentru versiunea animata de motorul pe benzina de 160 de cai putere. Sa revenim insa la versiunea testata de noi, 3.0 TDI cu tractiune integrala si transmisie S Tronic cu sapte rapoarte, evaluata la 49.539 de euro cu TVA inclus. Pretul este mai mare decat cel al rivalului Outback in versiunea pe benzina de 3.0 litri si 245 de cai putere, care costa doar 44.744 de euro cu TVA. Trebuie sa luam insa in considerare faptul ca vorbim de un model premium. Am putea sa luam in calcul si actualul Volvo XC70, un concurent cu adevarat premium, care insa isi propune sa atace clientii lui A6 Allroad. Facand insa o scurta comparatie ajungem la concluzia ca pretul platit pentru un A4 Allroad in versiune de top este aproape acelasi cu cel perceput de Volvo pentru XC70, echipare similara, in versiunea diesel de 185 de cai putere, adica 49.849 de euro.
Siguranţă
La capitolul siguranta Audi A4 Allroad vine cu o multime de sisteme care isi dau mana pentru a proteja viata pasagerilor in eventualitatea unui accident. Dotarea standard este foarte bogata la acest capitol si include airbaguri frontale cu senzori de detectare a pozitiei pe scaun, airbaguri laterale si cortina, sistem ASR de reglare a tractiunii pentru a impiedica patinarea, si deja banalele dar vitalele sisteme ABS si ESP, acesta din urma intervenind asupra managementului motorului si a franelor, individual, pentru o mai buna stabilitate. Modelul german este echipat si cu un diferential blocabil electronic, care franeaza rotile ce pierd aderenta asigurand un mai bun comportament de drum, cel putin pana la 100 de km/h, viteza maxima la care functioneaza. Tot la capitolul dotari de siguranta notam coloana de directie deformabila la impact. Optional, clientii pot alege sistemul Audi Lane Assist, echipat cu o camera capabila sa recunoasca banda de circulatie a masinii si sa "traga de urechi" soferul atunci cand schimba directie de mers fara a semnaliza si fara a se asigura ca din spate vine un alt autovehicul. "Tragerea de urechi" se traduce printr-un semnal luminos, sonor si o vibratie in volan.
Ţinută de drum
Desi vorbim de un model cu o garda la sol de 18 cm avem de a face cu o tinuta de drum impecabila, asigurata de sistemul de tractiune integrala quattro, laudat indelung pentru performantele sale. Actionarea permanenta a rotilor se face prin intermediul unui diferential care transmite cuplul motor in proportie de 60% pe puntea spate si 40% pe puntea fata. Daca vorbim de noroi, zapada sau orice alta suprafata de rulare alunecoasa, diferentialul poate scadea transferul de cuplu cu pana la 25%. Traducand aceste cifre in comportamentul rutier al break-ului off-road, putem spune ca virajele nu reprezinta o problema in ceea ce priveste aderenta, doar ruliul dand ceva batai de cap. Daca vorbim despre off-road nu putem aduce decat cuvinte de lauda. Masina se tine bine pe macadam, diferentialul isi face bine treaba, insa totul pana la un anumit punct, adica pana acolo unde doar SUV-urile cu un unghi de atac mai bun si o garda la sol generoasa pot patrunde. Ideal ar fi ca fiecare posesor de A4 Allroad sa cunoasca limitele masinii si sa nu isi doreasca traversarea unor rape cu un break destul de limitat in ceea ce priveste off-road-ul.
Vizibilitate
Suprafata vitrata a noului A4 Allroad este suficienta pentru a asigura soferului o vizibilitate excelenta. Oglinzile laterale sunt sunt la fel de generoase ca o portie de mancare haiduceasca, bine proportionate, gata sa surprinda orice detaliu. Daca mai punem la socoteala si oglinda retrovizoare cu functie anti-orbire si luneta bine proportionata, deja am eliminat orice problema de vizibilitate. In unele viraje s-ar putea insa sa aveti probleme din cauza montantilor fata, aceasta caracteristica fiind foarte frecventa. Pe timp de noapte farurile bi-xenon adaptive va pot ajuta sa descoperiti trasa ideala si sa abordati orice traiectorie cu mult curaj. Nu uitam nici de proiectoarele cu functie cornering, care sporesc punctajul modelului la acest capitol.
Tehnologie
Pentru a putea concura pe segmentul premium e nevoie de o abordare foarte serioasa a elementului confort. Inca de cand patrunzi in interiorul unui Audi A4 Allroad esti intampinat cu un amalgam de functii si sisteme, gata sa iti usureze viata la volan, imediat ce reusesti sa inveti sa le controlezi. Incepem cu sistemul de climatizare automat, pe trei zone, gata sa impace pasagerii fata si spate. Tot la capitolul confort termic trebuie sa aducem aminte de scaunele incalzite pe sase trepte, disponibile insa doar pentru scaunele din fata. Ambianta este intretinuta de un sistem audio Bang & Olufsen, celebrul nume regasit si pe boxele modelelor Aston Martin si Mercedes, care dispune de magazie de CD-uri, hard disk, conexiuni auxiliare pentru iPod si USB, doua sloturi de card si o multime de reglaje ce pot fi facut prin intermediul interfetei multimedia Audi MMI. Ecranul color de 7 inch poate oglindi si un sistem de navigatie foarte util, care nu da gres intr-un oras ca Bucuresti, cu multe stradute intortocheate. Soferul este rasfatat de o conexiune Bluetooth pentru telefon, de comenzi pe volan pentru sistemul audio, de un cruise control care raspunde foarte bine la decelerare si accelerare dar si cu o gramada de senzori: de parcare, de lumina si de ploaie. Daca la toate acestea mai adaugam si echipamentele de siguranta enumerate deja la capitolul cu acelasi nume ajungem la o masina de-a dreptul completa, capabila sa satisfaca si cele mai pretentioase gusturi.
Design
Noul A4 Allroad se individualizeaza in primul rand prin garda la sol mai inalta cu 6 cm. Vorbim apoi de o latime mai mare, crestere datorata in principal de prezenta unor bandouri din plastic care protejeaza bosajele si pragurile. La nivel estetic, impresioneaza grila cromata supradimensionata (trasatura imprumutata de la fratele mai mare A6 Allroad), panourile de protectie din otel, barele de amarare din inox fixate pe acoperis, jantele de 17 inch din aliaj si oglinzile laterale imbracate de asemenea in plastic in partea inferioara. A4 Allroad se dovedeste o aparitie placuta, utila si la fel de atragatoare precum un break sportiv.
Date tehnice - Audi A4 Allroad (2009-2012) 3.0 TDI quattro 240CP S tronic |
Combustibil
Diesel |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
n/a |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
2967 |
Lungime mm
4721 |
Putere maxima CP (rpm)
239 (4400) |
Latime mm
1841 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
500 (1500) |
Inaltime mm
1495 |
Viteza maxima km/h
236 |
Greutate kg
1840 |
Acceleratie 0-100 km/h s
6.4 |
Ampatament mm
2805 |
Tractiune
Integrala |
Volum rezervor litri
64 |
Cutie viteze
A7 |
Volum portbagaj litri
490 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Audi A4 Allroad (2009-2012)
La consum nu inteleg de ce doar 7. E adevarat ca masina consuma mult intr-un oras ca Bucuresti. Dar in Craiova spre exemplu un a4 acelasi motor ii consuma unui prieten cam 10.5 si Craiova nu e un oras cu trafic chiar lejer. (Uitati-va pe statistici sa vedeti unde sunt cele mai multe masini dupa Bucuresti). Voi daca ati stat 3 ore in ploaie pe la Gara de Nord normal ca ati scos atata. Plus ca in extraurban poti sa scoti si cu 0.3 sub cifrele oficiale.
La design nu comentez ca e subiectiva treaba, as face comparatii cu modele pt care ati dat 9 si 10 da n-are rost.
In rest un articol bun.
Pe de alta parte, ma bucur sa vad ca atunci cand un model este lovit in anumite puncte (pe drept sau nu, e opinia fiecaruia si trebuie s-o respectam) exista aparatori. Spun asta pentru ca de obicei vocile tipa invers. "Articole platite!" e vechea placa de care sper sa scapam odata pentru totdeauna.
Cheers. Si mai vorbim, ne mai vedem.
Iar aluzia cu finisajele stii foarte bine la ce se refera pt ca se presupune ca ai condus destule Audiuri.
Sincer sa fiu unele note sunt date aiurea, de aceea eu zic ca ar trebui scoase, astfel am evita si unele discutii. Si iti dau un exemplu: la siguranta nota 10 o dati doar marcilor premium si masinilor Renault, desi sunt destule masini care au punctaje foarte buna la testele de siguranta si sisteme de siguranta activa regasite pe modelele premium pe care le notati mai slab. Nu dau exemple ca sa nu par subiectiv.
http://www.automarket.ro/stiri/lipit-de-sosea-18636.html
acolo , BMW 3.0xd primeste nota 9 la capitolul Motor / Transmisie si Performante ... iar acest audi primeste 10 cu felicitari.
Nu stiu daca ar trebui sa comparam "direct" cele doua masini ... dar... daca BMW ia 9 la acele capitole ... Allroad asta ia 10 .... ce nota ar trebui sa ia un A4 3.0tdi quattro ?? 11...12...13 ?
BMW 3.0 Diesel - 6 cilindri in linie , 245 de cai , 520 Nm , ia suta in 5,9s cand echipeaza un 330xd
Audi 3.0 Diesel - 6 cilindri in V , 240 de cai , 500 Nm , ia suta in 6,4secunde cand echipeaza A4 Allroad.
Cifrele vorbesc de la sine ... iar insinuarile cum ca Propulsorul Audi ar fi superior celor de la BMW lipsesc pana si din acest articol .. desi comparatiile cu BMW nu lipsesc cu desavarsire.
Asta-i doar parerea mea, de om care nu are asa ceva, dar care mi citeste ( ca si cei de mai sus ) cate o "revista de specialitate" , mai vede un Top Gear.. 5th Gear..etc ;)
apropo' ... in nota generala care se da catre motor - transmisie - consum - performante Audi asta ia insumat la fel de multe puncte ca si acel BMW3.0xd ... si totusi cred ca BMW ala este un pic "deasupra" ;)
Nu comentez interioarele si alte probleme vazute de voi ... sa fim seriosi - masinile Premium sunt pana la urma PREMIUM .. si ar fi buna oricare dintre ele la mine in garaj ;)
Si daca o revista ar fi scris asa, ar fi fost ca si articolul asta, scris de cineva, care probabil n-a avut Audi.
Am si A6 si E-Class, se mentin interioarele impecabil la amandoua, dar oricand as da E-Classul pt A6. Ideea fiind ca A6 = Audi = A4, pt mine, ca sa nu iasa discutii.
P. S. Frumos A4 allroad, pentru ca pana la urma de el e vorba !!!
@unkle, de data asta nu sunt de acord cu tine. Masinile intradevar nu sunt comparabile, iar capitolul la care tu faci referire se numeste MOTOR/TRANSMISIE, nu doar motor. Este de notorietate ca transmisia Audi este una excelenta, de foarte multe ori, in testele comparative, aceasta a surclasat concurenta. Cat despre motor, chiar daca BMW are un mic "+", acel plus este dat de diferente foarte mici (care pot face diferenta pana la urma, dar nu cred ca este cazul) si vorbim implicit de masini cu diferenta de masa intre ele de cel putin 100kg. Sa nu mai vorbim de faptul ca masina asta are o anumita destinatie, diferita de 330x, destinatie pt care quattro (chestie general valabila pana la urma) ii este superior "x-ului" de la BMW.
P. S. Frumos A4 allroad, pentru ca pana la urma de el e vorba !!!
Revine o problema mai "veche" ( pe care baietii ziceau ca o rezolva "repede" ) . Cum sa comparam Masinile intre ele bazandu-ne pe notele acordate ?
daca as avea acum 50000E si as vrea sa cumpar o masina cu un diesel "mare" , premium -- as merge la Mercedes, BMW si Audi. Sa zicem ca-s un pasionat al motoarelor si vreau sa il aleg pe cel mai bun dintre ele -- de unde pot s aimi dau seama despre diferentele intre motoare daca ma uit la 3 drive test-uri facute de baietii de pe automarket ??
La automarket gasesc notat mai prost motrul BMW care este mai "performant" ( parerea mea ) decat unul de la audi ... si intre timp ( din info date de Catalinux aflu ca audi ia 10 din cauza transmisiei automate care se pare ca este foarte buna..).
Consumul motorului de la audi se pare ca este de-a dreptul dezastruos fata de BMW .. diferenta intre cifrele inregistrate la automarket este mult prea mare pentru aceeasi cilindree si pretentia de "tehnologie" similara .
Inconsistenta sistemului de notare inca este o buba a acestui site. Este foarte bine ca se fac teste, ca se prezinta rapid stiri din toata lumea, apar poze, interviuri, filme..etc - site-ul este foarte bine gandit .. dar are aceasta mare problema - Inconsistenta sistemului de notare .
( daca cumva apare vre-unu sa-mi zica ca-s idiot in 2 randuri doar ca sa se simta bine il rog sa se abtina ;) )
Pana la urma cred ca e o problema preponderent subiectiva aprecierea diverselor modele.
"Break-ul mai inalt cu 6 cm si mai lat cu 2 cm se bucura de serviciile unui motor pe benzina de 211 cai putere dar si de popularul diesel 3.0 TDI"
Ca mai apoi sa precizati ca
"Sa nu uitam nici de herghelia de rasa, care totalizeaza 240 de cai gata sa galopeze impreuna intre 4000 si 4400 de rotatii pe minut , adica acolo unde incepe toata distractia".
Cati cai putere are pana la urma ?!
In rest un articol bun, dar o nota prosta pentru sistemul de notare, nu mai intelegem nimic...
Nu exista cea mai buna masina pentru toata lumea, ci cea mai buna masina pentru mine. De asta si exista asa de multe marci si modele, ca sa aiba fiecare de unde sa aleaga.
Mie imi plac ambele, Audi si BMW. Chiar intr-o vreme eram innebunit dupa seria 3 coupe, modelul nou.
Dar anul trecut cand am vrut sa imi cumpar masina, am ales Audi dintre aceste doua marci. Asta pentru ca imi place mai mult interiorul, exteriorul, la motor le consider aproape egale si cred ca Audi are un consum mai bun (dupa discutii de pe forumurile dedicate). Eu am ales ce mi-a placut mie mai mult, iar daca altcuiva ii place mai mult BMW, foarte bine. Nu consider ca BMW face masini sub Audi, e doar o chestie de preferinte.Si chiar prinde bine concurenta.
Pacat de atata inversunare intre fanii marcilor. Chiar daca as alege aproape intotdeauna Audi peste BMW, nu inseamna ca nu apreciez si aceasta marca.
Review-ul facut de mine incearca sa puncteze fiecare detaliu al noului A4 Allroad. Am facut o scurta referire la faptul ca "boala" Volkswagen este ereditara pentru ca am fost dezamagit de materialele folosite in partea inferioara a plansei de bord. Plasticul folosit acolo nu este atat de prietenos ca cel descris in text. Daca ati fi citit cu atentie ati fi observat ca am punctat foarte bine calitatea materialelor, pe care de altfel le-am si laudat. Am spus ca Audi a fost blamat in unele situatii pentru calitatea interiorului, dar m-am referit aici la versiunile de echipare inferioare. Nimeni nu contesta faptul ca noua generatie de modele ale constructorului din Ingolstadt a crescut considerabil in calitate, lucru apreciat si de marile publicatii, exact cum ati afirmat si voi. Toata lumea lauda interiorul Audi ceea ce am facut si eu. In plus, desi am zis ca este monton am punctat atributele care invioreaza habitaclul. Nota mica primita pentru interior se datoreaza in principal spatiului interior nu foarte generos. De altfel am motivat acest lucru si in test "A4 Allroad nu impresioneaza deloc la acest capitol, drept pentru care si nota scade destul de mult."
@unkle Motorul BMW regasit pe 330xd a primit nota 9 pentru ca in segmentul sau, exista si concurenti mult mai puternici. Iti voi da un exemplu simplu, din aceeasi ograda: acelasi motor diesel dar in versiunea bi-turbo, regasit pe 335d. Motorul 3.0 TDI quattro a primit nota 10 pentru ca in segmentul sau Audi A4 Allroad nu este amenintat de nici un concurent puternic. Practic este unitatea care ofera cea mai mare putere si cel mai bun cuplu din segment...Asa ca e normal sa primeasca nota maxima. Si eu personal consider ca motorul BMW este superior TDI-ului, lucru evidentiat si la inceputul textului: "incercand de-a lungul timpului sa demoleze suprematia dieselului de aceeasi capacitate produs de BMW". Sper ca te-am lamurit cu acest lucru.
@catalinux Ai dreptate transmisia are si ea un cuvant greu de spus intr-un review. Am apreciat cutia automata pe care am avut-o in test dar nota maxima se datoreaza, cum am spus si mai sus, faptului ca vorbim de cea mai puternica motorizare din segment.
@lucianul Esti exemplul concret al romanului care se uita doar la poze si refuza sa citeasca.
@all Nimeni nu testeaza dupa ureche niste masini. Nu este pentru prima oara cand conducem un mdoel Audi, drept pentru care avem o parere formata asupra modelelor din gama. Atunci cand facem testele cautam sa vorbim despre fiecare detaliu in parte. Atunci cand te uiti doar la note si nu citesti cu atentie textul este destul de greu sa intelegi ce avrut sa spuna autorul. Exista insa si momente in care cuvintele mele sau ale colegilor mei pot fi foarte usor interpretate gresit, ceea ce duce la discutii contradictorii de genul acesta. Incercam sa lamurim pe toti cei care comenteaza obiectiv si cu bun simt. As incerca sa impac si capra si varza alegand comentariul lui Clau drept cel mai potrivit pana acum.
daca te uiti atent cam acelas lucru l-am spus si eu, dar cu alte cuvinte ... desi nu prea pricep de ce cand dati note motoarelor va uitati la motoarele "concurentilor directi " din acea clasa ... un pic aiurea dupa parerea mea.
Sa ma exemplific:
ex 1 : Daca BMW pune motorul de 3.0i biturbo pe seria 3 si pe seria 5 - va primi nota ( probabil ) 10 pe seria 3 si nota 7-8 pe seria 5 ( datorita existentei motoarelor V8 mult mai performante ) ?
ex2 : Daca VAG pune motorul de 1,4i turbo ( motorul anului la aceasta cilindree .. si parca si "marele premiu" ) pe corsa si pe golf ... o sa ii dati o nota mai mica pe golf din cauza existentei unitatii de 2 litri turbo ? ( nu stiu exact daca acel motor este disponibil pe corsa.. dar de dragul exemplului .. etc ... puteam compara golf si passat ..etc ..)
ex3: ( bazat pe motorul de 3l diesel de al BMW ) - cum poate un motor de 2,8-3,2 litri , cu 6 cilindri sa poata lua nota 10 cand exista acea unitate de la BMW care spulbera concurenta cam din toate punctele de vedere ..? Nu prea am timp acum sa ma uit dar nush daca exista un motor diesel care sa se apropie de performantele acelui 3.0d cu 286cp, 580Nm, consum urban 9% / mediu 6,7% / extra 5,4% ( consumuri pentru seria 5 sedan, cu cutie automata ... parca 535d nu vine cu cutie manuala nici ca optiune )
Vedeti , aici apare inconsistenta de notare - acelasi motor poate primi note diferite in functie de pozitia pe piata a masinii testate. Deja ati testat un numar foarte amre de masini, iar aceasta inconsistenta este din ce in ce mai evidenta ( nu spun ca pentru noi, cititorii "fideli" ai acestui site , este deja deranjanta ).
Cred ca este timpul sa puneti in lucru un nou sistem de notare -- evident ca pe cumparator o sa il intereseze calitatea finisajelor interioare comparativ cu concurentii directi .. dar motorizarile pot crea confuzie daca se aplica acelasi sistem de notare. Acelas lucru se poate spune despre capitolul siguranta ... este destul de greu sa spui ca un clio cu 5 stele asigura aceiasi "siguranta" cu un S ... desi le dam note "apropiate" .
Poate facem o discutie despre aceste lucruri pe forum, aici cam ne abatem de la subiect ;)
P.S.: Pt @alexmaidanezu, colegu' noi stim de ce usuletii sunt atat de cautati in Romania, dar tu ai habar de fenomenul auto?
ps: Nu am auzit in viata mea de cuvantul "anvatane"!
Din punctul vostru de vedere ati fi dat pe toata linia 10.La fel si sponsorizarea care o ofera AUDI ROMANIA.
Deci... FARA COMENTARII....
Te bagi?
io zic sa nu cobori la nivelul asta .....
POFTIM ?! Este exact invers ! Nici nu m-am uitat la poze, am citit doar articolul pt. ca mi s-a parut mai interesant decat pozele in sine.
Daca ati fi citit atent comentariul meu ati fi observat greseala d-vs, si anume ca nu specificati clar cati cai putere are modelul testat, 211 sau 245.
Va recomand sa recititi si sa corectati ! Va deranjeaza ca sunteti criticat cu argumente solide ?? Aveti un vot minus din partea mea, ati "dat cu batu-n balta" de data asta ;)
A8 este ok pe interior ...dar nici nu se compara cu S --- ups, uite cum am devenit cretin ..
( adevarul este ca atunci cand vine unu si injura pe un site aiurea ai slabe sanse sa ti se si citasca raspunsul :P )
audi=bord
bmw=dinamică
mercedes=confort
volvo=siguranţă etc.
... cel puţin asta e percepţia publică...
Imi pare rau insa articolul este superficial si nu raspunde intrebarilor pe care un potential cumparator le are.