Drivetest Ford Fiesta
1.5 Diesel Turbo (TDCi) 120CP Man6 Titanium 5 usiLuni, 24.07.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un copil într-un magazin de ciocolată. Părinții îi spun că dacă rezistă tentației și nu se atinge de sutele de bomboane umplute cu fructe, cu alune sau cine știe ce alte minuni, va putea lua acasă câte vrea. Rezistă copilul tentației?
Iar acum vă rog să vă imaginați un jurnalist auto român, care merge la Koln în septembrie 2016 pentru a vedea noua generație Fiesta. Cu o singură condiție: să păstreze secretul vreme de câteva luni. Și uite așa, cu telefonul confiscat și o promisiune sfântă, am văzut cum arată noua generație Fiesta cu mult înainte ca mașina să apară în primele imagini oficiale.
Am ținut secretul și acum, la aproape un an de la prima întâlnire cu mașina la Koln, Fiesta mi s-a arătat din nou. De această dată în carne și oase, în cadrul testului internațional, desfășurat în Spania, la Valladolid.
Am pus mâna chiar și pe nivelul de echipare ST Line, însă am preferat o abordare mainstream și m-am raportat la un Titanium pentru a vă povesti ce s-a schimbat la noua generație.
Ford Fiesta
1.5 Diesel Turbo (TDCi) 120CP Man6 Titanium 5 usi
- Pret de pornire 12.400 €
- Pret model testat 18.250 €
Motor / Transmisie
Am condus pe drumurile sinuoase din Valladolid un Ecoboost de un litru și 140 de cai putere, dar pentru că unitatea se lasă așteptată pe piața din România, o să vă povestesc cum a fost testul cu cea de-a doua motorizare testată în Spania: un TDCi de 1.5 litri și 120 de cai putere, cel mai puternic diesel instalat vreodată pe Fiesta. Atât de puternic că abia i-am găsit un rival pe măsură în segmentul modelelor de clasă mică.
Chiar dacă toți pun la zid motoarele diesel, Fiesta reprezintă o alegere extrem de inspirată fix în această versiune. De ce? „Pentru că resurse” și „pentru că eficiență”. Cei 270 de Nm care pleacă la roțile față începând cu 1750 de rotații fac din Fiesta o alegere extrem de vivace, cu un potențial bun pentru orice situație neprevăzută: bagaje prea multe, pasageri grei, depășiri, plecări rapide de pe loc.
Plaja de cuplu maxim se termină pe la 2500 de rotații, însă gâfâielile motorului de 1.5 litri se simt abia după 3200 de rotații. Tot acolo dieselul devine ceva mai zgomotos.
Pentru cei mai zgârciți dintre voi, există și un mod Eco, gata să anestezieze capacitățile motorului diesel, de dragul unui consum mai mic.
Unitatea cu patru cilindri este asociată unei transmisii manuale cu șase rapoarte, etajată bine și cu o timonerie destul de scurtă și precisă. Este o alegere bună pentru tradiționaliștii care încă își mai doresc o manuală pe o mașină care se va plimba mai mult prin oraș.
Consum
Ideea unui diesel pe o mașină de clasă mică poate părea extremă. Nu și pentru cei mai pragmatici clienți, care vor maximum de autonomie, chiar și în acest segment. După forțări îndelungi pe autostrăzile și drumurile naționale aproape părăsite din Valladolid, Fiesta noastră a bifat un consum de numai 6.3 litri/100 de kilometri. Și ar fi continuat să scadă dacă nu abuzam de pedala de accelerație sau dacă am fi apăsat butonul Eco.
Consumul oficial anunțat de Ford este de numai 3.5 litri în ciclu combinat. Raportată la concurență, valoarea este destul de bună, mai ales că aproape toți rivalii oferă ceva mai puține resurse.
Este un consum mai mic decât al lui Citroen C3, Opel Corsa și Peugeot 208, și similar cu cel al lui Renault Clio și Skoda Fabia. Volkswagen Polo și Nissan Micra sunt insesizabil mai eficiente, dar au și mulți cai în minus.
Performanţe
La capitolul performanțe, cei 120 de cai putere îl ajută pe Fiesta să lase în urmă cam toți rivalii din segment. Singurul model cu care poate fi comparat în materie de resurse este Peugeot 208, care are și el o versiune de 120 de cai.
Însă, acestuia îi ia cam cu o secundă în plus să ajungă la 100 de km/h. Mai exact, Ford Fiesta atinge această viteză în fix 9 secunde, iar 208 în 9.9 secunde.
Ceilalți rivali enumerați la capitolul consum, e drept cu puteri ușor mai modeste, nu reușesc să se apropie de modelul Ovalului Albastru. La fel se întâmplă și la capitolul viteză maximă, unde Fiesta poate ajunge la 195 de km/h.
Interior
Odată cu noua generație, Ford a făcut curățenie în interiorul noului Fiesta. O primenire binemeritată, menită să scape modelul de clasă mică de o ergonomie defectuoasă la nivelul planșei de bord. Prin urmare, au dispărut butoanele care aglomerau experiența utilizării sistemului multimedia, iar totul a devenit mult mai simplist. Implicit operarea climatizării este acum mai intuitivă.
Chiar și așa, lucrurile par să se fi aglomerat pe volanul cel nou, frumos desenat, unde și-au făcut apariția numeroase butoane care trebuie să vină la pachet cu o perioadă de acomodare.
Instrumentele de bord au devenit mai lizibile, iar între cele două ceasuri și-a făcut apariția un computer de bord color, preluat de la frații mai mari din gamă, ușor de folosit.
Materialele noului Fiesta se apropie destul de mult de cele pe care le-am găsit pe noua generație Ibiza. E drept că pe planșa de bord există un plastic ceva mai moale. În rest, un plastic tare pe portiere, consola centrală și părțile inferioare ale bordului. Finisajele sunt și ele perfectibile.
Ford ne asigură însă că materialele sale au o durabilitate mult mai mare decât cele regăsite pe vechiul model. Un robot special s-a așezat de 25.000 de ori pe scaunele modelului pentru a verifica rezistența lor, iar specialiștii au îmbrăcat volanul într-o piele care rezistă la loțiuni solare și creme.
Spațiile de depozitare s-au înmulțit și ele. Avem spații pentru pahare pe consola centrală, inclusiv un spațiu gândit special pentru căni și mânerul lor. Buzunarele laterale ale portierelor nu sunt foarte încăpătoare: intră doar o sticlă de 0.5 litri și câteva mărunțișuri. Torpedoul, în schimb, este foarte generos, la fel ca și spațiul de depozitare a telefoanelor mobile, amplasat la baza planșei de bord.
Cât privește spațiul pentru pasageri, Ford Fiesta rămâne o mașină de clasă mică, fără alte pretenții, chiar dacă spațiul pentru picioare a crescut puțin pe locurile din spate. Chiar și așa va fi dificil de călătorit pe distanțe lungi pe bancheta spate dacă sunteți un adult de aproape 1.80 metri. Din fericire, spațiul la nivelul capului este ceva mai mare.
Vești bune dar la fel de timide și în portbagaj, unde capacitatea a crescut cu numai doi litri și a ajuns acum la 292 de litri. Este departe de ce oferă Dacia Sanderp, Seat Ibiza și viitorul Volkswagen Polo. Din fericire, gura de încărcare a devenit puțin mai mare, iar portbagajul a primit o podea dublă.
Și fiindcă tot suntem la interior, n-aș vrea să uit de izolarea fonică a habitaclului. La viteze mari, Ford a reușit să estompeze foarte bine zgomotul de vânt. Acesta apare abia pe la 130 de km/h și nu este deranjant. Aș putea spune că Fiesta este, în acest moment, cel mai bine antifonat model din segmentul mic.
Preţ de achiziţie
Noul Ford Fiesta are un preț de pornire de 11.900 de euro pe piața din România, însă dacă vă gândeați la un diesel, trebuie să căutați ceva mai adânc în buzunar. Prețurile pornesc de la 14.000 de euro pentru dieselul de 85 de cai și ajung la 18.250 de euro pentru versiunea testată de noi: cinci uși, echipare Titanium, cutie manuală.
Un Citroen C3 cu un motor ceva mai modest (99 cai putere), cutie cu 5 trepte și nivel de echipare Shine este mult mai accesibil: 15.300 de euro. Mult mai aproape de Fiesta este noul Nissan Micra în versiunea 1.5 dCi de 90 CP și echipare Tekna, care costă 17.500 de euro. Opel Corsa este și el aproape de această etichetă, cu un preț de 17.300 de euro pentru versiunea 1.3 CDTi de 95 CP și nivel de echipare Cosmo.
Modelul cu care Fiesta poate fi cel mai bine comparat, adică Peugeot 208 1.6 BueHDi de 120 CP și nivel de echipare Allure costă 17.400 de euro. Cel de-al treilea model francez din segment, adică Renault Clio, în versiunea 1.5 diesel de 110 CP și echipare GT Line, este ceva mai accesibil decât un Fiesta la 16.300 de euro.
Nu același lucru putem spune și despre Skoda Fabia, care costă 18.100 de euro în versiunea 1.4 TDI de 105 cai putere și echipare Monte Carlo. Lucru valabil și pentru actualul Volkswagen Polo, care costă 18.000 de euro în versiunea de 105 cai putere și echipare Highline.
Prin urmare, dacă tragem linie, vedem că noua generație Fiesta este ușor cam piperată în comparație cu rivalii săi, chiar dacă ținem cont de faptul că vine cu cel mai puternic diesel din segment.
Siguranţă
Vechea generație a fost testată în anul 2012 și a obținut cinci stele. Noul model nu a ajuns încă pe bancul de teste EuroNCAP, unde punctajele sunt acum ceva mai stricte și unde ștacheta este destul de ridicată după cele cinci stele obținute de noul Seat Ibiza. Prin urmare, Ford Fiesta are o misiune grea.
Americanii promit să o ducă la bun sfârșit cu un arsenal de sisteme de siguranță. Fiesta beneficiază de frânare automată de urgență și de un sistem de anticipare a coliziunilor, inclusiv cu funcție de recunoaștere a pietonilor care ar putea să se intersecteze cu mașina.
Funcția de recunoaștere a pietonilor merge chiar și pe timp de noapte (o premieră în segmentul mic). Fiesta folosește două camere video, trei radare și 12 senzori cu ultrasunete pentru a scana în permanență tot ce se întâmplă în jurul său pe o distanță de 130 de metri.
Pe lista sistemelor de siguranță se mai află recunoașterea semnelor de circulație, păstrarea benzii de mersi cu intervenție asupra direcției și monitorizarea unghiului mort.
Ţinută de drum
Mi-a fost teamă că Ford va uita de acel aspect care a făcut din Fiesta unul dintre cele mai bine vândute modele din Europa, la bătaie cu legendarul Volkswagen Golf. Mă refer aici la ținuta de drum, o caracteristică apreciată de-a lungul generațiilor de fiecare proprietar de Fiesta. Din fericire, inginerii Ford au fost conștienți de moștenirea pe care o au în spate și au pregătit un șasiu menit să-ți ofere o combinație ideală.
În primul rând, suspensia a devenit mai puțin zgomotoasă și pare să absoarbă destul de bine neregularitățile asfaltului. Cât privește pofta de a se înșuruba în viraje strânse, Fiesta a rămas la fel. Suspensia asigură o aderență bună, ruliul există dar nu este deranjant, iar precizia direcției este una dintre cele mai bune din segment.
Dacă optați și pentru o versiune ST Line, atunci senzațiile vor fi și mai plăcute. Suspensia este mai rigidă, coboară garda la sol cu 10 mm și se lipește și mai bine de asfalt.
Vizibilitate
De cele mai multe ori, designul face ca unele aspecte practice ale mașinilor să fie lăsate pe locul doi. N-aș folosi însă explicația asta pentru oglinzile laterale ale noului Fiesta. Nici frumoase nu sunt, iar practice cu atât mai puțin. Sunt destul de mici și aproape rotunde, așa că vizibilitatea posterioară nu va fi printre cele mai bune.
Luneta este bine proporționată, însă ultimul rând de montanți este ceva cam mare și va încurca vizibilitatea. La fel și în cazul primului rând de montanți.
Tehnologie
Din fericire, Ford Fiesta s-a scuturat de urmele vechilor sisteme multimedia Ford și a primit un proaspăt SYNC3. Asta ajută mult mașina când vine vorba despre împrietenire cu proprietarul și pasagerii săi.
Oglindit pe un ecran de 6.5 sau 8 inch, sistemul multimedia este intuitiv, complex și destul de ușor de folosit. În plus, funcția tactilă răspunde acum la comenzi și nu mai are întârzierile din trecut. Ford susține că este cel mai luminos ecran din segment, cu 20% mai mult decât ceilalți rivali. Poate de aceea se și încinge foarte tare, o caracteristică pe care am semnalat-o la tot mai multe mașini de nouă generație, inclusiv la noul Seat Ibiza.
Pe lângă conexiunea Apple CarPlay și Android Auto, Fiesta mai oferă și Bluetooth, două USB-uri, comenzi vocale mult mai ușor de rostit („I need a coffee” sau „I am hungry”) și un sistem audio dezvoltat împreună cu specialiștii de la Bang&Olufsen.
N-am mai auzit de mult o mașină care să sune așa de bine în segmentul modelelor de volum. Fiesta are 10 difuzoare și un sunet atent elaborat, după ce inginerii au ascultat 5000 de melodii, de la Jay-Z până la Adelle. Capacitatea totală a sistemului este de 675W.
La toate acestea se pot adăuga parbrizul încălzit, volanul încălzit, camera de marșarier cu o calitate a imaginii destul de slabă, senzorii de parcare, asistentul de parcare, senzorii de ploaie și lumină.
Design
E bătaie mare în segmentul mic atunci când vine vorba de design. Fiesta se lansează într-un moment în care principalii rivali germani au pregătit și ei linii atrăgătoare pentru Seat Ibiza și Volkswagen Polo. Nu mai vorbim despre Renault Clio care arată bine în echiparea GT Line. Prin urmare, este doar o chestiune de gust.
Cert este că spre deosebire de vechea generație, care devenise ușor masculină după facelift, noul Ford Fiesta pare să revină la liniile sale mai cuminți, care se adresează publicului feminin. Nu și versiunea ST-Line, care păstrează un aspect sportiv și o agresivitate pe care o găsești de obicei în segmentul hot hatch-urilor.
Prin urmare, Fiesta poate avea o adresabilitate mare și poate fi pe placul unei mase mari de oameni. Chiar și fără o ofertă de personalizare așa de bogată ca a rivalilor din segment.
Ne-a placut
- Ținuta de Drum
- Precizia direcției
- Sistemele de siguranță
- Sistemul audio Bang&Olufsen
Nu ne-a placut
- Plasticul tare
- Vizibilitatea oglinzilor laterale
- Spațiul pe locurile din spate
Date tehnice - Ford Fiesta 1.5 Diesel Turbo (TDCi) 120CP Man6 Titanium 5 usi | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Ford
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
-
Constructorul american de automobile a publicat un teaser video cu viitorul Bronco Sport facelift. Debutul este programat pentru data de 26 august. (Marti, 13 August)
-
Constructorul american de automobile recheamă în service peste 30.000 de exemplare Mustang, produse în 2022 și 2023. Pe scurt, volanul s-ar putea roti dintr-o parte în alta fără intenția șoferului. (Joi, 04 Iulie)
-
Americanii de la Ford au câștigat legendara urcare de la Pikes Peak cu electricul F-150 Lightning SuperTruck. La volan s-a aflat nimeni altul decât Romain Dumas. (Marti, 25 Iunie)
Fara a fi fan VW, as alege un Polo sau o Ibiza acum, ar fi la dimensiunile unui Golf V.
Ce nu e clar? In conditiile unui condus sportiv, care presupune schimbarea trebpelor de viteza la turatii inalte, consumul indicat de autor este unul perfect normal. Cel care spune ca acest consum s-ar fi putut obtine cu un benzinar probabil ca se refera la un stil de condus linistit ... Insa nu stiu ce benzinar ar scoate consumul asta condus asa cum sustine Dl Mirica ca a condus ...
In rest si eu as alege oricand Polo si Golf in fata inghesuitelor Fiesta si Focus.... Insa daca ar fi sa aleg intre Mondeo si Passat, as opta pentru Mondeo....
Așa cum bine a precizat și @Mishaitzev, consumul este obținut în condiții de rulare sportivă. În cadrul testelor internaționale nu prea se pot face teste de consum, iar condusul economic nu este inclus în program. Cei 6.3 litri sunt o valoare foarte bună având în vedere regimul de condus sportiv.
Am mers atat cu masina mea, Honda Civic EJ 9, motor benzina 1.4 90 CP, traseul Iasi-Cluj dus si intors, condus sportiv, consumul a fost sub 6%
In alta ocazie am mers ca pasager intr-un Audi A6 din 2012, motor 2.0 TDI 177 CP, cand am ajuns in Cluj consumul a fost putin peste 6, iarasi masina a fost fugarita tot drumul
Poate si cei din redactie ar trebui sa adopte un stil de condus mai eficient, ca sa obtina niste cifre mai apropiate de realitate. Masinuta asta intradevar ar trebui sa aiba un consum la redus
Probabil ca doar viitorul Polo va depasi Fiesta in ceea ce privesc dotarile si materialele utilizate, insa nu cred ca nu se va vinde asa de bine. Plus ca Polo va avea niste preturi de-a dreptul nesimtite odata ce vei incepe sa pui motorizari si dotari mai de Doamne-ajuta.
Unde crezi ca se situeaza noua Ibiza fata de noul Fiesta ?
Totusi, cand au devenit modelele clasei mici atat de scumpe, acum 10 ani iti cumparai clasa compacta cu 18 000 , dotate mediu, in ritmul asta vor sari de 20 000 la urmatoarele generatii.
Asta este si mai grav.
Oricum viitorul acestor produse va fi total umbrit...de clasă mini/mică a SUV care în scurt timp le vor lua locul într-o proporție foarte mare
Si care sunt acele atuuri?? uimeste-ne...
Nu va mai uitati la pretul de lista al unei masini, e irelevant. Daca va intereseaza o masina mergeti in showroom si o sa vedeti ca la prima strigare obtineti discount-uri destul de mari. Pretul de lista e facut de departamentul de marketing, pretul de tranzactie e facut de cerere si de capacitatea de productie.
Rio si Ibiza merita intr-o oarecare masura, insa Fiesta e peste ele doar uitandu-ne la motorizari si ergonomie. Plus ca sta mult mai bine pe sosea.
E adevarat ca Fiesta are suspensie independenta pe spate ?
@Andy
Ce inseamna ca Fiesta sta mai bine pe sosea ? Ca doar n-o fi masina de F1 !
Ca descrieti senzatiile avute intr-o masina e una, a si puncta chestia asta este cu totul altceva, chestie asta poate influenta opiniile anumitor persoane pe considerente pur subiective.
Ce-i mai tragic ca nici macar nu-i vina redactiei, asa face toata lumea,
am impresia ca am ajuns sa traim cu toti intr-o poveste in care realitatea a devenit optionala.
@neaNelu
Nu doresc să vă uimesc...dar atuurile sunt evidente și chiar pot fi deduse printr-o documentare fără probleme. Câteva dintre ele - new Polo și new Ibiza platforma net superioară, confort, organizarea, 200 Nm ( față de 170 la Fiesta ) consumul, spațiul interior mai ales în spate, calitatea materialelor, vizibilitatea, portbagaj, posibilitate de dotare. Yaris facelift și Mazda 2 - prima prin sistemul hibrid, fiabilitate , valoare de revânzare, perioadă de garanție iar cea de a doua prin motorizare, cost de utilizare per total, ergonomie, consum, design, suspensii și stă mult mai bine pe șosea, iar pe circuit mult mai rapidă.
@ Andy
Mazda 2 este la maturitate iar raportat la segmentul de adresabilitate că tip de mașină ( mai mult pentru șofer ) iar tehnologia este de ultimă oră nu un refresh tehnologic.
Yaris - evident hibrid, care merită în orice element de comparației
new Polo și new Ibiza ( la ele fac referire ) - net superioare, cel puțin new Polo joacă în altă liga ( mai aproape de compacte cu evidente avantaje )
Rio - peste Fiește la orice capitol tehnic comparativ cu excepția motorizărilor, cea mai mare garanție și cel mai bun raport preț/calitate, fără a vorbi de fiabilitate, la care Kia excelează că marcă iar Ford suferă rău.
Fiesta este cea mai vanduta din clasa ei. Ma gandesc ca cei care au cumparat-o au spreciat ceva la ea si ca nu este atat de proasta precum o descrii tu, nu? Dar na, tu stii mai bine, cred ca deja le-ai condus pe toate.
Btw, ce varsta ai?
Dacă deții Fiesta și apare supărarea... înțeleg și accept
Altfel...grav ....Da, cu excepția new Polo am avut placerea să testeze toate modelele ( teste de tip stradă - circuit ) . Rio, noul model, este o mașină foarte bună la toate capitolele, mai puțin la motorizări, lucru cunoscut de cei care se raportează la cele 15 capitole comparative, unanim acceptate de lumea auto, care se analizează la modele din aceeași clasă, Petru a de putea evalua obiectiv un auto - sigur la aceste capitole de adaugă și altele dar care sunt considerate suplimentare.
Deci rece și obiectiv - Rio câștigă comparativul cu Fiesta ( rezultatul nu îmi aparține dar sunt total de acord cu el după contactul cu cele două auto )
Referitor la faza cu cea mai vândută...da, corect....ce au văzut oamenii....treabă lor, fiecare cum apreciază, nu se discută acest aspect.... mașină nu este proastă, nici nu am spus așa ceva....am spus că este mult supraevaluată și că există modele mai indicate care per total au mai multe atuuri ( pe care le-am și exemplificat pentru a susține concret cele postate)
Repet, nu este o răutate, este o realitate, iar având în vedere faptul că auto din clasa mică sau mini ar trebuie să fie în opțiunea oricărui om pentru mobilitatea urbană ( fie că o două sau a treia mașină ) le studiez cu atenție sporită , iar Ford vine cu două propuneri ( new Fiesta și new Ka+ ) de la care personal așteptam mai mult, decât un refresh tehnologic la Fiesta și un lowcost de la Ka+
Si nu mai mintiti pe-aici ca a-ti mers cu nu stiu ce masini pe nu stiu unde de au consumat mai putin. Mers la 120-140 nu inseamna neaparat alergat, daca e mers constant in treapta a 5 a sau a 6 a. Normal ca un A6 2.0 tdi de 177 de cai consuma poate sub 6 la 130 in a 6 a. Dar da-te putin pe niste serpentine cu el in a 2 a si a 3 a si iti ia 10 l lejer.
Cat despre masina, e clar e evolutie, design-ul e subiectiv oricum, ca parere personala putea fi putin mai agresiv. In rest e o masina foarte buna pentru clasa ei, ca n-are plastice de S clas in anumite zone nu cred ca e determinant pentru publicul clasei. Apropo, nici Polo n-are plastice de S clas.
Prietene ( cum folosești tu ca și termen.....deși nu aș miza că avem ceva în comun ) nu am nimic cu marcă asta din simplul motiv că am verificat comparativ modelele sale cu altele ( la majoritatea claselor ) și nu am fost impresionat de ele în cel mai obiectiv sens pentru că la achizitie era vorba de banii mei. Ce hotărăsc alții, ce cred unii și ce opțiuni / concluzii au cei dintr-o țară/alta....nu comentez și le respect ( inclusiv pe ale tale )....dar nu sunt argumente bazate pe criterii auto științifice, unanim acceptate de lumea auto ( specialiști nu iubitori/pasionați ).
În plus pentru a fi sigur că nu am afinități/insuportabilități cu vreo marca auto este faptul că dețin mărci total diferite ca filozofie auto, unele cu mai mulți adepți altele cu mai puțini, dar valoarea unui produs comparativ cu altele este un element de pragmatism, pe care personal îl îmbrățișez, iar Ford are multe lipsuri....pragmatic vorbind...