Diferențialul simplu deschis (Open Differential) reprezintă versiunea de bază a unui diferențial.
Diferențialul deschis transmite constant identic cuplul spre roțile motoare ale aceleiași axe (50/50). În condițiile în care sistemul detectează o diferență de viteză între roți (de exemplu într-un viraj), le permite acestora să se rotească cu viteze diferite (cea exterioară mai rapid decât cea interioară) la deplasarea în viraj, adică atunci când roata aflată în interiorul virajului parcurge o distanță mai scurtă decât cea din exteriorul virajului.
Diferențialul deschis ia în considerare diferențele de aderență dintre roți și canalizează mecanic cuplul către roata care se învârte mai mult (cea fără aderență), deci aceasta se va învârti în gol. Cuplul motor nu se va transfera spre cealaltă roată, care are aderență.
În aceste condiții, constructorii auto utilizează astăzi diferențiale mai complexe care adaugă și funcția distribuției cuplului spre fiecare roată a unei axe sau spre cele două punți (în cazul mașinilor cu tracțiune integrală).
VIDEO