Apa este, cu siguranță, cea mai valoroasă și necesară sursă de viață de pe planeta noastră. Apa stă la baza tuturor ecosistemelor naturale și artificiale. Însă, ea este și o resursă necesară și extrem de valoroasă pentru producția industrială.
APA, CEA MAI IMPORTANTĂ RESURSĂ ÎN PROCESUL DE FABRICAȚIE
Aici ajungem direct la subiectul nostru. Pe scurt, apa este una dintre cele mai importante resurse folosite în producția de automobile. Unele procese foarte importante, precum cel de vopsire a mașinii, folosesc cantități uriașe de apă. Nu mai vorbim de construirea mașinilor cu zero emisii. Cei mai mulți producători, printre care și Audi, se folosesc adesea de apă potabilă pentru astfel de procese.
„Fabricarea bateriilor, a metalelor și a geamurilor utilizează foarte multă apă”, ne explică Marco Philippi, șeful departamentului de Strategie și Achiziții Audi.
PLANUL „MISSION:ZERO” VIZEAZĂ REDUCEREA CONSUMULUI DE APĂ
În contextul problemelor climatice cu care se confruntă planeta noastră în acest moment, consumul de apă în procesele industriale a ajuns să fie un subiect de mare interes pentru Audi. Știm deja cât de multe eforturi face constructorul cu sediul la Ingolstadt pentru a deveni un brand sustenabil și ecologic, grație unor angajamente serioase și unor procese inovatoare.
CITEȘTE DESPRE RICȘA ELECTRICĂ CU BATERII AUDI
CITEȘTE DESPRE EFORTURILE DE ILUMINARE A ZONELOR IZOLATE
Pentru asta, Audi a lansat programul Mission:Zero, un program care se concentrează în special asupra reducerii consumului de apă în procesele de fabricație, dar și asupra modului în care apa poate fi reciclată și reutilizată.
Obiectivul principal al acestui program ambițios este reducerea graduală a consumului de apă potabilă în procesul de producție al unui automobil. Ulterior, Audi dorește să renunțe complet la utilizarea apei potabile în acest sens.
CINE ESTE ORGANIZAȚIA AWS?
Tocmai de aceea, constructorul german a devenit membru al unei organizații speciale, care are ca obiectiv reducerea consumului de apă potabilă în procesele industriale. Această organizație se numește Alianța pentru Administrarea Apei (în engleză, Alliance for Water Stewardship, pe scurt AWS). Alianța este compusă din diverse companii de renume, ONG-uri și alte administrații ale sectorului public.
Această organizație oferă un certificat special pentru mai multe uzine care folosesc procedee inovatoare în vederea reducerii consumului de apă și pentru reciclare. Acest certificat, numit Standardul AWS, urmează să fie acordat uzinei Audi din San Jose Chiapa, aflată în Mexic.
Uzina de automobile din America Centrală este una dintre primele din lume care produce mașini folosind numai apă reciclată.
UZINA AUDI DIN MEXIC, UN PIONIER AL RECICLĂRII APEI
Totul a început în 2014, când, din cauza lipsei de apă în această localitate din Mexic, a fost construită o lagună interioară în incinta uzinei. Această lagună, cu o capacitate de 234.000 de metri cubi, îndeplinește un rol extrem de important: acela de a stoca apa de ploaie.
Datorită acestui lucru, consumul de apă subterană a fost redus cu până la 25%. Mai mult, apa este folosită în această incintă și pentru irigarea zonelor verzi din jurul uzinei.
La această uzină mexicană sunt produse modele importante, precum Audi Q5. În cabina de vopsit a fabricii este prezentă o stație de epurare fizico-chimică, prin care apa este eliminată în totalitate în timpul aplicării vopselei pe mașină. Bineînțeles, această apă eliminată este colectată și tratată, pentru a fi mai apoi reintegrată în fluxurile de ape uzate ale altor procese.
CONSUM DE APĂ POTABILĂ REDUS CU 40%
Pentru uzina Audi din Mexic, obiectivul este unul foarte clar: să aibă o producție curată și inteligentă. Acea stație de epurare menționată a intrat în funcțiune în 2015 și are o capacitate zilnică de până la 1800 de metri cubi. Cu ajutorul acestei stații de epurare este îndepărtată încărcătura organică printr-un proces aerob, efectuat de bacterii.
Alături de asta, uzina din San Jose Chiapa se folosește și de o stație de tratare cu osmoză inversă, construită în 2018. Această stație are o capacitate de 320.000 de metri cubi și a reușit să reintroducă 130 de milioane de litri de apă în procesul de producție, în doar doi ani de la punerea în funcțiune.
Grație acestor tehnologii inovatoare, uzina Audi din Mexic a reușit să micșoreze consumul de apă potabilă cu până la 40% față de nivelul din 2017. În același timp, Audi a reușit să reducă și din amprenta de apă în procesul de producție al unei mașini.
PÂNĂ LA 5 METRI CUBI DE APĂ PENTRU O MAȘINĂ ELECTRICĂ
Așa cum am văzut până acum, apa este o resursă extrem de importantă pentru Audi. Asta mai ales acum, când cei mai mulți producători, printre care și brand-ul cu 4 inele, își extind rapid gama de modele electrice.
Pentru a produce un singur vehicul cu zero emisii, Audi se folosește de circa 2.5 metri cubi de apă. În funcție de model, acest număr poate crește până la 5 metri cubi de apă folosită. Și asta pentru fiecare exemplar în parte. Sunt apartamente în București care consumă această cantitate de apă în doar jumătate de lună.
Tocmai de aceea, Audi a început să se gândească serios la metode noi și mai eficiente de a reduce consumul de apă.
DIN MEXIC, ÎN EUROPA: PROIECT PILOT INOVATOR
Am văzut deja ce a reușit să facă Audi în Mexic. Trebuie să vedem și cum stau lucrurile în Europa. Ei bine, Audi s-a gândit la un astfel de proces și pe continentul nostru.
Recent, constructorul german a demarat un proiect pilot la uzina din Neckarsulm. Acolo este testat un nou sistem de alimentare cu apă, alături de un ciclu închis al apei, situat între uzină și o stație de epurare din apropiere.
Cum funcționează un astfel de ciclu? Mai întâi, trebuie să știm că uzina din Neckarsulm primește circa 600.000 de metri cubi de apă în fiecare an, pentru producția de automobile. De cele mai multe ori, apa provine de la canalul Neckar din apropiere.
Pentru asta, Audi are două obiective principale: primul, de a reduce dependența de apă provenită din canalul Neckar. Al doilea este acela de a reduce consumul de apă potabilă în procesul de producție cu până la 70% față de nivelul din 2010.
Prin acest proiect pilot, apele uzate rămase după procesul de fabricație sunt transferate prin conducte speciale către stația de epurare din apropiere. Începând din 2025, apele uzate vor fi procesate astfel încât ele vor fi returnate în ciclul de fabricație. Apele rezultate din această procesare vor trebui să fie tratate suplimentar pentru ca ele să fie potrivite pentru producția de automobile. Tocmai de aceea, Audi a început să construiască, în 2022, o nouă stație suplimentară de tratare a apei.
40 DE PISCINE OLIMPICE, UMPLUTE CU APA ECONOMISITĂ
După tratarea apei, aceasta va fi purificată cu ajutorul unor sisteme de filtrare și membrane, pentru ca apoi să fie livrată uzinei și să fie folosită din nou în procesul de producție. De aici rezultă utilizarea unei ape reciclate.
Nu în ultimul rând, o asemenea inovație este prezentă și la uzina Audi din Bruxelles, prima uzină a mărcii cu o amprentă neutră de dioxid de carbon. Și aici regăsim o stație de epurare în apropiere de fabrica belgiană, care ajută la economisirea a circa 100.000 de metri cubi de apă potabilă în fiecare an. O asemenea cantitate de apă poate umple 40 de piscine olimpice.
CONSUMUL DE APĂ, ÎNJUMĂTĂȚIT PÂNĂ ÎN 2035
Toate acestea sunt realizate prin proiectul Re-Use, inițiat de Audi, în parteneriat cu partenerul său belgian din acest domeniu, Hydria.
Audi își dorește să scadă la jumătate consumul de apă în toate uzinele, până în 2035, pentru fiecare vehicul produs. Asta înseamnă, de la o medie de 3.75 de metri cubi, în prezent, până la o medie de 1.75 de metri cubi în 2035.
„Vrem să reducem semnificativ utilizarea de apă potabilă și să diminuăm consumul de apă pentru fiecare vehicul produs cu jumătate, până în 2035”, ne spune Gerd Walker, membru al Consiliului de Administrație pentru Producție și Logistică Audi AG.
„Pentru a face acest lucru, folosim deja apă reciclată, care este utilizată în mod repetat și este reprocesată în cadrul ciclului, ori de câte ori este posibil. Viziunea noastră este aceea de a avea cicluri închise de apă la toate facilitățile noastre de producție”, a mai adăugat acesta.
AUDI, UN PIONIER AL RECICLĂRII APEI
Așadar, putem observa din nou eforturile pe care le face Audi cu privire la protejarea unor resurse importante precum apa
„Audi este acum una din cele peste 170 de companii care joacă un rol important în administrarea apei”, spune Adrian Sym, CEO-ul Alianței pentru Administrarea Apei. „În interiorul AWS, considerăm apartenența, atât ca o demonstrație a angajamentului față de principiile gestionării apei, cât și ca o oportunitate practică de a consolida performanța internă cu privire la obiectivele legate de apă și obiectivele de sustenabilitate”, a mai adăugat acesta.
Comentarii (4)
deci, din prostie au facut fabrica intr-o zonz fara apa, au fost nevoiti ca gaseasca o solutie,reciclarea,si acum se lauda .
Adauga un comentariu