CRIZA Volkswagen: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Autoritățile guvernamentale din SUA au anunțat un verdict dur la adresa celor de la Volkswagen după ce federalii americani au descoperit că marca germană a trișat la testele care confirmă consumul și emisiile oficiale ale modelelor pe care le vinde pe piața de peste Ocean.
Conform comunicatului oficial publicat de Agenția de Mediu din SUA (EPA), Volkswagen a utilizat un program instalat la bordul unor mașini pentru a păcăli metodele de testare ale oficialilor americani. Un algoritm complex recunoștea tiparele testelor de consum și limita termporar emisiile pentru ca modele precum Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3 produse între 2009 și 2015 și echipate cu motoare diesel cu patru cilindri să reușească să treacă fără probleme testele americane. Ulterior, când erau conduse normal, mașinile ieșeau din modul de "autoapărare" care limita emisiile și consumau mai mult decât certificaseră testele inițiale.
Conform primelor informații, emisiile de oxizi de azot din "viața reală" depășesc în unele cazuri de 40 de ori limitele impuse de federalii americani prin legea denumită Clean Air Act.
"Utilizarea unui sistem care are rolul de a păcăli standardele în vigoare este ilegală și reprezintă o amenințare la sănătatea publică", declară Cynthia Giles, oficial EPA, citată de NY Times.
Conform documentului EPA, Volkswagen trebuie să recheme în service 482.000 de mașini și să suporte o amendă care ar putea deveni una record în istoria industriei auto americane. Anul trecut, Kia și Hyundai au fost amendate cu 300 de milioane de dolari după ce au declarat un consum oficial mai mic decât cel rezultat în teste."Autoritățile vor să arate clar că trișorii nu pot să scape nepedepsiți. Problema e că producătorii nu îi păcălesc doar pe cumpărătorii mașinilor, ci și pe toți cei care respiră aerul pe care îl poluează aceste mașini. Legile și regulamentele sunt eficiente doar atât timp cât sunt puse corect în aplicare", spune Frank O'Donnell, președintele grupului de lobby pe teme de mediu denumit Clean Air Watch.
Amenzile sunt cel mai simplu mod de a finanta un stat fara a ridica dubii.
Genial, pur si simplu genial.
:)
Iti zic eu care-i explicatia: in SUA se respecta legile si consumatorul e rege. Cand nu i se respecta drepturile, companiile care le-au incalcat sunt penalizate. E foarte simplu.
Astea cu sperieturi, cu Toyota, cu VW (care oricum nu conteaza pe piata SUA inca - vand undeva in jur de 350.000 anual - Subaru a vandut peste 500.000 ca o comparatie) sunt picanterii in stil balcanic, teorii ale conspiratiei care nu au o baza reala, mai ales ca amenzi primesc si producatorii americani, dupa cum iti ziceam si chiar poti cauta pe net si despre trecut.
sant curios cine va castiga: puterea unui super brand sau protectia mediului si a consumatorului
Pe lângă faptul ca de mult timp mașinile germane nu mai reprezintă un etalon de fiabilitate, acum sunt și un etalon de minciuni. Felicitări germanilor pentru că încă reușesc să păcălească milioane de oameni. Vorba românească, prost nu e cel ce vinde, ci ala de cumpără!
Trăiască TeDeI-urile.
Golf este inca cel mai vandut model din Europa asta nu contesta nimeni.
Clientii erau interesati de blue-motion mai mult pentru consum care este f apropiat fata de cel anuntat de producator( altii sunt la gara fata de ce anunta) , nu de noxe. Se stie ca in America dieselul nu este primit f bine.
Sa ne amintit ca si GM are acum un recall de peste 2.5 milioane de masini sau de Toyota care este leader in recaluri la ei.
Ce vroiam sa spun e ca nu mi-e rusine cu nici unul iar voi sunteti carcotasi doar cand o pateste o marca germana, la toyota si gm a fost mult mai grav s-au soldat si cu raniti in unele cazuri si nu pentru ca au mintit niste cifre (VW) ci prosta proiectare/fabricare.
Mulți necunoscători, ca să nu zic spălați pe creier, au luat mereu de bune aceste voturi și au cumpărat și mai multe Golf pentru că vezi domnule e mașina anului...
http://www.automarket.ro/stiri/adac-a-masluit-rezultatele-lui-vw-golf-la-titlul-masina-anului-in-54891.html
Cam așa se iese și cea mai bine vândută mașină.
Cam așa prostesc germanii poporul cu televizorul.
http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-golf-devine-prima-masina-non-nipona-care-castiga-titlul-masina-54182.html
Vânzările n-au legătură cu numărul de voturi într-o competiție gen "mașina anului", deci @Marian, lasă confuziile intenționate, Golf s-a vândut foarte bine an de an, indiferent de generație, de câte ori a câștigat titlul "car of the year"?
Pai atunci care ar fi interesul celor de la VW sa-si inmulteasca de 10 ori numarul de voturi ?
Nu cumva asta se numeste reclama la produse ? Si nu cumva reclama e sufletul comertului ?
Cat despre VW Golf masina anului in Japonia, ori au mancat japonezii ceva stricat tare, ori au vrut sa mai incerce si niste jafuri germane ca nu li se mai stricau Toyotele, Mazdele si Hondele. Cand ai cate 50 de ani o masina, parca ti se pare veche si incerci sa o schimbi cu un rahat de Golf nou la care-i pica distributia in primii 40.000 km.
Acuma daca e sa ne luam dupa studii, VW e mult sub japoneze la satisfactia clientului in Germania. Exista Mazda, Mitsubishi, Toyota, Suzuki, Nissan,Honda deasupra VW care e foarte apreciat la el acasa de bun ce-i. Dar asta pentru ca germanii ii aburesc pe altii sa le cumpere jafurile lor, in timp ce iei isi iau masini bune, ca s-au schimbat de schimbat pompe, distributii si motoare...
http://www.jdpower.com/press-releases/2015-germany-vehicle-dependability-studysm-vds
Si daca chiar ar fi cei mai buni, de ce ar trebui sa minta ??? Cand esti cel mai bun nu ai nevoie de abureli.
Cand minti, deja ai multe de ascuns si trebuie sa platesti. Eu i-as sanctiona nu numai cu amenda, le-as interzice sa vanda jafuri in tara respectiva. Ori faci lucru de calitate, ori nu mai ai dreptul sa vinzi. Trimite jafurile in China, Romania si alte tari care ti le va mai accepta.
...pai asta cu declaratiile oficiale ale producatorilor si consumul real pe strada este o problema de ani de zile pe care comisia europeana vrea sa o rezolve printr-un test in trafic real...inca nu sunt definitivate procedurile insa in mod cert pe viitor masinile nu vor mai fi testate pe stand pentru consum...insa procedurile nu sunt gata nici in SUA nici in UE.
Pentru mine piata europeana este cea mai sofisticata, mai exigenta, si cea mai calitativa piata din lume la ora actuala.
Probabil americanii joaca murdar pentru a obtine cat mai multe concesii la produsele lor de 0,2 eurocenti pe piata europeana. Pentru cine nu stie se negociaza intens intre SUA si UE un acord de liber schimb pentru o mega piata dupa modelul UE insa americanii au o problema cu standardele de calitate din Europa care sunt prea inalte pentru producatorii americani....vezi mai multe detalii aici: http://ec.europa.eu/priorities/eu-us-free-trade/index_ro.htm
Cum negociaza americanii:
- faci scandal intre UE si Rusia, europenii nu mai vand in Rusia
- provoci razboi in Orientul Mijlociu - practic mai distrugi o piata de desfacere - si umpli Europa de refugiati
- amendezi companiile europene ce vand in SUA - si le dai de inteles ca nici acolo nu vor mai vinde daca nu sunt cuminti
Fraierii se uita si cred toate prostiile, se bucura si chicotesc da...ce produse de rahat au cei de la VW...aha exact asa este.
Publicat la: 20.09.2011 RĂZBOI ECONOMIC ROMÂNIA-OLANDA. Două transporturi de bulbi de lalele au fost distruse, dar bacteria nu a fost găsită. Tabără: "Avem dreptul să ne apărăm"
http://www.gandul.info/stiri/razboi-economic-romania-olanda-doua-transporturi-de-bulbi-de-lalele-au-fost-distruse-dar-bacteria-nu-a-fost-gasita-tabara-avem-dreptul-sa-ne-aparam-8777608
pe net gasiti mai multe informatii - asa se face politica, cine crede ca e vorba de cinste, calitate si onestitate e NAIV, INFANTIL etc
Daca acuzatiile se dovedesc a fi reale VW este bun de plata, probabil nu suma intreaga, ci doar o parte dupa ceva negocieri ca in cazul GM.
poate doar orban, dar ma indoiesc deoarece e o fabrica audi la gyor si nu vrea sa piarda locurile de munca
Ma bufneste rasul gandindu-ma cum au evoluat lucrurile si cat de penibile sunt comentariile voastre inventand scuze pentru cea mai mare teapa din industria auto, ce se pare ca va trage in jos si intreaga economie germana.