Care este cel mai puternic model electric Audi? Dacă te referi la modelul de serie, răspunsul este RS e-tron GT performance. Modelul electric a fost recent actualizat în vara acestui an, iar inginerii au adus propulsoare mai puternice, tehnologii mai avansate și cu schimbări foarte subtile de design la prima vedere.
Versiunea pe care tocmai am numit-o mai sus are un propulsor electric care dezvoltă 925 de cai putere. Nu doar că noul Audi RS e-tron GT performance este cel mai puternic model electric al mărcii din Ingolstadt, ci este și cel mai puternic Audi de serie din istorie.
Însă, puterea noului Audi e-tron GT nu este singurul aspect care impresionează. Modelul de performanță electric al germanilor este și cel mai avansat din toată gama dacă stăm să ne uităm la tehnologiile pe care le oferă. Lista este una lungă și complexă, motiv pentru care dedicăm un articol special acestui model, despre care avem toate motivele să credem că va fi rămâne unul emblematic în istoria mărcii.
UN ALTFEL DE GRAND TOURER
Lansarea lui Audi e-tron GT a avut loc în noiembrie 2020, la doi ani după ce constructorul german prezentase un concept cu același nume la Salonul Auto de la Los Angeles. Noul model este etalonul gamei electrice a mărcii germane și este un rival pentru modele de performanță electrice ca Porsche Taycan. De altfel, atât Audi e-tron GT, cât și Porsche Taycan împărtășesc platforma J1 a Grupului Volkswagen, o platformă derivată din arhitectura MSB, prezentă la Porsche Panamera, Bentley Continental GT și Bentley Flying Spur.
La început, a existat doar o singură versiune pentru e-tron GT. Aceasta primea două motoare electrice pentru ambele punți, care dezvoltau împreună 530 de cai putere și un cuplu de 640 Nm. Astfel, noul Audi e-tron GT avea nevoie de 4.1 secunde să accelereze de la 0 la 100 de km/h, iar viteza maximă era de 245 de km/h, bineînțeles limitată electronic.
Grație unei baterii de 93.4 kWh, dintre care 83.7 kWh erau utilizabili, primul e-tron GT oferea o autonomie de 488 de kilometri în regim WLTP. Datorită arhitecturii de 800 de volți, bateria avea nevoie de numai 29 de minute pentru a fi încărcată de la 10% la 80%, la un curent de 135 kW.
La momentul lansării inițiale, Audi e-tron GT a introdus un nou limbaj de design pentru marcă. Acest limbaj vizual nou era caracterizat de linii fluide și musculare, cu foarte puține muchii ascuțite și cu numeroase suprafețe netede. De multe ori, mașinile electrice sunt criticate foarte mult pe partea de design, din cauză că acestea sunt considerate plictisitoare. Cu asta suntem de acord și noi în multe cazuri, însă design-ul lui Audi e-tron GT evocă acea sportivitate și dinamică îmbinată cu un caracter agresiv pentru a-l face pe model să fie foarte plăcut pentru ochi.
Mai mult, forma caroseriei lui e-tron GT contribuie și la o eficiență aerodinamică foarte mare, cu un coeficient aero de numai 0.24 de unități. Inclusiv interiorul este desenat într-o manieră plăcută, cu ecranele digitale integrate elegant în bord și care evocă un aer premium și futurist. Audi a avut grijă să păstreze și câteva comenzi fizice pentru funcțiile importante ale mașinii, care contribuie și acestea la un design cu totul reușit.
VERSIUNEA RS E-TRON GT, PRIMUL RS ELECTRIC DIN ISTORIE
La câteva luni după lansarea lui Audi e-tron GT, a apărut o versiune și mai puternică a acestuia. Botezată RS e-tron GT, această versiune aducea un propulsor de 646 de cai putere. Puterea mai mare s-a reflectat și în performanțele îmbunătățite. Accelerația de la 0 la 100 de km/h era gata în 3.3 secunde, iar viteza maximă era acum de 250 de km/h, evident limitată electronic.
Deși SUV-ul Audi e-tron a fost primul model electric al mărcii produs în masă, Audi e-tron GT este prima electrică produsă exclusiv în Germania. Producția modelului de performanță are loc la uzina germană de la Heilbronn, acolo unde va fi produs și noul e-tron GT facelift, prezentat în vara lui 2024.
FACELIFT-UL ADUCE O A TREIA VERSIUNE: RS E-TRON GT PERFORMANCE
Așa cum spuneam adineauri, Audi a prezentat o nouă versiune actualizată a lui e-tron GT la începutul verii. Noul model aduce un design ușor revizuit, cu schimbări subtile care îl fac pe noul model să fie mai agresiv. Totodată, lansarea facelift-ului a adus cu sine și o a treia versiune pentru acest model, botezată RS e-tron GT performance. Despre această versiune vom vorbi în detaliu puțin mai târziu.
Pentru că am decis să dedicăm un articol acestui model, este o ocazie bună să intrăm mai mult în detalii despre noutățile pe care le aduce noul Audi e-tron GT facelift. Așa cum vei vedea pe parcurs, noutățile nu sunt numai de natură vizuală, ci și de natură tehnică.
GRILĂ SINGLEFRAME CU ASPECT 3D
Noul Audi e-tron GT facelift îmbină un design progresiv cu tehnologie inovatoare. Fiecare dintre cele 3 versiuni, S e-tron GT, RS e-tron GT și RS e-tron GT performance primesc câte un pachet vizual distinct. Să începem cu versiunea de bază S e-tron GT. Aceasta are un design care se concentrează mai mult pe „sportivitate elegantă”, așa cum descrie Audi noua filozofie de design. Partea frontală este omogenă și expresivă în același timp. O mască neagră înconjoară grila Singleframe acoperită, care are și un aspect 3D datorită unor structuri integrate noi.
Imediat deasupra grilei Singleframe este prezentă o fâșie de vopsea în culoarea caroseriei care îi oferă lui Audi S e-tron GT un aspect și mai dinamic. Prizele de aer, care asigură un flux de aer optimizat în jurul roților din față, au o forme noi, care ies mai mult în evidență decât înainte.
În spate este prezent un difuzor aerodinamic nou, cu aripi verticale noi. Și aici avem o fâșie imediat deasupra difuzorului care este vopsită în culoarea caroseriei și adaugă o textură vizuală mai pronunțată. Acest mic detaliu face legătura vizuală între difuzor și bara de protecție.
Noul Audi RS e-tron GT, a doua versiune din gamă, primește și acesta un aspect mai sportiv. Partea din față este acum mai agresivă, mulțumită grilei acoperite Singleframe, care integrează o structură sub forma unui fagure de miere, tipic modelelor Audi RS. Un nou element de design, care înconjoară masca neagră a grilei face ca noul model să pară mai apropiat de asfalt. Acest aspect este ajutat și de noile lame aerodinamice funcționale, desenate în forma literei L.
Partea din spate a noului RS e-tron GT împrumută câteva elemente de design direct din lumea sporturilor cu motor. Difuzorul aerodinamic cu formă netedă integrează și acesta lamele aerodinamice în formă de L văzute în față. În cazul acestei versiuni, lamele sunt vopsite în culoarea caroseriei. Un alt detaliu preluat de la mașinile de curse este un reflector vertical vopsit în roșu, montat între canalele aerodinamice ale difuzorului.
Cea de-a treia versiune, RS e-tron GT performance, este primul Audi RS performance electric din istorie și aduce numeroase elemente de design exclusive. De exemplu, plafonul poate fi confecționat din fibră de carbon și vopsit într-o nuanță întunecată mată, în combinație cu elemente de camuflaj din carbon. Astfel de elemente își fac apariția pentru prima dată la un model Audi și sunt disponibile numai pentru această versiune.
Camuflajul din carbon este folosit și la structurile tri-dimensionale ale barei de protecție frontale, la ornamentele portierelor, la anumite părți ale difuzorului și la oglinzile laterale.
NOUA SIGLĂ AUDI 2D
Bineînțeles, noul Audi e-tron GT facelift integrează și noua identitate de marcă a mărcii din Ingolstadt. Cele 4 inele care formează sigla Audi au acum un design 2D, iar emblema nouă este poziționată între grila acoperită și rama din jurul grilei. Alături de asta, noul Audi e-tron GT facelift primește și o paletă de culori care include 9 nuanțe exterioare. Astfel, noul model poate fi vopsit în culorile: alb Arkona, albastru Ascari, gri Daytona, argintiu Florett, gri Kemora, negru Mythos și roșu Progressive.
Aici mai avem și nuanța de gri Nimbus, exclusivă pentru RS e-tron GT și RS e-tron GT performance. Mai mult, versiunea RS performance mai primește și culoarea exclusivă verde Bedford. Audi pune la dispoziție și pachetul opțional Black Optics pentru versiunea S e-tron GT, care aduce sigle negre montate în părțile din față și spate, în prizele de aer, în capacele oglinzilor și la un element al difuzorului.
În standard, versiunile RS e-tron GT și RS performance primesc deja embleme întunecate. În schimb, același pachet opțional aduce lame aerodinamice prezente în bara din față și în canalele difuzorului vopsite în negru lucios. Și pentru a completa pachetul, sunt disponibile și capace ale oglinzilor vopsit tot în negru lucios.
JANTE INSPIRATE DE CONCEPTUL AUDI AVUS DIN 1991
Pentru noul e-tron GT facelift, Audi a pregătit jante cu design nou. Acestea măsoară 20 de inch pentru toate versiunile în standard. Mai mult, constructorul german oferă și două jante cu 6 spițe duble pentru versiunile RS.
Acestea măsoară 21 de inch și au un design inspirat de conceptul Audi Avus quattro, prezentat în 1991. Suprafața acestor jante speciale este mată și întunecată pentru versiunea RS performance.
INTERIOR REVIZUIT, CU MATERIALE SUSTENABILE
Noul Audi e-tron GT facelift primește numeroase noutăți și la interior. Aici avem scaune noi, redesenate, precum și un volan nou, praguri interioare noi și conținut digital actualizat. La noul model, atunci când șoferul deschide ușa, un romb roșu cu o umbră roșie este proiectat pe asfalt. Versiunea de bază S e-tron primește un romb alb cu umbră roșie.
Pe planșa de bord sunt vizibile și ornamente noi din lemn de mesteacăn finisat în antracit liniar natural. În cazul lui RS performance, aceste ornamente sunt disponibile și într-un camuflaj din carbon care se potrivesc cu exteriorul. Alte noutăți în habitaclu includ aplicări de vanadiu, un finisaj cu efect cromatic de antracit care își schimbă culoarea în funcție de cum bate lumina. Astfel de aplicări sunt disponibile în standard pentru versiunile RS și opțional pentru versiunea S.
Noul Audi e-tron GT facelift primește acum un volan aplatizat în părțile superioare și inferioare. Pentru versiunile RS, volanul primește două comenzi rotative în forma unor sateliți și, opțional, cu un marcaj aplicat în mijlocul părții superioare, ca la o mașină de curse.
Așa cum spuneam mai devreme, scaunele au un design nou, care integrează și o suprafață cu o siglă iluminată. Versiunea S e-tron GT primește în standard scaune sport cu reglare în 14 direcții, îmbrăcate în tapițerie ecologicăcu o serie de cusături contrastante portocalii.
Pentru versiunile RS, scaunele pot fi comandate și cu o funcție de masaj, disponibilă opțional. Versiunea RS performance aduce un pachet de design nou, exclusiv, care include cusături verzi Serpentine pentru a se potrivi cu nuanța exterioară de verde Bedford. De asemenea, tot în cazul lui RS performance, scaunele pot fi dotate opțional cu un sistem de reglaj în 18 direcții.
Interiorul noului Audi e-tron GT primește tapițerie ecologică, precum microfibră Dinamica sustenabilă și țesut Cascade ecologic. Microfibra Dinamica arată și se simte la fel ca alcantara, însă în loc să fie piele întoarsă, aceasta este alcătuită aproape pe jumătate din poliester reciclat. Acest material este folosit pentru scaune, volan, suprafața deasupra instrumentarului digital, în zona oglinzilor laterale, consola centrală și în mare parte a habitaclului în proporții cuprinse între 37% și 45%. Materialul este vopsit în negru pentru versiunile RS.
Cusăturile Cascade sunt asemănătoare cu fibrele naturale și sunt alcătuite din poliester reciclat în proporție de 35%. Pentru a proteja mediul, aceste țesături rămân nevopsite. Cusăturile sunt prezente la scaune și la oglinzile laterale.
În completarea materialelor ecologice, inclusiv covoarele suprafața podelei sunt confecționate din Econyl, un material alcătuit din 100% fibre de nailon reciclate, rezultate din deșeuri de producție, resturi de țesături și covoare și chiar din plase vechi de pescuit.
PLAFON PANORAMIC INTELIGENT
Alături de noile materiale și design-ul interior, noul Audi e-tron GT facelift primește și un instrumentar digital actualizat, care oferă acum informații despre temperatura bateriei și puterea maximă posibilă de încărcare a acesteia în timp real. Versiunile RS e-tron GT primesc conținut digital specific. De exemplu, clienții lui RS e-tron GT performance pot alege și un display cu fundal alb, un omagiu adus vechiului Audi RS 2 Avant din 1994, care primea un instrumentar cu fundal alb.
O altă dotare nouă este și un plafon panoramic inteligent, disponibil opțional. Plafonul panoramic conține un tip de sticlă special care minimizează lumina directă a soarelui care pătrunde în mașină și care poate deveni opacă prin apăsarea unui buton. Sticla specială conține cristal lichid cu polimeri dispersați, sau pe scurt, PDLC, care ajută ca sticlă să fie transparentă sau opacă. Componente de sticlă controlte electric conțin două folii din PDLC montate între cristalele lichide.
Atunci când nu trece curent electric prin cristale, acestea formează un strat netransparent, ceea ce face ca suprafața plafonului să fie opacă. Pentru ca suprafața să devină transparentă, curentul electric trece prin aceste cristale și le realiniază. Aceste cristale pot fi chiar controlate individual ca niște “perdele digitale” prin ecranul multimedia, de unde șoferii vor putea alege între 4 presetări diferite.
MOTOARE ELECTRICE MAI PUTERNICE ȘI MAI EFICIENTE
Odată cu lansarea noii versiuni actualizate a lui e-tron GT, Audi a pregătit motoare electrice noi mai puternice și mai eficiente. Astfel, pentru versiunile S e-tron GT și RS e-tron GT avem două motoare electrice cu magnet permanent pe puntea din față, care dezvoltă fiecare 239 de cai putere. Mai mult, versiunea de top RS e-tron GT performance primește o electronică modificată pe puntea din față cu un invertor de puls revizuit pentru descărcări mai înalte ale curentului electric.
Cele două motoare electrice din față funcționează în tandem cu alte două motoare electrice montate în spate. Acestea din urmă au o lungime axială de 192 de milimetri și un diametru de 230 de milimetri. Fiecare motor electric montat pe puntea din spate dezvoltă 564 de cai putere, iar ambele motoare mai au și rezerve de putere pentru situații de condus extreme.
CEL MAI PUTERNIC AUDI DE SERIE DIN ISTORIE
Astfel, puterile totale în funcție de versiunile noului model sunt următoarele: 679 de cai putere pentru S e-tron GT, 856 de cai putere pentru RS e-tron GT și 925 de cai putere pentru RS e-tron GT performance. Cu alte cuvinte, cea mai puternică versiune a lui Audi e-tron GT facelift este și cel mai puternic Audi de serie produs vreodată.
Indiferent de versiunea aleasă, performanțele sunt excepționale. Versiunea S e-tron GT accelerează de la 0 la 100 de km/h în 3.4 secunde și atinge o viteză maximă de 245 de km/h. A doua versiune ca putere, RS e-tron GT, are nevoie de 2.8 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h, iar viteza maximă este aceeași. Audi RS e-tron GT performance este, evident, cel mai rapid, grație unui timp de accelerație de 2.5 secunde de la 0 la 100 de km/h. Viteza maximă este puțin mai mare, de 250 de km/h, fiind evident limitată electronic.
Datorită motoarelor mai puternice, în mod normal te-ai aștepta ca acestea să fie mai mari și să cântărească, implicit, mai mult. Însă, vei fi surprins să afli că nu este cazul de așa ceva, deoarece noile motoare electrice din spate sunt mai ușoare cu 10 kilograme față de vechiul model. Această reducere a greutății este ajutată de componente redesenate, cum ar fi rotorul și statorul, dar și prin optimizarea sistemului de răcire. Trenul de rulare este acum și mai solid pentru a asigura o distribuție mai lină a puterii. De asemenea, Audi a lucrat și la electronica sistemului de tracțiune integrală.
Pentru ca toată această putere masivă a motoarelor electrice să fie controlabilă în toate condițiile, Audi a dezvoltat un nou sistem de frânare mai puternic pentru noul e-tron GT facelift. Pentru versiunea de bază avem în standard frâne cu discuri din oțel și etriere vopsite în negru. Acestea pot fi vopsite opțional și în roșu.
În schimb, versiunile mai puternice RS primesc discuri lăcuite cu un strat de carbură de wolfram în standard și disponibile opțional la versiunea S e-tron GT. Revenind la versiunile RS, etrierele pot fi vopsite în negru, roșu sau portocaliu. Pentru toate versiunile, Audi oferă opțional discuri din carbon-ceramică și cu etriere cu 10 pistoane vopsite în antracit sau în roșu.
Revenind la motoarele noului model, versiunile RS primesc și o funcție boost care mărește temporar puterea propulsoarelor. Astfel, prin activarea acestei funcții, puterea motoarelor este mărită în total cu 95 de cai putere. Funcția boost rămâne activă timp de 10 secunde, iar un cronometru special cu o numărătoare inversă este afișat pe instrumentarul digital atunci când aceasta este în funcțiune.
BATERIE MAI UȘOARĂ ȘI CU DENSITATE MAI MARE A ENERGIEI
Alături de motoarele mai puternice și mai ușoare, Audi a dat multă atenție și la bateriile care alimentează aceste motoare. Noile baterii cântăresc acum 625 de kilograme, fiind mai ușoare cu 9 kilograme față de cele prezente la vechiul e-tron GT. Indiferent că alegi versiunea de bază S sau cele mai puternice RS, bateria are o capacitate totală de 105 kWh, dintre care 97 de kWh sunt utilizabili. Bateria este alcătuită din 33 de module de celule. Fiecare modul cuprinde 12 celule mai mici cu o suprafață exterioară flexibilă.
Mai mult, bateriile primesc acum și un sistem de răcire îmbunătățit, de unde rezultă o capacitate mărită a celor 33 de module de celule cu până la 12%. Datorită utilizării de materiale noi, a unei formule chimice noi pentru celule și de separatoare noi, fiecare celulă are acum o densitate mai mare a energiei. Astfel, energia electrică a noului e-tron GT facelift disponibilă prin frânarea regenerativă a crescut de la 290 de kW la 400 de kW. Prin sistemul MMI, șoferul va putea selecta între regenerare manuală sau automată, iar sistemul poate fi folosit în 3 niveluri diferite cu ajutorul unor padele speciale montate pe volan.
Audi a mărit și mai mult curentul maxim de încărcare și descărcare până la 400 de amperi cu ajutorul unui flux îmbunătățit al curentului electric în interiorul celulelor de baterie individuale. De asemenea, Audi a dezvoltat și un nou sistem de control termic inteligent și predictiv cu o comutare mai bună între pompa de căldură și supape. Inclusiv sistemul de precondiționare a bateriei permite trecerea unui curent electric mai mare în timpul încărcării bateriei.
Bineînțeles, Audi a îmbunătățit și sistemul de încărcare a convertorului de surplus combinat de energie. Asta contribuie la o performanță de încărcare mai bună prin reducerea greutății cu 2.3 kilograme.
10 MINUTE DE ÎNCĂRCARE, SUFICIENTE PENTRU 280 KM
Puterea maximă de încărcare a bateriei este mărită cu 50 de kW, până la 320 de kW la noul e-tron GT facelift. În condiții ideale, bateria noului model poate fi încărcată de la 10% la 80% în doar 18 minute la o stație de încărcare rapidă. De altfel, o încărcare de doar 10 minute este de ajuns să garanteze o autonomie de 280 de kilometri.
Noul Audi e-tron GT facelift vine dotat și cu sistemul Plug&Charge. Prin acest sistem, mașina autorizează și activează automat stații de încărcare compatibile atunci când cablul de încărcare este conectat. Noua baterie are și o fereastră mai largă de încărcare rapidă. Chiar și la temperaturi mici, încărcarea rapidă a bateriei este mai rapidă decât înainte. Iar pentru cei care nu se grăbesc să meargă cu mașina într-o zi, aceștia pot să încarce bateria mașinii și cu un curent AC de până la 22 de kW.
AFIȘAJ CU INFORMAȚII DESPRE STAREA BATERIEI
În premieră pentru un model Audi, noul instrumentar digital afișează informații detaliate despre starea bateriei. Șoferul va putea citi informații despre starea de funcționare, temperatură, prognoză de încărcare rapidă și starea de precondiționare. Toate aceste informații sunt redate cu ajutorul unor grafice și pictograme speciale.
Sistemul de control termic al bateriei este alcătuit din 4 circuite de răcire optimizate, care păstrează o temperatură ideală pentru baterie și pentru componentele trenului de rulare. În funcție de temperatura ambientală, bateria poate fi răcită sau încălzită pentru încărcare rapidă. Pompa de căldură inclusă în dotarea standard îmbunătățește autonomia, mai ales pe timp de iarnă cu ajutorul unui aer condiționat foarte eficient din punctul de vedere al consumului de energie electrică.
SUSPENSIE ACTIVĂ ȘI DOUĂ MODURI DE RULARE RS
Noul Audi e-tron GT facelift primește în standard o suspensie pneumatică dotată cu tehnologia 2 chamber/2 valve. Opțional, modelul poate fi dotat și cu o suspensie activă, care menține caroseria aproape perfect orizontală chiar și la accelerații, frânări și viraje bruște. Datorită suspensiei active, direcția este foarte precisă. Mai mult, suspensia activă neutralizează aproape în totalitate vibrațiile resimțite în caroserie, mai atunci când se merge pe denivelări.
Șoferul poate activa și funcții de înclinare în viraje, de plecare de pe loc și de frânare confortabilă prin sistemul Audi drive select. Cu aceste funcții activate, suspensia neutralizează ruliul și tangajul, lucru care contribuie la reducerea senzației de accelerație bruscă pentru șofer și pasageri. Aceeași suspensie activă are și o funcție de intrare ușoară în mașină. Cu această funcție, garda la sol a mașinii poate fi urcată sau coborâtă între 55 și 77 de milimetri în doar câteva secunde.
Tot prin sistemul Audi drive select, șoferul are la dispoziție 3 profiluri de rulare diferite: efficiency, comfort și dynamic. În funcție de versiunea aleasă, sunt disponibile și câteva moduri de rulare speciale. Versiunea de bază S e-tron GT îi mai permite șoferului să configureze și un mod de rulare individual. Versiunile RS pun la dispoziție nu una, ci două moduri individuale configurabile, numite RS1 și RS2. La final, versiunea de top RS performance primește și un mod de rulare setat pentru circuite.
DIRECȚIE INTEGRALĂ ACTIVĂ
Din lista de dotări standard nu putea să lipsească nici sistemul de direcție integrală. Astfel, la viteze de până la 50 de km/h, roțile din spate virează în direcția opusă celor din față.
La viteze cuprinse între 50 de km/h și 80 de km/h, sistemul poate vira roțile din spate în direcția opusă roților din față sau în aceeași direcție cu acestea în funcție de condițiile de drum. Iar la viteze de peste 80 de km/h, roțile din spate virează numai în aceeași direcție cu cele din față.
Grație acestui sistem, raza de virare a lui Audi e-tron GT facelift este redusă cu 0.6 metri. Mai mult, roțile din spate au un unghi maxim de virare de 2.8 grade.
START DE LA 128.000 DE EURO ÎN ROMÂNIA
La momentul redactării, noul Audi e-tron GT facelift este disponibil și în România, la un preț de pornire de 128.700 de euro pentru versiunea S e-tron GT. Pentru RS e-tron GT, prețurile pleacă de la 150.401 euro, iar dacă alegi versiunea de top RS e-tron GT performance, va trebui să scoți din buzunar cel puțin 164.100 de euro.
Așa cum ai aflat citind acest articol, noul Audi e-tron GT facelift este rezultatul unei lungi perioade de dezvoltare și cercetare cu modele experimentale și mai apoi de serie. Ceea ce părea un vis ambițios în urmă cu 15 ani, iată că acel prim concept e-tron din 2009 a devenit realitate, ba chiar putem spune că a fost depășit cu mult ca nivel tehnologic. Audi e-tron GT este apogeul poveștii din spatele numelui e-tron, iar acesta, alături de multe alte modele care vor purta acest nume, vor duce mai departe această poveste pe culmi și mai înalte.
„Cu modelele e-tron GT, stabilim noi standarde de performanță. Puterea de încărcare mărită și tracțiunea integrală electrică asigură o capabilitate îmbunătățită pe distanțe lungi și performanțe îmbunătățite considerabil. Noul șasiu proaspăt dezvoltat oferă o gamă fără precedent între confortul la condus, confortul la rulare și dinamica de condus”, a spus Gernot Döllner, șeful Audi, despre noul e-tron GT facelift.
Comentarii (5)
Noroc ca nu vorbim despre un material fizic, altfel copacii distrusi pentru hartia necesara printarii acestui articol ar fi murit in zadar.
https://www.goodcarbadcar.net/audi-etron-gt-sales-figures/
Nu mai scrie tot ce-ți bese mintea.
Bravo Audi !
Aţi făcut o maşină care bate Tesla la anumite capitole.
Mai bine mananc kkt decat sa fiu prost, dar fudul. Ca tine.
Se vinde atat de bine incat Porsche Taycan l-a rupt pe genunchi. Atat in Europa, cat si in SUA. Pana si Mercedes EQS, cu cateva exceptii, s-a descurcat mai bine.
https://www.goodcarbadcar.net/porsche-taycan-sales-figures/
https://www.goodcarbadcar.net/audi-etron-gt-sales-figures/
https://www.goodcarbadcar.net/mercedes-benz-eqs-sedan-sales-figures/
Adauga un comentariu