După cum vă anunţam şi ieri, Bentley se pregăteşte cu o premieră mondială pentru ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Geneva. Constructorul britanic aduce Continental Flying Spur şi completează astfel gama modelelor Continental afectate de noul val de schimbări.
Asemeni fraţilor săi, Continental GT şi GTC, noul Flying Spur adoptă o faţă nouă, dominată de blocurile optice rotunde tradiţionale, dar prevăzute acum cu lumini LED. Nu lipseşte grila impozantă. Profilul a devenit ceva mai alungit, iar linia capotei a coborât, graţie unui ultim rând de montanţi uşor sculptaţi. Stopurile clasice au fost înlocuite şi ele cu unele noi, orizontale, cu lumini LED.
Deşi păstrează aceeaşi platformă, Flying Spur scapă de 50 de kilograme mulţumită folosirii unor materiale în componenţa structurii caroseriei. Şasiul a fost şi el modificat, beneficiind acum de o suspensie complet revizuită, cu amortizoare mai moi cu 10% pe axa faţă şi 13% pe cea spate. Direcţia electrică este nouă, iar sistemul ESC de control al stabilităţii a fost de asemenea îmbunătăţit.
La interior, Bentley susţine că Flying Spur beneficiază de peste 600 de componente noi. Se pare că din vechea maşină nu au rămas decât parasolarele, mânerele portierelor, cotierele şi câteva bucăţi din planşa de bord şi consola centrală. Designul este ceva mai proaspăt, dar nu renunţă la liniile clasice care au consacrat brandul.Bentley oferă noul Flying Spur în două configuraţii, pentru patru sau cinci pasageri. De asemenea, pentru a atrage clienţii extrem de pretenţioşi, Bentley oferă pachetul Multi-Media Specification, care permite conectarea unor echipamente auxiliare, laptop, tabletă, la sistemul de internet Wi-Fi al maşinii. Cei de pe locurile din spate vor avea integrate şi ecrane de 10 inch dar şi o capacitate de stocare de 64 GB pentru melodiile preferate.
Propulsia este asigurată de o versiune îmbunătăţită a motorului W12 de 6.0 litri, capabilă să dezvolte 616 cai putere şi 800 de Nm. Este o trecere importantă de la cei 560 de cai putere şi 650 de Nm oferiţi de vechiul model.
Noile resurse sunt administrate de o transmisie cu opt rapoarte şi o tracţiune integrală cu comportament 40/60. Întreg ansamblul poate asigura un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.3 secunde şi o viteză maximă de 322 km/h. Consumul nu este exprimat în vifre ci în procente: noua versiune consumă cu 14% mai puţin decât vechiul model.
În cursul acestui an, gama de motorizări va fi completată de un V8 de 4.0 litri, cu peste 500 de cai şi 660 de Nm.
Este în plan şi o versiune Speed, propulsată de acelaşi motor de W12, dar cu o putere ceva mai mare.Noul Continental Flying Spur va sosi pe piaţa din Europa la începutul acestei veri.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
ps. Acum inteleg eu de ce oficialii Rolls Royce au spus ca Bentley nu este un concurent pt. ei....daca ar fi angajat un designer bun ar fi fost mai aproape de Rolls.
Si ma gandeam acum, asa cum VW pastreaza luxul tipic britanic la Bentley, poate ca ar face la fel si cu Alfa Romeo daca Fiat ar vinde-o. Evident, asta nu e sigur pentru ca vorbim de clase diferite si de alte filosofii.
Exista deja pe Porsche TDI. Nu stiai ?
Eu personal nu am nimic cu TDI. Sunt motoare destul de performante si fiabile. Au fost revizutie mult si la sunet (nu mai sunt chiar tractoare). Oricum e ceva grotesc pe un Porsche dar asta e... cum Porsche face parte din grupul VAG de ce sa nu aiba si TDI ?