Din seria “doar o vorba sa-ti mai spun”, Mitsubishi ne-a declarat noua, iubitorilor de automobilism, un singur cuvant: Ralliart. Producatorul nipon a descoperit veriga lipsa, acoperind un gol enorm intre sedanul Lancer si super-sportivul Evolution.
In aceste conditii, zicem noi prielnice pentru istoria de 90 de ani a celor de la Mitsubishi, am demarat test-drive-ul cu Lancer Ralliart in Catalunya.
Asa cum am tinut sa precizam de la inceput, noul Mitsubishi Lancer Ralliart este un pod care acopera golul de piata existent intre sedanul Lancer si versiune sport Lancer Evo X.
Asadar, Mitsubishi a lansat printr-un eveniment organizat la Barcelona noi versiuni in gama modelului Lancer. Mai exact, putem spune ca Mistubishi a intregit gama celebrului sau model. Pe langa versiunea Ralliart, care reprezinta veriga lipsa dintre sedanul de sosea si modelul sport de inalta performanta, japonezii mai pun la dispozitia fanilor sai versiunea hatchback cu 5 usi a modelului Lancer, denumita Sportback si varianta sportiva a hatchback-ului, Sportback Ralliart.
Automarket a testat impresionantul model Lancer Ralliart. Si va spunem de la inceput ca este impresionant, deoarece de la prima apasare a pedalei de acceleratie s-au facut simtiti cei 240 de cai putere si nu in ultimul rand mobilitatea incredibila a sedanului sportiv. Dar pana sa ajungem la partea cu feeling-ul noului model Mitsubishi, merita sa mentionam detaliile pachetului tehnic prezent pe Lancer Ralliart.
Motor 240 CP
In primul rand, trebuie spus ca vorbim despre un motor 2.0 litri Turbo DOHC MIVEC de 240 CP, realizabili la 6000 rot/min, in timp ce cuplu maxim este de 343 Nm la 3500 rot/min. Marea noutate a acestui motor supraalimentat este implementarea unei carcase din aluminiu pentru blocul motor, lucru care reduce semnificativ greutatea propulsorului. Plecand de la aceste cifre specifice pachetului din dotarea lui Ralliart ajungem la un nivel de performante care merita luat in seama si poate fi in mod clar catalogat la capitolul sport. Vorbim despre un timp de acceleratie de la 0 la 100 km/h de 7 secunde si de o viteza maxima de 230 km/h. Si va putem confirma cu inima pe inima ca Lancer Ralliart pare a fi in stare sa atinga viteza maxima de constructie, in conditiile in care pedala de accelratie parea sa mai aiba multe de zis in momentul in care acul cadranului de pe bord indica 200 km/h.
Dar sa iesim din zona vitezelor ametitoare si sa facem cateva referiri si la ceea ce se intampla cu consumul modelului nipon. In regim de rulare in mediul urban, Mitsubishi Lancer Ralliart a scos un scor de 15 litri la 100 de kilometri, pentru acest lucru traficul extrem de bine organizat din capitala Cataluniei, Barcelona, avand un cuvant greu de spus. Grosso-modo, in regim combinat nivelul consumului a sarit cu putin peste 10 la suta, la acesta performanta ajutandu-ne extrem de mult si existenta autostrazilor in traseul de drive-test.
Twin Clutch SST
Prin testarea noului Lancer Ralliart am avut ocazia sa luam la intrebari sau in unele cazuri sa ne trezim ca suntem luati la intrebari de sistemul Twin Clutch SST. Cutia de viteze manuala - automata cu 6 trepte si dublu ambreiaj se poate lauda ca o dotare de top in configuratia sportivei Lancer Ralliart. Twin Clutch SST separa treptele impare (1, 3, 5) de cele pare (2, 4, 6) pe arbori diferiti, fiecare conectat la un ambreiaj individual. In aceste conditii de functionare, cele doua ambreiaje se afla sub un control precis, care permite o schimbare a vitezelor fara intreruperea fluxului de putere transimise de motor. Twin Clutch SST ofera posibilitatea de a schimba manual, folosind padelele montate pe coloana volanului, sau in regim automat. Folosirea sistemului in modul automat ofera doua variante: Normal si Sport. Trebuie mentionat ca in regim “Normal” au existat unele probleme la retrogradarea dintr-o viteza superioara, in contextul in care intentionam sa negociem un viraj prin folosirea franei de motor. Folosirea modulului Sport aduce mai multa enrgie si flexibilitate comportamentului automobilului, dar si a celui aflat la volan.
Revenim in pielea celui aflat la volan si mentionam ca pentru un model sport Lancer Ralliart nu te infinge cu capul in volan in momentul apasarii pedalei de frana. Pe langa acest aspect, trebuie spus ca pe fata vorbim despre discuri de frana ventilate, de 16 inch, in timp ce pentru partea din spate sunt prevazute discuri solide de 16 inch. Modelul testat de noi a fost echipat cu jante vopsite in negru, de 18 inch.
Design
La acest capitol Mitsubishi Lancer Ralliart te lasa cu gura cascata. Kit-ul sport este mai mult decat evident in momentul in care modelul este privit din fata. Look-ul lui Ralliart se diferenteaza de gama Lancer prin grila frontala mult mai impunatoare, gurile de aerisire din capota si schimbarile minore aduse partii din spate. Privit din spate, noul model se evidentiaza prin prezenta celor doua guri de evacuare si a siglei “Ralliart”. In cadrul prezentarii oficiale a noului Lancer Ralliart, de la Barcelona, specialistii marcii nipone au dezvaluit ca designul extrem de agresiv este datorat unei evolutii mai putin obisnuite. Muza designerilor niponi este reprezentata de liniile extrem de aerodinamice ale unui avion de vanatoare. Daca la exterior vorbim de un look care poate fi definit prin unghiurile ascutite, inspirate asa cum am zis mai sus din infatisarea unui avion de vanatoare, la interior luam contactul cu doua caracteristici definitorii: confortul si luxul.
Desigur, cele doua caracteristici trebuie tratate sub lupa influentei sport: scaune in forma de scoica, volan din piele cu trei spite sau padele care servesc la schimbul manul al vitezelor. Finisarile excelent executate, materialele de calitate superioara si sistemele multimedia de ultima generatie, prin care se evidentiaza sistemul de navigatie, sunt cateva exemple clare in ceea ce priveste nivelul superior la care se gaseste noul sedan sport. Si pentru ca tot staruim asupra interiorului merita sa spunem ca gradul de protectie al pasagerilor se gaseste la un nivel maxim. Sport, da sigur! Cam asa vor japonezii de la Mitsubishi sa interpreteze noul Lancer Ralliart. Cele noua airbag-uri de la interior plus multitudinea de sisteme de siguranta (ABS, ASC, AWC) fac din modelul nipon una dintre cele mai sigure sportive de pe piata.
Feeling
Super! Acesta este cuvantul cu care se poate incepe descrierea senzatiilor pe care le ai la volanul unui Ralliart. Nimic mai mult, dar nici mai putin. Controlul extrem de ridicat al modelului, atat in viraje largi de mare viteza, cat si in curbele stranse aflate in urcare sau coborare, cat si raspunsul pedalei de acceleratie sunt cateva din ingredientele care te fac sa spui ca mai poti visa la volanul unui automobil. Configuratia traseului realizata de Mitsubishi ne-a dat sansa sa testam noul model pe o portiune de munte cu viraje violent de stranse. Tinuta de drum a modelului Ralliart a fost ireprosabila, la fel ca si confortul sportiv, daca se poate spune si asa. Un minus evident al modelului Lancer Ralliart este zgomotul de rulare, destul de suparator. De asemenea, simtul auzului este vizibil deranjat si de modul ciudat in care suna motorul la turatii inalte.
Mitsubishi va lansa gama Ralliart si noul hatchback Sportback in toamna acestui an si in Romania.