de Mircea Meșter
Marti, 20.04.2010
-
-
Trimite pe:
La italieni e simplu: atunci cand stii ca au cutitul la os si au nevoie de o masina excelenta care sa ii faca sa-si revina, acestia au mari sanse sa produca un model cu adevarat interesant. Este si cazul lui Alfa Romeo Giulietta, care isi trage seva din istoria sportiva a lui Alfa Romeo si ataca un segment compact pe care 147 a excelat, dar de pe care s-a retras deja de ceva timp. Pana la urma, de ce avea nevoie Giulietta pentru a reusi pe un segment mai populat ca niciodata? De confort superior, de dinamica superioara, de motoare tari si de un pret civilizat. Ei bine, italienii au reusit in mare parte sa bifeze toate aceste cerinte. Si sa dezvolte un model care, pe langa faptul ca arata bine, are si capacitati dinamice de invidiat. Recunosc: am pornit la test cu impresia ca voi avea de-a face cu o versiune ceva mai dinamica a lui Fiat Bravo. Am primit insa cateva palme serioase din partea unor ingineri care au dezvoltat o masina complet diferita din punctul de vedere al comportamentului. Iar schimbarea este evident in bine.
-
Pret de pornire
20.400 €
-
Pret model testat
29.000 €
-
Taxa auto
370 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
In testul din Italia am avut la dispozitie doua motorizari, ambele pe benzina: 1.4 Multiair de 170 CP si noul 1750 TBI de 235 CP, varful de gama al noii Giulietta si cel mai bun motor al segmentului la raportul cuplu/litraj. Pentru cei care iubesc dieselul, Alfa Romeo va avea la startul carierei de piata a noului model si doua unitati pe motorina, un 1.6 de 105 CP si un 2.0 Multijet de 170 CP. Voi nota si voi explica mai ales cum s-a comportat versiunea de motorizare de top, din considerente legate mai ales de faptul ca aceasta nu va fi disponibila pentru test la lansarea in Romania. In rest, pentru mai multe detalii legate de versiunea de 170 CP, vom astepta un test intern, la lansarea din luna iulie.
Motorul TBI (Turbo Benzina cu Injectie directa) de 1750 centimetri cubi ne-a fost prezentat inainte de test ca fiind o realizare inginereasca de top. Si italienii au cu ce sa se laude: raportul putere/litru este cel mai bun din istoria Alfa Romeo, in timp ce raportul cuplu/litru este cel mai bun din intreg segmentul compact. Pornind de la aceste premise, am avut ocazia de a testa capacitatile dinamice ale motorului in cauza in conditii extreme, pe circuitul de teste al Fiat Group de la Balocco, impreuna cu niveul de echipare de varf, Quadrifoglio Verde. Transmisia cuplata la motorul testat, una manuala cu sase rapoarte, a reusit sa se ridice la nivelul performantelor unitatii pe benzina testate. In principiu, Giulietta 1750 TBI s-a dovedit o sportiva adevarata in modul Dynamic al selectorului devenit, odata cu MiTo, un element prezent in dotarea de serie Alfa. Stiu, nu spun nimic nou cand afirm ca un Alfa poate fi sportiv. Insa ansamblul sasiu-suspensii-directie-motor reuseste sa impace atat clientii aplecati spre dinamism, cat si pe cei care isi doresc o masina buna pentru rularea zilnica. M-a impresionat capacitatea unitatii pe benzina de a accelera vizibil de la 130-140 km/h in treapta a sasea, acolo unde alte hot-hatch-uri se inclina in fata modelului italian. Mi-a placut faptul ca treptele a treia si a patra sunt absolut explozive, mentinerea motorului la turatie medie combinata cu o retrogaradare destinata depasirii lasandu-te sa te obisnuiesti cu senzatia pumnilor in coloana pe care-i primesti in acele momente. Mi-a placut etajarea cutiei, insa consider ca o harta "comprimata" a treptelor ar fi fost mai potrivita spiritului razboinic al motorului. De foarte mare ajutor in rulare a fost si aparitia unor indicatori turbo si de putere pe monitorul amplasat in partea central-posterioara a bordului. Aici vezi cat la suta din putere utilizezi in fiecare moment si care este presiunea turbinei in timp real. Nu o sa scapi astfel nicio picatura din benzina din rezervor fara a-i utiliza la maximum capacitatile. La nivel sonor, motorul Alfa reuseste sa se ridice la nivelul sportiv al masinii in sine, fiind indeajuns de intruziv la turatii inalte incat sa-ti lase impresia ca te afli intr-o masina care atrage privirile pe strada. Nu este insa un sunet brut, ci unul atractiv si conceput pentru o masina care poate combina cu succes confortul si dinamismul. Vestea buna: desi am avut in maini un motor foarte bun, exista destul loc pentru ca Alfa sa incerce o versiune GTA a lui Giulietta. Iar aceasta va veni, probabil, ceva mai tarziu in gama.
Consum
Am testat masina pe circuit, astfel ca regimul de rulare a fost cu mult mai alert decat in cadrul unui test pe sosea. Evident, si cifrele afisate de computerul de bord in aceste conditii sunt foarte putin relevante, insa ele ne-au creat o imagine a tributului pe care il vor plati posesorii celei mai puternice Giulietta in cazul in care vor scoate tot ce-i mai bun din motorul prezentat mai sus. Astfel, daca in cartea tehnica a modelului vedem un consum urban de 10.6 litri si unul extraurban de 5.8 pentru o medie mixta de 7.6 litri/100 km, rularea pe circuit ne-a aratat ca Alfa Giulietta 1750 TBI poate urca pana inspre 15 litri/100 km la regim foarte ridicat de turatii. Probabil ca un consum mediu in cazul rularii normale se incadreaza perfect intre cele doua valori, astfel ca un consum mediu mixt de 10-11 litri poate fi considerat normal pe cea mai puternica versiune a modelului italian. Comparand consumul modelului Alfa cu cele ale concurentei directe (am luat ca modele de referinta Focus ST, Leon FR, Golf GTI, Megane RS, Mazda 3 MPS si BMW 130i), ajungem la concluzia ca cilindreea redusa a unitatii lui Giulietta reuseste sa faca minuni: singurele modele care coboara sub 7.6 litri/100 km in cifrele oficiale sunt Leon FR si Golf GTI, modele care au cu 24 de cai mai putin.
Interior
Giulietta nu are nimic de-a face cu vechiul 147, fiind inrudita la interior mai degraba cu actualele Bravo si Delta. Iar asta nu e deloc rau. Consola centrala si bordul vechi au disparut, in locul lor aparand elemente care, pe alocuri, tradeaza legatura de rudenie a lui Giulietta cu restul modelelor Fiat Group. Vorbim insa doar de pozitia acestora, nu si de calitatea lor. Astfel, daca Giulietta este cel mai de calitate model construit vreodata de Alfa in acest segment, Giulietta se ridica la un nivel mediu-superior in segmentul sau in comparatie cu modelele cu care se bate direct. Ne-au placut comenzile de pe bord, dar nu ne-a incantat peste masura materialul din plastic care se intinde din stanga in dreapta la nivelul acestora. Ne-a placut finisajul metalic al manerului schimbatorului de viteze si ne-a placut priza la nivelul volanului, acoperit partial cu piele intoarsa, insa nu ne-a placut asemanarea izbitoare a volanului cu cel de pe Bravo si Delta. Ne-a placut pielea de top de pe scaune, dar lipseste o sustinere laterala de top de care aveam nevoie pe circuit. La nivelul spatiului oferit pentru bagaje, Alfa se bucura de 350 de litri, un nivel mediu-superior in segment. Una peste alta, daca renunti la a cauta elemente pozitive si negative, interiorul lui Giulietta te face sa simti ca ai intrat intr-o Alfa. Este, fara indoiala, cel mai sportiv model creat in acest segment de Grupul Fiat.
Preţ de achiziţie
Nu stim preturile lui Alfa Giulietta in Romania, modelul urmand sa fie lansat pe piata noastra in cursul verii. Cu toate acestea, estimarile noastre duc la o versiune de baza (1.4 Turbo 120 CP) care porneste de la 18-19 mii de euro in versiunea de baza, cam la nivelul unui Golf 6 TSI de 122 CP. Evident, ramane de vazut daca estimarile se vor confirma, nota primita de modelul italian in acest test urmand sa fie modificata in acord cu preturile finale. In conditiile prezentate anterior, Alfa Romeo 1750 TBI in versiunea testata de Automarket ar trebui sa coste in jur de 26-27 de mii de euro, o suma care se ridica cu putin peste Focus TS Golf GTI, dar este la nivelul lui Mazda3 MPS si mult mai jos decat Seria 1 in versiunea 130i.
Siguranţă
În urma testelor de siguranţă EuroNCAP, Alfa Romeo Giulietta a fost notată cu cel mai mare scor realizat vreodată de un model compact, depăşind astfel VW Golf. Rezultatul ne scuteşte de orice alt comentariu. Cu 97 de puncte din 100 pentru protecţia adulţilor (la egalitate cu VW Golf), Giulietta a plusat faţă de modelul german la protecţia copiilor, a pietonilor şi la capitolul Eficienţa sistemelor de siguranţă. Inginerii Alfa Romeo au reuşit astfel să se ridice deasupra propiilor aşteptări, aceştia fiind oarecum reţinuţi în a face comentarii la momentul prezentării oficiale din Italia.
Ţinută de drum
Fara indoiala, tinuta de drum este punctul forte al modelului italian. In prezentarea anterioara testului, italienii au ridicat destule sprancene in sala de conferinte cand au prezentat un grafic compus al manevrabilitatii si confortului in care acestia recunosteau faptul ca Audi, BMW si Volkswagen se afla in partea superioara a caracteristicilor dinamice, dar ca Alfa Giulietta e deasupra tuturor la aceste capitole. Realitatea nu i-a contrazis insa pe italieni, care au dat dovada faptului ca au reusit un compromis rar intalnit intre sportivitate si confort. Totul este nou pe Giulietta. De la sasiu la directia asistata electric, trecand prin suspensii si prin abordarea in stil DNA a tinutei de drum. Suspensiile reprezinta compromisul optim intre un model sport si unul axat pe confort. Pe circuit, pe modul Dynamic selectat, ruliul este limitat la maximum, masina se inclina doar atat cat trebuie pentru a lua virajul in deplina siguranta si incepe sa subvireze doar in conditii extreme de abordare, la viteze ceva mai ridicate decat o indica virajul. Directia electronic cu doua pinioane este exacta, raspunsul fiind prompt si natural. Foarte placuta constructia directiei, care din 2.5 tururi de volan reuseste sa acopere intreaga raza de bracaj, un element foarte util pe circuit. Evident, faptul ca un Alfa poarta un ADN sportiv nu este un element nou. Dar faptul ca am avut de-a face cu un moedl care a reusit sa treaca fara probleme peste umflaturile artificiale din sosea cu zgomot minim si confort superior tuturor modelor din segment este un element inedit. Indiferent de situatie si de craterul abordat pe modul de rulare Normal, Giulietta s-a aratat suverana si extrem de sigura pe sine la capitolul suspensii. Un element care in prima faza ar fi trebuit sa fie unul pozitiv s-a transformat insa intr-unul suparator pe parcursul testului: la franarea brusca, avariile pornesc mult prea repede.
Vizibilitate
Giulietta nu prezinta probleme la acest capitol, masina fiind desenata astfel incat suprafetele vitrate sa fie in concordanta cu nevoile soferului. pentru cei care utilizeaza exclusiv oglinzile la manevrele in marsarier, luneta este perfecta ca marime, oferind orizontul necesar pentru a manevra masina in siguranta. Montantul parbrizului nu deranjeaza decat atunci in virajele stranse luate cu viteza foarte redusa.
Tehnologie
Alfa Romeo Giulietta are ceea ce nu are niciun alt model din acest segment: sistemul DNA. O cunostinta veche inca de pe MiTo, acest sistem iti permite rularea in confort sau in deplina sportivitate adaptand elementele vitale ale masinii la nevoile soferului. Astfel, atunci cand este selectat modul Dynamic, diferentialul Q2 se activeaza, functia overboost a motorului intra si ea in functiune, sistemul de franare hidraulic se pregateste de manevre dinamice raspunzand mai rapid la comenzi, directia trece de pe modul normal pe modul sport iar cutia de viteze cu dublu ambreiaj (in cazul in care exista) schimba treptele rapid, pentru a face fata acceleratiilor repetate. Tot in modul Dynamic se activeaza si display-ul care monitorizeaza puterea utilizata si presiunea din turbina, acestea fiind afisate real-time pe un monitor care pana atunci este utilizat la navigatie sau sistemul infotainment de la bord. Evident, la fel ca toate modelele de varsta recenta ale Grupului Fiat, Giulietta dispune de pachetul Blue&Me, care dintr-un lux devine o necesitate atunci cand te obisnuiesti cu comenzile vocale care controleaza totul, de la telefonul legat prin Bluetooth pana la meniul muzicii care se varsa in masina prin USB.
Design
Chiar daca in cadrul grupului de jurnalisti care a testat Alfa Giulietta la ea acasa au existat voci care sustineau ca partea frontala nu este chiar cea mai reusita din ultimii ani, concluzia finala a tuturor a fost unanima si fara echivoc: spatele este cel mai frumos din intregul segment compact. Spiritul Alfa se mentine si in profil, acolo unde Alfa Romeo a reusit sa dezvolte linii senzuale si pline de sens pe un model dezvoltat pentru a scoate marca italiana din probleme. Una peste alta, Alfa Romeo Giulietta va atrage capete pe strada, fiind una dintre aparitiile cu personalitate din ultima perioada in lumea auto. Designul a fost realizat de Centro Stile Alfa Romeo, colaborarile istorice cu Giugiaro si Bertone fiind puse la naftalina pentru dezvoltarea noului model.
Ne-a placut
- Motorul excelent
- Design atragator
- Sistem DNA
- Suspensiile de top
- Directia foarte precisa
Nu ne-a placut
- Pret mediu spre premium
- Performante medii
Si ca sa citez iar pe cineva.
"Best alfa in 25 years".
Succes cu vanzarile...au nevoie.
Si celalat a luat singurele puncte proaste din test si mi le-a bagat in ochi. Dupa cum ziceam la performante trebuie sa revizuiasca punctele Automarket asa ca ramane calitatea pret. Te anunt ca nu exista masina perfecta din toate punctele de vedere.
Referitor la design..toti cei care au facut drivetest si au vazut-o live au zis ca arata mult mai bine in realitate decat in poze. Pana nu o vezi si tu live te rog abtine-te.
http://www.fastestlaps.com/comparisons/486e32318475a-vs-_Renault_Megane_coup_III_RS_cup.html
Renault oricand chiar daca e o marca de kkt...orice e mai bun decat o alfa, fiat etc.
Ne-a placut: Motorul excelent
Nu ne-a placut: Performante medii.
Legat de estimarile de pret, cred ca va fi ceva mai ieftina. Nu 18-19000 entry level 120 cai.
Dc la italieni e 20xxx euro...Eu zic ca la noi va fi undeva la 16000 pret de pornire. Si pe la 20000 echipata ok si cu motorul de 170cai.
Oricum mie imi place cum arata. Cel putin are personalitate. 20000 pe Alfa asta as da. 20000 pe un Golf niciodata. E doar o parere asa ca nu sariti. :)
Aruncati un ochi si la elasticitatea motorului in diferite trepte si vedeti pe unde se situeaza Giulietta:
-----80-120 with 6th gear------
Audi TT-RS 5"9 (Autobild)
Lamborghini Gallardo LP560-4 6"4 (AMuS)
Porsche 911 GT2 7"1 (AMuS)
BMW M3 Sedan 7"4 (Autobild)
BMW M3 Coupe 7"7 (Autobild)
Audi TT-S 272hp 7"9 (Autobild)
Alfa Giulietta QV 235hp 8"3
Μercedes Benz C63 AMG 8"3 (Autobild)
Audi S3 Sportback 265hp 8"4 (Autobild)
Ferrari 430 Scuderia 8"5 (Autobild)
ΒΜW 330d 245hp/520Nm 8"5 (AMuS)
Mazda 3 MPS 260hp 8"5 (Autobild)
Audi R8 R-Tronic 8"7 (AMuS)
Porsche Cayman S 320hp 8"8 (AMuS)
Ford Focus ST 225hp 8"8 (Autobild)
Porsche Carrera 345hp 9"0 (AMuS)
Αudi TT Roadster 2.0TFSi 9"1 (AMuS)
BMW 130i 5d M Pack 9"1 (Autobild)
Renault Megane Coupe' RS 250hp 9"1 (Sport Auto)
Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir 170hp 9"3
Audi A4 3.0TDI 240hp/500Nm 9"4 (AMuS)
VW Golf VI 3p GTi 9"4 (Sport Auto)
Alfa Giulietta 2.0JTDm-2 10"0
Lotus Evora 10"0 (Autobild)
Nissan 370Z 331hp 10"2 (Autobild)
Cayman 2.9 265hp 10"2 (Autobild)
Audi A3 Sportback 2.0TDi 170hp 10"5 (autobild)
Alfa Giulietta 1.4 TB 120hp 11"0
BMW 120d Coupe 177hp 11"2 (Autobild)
BMW 120d 5d 177hp 11"2 (Autobild)
Mercedes Benz CLC220 CDi 11"7 (Autobild)
Subaru Impreza STi 11"9 (Autobild)
Honda Civic Type R 12"9 (AMuS)
Audi A4 Avant 1.8 TFSi 160hp 14"2 (Autobild)
Mercedes Benz SLK200 Kompressor 14"1 (AMuS)
Audi A5 1.8 TFSi 170hp 14"7 (AMuS)
BMW 320i Coupe 15"7 (AMuS)
BMW 320i Touring 16"2 (Autobild)
Audi A3 1.4TFSi 125hp 17"0 (AMuS)
MB C180 T Kompressor 156hp 18"1 (Autobild)
BMW 116i 26"6 (AMuS)
-----60-100 with 5th gear-----
Lamborghini Gallardo LP560-4 5"0
Ferrari 430 Scuderia 5"9
Audi S4 333hp 6"2
BMW 335i 306hp 6"4
Porsche 911 GT2 6"7 (AMuS)
Porsche Cayman S 320hp 6"7(AMuS)
Alfa Giulietta QV 235hp 6"9
Audi R8 R-Tronic 6"9 (AMuS)
Porsche 911 Carrera 345hp 6"9 (AMuS)
BMW 330d 245hp/520Nm 7"1 (AMuS)
Alfa Giulietta 1.4 MultiAir TB 170hp 7"3
Audi A4 3.0TDi 240hp/500Nm 7"7
Alfa Giulietta 2.0 JTDm-2 7"9
Alfa Giulietta 1.4 TB 120hp 8"2
Honda Civic Type R 8"8
Mercedes Benz SLK200 Kompressor 10"5 (AMuS)
Audi A5 1.8TFSi 170hp 11"1 (AMuS)
Audi A3 1.4 TFSi 125hp 11"2 (AMuS)
BMW 320i Coupe 170hp 11"7 (AMuS)
BMW 116i 14"7 (AMuS)
Si da GTI-ul ala e in dezavantaj clar : motor de 2.0 fata de 1.7.
Si tu totusi insisti sa compari 2 "clase" diferite. QV cu GTI .
Spun multe cifrele astea :)
Merci de informatii. Sursa?
si mai lasati ma cu prostia aia de rs, are aer conditionat?...parca are si roll bar in spate...mergi cu aia prin bucuresti...daca poti.cea mai mare tamepnie...ca si focusul st sa pui motor de 300 de cai sa mai mult si sa ai tractiune fata...
Ce a facut Fiat? Care e varful de gama Linea?? :)))) Aia masina varza.
Ne batem cu pumnul in piept pe forum si jumatate nu au bani de un covrig de la chiosc si vb de masini
Mog vis-a-vis de AC pe Renault, sunt multe masini deoacheate, super sport care nu au nici AC nici geam electric, nici casetofon......ca doar na, ascultam motorul.\
ARGINTULE du-te si asculta manele decat sa scrii aici macar pe alea le poti intelege
Respect,
Apropo, Gaby (y ca asa sa ai tichie de margaritar) esti un bou. Cum poti sa spui ca la Fiat varf de gama e Linea? Ia incearca sa observi solutiile tehnice si designul atat la interior cat si la interior. Imi pare rau ca a trebuit sa te aseman cu un animal dar trebuia sa fie ceva si pe intelesul tau.
Mergi la un showroom si urca la volan in Linea iar apoi in Bravo. Oricum nu o sa iti permiti nici una din ele vreodata, dar te sfatuiesc sa o faci, daor asa ca sa iti faci sange rau...glumesc evident :)
MultiAir engines will increase power (up to 10%) and torque (up to 15%), as well as a considerable reduction in consumption levels (up to 10%) and CO2 emissions (up to 10%), of particulates (up to 40%) and NOx (up to 60%),[1] when compared to a traditional petrol engine. The system also provides smoother cold weather operation, more even torque delivery, and no engine shake at shut-off.
e bine ca ai gasit de ce sa te legi...elasticitatea ca in asta sta totul! acum ceva timp ma contraziceai cand iti povesteam ca la un motor conteaza si norma euro si consumul...
Probabil ca nu sunt inventate, din moment ce vorbim de teste ale publicatiilor germane.
Ramane de vazut daca gasim si sursa pentru a ne pronunta.
tt-rs 80–120 km/h 3,3 s (ala fara hacoperis nene e chiar mai jmecher ...ca sa vezi!)
nissan 370 60–100 km/h 2,8 s
comparati acum cu datele lui vartanu!
Dar normal, italienii sunt niste latini care fac intotdeauna ceva la mal si trebuie sa ne obisnuim cu asta.
Daca masina e buna cum spune cel care a testat-o nu poate decat sa imi para rau ca fatza arata in halul asta si sper sa ii faca un face-lift curand. Norocul meu ca am trecut de varsta la care conteaza f mult cum arata.
Totusi masina asta e ca si cum ai manca muraturi si ai amesteca asta cu Brunello Di MOntalcino Biondi Santi din '55. Motor bun si aspect... "constestabil"
Performantele dinamice inseamna sa te poti strecura mai bine /rapid prin viraje la aceeasi putere data. Din explicatia lui Mircea inteleg ca e imbunatatita distributia tractiunii (Q2) si ceva cuplu in plus (overboost) +directie mai precisa sau macar mai tare.
DNA nu actioneaza deloc din spusele tale acolo unde e esential ? Suspensie (rata de amortizare), bare stabilizatoare?
Daca nu,inseamna ca e doar vopsit gardul in condtiile in care in segmentul premium si nu numai in clasa asta avem suspensii cu amortizare variabila si adaptiva(controlate electronic - chiar si la Astra sau DCC-ul de la Golf - si magneto-reologice - Audi A3). Nu sunt sigur daca pe Seria 1 exista Dinamic drive cu amortizoare si bare stabilizatoare active dar oricum BLW e departe ca pozitionare ca sa intre in ciorba asta.
Si sa inteleg ca Q2 sta ca un balast daca selectorul nu e in "D" ?
Mircea, cum e?
Din cate am inteles diferentialul Q2 e electronic (marketing mai mult ). In rest nu stiu nu ma pronunt.
Sin al BMW si la Audi gasesti tot din astea electronice si performeaza ideal.
Problema e modul in care se deduce ca e folosit si cum e setat sa intervina. Dar daca nici nu e folosit decat in modul dinamic asta inseamna ca in mod normal 90% din timp ala e balast si crede-ma ca nu e usor.
Mai mult, ar trebui sa functioneze si in alte moduri ca sa ajute la dsitribuirea optima a tractiunii si cand merg pe gropi si nu vreau overboost si directie intarita ca sa schimb caseta de directie ca pe un consumabil.
Alfa trebuie sa faca ceva peste nivelul actual sau macar la egalitate ca sa poata sa iasa din pluton si sa ia cota de piata de la ceilalti.
In situatia in care si plictisitorul Golf are tehnologie mai avansata, ansele sunt mici iar daca te gandesti la acei "fante" adorabili care alergau cu Alfe pe Costa de Azur sau prin muntii din nordul Italiei, aceia sunt putini si acum au alternative care se potrivest mai bine profilului lor de premiantii.
Totusi in testul autocar si carmagazine e laudata si catalogata drept "best alfa in 25 years". Nu ramane decat sa speram ca vor avea succes la vanzari si apoi daca isi revin sa aiba fonduri pentru a investi in ceva cat mai calitativ.
la un motor de 1.4 sa ai 170 de cai, cand vreodata VW sau RENAULT ?????"
VW GOLF GT SPORT 1.4 TSI 170 cp, aparut in 2005-2006
Mai documenteaza-te baiete
eu zic ca e destul de imp sa stim dc giulietta cu ai sai 235 HP AJUNGE DE LA 80-120 MAI REPDE DECAT UN C63AMG SI DE LA 60-100 MAI REPEDE DECAT UN 911
Ca in rest , de la distanta zici ca-i Seat Leon.
FATA
http://www.carhire-granada-spain.com/images/seat_leon_car.jpg
http://www.zagato.nl/Images/Alfa%20147.JPG
LATERAL
http://www.carhire-girona-spain.com/images/seat-leon.jpg
http://www.dieselstation.com/wallpapers/Alfa-Romeo-147/Alfa-Romeo-147-034.jpg
ma repet in afara de stopuri si usa spate nimic nu e la fel! nici ca forma laterala si absolut deloc din fata !
Daca te uiti la prima generatie de LEON si apoi la actualul Leon o sa observi ca SEAT nu are identitate in design, masinile nu seamana DELOC una cu alta=0 grila de la primul leon era patrata; grila de la actualul leon incepe usor usor sa semene cu cea de la Alfa.
Pe dealta parte la Alfa poti urmari usor evolutia in design plecand de la 145 urmat de 147 si apoi de Giulietta pentru ca Alfa are o identitate propie si nu are nevoie sa copieze de la nimeni, mai ales de la o firma care TOTDEAUNA a facut masini sub licenta altora(fiat la inceput) si care nu a avut niciodata nimic propriu; seat e doar un nume si ATAT.
"masinile nu seamana DELOC una cu alta=0 " =)) singurul argument e grila???? sigla seat este pusa pe aceeasi grila "trapezoidala" (nu patrata)doar ca era cu mult mai mica si nu era conturata la fel de puternic prin benzi cromate http://www.dragtimes.com/images/12313-2002-Seat-Leon.jpg !
fiatul a schimbat sigla si grila de 3x in 7 ani ...oare are identitate??? lancia si-a schimbat grila(si a ales una oribila) oare are identitate????
1) alfa a fost prezentata in 2000(iulie) la salonul auto de la turin
2) leon Production Start Date 10 April 2000
3) The first car under the new SEAT logo without Fiat involvement appeared in 1982, and was called the SEAT Ronda.
4)vechea sigla seat cu trapezul la putere http://en.wikipedia.org/wiki/File:Seat-2.JPG
5) hai sa nu vb de alte marci
6) esti fan de conjunctura(vezi definitia mai sus) si 100% ai o alfa care nu te-a costat mai mult de 4000 eu
7) la fel si thenuts (dc nu sunteti unul si acelasi)
8)tu pur si simplu nu sti sa te informezi!
nu faci distinctie intre data de incepere a productieii si prezentarea la un salon auto!
continuarea fiind destul de evidenta + leon 1 a aparut inainte de 147!
fi atent;)
2:fac distinctie intre cele 2 date, ideea prezentata de tine e ca domne 147 s-ar fi inspirat de la leon 1 si dupaia leon 2 de la 147 (sau asa am inteles eu) de fapt nu conteaza nici cand e prezentata masina si nici cand e scoasa pe piata ci cand s-au apucat sa o proiecteze.
3: Seat ronda are o grila absolut NORMALA; compara cu grila de pe Leon 1 si leon 2 si dupaia o sa vezi cam unde tinde seat ;))
4:Intradevar masina mea a costat sub 4000 euro dar e una dintre ultimele alfe adevarate (motor boxer etc) si daca ar fii sa pun la socoteala cat am bagat in ea pentru ca mi-am dorit masina aia probabil as ajunge la o suma care mi-ar permite sa imi cumpar masina pasionatilor de VAG si anume Golf IV SDI!
5: Eu nu stau 100 ani sa incerc tie sa iti demonstrez lucruri pe care eu le stiu deja.
leon 2 este o continuare a leon 1 nu o copie a 147-ului ! AI SUSTINUT MAI SUS CA LEONUL2 NU AVEA CUM SA SEMENE CU ALT HATCH DECAT CU 147 PT CA LA ACEA DATA NU MAI EXISTA DECAT HATCHURI PATRATOASE!( CITEZ "Cand a aparut Leonul asta nou singura masina de la care putea sa se ia era 147") GRESIT ! EXISTA LEON1!asta am vrut sa iti demonstrez! faptul ca tu nu vezi asemanarile e alta poveste! nu am sustinut ca 147 s-a inspirat din leon1 CITESTE CU ATENTIE CE AM INCERCAT SA COMBAT!
In 4-5.000 de euro poti sa-ti iei o gramada de masini, nu neaparat Alfa, dar daca iti iei Alfa esti numit "fan de conjunctura". Hai, ma lasi? Daca mergem pe ideea asta, atunci 98% din fanii Audi (de exemplu) sunt nu de conjunctura, ci virtuali, avand in vedere ca ori n-au Audi, ori au A4 din 95 si viseaza la R8.
Masinile se conduc, se intretin si se apreciaza/sau nu exact asa cum sunt ele, exact asa cu ce ofera.
si asta e de bine pt noul alfa romeo
sau oare sa fie noua???
Cauta singur, internetul e mare si (din pacate) il ai la dispozitie.
Am spus negru pe alb "DACA E FAN". Stai linistit, nu ma astept sa intelegi:)
UITE CAT E MARE E INTERNETUL!
Fiat Abarth (2008-)
Grande Punto 3Dr Hatchback 1.4 16v Turbo (09)
Fuel Delivery Injection
BHP 155.0
Torque (lbs feet) 148.3
RPM to which the Torque refers 5000
Maximum Speed 129
Acceleration (0-62) 8.2
No of doors 3
Body Style Hatchback
Transmission Manual
Fuel type Petrol
Front Brakes VENT DISC
Rear Brakes DRUM
Tyre type 175/65R15 T
Production Start Date 26 February 2009
Length (mm) 4041
Width (mm) 1726
Height (mm) 1490
Unladen weight 1185
Boot Capacity (litres) 275
IAR DC INTRI AICI http://vw.ro/files/ro/download/datei/718.pdf ai sa gasesti si datele pt g6 1.4 tsi de 160 ....CA TOT ZICEAI TU CA FANII VW SE INFORMEAZA DE PE UTUBE
ATATEA DATE NU ITI DAU NICI DEALERII ;) SI UITE CA SA MAI AFLI SI TU DESPRE ACEST PUNTO ABARTH IMI FAC POMANA CU TINE
Adjustable Steering Column
Adjustable Steering Wheel standard
Air Conditioning
Air Conditioning standard
Airbags (side/lateral etc)
Window Airbags standard
Side Airbags standard
Alloy Wheels
17in Alloy Wheels standard
Anti-lock Brakes
009 ABS standard
CD Equipment
Radio/MP3/CD Player standard
Central Locking
Remote Central Locking standard
Cruise Control
Cruise Control standard
Driver's Seat Adjustment (manual)
Drivers Seat Height Adjust M+ Airbag standard
Electric Door Mirrors
Electrically Adjustable Heated Door Mrrs standard
Electric Front Windows
Electric Front Windows standard
Front Foglights
Fog Lights standard
Immobiliser
Immobiliser standard
Passenger Airbag
Passanger Airbag with Deactivation standard
Power Steering
Elec Power Steering standard
Radio Equipment
Hi-Fi Sound System standard
Rear Head Restraints
Rear Head Restraints standard
Solid Paint
Solid Paint standard
Traction Control
ESP standard
Fuel Economy: Urban 29.4
Fuel Economy: Extra Urban 53.3
Fuel Economy: Combined 40.9
Emissions Data (co2 gm/km) 162
technical data:
Max speed 135.16 miles/h (218 km/h)
0-100 km/h 7.2 seconds
Tu nu poti sa te referi la nimeni, tu nu poti eticheta pe nimeni, intelegi?
uite versiunea Essesse de 180 hp ce poate sa faca ( situl oficial din u.k) http://www.abarth-uk.com/abarth-grande-punto-esseesse.html dar si asta are suta in 7.7
tu nu poti ridica pretentii atata timp cat nu sti sa te informezi ....
Bafta cu noile voastre nemtesti cu suspensii moi!...lasati-ne pe noi astia cu italiene si japoneze sa ne bucuram de viata!numa bine!
In ceea ce priveste modelele Alfa, imi aduc aminte de faptul ca au produs mereu masini care degaja sportivitate, cu motoare bune, printre care Alfa 75, 164, 155 twin spark si altele, ce intorceau capete pe strada la vremea respectiva.
1. Inca de la sfarsitul anilor 90 Walter Da Silva a fost seful departamentului de design de la Centro Stile Alfa Romeo. A fost implicat in toate proiectele Alfa Romeo desfasurate impreuna cu celelalte case de design italiene dar a avut si modele dezvoltate integral de catre echipa lui. Aici enumar 33 mk3, 155, 145/146. 156, 147, 166. Pe de alta parte Da Silva este si cel care a reintrodus grila full frame la Alfa (grila se prelungeste sub linia inferioara a farurulor pana aproape de intersectia cu splitter-ul). Pentru cine nu stie, grila full frame a fost folosita de alfa in toata istoria sa din 1910 pana la jumatatea anilor 60.
2. La sfarsitul anilor 90, dupa ce a finalizat 156, 166 si 147, a fost cooptat de catre grupul VW si a devenit designer sef la Seat cu misiunea de a tranforma aceasta marca intr-un rival mai accesibil pentru Alfa Romeo. Ca urmare, detalii regasite initial pe Alfa au inceput sa isi faca prezenta si in liniile modelelor Seat. De observat la Seat Leon 1 ca partea din grila in care este integrata sigla se prelungeste usor in bara. Totusi, Da Silva preluase la Leon o linie de design deja dezvoltata, motiv pentru care adevaratul aport al acestuia a fost o data cu lansarea celei de a 2-a generatii Leon. Leon 2 nu copiaza Alfa Romeo insa este desenat de acelasi designer care a realizat aproape toate modele Alfa din anii 90 si chiar cele vandute dupa 2000. La Leon se observa deja aceeasi tema de grila full frame dar si detalii de genul stopurilor sau al manerului usilor spate ascuns intre rama si montantul C.
3. Tot acelasi Da Silva este si cel care a revitalizat design-ul Audi, ocazie cu care introducerea grilei full frame si pe aceasta marca a ajuns sa fie definita ca Stilul Da Silva. Totodata, Audi a primit si o noua linie generala laterala, marcata de stopuri orizontale alungite (regasite de altfel pe Alfa Romeo inca de la 145).
Iar acum sa revin la Giulietta. Design-ul unei astfel de masini nu va fi nici o data inspirat de alte marci deoarece Alfa Romeo detine ADN-ul acestui tip de design. A fost o marca invidiata pentru design in intreaga sa cariera de 100 de ani iar cine are puterea sa afirme ca Alfa seamana cu ceva, are totusi nevoie de cateva lectii de istorie. Nu o sa caut eu sa fiu cel care blameaza insa va lansati totusi prea usor in afirmatii "virtuale" cand nu aveti in fata ta un interlocutor obiectiv. In urma cu 10 ani eram student la Design de Produs si cautam sa ma specializez in caroserii auto. Alfa Romeo a fost mereu o lectie de design si am stiut sa o urmaresc in primul rand intelegand esenta acesteia. Intr-un alt articol de pe acest site, ultima creatie a casei Zagato era asemanata cu actualul Corvette in conditiile in care Alfa TZ3 isi are originile in TZ1 si 2 desenate de aceeasi casa in anii 60.
Ca si concluzie, intradevar Alfa Giulietta seamana cu modelele marcilor care in esenta au cautat sa imprumute liniile de design ale Alfa Romeo. Aici nu intra doar Seat cu al lor Leon 2 dar si Mitsubishi Lancer (linii de la alfa 156/159) sau Subaru Tribeca mk1 (inspirat de prototipul Alfa Kamal).
Sa nu uit... ar fi ideal sa nu va cumparati o Alfa. Sunt cele mai proaste masini din lume. Eu am deja 3 modele Alfa iar daca in Romania marca asta nu se cumpara, macar ajung eu sa devin colectionar :)
de la un fost posesor de alfa!
Ai tot respectul meu de fost posesor de Alfa si cu ceva carti de istorie auto in biblioteca.
Mi-as dori cat mai multi ca tine care sa tina nivelul comentariilor de pe automarket.
(pei am cum?!?!?!)
sunteti mult prea stupizi voi cei care va bateti cu pumnii in piept de bunatatea firmei AAALLLLLFFAAAAAA....
cum spunea si @ztele fiecare ii place ce ii place....este ceva subiectiv si particularizat.....
dar RAMANETI LA STADUIL DE ATAT nu incepeti voi care multi habar n-aveti de masini sa va informati pe amus si autobild timpii de acc si elasticitate....
ca multi dintre voi put la capitolul asta faceti cu 3 secunde mai mult asta daca nu opriti motorul la plecare...
caracterzizati alfa din perspectiva voastra si atat incultilor---------
=-------fara comparatii cu masini care nu le-ati condus si fara sa aduceti puncte forte la alfa daca nu le-ati probat.....
spuneti doar ce va place la ea,ce v-a uimit sau la ce lasa de dorit!!!!!!!!
si bah cocalarilor normal ca se compara ALFA GIULLI` CU GTI ST GTA GT RS ETC.....
pt ca distrusilor costa de rupe alfa asta....chiar peste modele full sport precum focus st(clasa)sau meg rs....
nu imi comparati mie alfa cu golf 6 cu opel astra h sau peugeot 206 ca imi iau aproape doua d-alea la pretul ei si nu vb de varf.....
ca sa fiu on topic asa cum se cuvine:
alfa asta este o masina care imi place in ansamblu mai putin botul "cur de bebelus"(bn @amore mio).....
interior superb,ceasuri mortale, linii dulci,aripi evazate,curbe foarte accentuate....frumos....
lasa de dorit la performante (din detaliiile tehnice repet,nu am condus-o sa vad
ce cuplu are la roata masinutza asta..)
dinamica este laudata la acest model
vad cu toate ca alte alfa sunt varza la ac capitol....sper sa fie asa...
o sa o probez si atunci o sa vad
dar pn se va intampla ca si voi sa o probati
nu mi-o comparati cu alte masini frantuzesti nemtesti
sau britanice.....fiecare da clasa la calitatile ei...la alfa pretul pt ce ofera o trage de par in jos grav rau de tot.....
@firestarter-----------------foarte bun comentariul....
10+ si de la mine...
interesant ce a scris yoyo
cine nu imi da dreptate in ce am scris sus sa fie bazat pe ce zice.....pt ca am condus alfe(156 166 2.4) focus,golf(gti) sau opeluri clasa hatch....(printre altele)...
bafta
Giulietta este o realizare care maturizeaza gama de modele Alfa, se inscrie in noua personalitate inceputa cu 8C si cu MiTo, si reprezinta un salt fara probleme spre nivelul premium al clasei compacte.
Nivelul tehnologic ridicat ar trebui sa-i puna de ganduri pe nemti.
In sfarsit, modele italiene rivalizeaza fara complexe cu masinile germane si reprezinta o reala alternativa la acestea.
Pentru mine marcile germane BMW, Mercedes sau Audi sunt demonetizate ca imagine, pentru ca in Romania majoritatea conducatorilor acestor marci sunt bisnitari, interlopi, cantareti de manele sau "vedete" create artificial de media.
Felicitari Alfa.
Cu drepturi de autor incasate ?????????
Automarket este un portal cu peste 150.000 de vizitatori unici pe saptamana, care nu isi permite sa inventeze teste sau sa abordeze practici de acest gen.
Ca idee, testul cu Alfa Romeo Giulietta de pe "car-addicts" a fost publicat pe 6 mai, in timp ce test-ul nostru a fost publicat pe 20 aprilie.
Cine pe cine a copiat?
Sa vedem daca iti poti recunoaste greseala.
Subscriu ideii ca Alfa Giulietta este o masina f.f reusita atat in materie de design unde italienii nu au rivali - lucru recunoscut kiar de multi dintre concurenti - cat si din pct. de vedere al motoarelor si performantelor.
Putini sunt cei ce scriu aci si cunosc cu adevarat istora automobilului in general si a celui italian in special. Multi care scriu aci au impresia ca daca se duc intr-o parcare de hipermarket noaptea la 2 si fac cativa "donuts" cu un bmw de 10 ani, kiar au vreo legatura cu masinile. Nimic mai gresit d-lor.
As putea sa stau vre-o ora sa scriu despre competitie pe pista in "real race" intre o generata competitie kiar aci intre masinile italiene si cele germane si vb aci despre F1, WTCC, WRC, etc.
Si vb aci despre istorie nu neaparat despre rezultatele din ultimii 5-10 ani.
Din pacate pentru cei ce sustin automobilismul francez, cred ca nu prea are cu ce sa mandri intr-o astfel de competitie.
Randurile pe care le-am scris acum nu spun prea multe, insa vin ca o confirmare a celor spuse de tine "FIRESTARTER".
Subliniez in inkeiere ca aceasta este parerea mea (o parere pe care o cred sustinuta de vreo 15 ani de iubitor al motorsportului) si NU ESTE O OFENSA sau O CONTRA pentru nici o persoana care a scris aci.
Bafta la toata lumea !