Diferențialul cu vectorizare a cuplului (TVD, Torque Vectoring Differential) este un tip de diferențial modern care combină avantajele unui diferențial mecanic cu cele ale sistemelor electronice, permițând distribuția oricărei cantități de cuplu către cele două punți sau către fiecare roată.
Astfel, componentele mecanice ale diferențialului sunt asistate de un sistem electronic de monitorizare capabil să comande distribuția cuplului în mod variat către cele două axe sau, în versiunile complexe ale sistemului, chiar și individual către fiecare roată.
De obicei, acest tip de diferențial este utilizat pe mașinile cu tracțiune integrală, însă există variante dedicate mașinilor cu roți motrice față sau spate. În aceste două cazuri, diferențialul cu vectorizare a cuplului transmite cuplul prin comandă electronică între roțile aceleiași axe. De exemplu, dacă o roată pierde aderență, sistemul poate limita cuplul care ajunge la aceasta, frânând astfel roata fără a apela efectiv la sistemul de frânare.
Exemple de diferențial cu vectorizare a cuplului:
AYC (Mitsubishi)
PTV (Porsche)
DPC - Dynamic Perfromance Control (BMW)
Quattro cu Torque vectoring (Audi)
SLS AMG Electric Drive (Mercedes-Benz, AMG)
SH-AWD - Super Handling AWD (Acura)
RS Drift Mode (Ford Focus)