Esential
7278 | de votanti unici au participat la editia 2010 a concursului Autovot. |
Editia 2010 a celui mai cunoscut concurs online intre masinile lansate pe piata din Romania a luat sfarsit. Dupa 21 de zile de votare si 7278 de voturi, utilizatorii Automarket au realizat pentru al patrulea an consecutiv cel mai fidel clasament auto intocmit in internetul romanesc.
Numarul subiectilor care au participat si au votat in concurs reuseste sa transforme AUTOVOT intr-un sondaj de opinie extrem de fidel care oglindeste modul in care un model sau altul este vazut de catre piata. Astfel, daca cercetarile sociologice de acest tip arata ca un sondaj are nevoie de 384 de subiecti pentru a fi unul corect din punct de vedere tehnic (cu marja de eroare de 5%), cele 7278 de voturi adunate in AUTOVOT 2010 inseamna un studiu cu marja de eroare de doar 1.1%.
In urma voturilor inregistrate de utilizatorii Automarket, castigatorul editiei 2010 a competitiei s-a detasat clar de competitie, reusind sa adune mai multe voturi decat concurenta la ambele categorii de vot: Design si Calitate/Pret. Daca la Design diferenta a fost confortabila, modelul castigator a fost foarte aproape de urmatorul clasat in clasamentul Calitate/Pret, diferenta fiind de doar 10 puncte (trei voturi). Respectivul model, a carui identitate va fi dezvaluita joi la ora 22:00, va primi Marele Premiu Autovot (echivalentul Masinii Anului intre utilizatorii de internet din Romania), urmatoarele clasate la fiecare categorie urmand sa primeasca premiile de sectiune.
Sectiunea DESIGN a adus o lupta umar la umar care s-a desfasurat pana in ultima zi de concurs intre doua modele complet diferite ca aparitie si care fac parte din segmente diametral opuse.
Diferenta de puncte de la final intre cele doua modele a fost de doar 34 de puncte (2161 la 2127), castigatorul acestei categorii adjudecandu-si astfel cel mai disputat premiu de sectiune din istoria de patru ani a concursului nostru. Pe locul al treilea a venit o mare surpriza, un model caruia foarte putini i-ar fi dat sanse sa prinda podiumul.Sectiunea CALITATE/PRET a avut un rezultat mult mai clar, cu pozitii bine conturate dupa "promovarea" castigatorului general al competitiei. Astfel, intre locul intai si al doilea diferenta a fost de 2500 de puncte, in timp ce intre locurile 2 si 3 a fost stabilita o diferenta de 700 de puncte.
Este foarte interesant faptul ca, excluzand marele castigator care a invins la ambele categorii, invingatorii de la DESIGN si cei de la CALITATE/PRET sunt complet diferiti in 2010, acest amanunt fiind unul reprezentativ pentru calitatea studiului Automarket.
Castigatorii vor fi anuntati oficial pe Automarket joi, imediat dupa gala Autovot, in care modelele vor fi premiate in prezenta reprezentantilor marcilor intrate in concurs.
GENERAL
1.
DESIGN
MODEL A - 2551 puncte (primeste Marele Premiu)
1. MODEL F - 2161 puncte
2. MODEL E - 2127 puncte
3. MODEL G - 1960 puncte
CALITATE/PRET
MODEL A - 4585 puncte (primeste Marele Premiu)
1. MODEL B - 4575 puncte
2. MODEL C - 2086 puncte
3. MODEL H - 1342 puncte
N-ati procedat cinstit. Dupa prima saptamana v-ati bagat in seama sa influentati votul spunand ca germanele sunt in frunte. Astfel cei ce au votat dupa anuntul vostru (cu exceptia unora ca mine) au bagat in fata masinile germane ca sa aiba sanse la premii. Daca premiile se dadeau prin tragere la sorti abia atunci am fi avut un rezultat corect. Dar stiti cum e, Romania gandeste in sistem Xerox. Sau Copy ca sa fiu echidistant.
Eu sper ca a iesit E-Klasse ca sa nu ne facem de ras in Europa cu Polo sau Astra.
Mestere, problema e ca ai dat o orientare votului. Daca ai fi scris (sau sa presupunem ca ai fi gresit) ca pe primul loc ii o coreeana majoritatea ar fi votat cu coreenele ca sa intre in cursa pentru premiile substantiale. Aici e problema. Pe mine ma intereseaza ca locul intai sa fie dictat strict de cei care voteaza, nu de orientarile organizatorilor. Si nu-mi mai spune sa ma calmez ca sunt calm. Daca vroiati sa iasa o masina dupa placul organizatorilor trebuia sa faceti si alte sectiuni cu alte reguli.
1. Asta e citatul din stirea postata la o saptamana dupa lansarea concursului: "Pana in acest moment, preferintele utilizatorilor Automarket.ro in Autovot 2010 s-au concentrat asupra modelelor de origine germana lansate anul trecut in Romania, francezii, italienii, coreenii si diviziile europene ale constructorilor americani fiind insa si ele foarte apreciate in concurs"
Pentru a castiga un premiu, utilizatorii erau nevoiti sa nimereasca MODELELE castigatoare la cele doua categorii. Modele nemtesti au fost 27 in concurs. In plus, eu vorbesc aici de clasamentul general, iar voturile s-au dat la design si calitate/pret. No clue, deci.
2. Stirea despre care tu vorbesti n-a fost una ascunsa, a fost disponibila oricui. Daca spui ca te-ar fi ajutat sa castigi, asa cum sustii cu inversunare, puteai sa votezi (tu sau oricine alcineva din familie) asa cum considerai de cuviinta. Si sa castigi. Daca n-ai facut-o, inseamna ca n-a fost atat de usor.
3. TOTI cei care au nimerit ordinea corecta la final (7 oameni din 7278) au votat in prima saptamana.
Multumit acum?
Hai sa n-o mai lungim. De data viitoare nu mai spuneti nimic si totul va decurge normal. Eu as vrea sa castig daca ordinea mea a fost aleasa de mai multi. Pentru mine tot ordinea mea conteaza fiindca banii mei ii cheltui cum vreau eu nu cum declara altii.