În ultimii ani, Audi și-a concentrat eforturile asupra mai multor proiecte ambițioase de sustenabilitate. Scopul proiectelor este, în mod evident, acela de a utiliza mai multe resurse regenerabile și prietenoase cu mediul, atât în procesul de producție al unei mașini, cât și în alte domenii mai puțin legate de industria auto.

Despre astfel de proiecte am scris anterior în rubrica noastră lunară Audi TechTalk, iar acum a venit momentul să facem cunoștință nu cu una, ci cu două proiecte noi de sustenabilitate întreprinse și susținute de brand-ul german cu 4 inele. În prima parte vom vorbi despre cum Audi se implică într-un proiect pentru protejarea animalelor și plantelor, iar în cea de-a doua parte vom detalia eforturile pe care constructorul le realizează pentru conservarea unor ape și țărmuri importante, la nivel mondial.

PROIECTUL AZUBIOTOP, O IDEE PROPUSĂ DE NOII ANGAJAȚI

Din proiectele anterioare, ne-am putut crea o idee despre eforturile pe care Audi le depune pentru protejarea mediului înconjurător. Acum, a venit și rândul animalelor și plantelor de a beneficia de pe urma unui asemenea proiect. Pentru asta, Audi a demarat proiectul special AzuBioTop, scopul principal fiind acela de a crea un habitat natural nou pentru animale și chiar pentru plante.

Ideea proiectului a venit chiar din partea angajaților noi ai mărcii, iar lucrările de amenajare au început încă din octombrie 2022, sub motto-ul „Împreună pentru mai mult verde”. Locul în care este amenajat acest habitat natural nou se află chiar în apropierea sediului mărcii, la Ingolstadt.

Până acum, noii „recruți” ai mărcii au plantat pe o pajiște din apropierea orașului mai mulți pomi fructiferi și plante și au creat un nou habitat pentru șopârlele de câmp.

PESTE 1400 DE STAGIARI VOR FI IMPLICAȚI ÎN PROIECT 

Evident, pentru că proiectul este abia la început, Audi s-a concentrat mai întâi asupra amenajării unui spațiu mai restrâns în apropiere de Ingolstadt. Cu timpul, însă, proiectul va crește atât ca spațiu, cât și ca număr de participanți. Asta pentru că proiectul AzuBioTop va avea în componență nu mai puțin de peste 1400 de stagiari, care se vor concentra pe o suprafață de 1.24 de hectare. 

Pe întreaga suprafață vor fi create pajiști diferite pentru livezi, flori sălbatice și gențiane, precum și un habitat natural mai mare pentru șopârlele de câmp.

REMORCĂ SPECIALĂ, CONSTRUITĂ DE LA ZERO

Până acum, la proiectul AzuBioTop au participat 120 de angajați proaspeți ai mărcii. Devotamentul lor față de noul proiect de sustenabilitate este evidențiat, printre altele, de construcția unei remorci de lemn de la zero. Remorca este folosită atât pentru depozitarea tuturor sculelor necesare pentru plantare și pentru amenajarea noului habitat natural, cât și ca adăpost în caz de vreme rea.

Remorca este una specială, deoarece include și o zonă de repaos pentru cei implicați. În viitor vor mai existe și alte îmbunătățiri. Astfel, remorca urmează să fie dotată în viitorul nu foarte îndepărtat cu o stație meteo construită tot de la zero, precum și cu un bazin special pentru colectarea apelor pluviale.

HABITAT NATURAL EXTINS PENTRU COLONIILE DE ALBINE

Odată ce vor fi amenajate pajiștile cu plante, cei implicați în proiect au în plan să creeze și un spațiu special pentru o întreagă colonie de albine, cu susținerea venită și din partea unei ferme apicole din apropiere. Mai departe, culturile provenite din livezile special amenajate vor contribui la o dietă locală sănătoasă pentru angajații mărcii germane. La final, toți cei implicați în proiectul AzuBioTop sunt dornici să întemeieze parteneriate cu universități, instituții sociale sau chiar cu Fundația de Mediu Audi, despre care vom vorbi în partea a doua a articolului.

„Sustenabilitatea joacă un rol din ce în ce mai important, atât pentru generația mai tânără, cât și pentru noi ca o companie”, ne spune Xavier Ros, membru al consiliului de administrație Audi în departamentul de resurse umane. „În calitate de angajator atractiv, suntem chemați să tratăm aceste subiecte și în perioada de formare”, mai adaugă acesta.

Chiar și angajații implicați în acest proiect sunt mulțumiți de eforturile depuse în cadrul proiectului și de ambițiile acestuia. „Venim din medii foarte diferite și am învățat foarte multe unii de la alții”, ne spune Christina Brunner, o asistentă de birou aflată în perioada de stagiu. „Se creează mult spirit de echipă atunci când că faci parte din ceva important și contribui la protecția mediului”, mai adaugă Brunner.

CONSERVAREA APELOR, O PRIORITATE PENTRU AUDI

Trecem acum la cea de-a doua parte a subiectului nostru, și anume eforturile pe care Audi le face pentru conservarea apelor și țărmurilor din jurul lumii. Așa cum am aflat anterior, apa este un component esențial pentru producția unei mașini. Fără apă nu pot exista automobile.

Tocmai de aceea, pentru Audi, protejarea apelor este una dintre prioritățile absolute pentru a asigura un nivel adecvat producției de automobile. Fructificarea unor astfel de eforturi se datorează, în primul rând, Fundației de Mediu Audi, fondată în 2009. Aceasta a întreprins asemenea activități chiar și în locuri mai puțin accesibile din lume. Știm deja că această fundație este responsabilă pentru ajutorul oferit locuitorilor din apropiere de fluviul Amazon.

Acum, tot aceeași fundație s-a angajat să întreprindă eforturi de conservare a apei din unele golfuri importante ale continentului nord-american. Cu această ocazie, Fundația de Mediu Audi și-a anunțat susținerea pentru două organizații care se ocupă cu protejarea apelor din golfurile Statelor Unite: Save The Bay (Salvați Golful) și The Chesapeake Bay Foundation (Fundația Golfului Chesapeake).

Împreună, cele două organizații au primit 100.000 de dolari din partea Audi, alături de oportunități pentru angajați de a face parte din acțiunile de voluntariat puse la cale de filiala Audi of America.

REFACEREA ȚĂRMURILOR DIN GOLFURI

Toate cele 4 organizații menționate mai sus au început să susțină evenimente prin care sunt refăcute țărmurile unor golfuri importante din Statele Unite. Un asemenea eveniment a avut loc la începutul lui martie, chiar în zona Golfului San Francisco. Astfel de ocazii se vor mai ivi și pe parcursul acestei primăveri, atunci când vor avea loc asemenea activități și în zona Golfului Chesapeake, de unde vine și numele uneia dintre fundațiile sponsorizate de Audi.

Prin aceste activități întreprinse în zone geografice vulnerabile, Audi și partenerii săi se angajează să refacă și să protejeze țărmurile golfurilor și apele din jurul lor prin programe educaționale, prin eforturi realizate direct la fața locului și prin promovarea politicilor  acestor fundații de mediu. Astfel, angajații mărcii germane își vor petrece o parte din timpul lor în asemenea activități de restaurare a golfurilor și de protejare a apelor, evident prin programele de voluntariat puse la cale de filiala americană a mărcii.

„Obiectivul fundației noastre este acela de a oferi o platformă pentru idei inovatoare”, ne explică Ruediger Recknagel, directorul Fundației de Mediu Audi. „Vrem să folosim tehnologia pentru a proteja mediul și pentru a explora posibilități la care poate nimeni nu s-a gândit până acum”, mai adaugă acesta.

UN PROIECT DE PESTE 60 DE ANI

Fundația Save The Bay are deja o vechime de peste 60 de ani, iar scopul a rămas același pe tot parcursul acestor ani: acela de a păstra și proteja țărmurile din zonele de golf ale Statelor Unite. Alături de asta, fundația își propune să restabilească zonele umede din apropiere tot prin intermediul unor programe educaționale și prin promovarea politicilor proprii.

„Suntem recunoscători că primim finanțare din partea Fundației de Mediu Audi pentru a proteja și a restabili habitatul vital ale zonelor umede din jurul Golfului San Francisco”, a declarat Jessie Olson, directorul de habitate din cadrul fundației.

La final, tot același Olson a mai adăugat: „Schimbarea climatică reprezintă o amenințare urgentă, iar această susținere ne va ajuta să construim soluții de restaurare inovatoare pentru un viitor mai puternic pentru oameni și animale sălbatice.”

NOILE PROIECTE, PARTE A PLANULUI MISSION:ZERO

Așadar, cele două proiecte noi întreprinse de Audi au ca scop principal protejarea mediului și a resurselor vitale pe care acesta ni le oferă.

Ambele proiecte fac parte din planul major al mărcii, Mission:Zero, de a deveni o companie neutră în carbon până în 2050.

Ca parte a aceluiași plan, Audi și-a propus inclusiv să-și reducă din consumul de apă pentru producția de automobile cu jumătate până în 2035, față de nivelul înregistrat în 2019.