Miercuri, 22.02.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Când îţi petreci zilnic mai multe ore în interiorul unei maşini, vreme de patru luni, ajungi să o cunoşti mai bine decât propriile buzunare. După zeci de ore scurse în spatele Aveo-ului aflat în testul nostru de anduranţă, vă putem oferi acum o analiză detaliată a ceea ce pare a fi cel mai important avantaj al modelului american în clasa mică.
Croit după ceea ce am văzut deja pe micul Spark, fără a abandona influenţele fratelui mai mare Cruze. Aşa se prezintă interiorul lui Aveo. Totul respectă standardele de calitate Chevrolet şi filosofia de design jucăuşă, pe care constructorul vrea să o transforme în propria marcă înregistrată. Pentru a urmări mai bine ce s-a întâmplat în interiorul micului model din Detroit, vom trece în revistă bilele albe şi bilele negre.
Mi-au plăcut:
Ergonomia interiorului. Totul a fost gândit pentru a fi la îndemâna şoferului şi pasagerului faţă. Harta mentală a butoanelor este uşor de reţinut, toate funcţiile fiind intuitive.
Textura materialelor, care deşi nu sunt dintr-un plastic moale, alternează tocmai pentru a sublinia spiritul ludic. Finisajele sunt bune şi combinarea diferitelor tipuri de plastic înviorează atmosfera.
Conexiunea USB a sistemului audio, ascunsă în torpedou. Aproape toţi pasagerii s-au întrebat cine cântă şi unde e ascuns artistul.
Materialul folosit pentru levierul schimbătorului. Un detaliu atât de mărunt, dar care contează atât de mult când vine vorba despre schimbarea frecventă a rapoartelor.
Cele două torpedouri. Extrem de utile şi încăpătoare, cu o deschidere uşoară.
Spaţiile de depozitare din portiere.
Extrem de încăpătoare pentru orice sticlă, chiar şi pentru cele de apă de 1.5 litri. La fel şi cu spaţiile de depozitare din planşa de bord, de-a dreapta şi de-a stânga sistemului audio, perfect gândite pentru telefoanele mobile.Spaţiul interior pentru pasagerii din spate. Mulţi prieteni au călători pe bancheta posterioară şi nu s-au plâns niciodată de spaţiul pentru picioare. Ba dimpotrivă, mereu a atras cuvinte de laudă.
Cotiera montată pe scaunul şoferului, în stilul maşinilor de familie. Deşi nu oferă un spaţiu de depozitare, este extrem de utilă atunci când vrei o rulare comodă, pe distanţe lungi.
În perioada de iarnă, sistemul de climatizare a încălzit extrem de repede habitaclul.
Sentimentul de siguranţă pe care ţi-l oferă Aveo. Sistemul ESP, cele şase airbaguri şi faptul că e cel mai sigur model din segment la testele EuroNCAP, sunt detalii care contează enorm într-o clipă de neatenţie.
Afişajul instrumentelor de bord în culoarea albastră este extrem de odihnitor şi nu deranjează pe distanţe lungi.
Conectarea telefonului mobil cu ajutorul sistemului Boluetooth destul de facilă.
Nu mi-au plăcut:
Scaunele puţin cam rigide şi nu foarte profilate. După comparativul cu i20 însă, am ajuns să le apreciez mai mult.
Portbagajul separat de podeaua dublă. Atunci când ai nevoie de întreaga capacitate, mai exact de toţi cei 290 de litri, fundul dublu trebuie să rămână acasă.
Volanul din plastic care nu oferă o aderenţă tocmai bună, în antiteză, practic, cu levierul schimbătorului.
Sistemul audio, al cărui volum este extrem de timid.
Practic pentru a auzi melodia preferată, la drum lung, volumul trece uşor de jumătate. Aveo este maşina în care nu vei deranja pe nimeni chiar şi atunci când volumul este la maxim.Gurile de ventilaţie, deşi au un design extrem de modern şi plăcut, lasă de dorit la capitolul funcţionalitate, pentru că nu etanşează perfect atunci când se află în poziţia închis.
Sistemul digital de contorizare a combustibilului din rezervor nu este întotdeauna extrem de fidel. Mai mult decât atât, deşi este echipat cu computer de bord, Aveo nu afişează şi consumul instant.
Costuri de exploatare test-drive (5.5 lei/litru benzină)
COSTURI DE EXPLOATARE | ||||
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 110 | 8.5 litri/100 km | 8.6 litri | 47.3 lei |
Extraurban | 200 | 6.5 litri/100 km | 13 litri | 71.5 lei |
310 | 21.6 litri | 118,8 lei (5.5 lei/litru) | ||
EPISOADE ANTERIOARE |
||||
TOTAL Ep. 1 | 280 | 22 | 121 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL Ep. 2 | 430 | 33.7 | 185.3 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL Ep. 3 | 560 | 38.6 | 212.6 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL Ep. 4 | 740 | 55.7 | 306.3 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL EP. 5 | 1396 | 99 | 544.5 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL EP. 6 | 495 | 38.3 litri | 210.5 lei (5.5 lei/litru) | |
TOTAL TEST | ||||
4211 km |
7.1 litri/100 km 52% extraurban 48% urban |
308.9 litri | 1698.8 lei |
Cele mai recente stiri
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
-
Compania chineză Leapmotor a deschis oficial comenzile pentru primele sale modele în Europa. România este printre țările unde comenzile au fost deja deschise. (24.09)
-
Hyundai a pregătit câteva îmbunătățiri minore pentru versiunea de performanță Ioniq 5 N. Noutățile constau într-un Drift Mode care este acum configurabil, precum și într-un asistent de coborâre în pantă. (24.09)
-
Ola Kaellenius, șeful Mercedes-Benz, se alătură poziției Asociației Constructorilor Europeni de Automobile de a solicita relaxarea și amânarea normelor de reducere a emisiilor de CO2. Șeful mărcii germane subliniază că preferințele clienților nu pot fi ignorate. (24.09)
-
Dacia este lider absolut la vânzările de mașini cu motoare care pot fi alimentate cu GPL în Europa. Marca de la Mioveni deține o cotă de piață de aproape 70%. (24.09)
Comentarii (2)
Adauga un comentariu