O versiune avansată tehnologic a regulatorului de viteză simplu. Sistemul Cruise Control adaptiv este capabil, pe lângă păstrarea unei viteze de rulare presetate de șofer, să frâneze când detectează o mașină care rulează mai lent în fața vehiculului, să păstreze viteza acesteia la o distanță de siguranță și să accelereze din nou automat până la viteza presetată atunci când mașina lentă schimbă banda.
Mașinile care beneficiază de un regulator de viteză adaptiv sunt considerate autonome de nivel 1 sau 2 din 5, în funcție de complexitatea sistemului.
În versiunile superioare tehnologic, Cruise Control-ul adaptiv este capabil să păstreze banda de rulare acționând ușor asupra direcției mașinii cu ajutorul senzorilor și camerelor care activează sistemul de asistență la menținerea benzii de rulare. Există și versiuni în care mașina este capabilă să schimbe automat banda dacă șoferul acționează semnalizarea și vehiculul consideră că manevra este sigură.
Acest sistem stă atât la baza pachetelor de rulare semi-autonomă sau autonomă pe autostradă, dar și la baza sistemelor de tipul Traffic Jam Assist, în care mașina se menține pe centrul benzii de rulare în traficul aglomerat, păstrează distanța față de vehiculele aflate în față, spate și lateral și frânează și accelerează automat fără intervenția șoferului în funcție de opririle și pornirile acestora.
Engleză: Adaptive Cruise Control, ACC, Cruise Control Adaptiv, Adaptive Cruise Control, Radar Cruise Control, Traffic-aware Cruise Control, Dynamic Cruise Control,Drive Pilot,Distance Pilot, Distance Pilot Distronic, Autopilot, Steering and Lane Control Assistant
VIDEO CRUISE CONTROL AVANSAT (CU SCHIMBAREA AUTONOMĂ A BENZII)